Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
VIRM schreef:Klein vraagje: wat is de reden waarom NS pas twee weken van tevoren werkzaamheden aankondigt? Best irritant als je iets meer dan twee weken van tevoren plant en je pas later moet ontdekken dat er opeens werkzaamheden inclusief bijbehorend busvervoer zijn. -o-
"Het leeuwendeel van de reizigers vraagt een reisadvies binnen een periode van twee weken. Die reizigers krijgen bij hun reisadvies direct de juiste informatie over de werkzaamheden. Als we langer van te voren werkzaamheden gaan communiceren wordt de lijst werkzaamheden onoverzichtelijk, daar is de reiziger niet bij gebaat" stelt NS-woordvoerder Stan Hoen. Hij vervolgt: "Bovendien kunnen dingen dan nog wijzigen. Als we iets communiceren willen we het goed communiceren." Wel geeft hij aan dat bij grote omvangrijke werkzaamheden de communicatie eerder begint.
Grootste vraag is wat de causaliteit is van het aantal reizigers dat binnen twee weken een advies opvraagt
Dus... NS wil niet communiceren over werkzaamheden buiten die twee-weken periode. Maar NS laat mij dus wel een reis plannen via hun eigen reisplanner die buiten die twee-weken periode valt, waardoor er dus onjuiste informatie wordt verstrekt. Waar ben je dan mee bezig als vervoerder?
De 'lijst wordt onverzichtelijk'-argumentatie is ook flauwekul. Dan zorg je onderaan de huidige lijst een knopje met 'werkzaamheden voor komende X maanden/weken'. Mensen die verder willen kijken dan de twee-wekenperiode die NS nu hanteert zijn dan zo makkelijk geholpen.
Anders zet je desnoods bij het traject wat je plant, waar de werkzaamheden/treinvervangend vervoer nog niet in is verwerkt een bannertje met "LET OP: werkzaamheden op dit traject; wijzigingen moeten nog worden verwerkt".
Nu lijkt het dus eerder op struisvogelpolitiek. :(
VIRM schreef:Dus... NS wil niet communiceren over werkzaamheden buiten die twee-weken periode. Maar NS laat mij dus wel een reis plannen via hun eigen reisplanner die buiten die twee-weken periode valt, waardoor er dus onjuiste informatie wordt verstrekt. Waar ben je dan mee bezig als vervoerder?
Je hebt enigszins gelijk hoor - maar als je meer dan 10 dagen vooruit plant krijg je wel een melding dat je dat doet en dat werkzaamheden niet zijn verwerkt.
KM46 schreef:Ja leuk, maar is dit ook op het internet te vinden? En zo ja ... waar?
Binnenkort weer wel - dan gebruiken de apps en de NS API weer dezelfde termijn van 4 weken.
Wat betreft korte termijnen over werkzaamheden - de details over waar bussen staan, hoeveel bussen, etc etc, worden vaak pas in die 10 dagen helemaal bekend. Ik weet het niet helemaal zeker, maar volgens mij staan de werkzaamheden 3 weken vooruit in het planbestand dat de NS levert.
Tja, maar waarom wachten op alle details als je de reiziger die er omheen wil plannen al prima helpt door überhaupt te melden dat er werkzaamheden zijn.
Met de hele grote buitendienststellingen doet men dat nog wel ergens verstopt op de site, maar ook daar kan men aardige blunders in maken overigens. Voor de recente werkzaamheden bij Bilthoven hebben de gevolgen bijvoorbeeld precies verkeerdom op de site gestaan. Daar stond eerst dat op woensdag en donderdag Amersfoort - Den Dolder verbust was en Den Dolder - Utrecht Overvecht gewoon per trein kon...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
VIRM schreef:Dus... NS wil niet communiceren over werkzaamheden buiten die twee-weken periode. Maar NS laat mij dus wel een reis plannen via hun eigen reisplanner die buiten die twee-weken periode valt, waardoor er dus onjuiste informatie wordt verstrekt. Waar ben je dan mee bezig als vervoerder?
