Busreizigers Noord-Holland vanaf 14 december in kou

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Busreizigers Noord-Holland vanaf 14 december in kou

Bericht door Daniel »

Busreizigers Connexxion vanaf 14 december letterlijk in de kou

Alkmaar - Busreizigers die in Alkmaar en Den Helder op hun aansluiting moeten wachten, staan vanaf 14 december letterlijk in de kou. Busmaatschappij Connexxion sluit dan de wachtruimtes voor passagiers.

Op die datum treedt de nieuwe vervoersconcessie tussen Connexxion en de provincie Noord-Holland in werking. De busvervoerder heeft zo scherp mogelijk ingezet om het openbaar vervoer in Noord-Holland ook de komende jaren voor zijn rekening te kunnen nemen.

De twee wachtlokalen zijn gesneuveld in de prijzenslag met andere vervoersmaatschappijen, zegt woordvoerder Susan Zethof. ,,Ik kan het niet mooier maken dan het is.'' Waar het verdwijnen van de wachtruimte in Den Helder al zeker is, houdt ze voor Alkmaar nog een slag om de arm.

,,De provincie Noord-Holland heeft niet aangegeven dat ze open moeten blijven in het programma van eisen bij de aanbesteding. We hebben redelijk scherp moeten inschrijven op deze concessie, en wachtruimtes zijn dan een extra kostenpost.''

De wachtruimte bij het station in Den Helder wordt omgebouwd tot kantoor voor de busvervoerder. ,,Connexxion wil namelijk niet weg bij het station'', legt Zethof uit. ,,Het verkooppunt blijft hier gehandhaafd, en reizigers kunnen dus wel even binnenlopen bij de winkel.''

En bij noodweer en ijzige koude? ,,Dan kunnen ze vast wel even schuilen. En natuurlijk is het stationsgebouw vlakbij. We laten de reiziger niet helemaal in de kou staan.''

Bron: Noordhollands Dagblad
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Busreizigers Connexxion vanaf 14 december letterlijk in kou

Bericht door Geert »

Nou, ik hoop voor die reizigers dat ze nog een schuilplekje weten te vinden. Het Helderse busstation is écht een tochtgat :?
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Busreizigers Connexxion vanaf 14 december letterlijk in kou

Bericht door Ruben »

Alsof het het eerste busstation zonder verwarmde wachtruimte is.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Busreizigers Connexxion vanaf 14 december letterlijk in kou

Bericht door Caspar »

Bij Jurjen is er altijd warme koffie te krijgen :D
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: Busreizigers Connexxion vanaf 14 december letterlijk in kou

Bericht door Jurjen »

Hehe, precies. En als je koffie koopt mag je ook gerust even schuilen.

Maar al die mensen die in de deuropening moeten gaan staan, niks kopen, en geen centimeter wijken voor klanten die naar binnen of buiten willen 'omdat ze moeten kijken of hun bus eraan komt'... Ik kijk er nu al naar uit. ;-)
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Busreizigers Connexxion vanaf 14 december letterlijk in kou

Bericht door Geert »

NS-Reiziger schreef:Alsof het het eerste busstation zonder verwarmde wachtruimte is.
Nee, dat niet.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Busreizigers Connexxion vanaf 14 december letterlijk in kou

Bericht door Stefan »

Ik heb jaren op een halte staan wachten zonder enige bescherming. :) Ook geen abri of wat dan ook. Maar goed. ;)
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Busreizigers Connexxion vanaf 14 december letterlijk in kou

Bericht door Suus »

Hier in de regio regelt de gemeente of de provincie nog wel abri's, zelfs haltes in de middle of the knowhere hebben vaak nog wel een abri met een bankje erin, vind ik toch wel netjes :pos:

