Concessie Twente

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
wouter15
Berichten: 1157
Lid geworden op: di 24 jan 2012, 23:57
Locatie: Woerden

Re: Drie bieders concessie Twente

Bericht door wouter15 »

Weet iemand of er ergens een vervoersplan van de regio Twente iz te vinden? Ik zat zelf al te zoeken maar kan niks vinden.
dennistd
Berichten: 5541
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Drie bieders concessie Twente

Bericht door dennistd »

Ik hoorde deze week dat lijn 10 (Hengelo Veldwijk) en lijn 50 (Hengelo-Borne Stroom Esch) aan elkaar gekoppeld worden en gaan rijden met Optares.
BrengMe
Donateur
Berichten: 2073
Lid geworden op: za 04 aug 2012, 22:02
Locatie: Zwolle

Re: Drie bieders concessie Twente

Bericht door BrengMe »

Als dat zo is, kan je dan niet beter het hele traject onder lijnnummer 10 laten rijden?
Twents
Berichten: 7
Lid geworden op: wo 30 okt 2013, 10:32
Locatie: Enschede/Ruurlo

Re: Drie bieders concessie Twente

Bericht door Twents »

De belangrijkste wijzigingen stads- en streeklijnen per 8 december bij Syntus.
Niet zoveel veranderingen bij Syntus, alleen wel erg jammer dat sommige snelbussen niet doorrijden tot hun eindbestemming (bijvoorbeeld: Lijn 61 Overdinkel - Enschede CS – Van Heekplein i.p.v. Lijn 61 Overdinkel - Enschede CS en Lijn 62 Borculo – Neede – Haaksbergen – Enschede Zuid – Enschede CS i.p.v. lijn 62 Neede - Haaksbergen - Enschede Zuid - Enschede CS)
Belangrijkste wijzigingen stads- en streeklijnen per 8 december

Vanaf 8 december 2013 verzorgt Syntus Twente onder de naam ‘Twents’ het openbaar vervoer in heel Twente. Dit zal wel even wennen zijn voor iedereen. Want hoewel veel hetzelfde blijft zijn er ook dingen die we anders gaan. Zo is de dienstregeling op een aantal lijnen gewijzigd. De belangrijkste wijzigingen staan hieronder.


Lijn 1 Universiteit Twente (UT) – Wesselerbrink

Geen aanpassingen op de route. De 10 minuten frequentie rijdt van maandag t/m vrijdag van 7:00 tot 9:00 uur en van 16:00 tot 18:00 uur. Op zaterdag van 10:00 tot 18:00 uur. Op donderdag rijden er extra koopavondbussen.



Lijn 2 Helmerhoek – Deppenbroek

Geen aanpassingen op de route. De 10 minuten frequentie rijdt van maandag t/m vrijdag van 7:00 tot 9:00 uur en van 16:00 tot 18:00 uur. Op zaterdag van 10:00 tot 18:00 uur. Op donderdag rijden er extra koopavondbussen.



Lijn 3 Glanerbrug – Enschede

Geen aanpassingen op de route. De 10 minuten frequentie rijdt van maandag t/m vrijdag van 7:00 tot 9:00 uur en van 16:00 tot 18:00 uur. Op zaterdag van 10:00 tot 18:00 uur. Op donderdag rijden er extra koopavondbussen.



Lijn 6 Stokhorst – Boekelo

Op zondag verschuiven de vertrektijden met 30 minuten



Lijn 7 Servicelijn Enschede

Dit lijnnummer is vervallen.



Lijn 8 Hengelo – Noord – UT – Enschede – Zuid – UT – Hengelo

De route van lijn 8 wordt uitgebreid naar Enschede Zuid. Met deze aanpassing ontstaat er een ringlijn Hengelo – Hengelo Noord – UT – Enschede CS – Enschede zuid – UT – Hengelo. Vanuit de Helmerhoek en de Wesselerbrink is er nu ook een directe verbinding met de UT en Hengelo in de spitsen.



