Busworld Kortrijk 2013 (19 foto's)

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
Michael
Berichten: 11764
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Busworld Kortrijk 2013 (19 foto's)

Bericht door Michael »

Zoals beloofd plaats ik een reportage over Busworld in Kortrijk dat dit jaar van 18 Oktober tot en met 23 Oktober plaatsvond. Ik plaats alleen lijnbussen omdat ik simpelweg geen foto's maak van touringcars.

BYD stond er met een bus die jullie vast wel kennen van Schiermonnikoog:
Afbeelding

Ebusco was er met een bus die eerder dit jaar proef heeft gereden in Maastricht:
Afbeelding

Ook een minder bekend merken zoals Göppel was aanwezig:
Afbeelding

Ook Hess was aanwezig met deze bus die ik meer iets weg vind hebben van een tram:
Afbeelding
Verder stond ook nog de SwissAlpin van Hess er:
Afbeelding

Indcar stond er met een busje dat bestemd was voor de TEC:
Afbeelding

Isuzu was aanwezig met de Citibus. Zowel de Diesel als de aardgasvariant waren aanwezig. Ik plaats alleen de dieselvariant:
Afbeelding

IVECO stond er met dit aparte geval:
Afbeelding
Verder ook nog de Crossway en de Urbanway:
Afbeelding
Afbeelding

MAN was er onder andere met de hybride Lion's City:
Afbeelding

Scania was aanwezig met onder andere deze bus die bestemd is voor vermoedelijk De Lijn pachter B&C uit Turnhout:
Afbeelding

Van Hool presenteerde 3 lijnbussen: De A308 electric, de Exquicity en een waterstofbus:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

VDL was aanwezig met de Citea (die kennen jullie allemaal wel waarschijnlijk), de electrische Citea, Gelede Citea en een Citea Midi:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Tot slot was ook Volvo aanwezig. Volvo Presenteerde de Volvo 7900 Hybrid en de Volvo 7900 Articulated Hybrid. Volvo had dus hun focus alleen op Hybride gelegd. Want van de Volvo 8900 ontbrak ieder spoor. Ik plaats alleen een foto van de 12 meter versie van de Hybride 7900 aangezien de gelede variant nogal ongunstig stond om te fotograferen.
Afbeelding

Verder was ook Solaris aanwezig met de Urbino 18 en de InterUrbino. Maar deze waren best wel moeilijk te fotograferen. Ik heb er foto's van maar deze zijn niet erg goed gelukt. Daarom plaats ik ze niet. Mocht er toch vraag naar zijn laat het maar weten dan voeg ik die alsnog toe.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8679
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Busworld Kortrijk 2013 (19 foto's)

Bericht door Milco »

Leuke foto's! :)
Ik was maandag de 21e op Busworld. Mijn foto's staan hier, op mijn website: http://ov-almere.weebly.com/2013.html ;)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: Busworld Kortrijk 2013 (19 foto's)

Bericht door julsteren »

De Van Hool Exqui.City vind ik meer op een verlepte tram lijken dan op een bus :Y
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Busworld Kortrijk 2013 (19 foto's)

Bericht door Michael 1988 »

Leuke repo. Wel jammer dat je de Volvo 7900A er niet op kon krijgen. Daarnaast stonden er nog wel meer busfabrikanten die geen touringcars hadden gepresenteerd (o.a. Mercedes-Benz, Kutsenits, Contrac COBUS, Setra enz.). Maar je moet keuzes maken en de meeste van deze merken kent iedereen wel dus heb geen bezwaar tegen de keuzes die je maakte ;). Daarnaast nog even een paar reacties op enkele foto's.
Michael schreef: Ook Hess was aanwezig met deze bus die ik meer iets weg vind hebben van een tram:
Afbeelding
Dit is schijnbaar de nieuwe SwissTrolley.
Michael schreef: IVECO stond er met dit aparte geval:
Afbeelding
Dit geval heet de Ellisup en het is ook een best apart geval omdat het 4 assen heeft die dicht op elkaar staan en dat voor een 12m bus of zo (weet niet hoe lang de bus precies is). Maar het is een volledig aangedreven elektrische bus die zich oplaadt op het eindpunt d.m.v. een pantograaf. De bus is ook ontwikkeld door Iveco Bus samen met 7 of 8 verschillende partijen (als je Michelin meerekent kom je op 8). De bus heeft ook kleiner wielen in tegenstelling tot andere bussen van zijn soort.
Michael schreef: Afbeelding
Ik vind dit zelf een raar iets. Van Hool zegt op hun website twee benamingen. ExquiCity en Exqui.City. Echter is dit bustype gelanceerd als ExquiCity, raar iets vind ik.
julsteren schreef:De Van Hool Exqui.City vind ik meer op een verlepte tram lijken dan op een bus :Y
De meeste bussen die zijn ontworpen volgens een BRT (lees HOV) ontwerp lijken op trams, kijk maar naar de Phileas, dat noem ik ook een tram. Of de nieuwe Hess Swisstrolley of de Solaris Urbino Metrostyle (en nog een aantal bustypes meer).
Jurre
Berichten: 1044
Lid geworden op: ma 11 okt 2010, 18:00
Locatie: Amersfoort

Re: Busworld Kortrijk 2013 (19 foto's)

Bericht door Jurre »

Leuke foto's, al valt die midi Citea me vies tegen. Lijkt meer op die parkeershuttle van Connexxion.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15352
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Busworld Kortrijk 2013 (19 foto's)

Bericht door ODRAIL »

Mooie foto's :wink: .

Wanneer vindt er zo'n bus plaats in ons land?
Etienne
Donateur
Berichten: 7944
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Busworld Kortrijk 2013 (19 foto's)

Bericht door Etienne »

Doorgaans niet.

Volgend jaar vindt deze (als het goed is) plaats in Kiev en het jaar daarop zou het weer Kortrijk moeten zijn.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21354
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Busworld Kortrijk 2013 (19 foto's)

Bericht door Meltrain »

Leuke reportage. :pos:
Interessant om te zien wat voor bussen daar gepresenteerd worden.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
flipje
Berichten: 1257
Lid geworden op: di 02 nov 2010, 10:36
Locatie: Zwolle e.o.

Re: Busworld Kortrijk 2013 (19 foto's)

Bericht door flipje »

Mooie foto's!
Jurre schreef:Leuke foto's, al valt die midi Citea me vies tegen. Lijkt meer op die parkeershuttle van Connexxion.
Ik vind de Citea versie er beter uit zien dan de orginele versie van Optare.

En de haakse Led display van de Isuzu Citibus ziet er echt gaaf uit! :pos:
Michael
Berichten: 11764
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Busworld Kortrijk 2013 (19 foto's)

Bericht door Michael »

Iedereen bedankt voor de leuke reacties :D
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 gasten