Maar het aantal busstations met een verwarmde wachtruimte is nu al zo'n beetje op één hand te tellen, best jammer. Alternatief op sommige busstations is dat de bus alvast wordt opengezet op de halte, en de chauffeur pas komt vlak voor vertrek (erg populair in onder andere Gouda), maar de verwarming werkt dat ook niet, het is wel iets warmer, maar het is lang niet zo fijn als een wachtruimte :(
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Busreizigers Connexxion vanaf 14 december letterlijk in kou

Bericht door Karl »

Stefan schreef:Ik heb jaren op een halte staan wachten zonder enige bescherming. :) Ook geen abri of wat dan ook. Maar goed. ;)
NS-Reiziger schreef:Alsof het het eerste busstation zonder verwarmde wachtruimte is.
Ja en in Siberië rijdt de bus één keer per dag, dus laten we dat ook hier maar invoeren. Ik snap de vergelijking niet echt.
Het is een spectrum.
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: Busreizigers Connexxion vanaf 14 december letterlijk in kou

Bericht door Jurjen »

Stefan schreef:Ik heb jaren op een halte staan wachten zonder enige bescherming. :) Ook geen abri of wat dan ook. Maar goed. ;)
Tsja, een halte met een paar instappers per uur, of OV-knooppunt waar honderden mensen per uur gedwongen worden kostbare tijd te verliezen bij gebrek aan fatsoenlijke overstappen...
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Busreizigers Connexxion vanaf 14 december letterlijk in kou

Bericht door Daniel »

Achja, station Dordrecht is ook een vrij belangrijk (en vooral ook druk) regionaal knooppunt. En ook daar geen verwarmde wachtruimte maar slechts een stel tochtige abri's die in de spits nieteens voldoende plaats bieden aan alle reizigers.

Bij de aankomende verbouwing wordt het weliswaar een overdekt busstation, maar nog altijd zonder wachtruimte...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13666
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Busreizigers Connexxion vanaf 14 december letterlijk in kou

Bericht door Vinny »

Karl schreef:
Stefan schreef:Ik heb jaren op een halte staan wachten zonder enige bescherming. :) Ook geen abri of wat dan ook. Maar goed. ;)
NS-Reiziger schreef:Alsof het het eerste busstation zonder verwarmde wachtruimte is.
Ja en in Siberië rijdt de bus één keer per dag, dus laten we dat ook hier maar invoeren. Ik snap de vergelijking niet echt.
Wat ligt Den Helder niet meer in Siberië tegenwoordig? :twisted:

In ieder geval bij het treinstation van Den Helder kun je toch ook gewoon binnen bij de kiosk wachten? Ook bij de veerhaven is volgens mij een snackbar. Echt koukleumen hoeft dus niet.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: Busreizigers Noord-Holland vanaf 14 december in kou

Bericht door Chauf21 »

Het is te hopen dat het bericht vaak herhaald wordt in de media. Hopelijk worden er dan in andere concessies vervoerders aangespoort fatsoenlijke wachtgelegenheden in te richten...
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Busreizigers Connexxion vanaf 14 december letterlijk in kou

Bericht door Ruben »

Karl schreef:Ja en in Siberië rijdt de bus één keer per dag, dus laten we dat ook hier maar invoeren. Ik snap de vergelijking niet echt.
Slechte voorbeelden zouden nooit overgenomen moeten worden. Wel is het een en ander er door in perspectief te plaatsen, want miljoenen mensen wachten al op hun bus zonder kachel onder hun voeten. Wat maakt het Alkmaarse verhaal dan nog zo vreselijk?
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Busreizigers Connexxion vanaf 14 december letterlijk in kou

Bericht door Geert »

Vinny schreef:In ieder geval bij het treinstation van Den Helder kun je toch ook gewoon binnen bij de kiosk wachten? Ook bij de veerhaven is volgens mij een snackbar. Echt koukleumen hoeft dus niet.
De veerhaven ligt ook zo lekker dicht bij het busstation...
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13666
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Busreizigers Noord-Holland vanaf 14 december in kou

Bericht door Vinny »

Niet dichtbij het busstation, maar wel dichtbij de bushalte voor de bus naar het station. ;)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 64 gasten