Lijn 9 Hengelo – Enschede

Geen aanpassingen op de route. De 10 minuten frequentie rijdt van maandag t/m vrijdag van 7:00 tot 9:00 uur en van 16:00 tot 18:00 uur



Lijn 12 Groot Driene – Gezondheidspark

Op het traject Station – Hengelo Gezondheidspark, rijdt van maandag t/m vrijdag in tegenovergestelde richting van lijn 12 ook lijn 14. In totaal rijden er 4 keer per uur bussen van het station naar het Gezondheidspark. De laatste bus naar het gezondheidspark, vertrekt om 23:17 en is om 23.44 weer op het station. Dat is twee uur later dan nu.



Lijn 14 Station – Gezondheidspark

Het traject Hengelo-Tubbergen van de ‘oude’ lijn 14 is opgenomen in lijn 59. De nieuwe lijn 14 rijdt in Hengelo van het station naar het Gezondheidspark via de route van lijn 12 (in tegenovergestelde richting). Lijn 14 rijdt op maandag t/m vrijdag tot na de avondspits. De bus kan om verkeerstechnische redenen niet via de wijk Woolder Es rijden.



Lijn 20 Borculo – Enschede

Dit lijnnummer is vervallen. Het traject Borculo – Enschede is opgenomen in lijn 62.



Lijn 21 Station – Windmolenbroek

In combinatie met lijn 22 rijdt deze lijn 4 keer per uur. De dienstregeling eindigt rond 19:00 uur



Lijn 22 Station – Windmolenbroek

In combinatie met lijn 21 rijdt deze lijn 4 keer per uur. De dienstregeling eindigt rond 23:00 uur



Lijn 23 Station – Schelfhorst

In combinatie met lijn 24 rijdt deze lijn 4 keer per uur. De dienstregeling eindigt rond 19:00 uur



Lijn 24 Station – Schelfhorst

In combinatie met lijn 23 rijdt deze lijn 4 keer per uur. De dienstregeling eindigt rond 19:00 uur



Lijn 25 Station – Aalderinkshoek

Geen grote wijzigingen. De laatste bus vanaf het station rijdt om 20.31 uur



Lijn 26 Station – Ziekenhuis

Geen grote wijzigingen. De laatste bus vanaf het station rijdt om 20.31 uur



Lijn 27 Station – De Riet

Deze lijn is vervallen. Reizigers kunnen gebruik maken van de trein en van lijn 51.



Lijn 28 Station – Nijrees

Deze lijn is vervallen. Het traject Almelo – Almelo Nijrees is opgenomen in lijn 66.



Lijn 50 Hengelo – Borne

Dit is een nieuwe lijn die in Borne de wijken Stroom Esch en Bornsche Maten gaat verbinden met het station in Borne en Hengelo. In Hengelo rijdt de bus via de IKEA en industrieterrein Westermaat.



Lijn 51 Hengelo – Almelo – Vriezenveen

De route van lijn 51 is vanaf Almelo doorgetrokken naar Vriezenveen. Het traject Almelo – Vriezenveen is overgenomen van lijn 83. Dit lijnnummer is vervallen.



Lijn 53 Haaksbergen – Hengelo

’s Avonds en op zondag de hele dag zijn de vertrektijden vanuit Hengelo en Haaksbergen 30 minuten verschoven. Door deze wijziging sluit lijn 53 in Haaksbergen weer aan op lijn 62, 73 en 74.



Lijn 58 Holten – Nijverdal

Deze lijn is vervallen.



Lijn 59 Haaksbergen – Hengelo – Tubbergen

In december 2012 is op verzoek van Syntus als proef de busdienst tussen Weerselo en Tubbergen in gebruik genomen. De proef blijkt een succes te zijn en krijgt daarom een vervolg. Het hele traject Hengelo – Weerselo – Tubbergen dat als lijn 14 werd gereden, wordt nu opgenomen in lijn 59. Er ontstaat een directe verbinding tussen Tubbergen – Hengelo Noord en het bedrijventerrein Twentekanaal.



Lijn 60 Oldenzaal – Enschede CS – Van Heekplein

In deze dienstregeling rijden de bussen vanuit Oldenzaal in Enschede door naar het Van Heekplein.

(In verband met werkzaamheden is het van Heekplein moeilijk te bereiken, vervangende haltes bij het Medisch Spectrum Twente).



Lijn 61 Overdinkel - Enschede CS – Van Heekplein

Twee keer per uur rijden de bussen vanaf het station in Enschede verder naar het Van Heekplein. De spitsbussen rijden tot het station.