Je hebt enigszins gelijk hoor - maar als je meer dan 10 dagen vooruit plant krijg je wel een melding dat je dat doet en dat werkzaamheden niet zijn verwerkt.
KM46 schreef:Ja leuk, maar is dit ook op het internet te vinden? En zo ja ... waar?
Binnenkort weer wel - dan gebruiken de apps en de NS API weer dezelfde termijn van 4 weken.
Wat betreft korte termijnen over werkzaamheden - de details over waar bussen staan, hoeveel bussen, etc etc, worden vaak pas in die 10 dagen helemaal bekend. Ik weet het niet helemaal zeker, maar volgens mij staan de werkzaamheden 3 weken vooruit in het planbestand dat de NS levert.
Yep in de bestanden die NS levert gaat het altijd 3 weken vooruit en in de laatste week wijzigen meestal nog tig dingen. Maar goed NS kan best in de planner een alert zetten bij reisadviezen waarvan ze weten dat in dat weekend werkzaamheden gaan plaatsvinden. Bijvoorbeeld "In het weekend van 14 en 15 september staan op dit traject werkzaamheden gepland, raadpleeg de reisplanner vlak voor vertrekt opnieuw" of iets dergelijks ipv de generieke dat er altijd wijzigingen plaats kunnen vinden.
ov'tje schreef:ik zou in dit geval ja zeggen. Waarom? Er zijn uitzonderlijke omstandigheden van kracht, want het baanvak Heerenveen - Steenwijk ligt eruit vanwege werkzaamheden, waardoor het station Heerenveen IJsstadion niet bereikbaar is en de schaatsfans daar niet uit kunnen stappen. Ik denk dat daarom voor deze oplossing gekozen is.
Wanneer de treinen wel gereden hadden was er ook niet gestopt bij Heerenveen IJsstadion. Dat kost organisatiecomité Thialf teveel geldt, dit wordt nog maar 1 à 2 keer per schaatsseizoen gedaan. Verder stoppen de stopbussen tussen Steenwijk en Heerenveen ook niet bij Heerenveen IJsstadion.
ik kan me juist uit andere jaren herinneren dat er bij een NK afstanden wel degelijk gestopt werd bij de halte IJsstadion.
Vroeger wel, maar nu al jaren (helaas) niet meer. Toevallig wel weer tijdens het KNSB Kwalificatie Toernooi tussen Kerstmis en oud & nieuw. Maar bij elke wedstrijd, waar meer dan 2 schaatsers aan de start staan en wat wordt uitgezonden door de NOS, wordt niet meer altijd op IJsstadion gestopt.
Over de 10-dagen werkzaamheden regel heb ik eens twittercontact gehad met NS, zie: https://twitter.com/EdwinMLV/status/384986304603500544. Aangezien NS niet echt uitsluitsel kon geven waarom er met twee maten wordt gemeten heb ik treinreizger.nl gemaild. Die heeft het nog eens geprobeerd, maar weer wordt het door @ns_online niet begrepen. Erg jammer...
Vraagje: eerder vanavond was ik op Sloterdijk en werd er omgeroepen dat de s2100 werd omgeleid wegens een wisselstoring bij Lisse. Hoe kun je bij Lisse een wisselstoring hebben?
VIRM schreef:Vraagje: eerder vanavond was ik op Sloterdijk en werd er omgeroepen dat de s2100 werd omgeleid wegens een wisselstoring bij Lisse. Hoe kun je bij Lisse een wisselstoring hebben?
Okay. Maar worden die wissels dan uberhaupt dan ooit gebruikt, of maakt dat niet uit voor een storing? Als ik daar langs rijd, staan de wissels altijd op- 'rechtdoor'.
Ja, om roest te rijden. Emplacement Lisse wordt ook nuttig gebruikt, met name voor de dagelijkse goederentrein naar Noordwijkerhout. Verder is er rondom de onderhoudsroosters (van dit jaar) ook nog wel activiteit in Lisse te bespeuren.
Jammer alleen dat de wisselstoring in Haarlem was.