(In verband met werkzaamheden is het van Heekplein moeilijk te bereiken, vervangende haltes bij het Medisch Spectrum Twente).



Lijn 62 Borculo – Neede – Haaksbergen – Enschede Zuid – Enschede CS – Enschede Noord – Oldenzaal – Denekamp

Lijn 62 is een combinatie van lijn 20 en 76 (Borculo – Neede – Enschede) en lijn 62 (Enschede – Denekamp)

Hierdoor ontstaat er in Enschede een rechtstreekse verbinding zonder overstap van het noorden van de stad naar het zuiden van de stad.

Vanuit Denekamp is er nu een doorgaande verbinding naar het Van Heekplein en het Medisch Spectrum Twente in Enschede. In de ochtendspits rijden er vanuit Denekamp diverse snelbussen naar Oldenzaal/Enschede. Deze extra bussen rijden vanaf het station in Enschede allemaal door naar de Universiteit Twente. Vanuit Denekamp reist u in de ochtendspits iedere 10 minuten naar Oldenzaal en Enschede. ’s Middags rijden er snelbussen tussen de Universiteit Twente en Oldenzaal.



Ook vanuit Neede rijden er extra snelbussen naar Enschede. In Enschede rijden deze via P+R Zuiderval. Vanaf het station rijden de snelbussen door naar de Universiteit Twente. ’s Middags rijden er ook snelbussen naar Neede. De lijnnummers 20 en 76 zijn vervallen.



LET OP! De snelbussen stoppen maar op een beperkt aantal haltes.



Lijn 64 Overdinkel – Oldenzaal – Almelo

Net als ’s morgens rijden er ’s middags extra bussen tussen Almelo en Tubbergen. Tijdens de spitsuren rijdt er dus iedere 15 minuten een bus tussen Tubbergen en Almelo vv.

’s Morgens rijdt er een extra bus van Ootmarsum naar Oldenzaal die aansluiting geeft op de trein naar Hengelo/Zutphen.



Lijn 66 Neede – Delden – Almelo – Weerselo – Oldenzaal

De route van lijn 66 is vanaf Almelo doorgetrokken naar Neede. Het traject Almelo – Neede is overgenomen van lijn 92. Ook is de route van lijn 28 in Almelo opgenomen in de nieuwe lijn 66. De lijnnummers 28 en 92 zijn vervallen. Vanaf station Almelo rijdt de bus via de wijk Rohof naar de wijk Nijrees en het aangrenzende industrieterrein Twentepoort. Vanaf daar rijdt de bus door naar Delden, Bentelo, Hengevelde en Neede.

’s Morgens rijdt er een extra snelbus van Oldenzaal naar het ROC De Sumpel en het Twenteborg Ziekenhuis.

LET OP! De snelbussen stoppen maar op een beperkt aantal haltes.



Lijn 76 Neede – Enschede

Dit lijnnummer is vervallen. Het traject Neede – Enschede is opgenomen in lijn 62



Lijn 80 Holten – Goor – Rijssen – Almelo – Westerhaar – Hardenberg

Lijn 80 is een combinatie van lijn 91 Holten – Almelo en lijn 80 (Almelo – Hardenberg). Hierdoor ontstaat er in Almelo een verbinding van het noorden van de stad naar het zuiden van de stad. De buslijn is de hoofdroute met op verschillende plaatsen aansluitingen op andere bussen of treinen. In Holten wordt de route van het station naar de scholengemeenschap in omgekeerde richting gereden zodat er bij de scholengemeenschap geen gevaarlijke oversteek meer is voor de leerlingen. In Holten en Goor sluit de bus aan op de trein. In Rijssen sluit de bus ’s morgens aan op de trein en ’s middags sluit de trein aan op de bus. In Westerhaar is er aansluiting op lijn 81 naar Ommen. In Hardenberg is er aansluiting op de trein van en naar Emmen



Eén keer per dag rijdt er een schoolbus naar het Vechtdal College in Hardenberg. De route is alsvolgt: Den Ham- Vroomshoop - Westerhaar - Sibculo - Kloosterhaar - Bergentheim - Hardenberg ziekenhuis - Station - Vechtdal College Hoofdgebouw. Deze bus vertrekt om 7.04 uur en sluit aan op het eerste lesuur van het Vechtdal College.

Op het traject Den Ham – Vriezenveen- Vroomshoop – Westerhaar - Almelo rijden in de winterperiode extra schoolbussen naar Het Noordik in Almelo. De schoolbussen rijden met de lijnnummer 601 t/m 605.



Reizigers uit Westerhaar die naar de Randstad willen, reizen het snelst met lijn 81 naar Ommen. Vandaar kunnen ze met de Vechtdallijn (trein Arriva) en Hanzelijn (trein NS) naar de Randstad reizen.



Het lijnnummer 91 is vervallen.



Lijn 81 Westerhaar – Ommen

De vertrektijden uit Westerhaar zijn aangepast. In Westerhaar is er een aansluiting op lijn 80 naar Ommen. In Ommen sluit de bus aan op de Vechtdallijn (trein Arriva). Lijn 81 gaat ook op zaterdag rijden.



Eén keer per dag rijdt er een schoolbus naar het Vechtdal College in Hardenberg. De route is alsvolgt: Den Ham- Vroomshoop - Westerhaar - Sibculo - Kloosterhaar - Bergentheim - Hardenberg ziekenhuis - Station - Vechtdal College Hoofdgebouw. Deze bus vertrekt om 7.04 uur en sluit aan op het eerste lesuur van het Vechtdal College.



Op het traject Den Ham – Vreiezenveen – Vroomshoop – Westerhaar – Almelo rijden in de winterperiode extra schoolbussen naar het Noordik in Almelo. De schoolbussen rijden met de lijnnummer 601 t/m 605.



Lijn 83 Almelo – Vriezenveen

Dit lijnnummer is vervallen. Het traject Almelo – Vriezenveen is opgenomen in lijn 51.



Lijn 91 Holten – Almelo

Dit lijnnummer is vervallen. Het traject Holten – Almelo is opgenomen in lijn 80.



Lijn 92 Neede – Almelo

Dit lijnnummer is vervallen. Het traject Neede – Almelo is opgenomen in lijn 66.



Lijn 95 Borculo – Goor

In Goor rijdt lijn 95 niet verder dan het station. Op het vervallen traject Goor station – De Whee rijdt lijn 97.

’s Avonds na 21.00 uur rijdt lijn 95 niet meer.



Lijn 96 Rijssen – Nijverdal – Hellendoorn

De vertrek- en aankomsttijden worden met 15 minuten verschoven. Hierdoor wordt de aansluiting in Rijssen verbetert op lijn 80 en op de treinen uit Almelo en Apeldoorn. In Nijverdal ontstaat er een ruimere overstap tussen de bus en de trein.



Lijn 97 Haaksbergen – Goor De Whee

’s Avonds na 21.00 uur rijdt lijn 97 niet meer.



Lijn 513 Nijverdal – Haarle – Raalte

Dit is een nieuwe Buurtbuslijn.
Voor meer info zie: http://www.syntustwente.nl/nieuws/belan ... ember.aspx
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Drie bieders concessie Twente

Bericht door Michael 1988 »

Weet iemand welk materieel er gaat komen voor de nieuwe concessie Twente, naast de 26 nieuwe Citea's die voor ZHO zijn?
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3265
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Drie bieders concessie Twente

Bericht door marvinkok »

Ik mis in het lijstje de zaterdagse 7-8 minutendienst op lijn 1-2-3 die naar 10 minuten gaat.
Verder opvallend dat de 10-minutendienst op lijn 1-2-3 doordeweeks pas om 16:00 in gaat ipv 14:00 nu. Dat zal dan ook wel voor de lijnen 4 en 5 gelden met de 10/20 minuten dienstregeling...
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3265
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Drie bieders concessie Twente

Bericht door marvinkok »

Michael 1988 schreef:Weet iemand welk materieel er gaat komen voor de nieuwe concessie Twente, naast de 26 nieuwe Citea's die voor ZHO zijn?
Uit de wiki: (wordt regelmatig bijgewerkt)

3001 - 3011 Mercedes-Benz Sprinter Buurtbus
3047 - 3048 VDL Citea Hybride Ex Connexxion 3328 - 3329
3049 - 3060 VDL Berkhof Ambassador Ex 2149 - 2160 m.u.v. 3055(ex-2155) en 3059(ex-2159)
3061 - 3072 VDL Berkhof Ambassador Ex 3161-3172, beschikbaar voor inhuurbedrijven, worden na 2 jaar vervangen.
3101 - 3203 VDL Citea LLE
3247 - 3250 VDL Berkhof Ambassador Ex Midden Overijssel 4147-4150
3255 - 3256 VDL Berkhof Ambassador Ex 3155-3156
3306 - 3309/3312 - 3314 Optare Solo Ex Veluwe 5306-5309 en 5312-5314, worden na afloop leasecontract vervangen.
3401 - 3403 Berkhof Duvedec geleed Ex Connexxion, voor spits en voetbalvervoer
Twents
Berichten: 7
Lid geworden op: wo 30 okt 2013, 10:32
Locatie: Enschede/Ruurlo

Re: Drie bieders concessie Twente

Bericht door Twents »

marvinkok schreef:Ik mis in het lijstje de zaterdagse 7-8 minutendienst op lijn 1-2-3 die naar 10 minuten gaat.
Verder opvallend dat de 10-minutendienst op lijn 1-2-3 doordeweeks pas om 16:00 in gaat ipv 14:00 nu. Dat zal dan ook wel voor de lijnen 4 en 5 gelden met de 10/20 minuten dienstregeling...
Ik kan dit helaas geen verbetering noemen...... erg teleurgesteld in Syntus....
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Drie bieders concessie Twente

Bericht door Meltrain »

Twents schreef:
Lijn 50 Hengelo – Borne

Dit is een nieuwe lijn die in Borne de wijken Stroom Esch en Bornsche Maten gaat verbinden met het station in Borne en Hengelo. In Hengelo rijdt de bus via de IKEA en industrieterrein Westermaat.

Voor meer info zie: http://www.syntustwente.nl/nieuws/belan ... ember.aspx
Als ik op de lijnennetkaart kijk, lijkt deze lijn totaal niet bij het station van Borne te komen, maar ergens te eindigen bij een industrieterrein in het noorden van Borne.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Drie bieders concessie Twente

Bericht door Michael 1988 »

marvinkok schreef:
Michael 1988 schreef:Weet iemand welk materieel er gaat komen voor de nieuwe concessie Twente, naast de 26 nieuwe Citea's die voor ZHO zijn?
Uit de wiki: (wordt regelmatig bijgewerkt)

3001 - 3011 Mercedes-Benz Sprinter Buurtbus
3047 - 3048 VDL Citea Hybride Ex Connexxion 3328 - 3329
3049 - 3060 VDL Berkhof Ambassador Ex 2149 - 2160 m.u.v. 3055(ex-2155) en 3059(ex-2159)
3061 - 3072 VDL Berkhof Ambassador Ex 3161-3172, beschikbaar voor inhuurbedrijven, worden na 2 jaar vervangen.
3101 - 3203 VDL Citea LLE
3247 - 3250 VDL Berkhof Ambassador Ex Midden Overijssel 4147-4150
3255 - 3256 VDL Berkhof Ambassador Ex 3155-3156
3306 - 3309/3312 - 3314 Optare Solo Ex Veluwe 5306-5309 en 5312-5314, worden na afloop leasecontract vervangen.
3401 - 3403 Berkhof Duvedec geleed Ex Connexxion, voor spits en voetbalvervoer
Oke, bedankt. Ik kreeg het niet echt gevonden op de wiki (zocht verkeerd). Ik wist overigens wel dat de hybride bussen ook nog mee zouden gaan, maar niet dat de huidige amba's en Optares in de concessies mee gingen en enkele amba's uit Overijssel en Veluwe. Maar ik mis nog het gelede materieel. Connexxion heeft er nu 3 gelede Citaro's rijden. Of zijn daar de Duvedecs voor?
Zonnig
Berichten: 539
Lid geworden op: do 16 jun 2011, 14:09

Re: Drie bieders concessie Twente

Bericht door Zonnig »

Twents schreef:
marvinkok schreef:Ik mis in het lijstje de zaterdagse 7-8 minutendienst op lijn 1-2-3 die naar 10 minuten gaat.
Verder opvallend dat de 10-minutendienst op lijn 1-2-3 doordeweeks pas om 16:00 in gaat ipv 14:00 nu. Dat zal dan ook wel voor de lijnen 4 en 5 gelden met de 10/20 minuten dienstregeling...
Ik kan dit helaas geen verbetering noemen...... erg teleurgesteld in Syntus....
En wat zou jet met Connexxion zijn geworden .... misschien wel veel slechter.
De stadsregio Twente vond dit kennelijk toch het beste!
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Drie bieders concessie Twente

Bericht door Ronald »

Opvallend: op de lijnenkaart staat een lijn 4 van Denekamp richting Nordhorn ingetekend.
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: Drie bieders concessie Twente

Bericht door julsteren »

Meltrain schreef:
Twents schreef:
Lijn 50 Hengelo – Borne

Dit is een nieuwe lijn die in Borne de wijken Stroom Esch en Bornsche Maten gaat verbinden met het station in Borne en Hengelo. In Hengelo rijdt de bus via de IKEA en industrieterrein Westermaat.

Voor meer info zie: http://www.syntustwente.nl/nieuws/belan ... ember.aspx
Als ik op de lijnennetkaart kijk, lijkt deze lijn totaal niet bij het station van Borne te komen, maar ergens te eindigen bij een industrieterrein in het noorden van Borne.

Is helemaal correct, om bij het station te komen via lijn 50 moet op winkelcentrum Stroom-Esch worden overgestapt op buurtbus 592, of je neemt gewoon de 51 die dan Hengelo-Vriezenveen rijd.
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Drie bieders concessie Twente

Bericht door Meltrain »

Nog een foutje: volgens de lijnennetkaart rijdt de nieuwe buurtbuslijn 513 alleen tussen Nijverdal en Haarle en niet door naar Raalte.

Verder vind ik het jammer dat lijn 58 wordt opgeheven, maar ben ik blij dat ik afgelopen zomer toch nog een ritje met die lijn heb gemaakt.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
flipje
Berichten: 1253
Lid geworden op: di 02 nov 2010, 10:36
Locatie: Zwolle e.o.

Re: Drie bieders concessie Twente

Bericht door flipje »

Meltrain schreef:Verder vind ik het jammer dat lijn 58 wordt opgeheven, maar ben ik blij dat ik afgelopen zomer toch nog een ritje met die lijn heb gemaakt.
Bezetting van dit lijntje is zeer slecht en zal ook wel niet verbeteren. Wat voornamelijk is toe te schuiven aan de partijen die zich bezig houden met het Nationaal Park. Als ze er wat meer energie hadden ingestoken had het nog best een succes kunnen worden.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Drie bieders concessie Twente

Bericht door Suus »

Ronald schreef:Opvallend: op de lijnenkaart staat een lijn 4 van Denekamp richting Nordhorn ingetekend.
Het zou wel een positieve ontwikkeling zijn, er is daar aardig wat grensverkeer maar het wordt totaal niet uitgebaat. Sowieso is Nordhorn de eennagrootste plaats in Duitsland zonder treinverbinding.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Drie bieders concessie Twente

Bericht door Daniel »

Dat wordt dus kennelijk een buurtbus zo kom ik hier tegen: http://www.rtvoost.nl/nieuws/default.aspx?nid=168907
Aan het lijnnummer te zien trouwens een lijn die vanuit Duitsland uitgevoerd wordt. Het valt althans op dat 'ie mooi in het stadsnet van Nordhorn van het VGB past wat een lijn 1, 2, 3 en 5 kent :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Hans
Berichten: 718
Lid geworden op: di 06 apr 2010, 20:43

Re: Drie bieders concessie Twente

Bericht door Hans »

Opvallend dat er 'lange lijnen' gecreerd worden. Benieuwd wat dat voor effect gaat geven bij vertragingen.
Het idee er achter is goed, hopelijk begrijpt de reiziger het ook en stapt niet in de bus in de verkeerde richting.
busburger
Berichten: 92
Lid geworden op: za 19 okt 2013, 21:38

Re: Drie bieders concessie Twente

Bericht door busburger »

Ronald schreef:Opvallend: op de lijnenkaart staat een lijn 4 van Denekamp richting Nordhorn ingetekend.
Volgens mij een lijn van de (Duitse) stadsdienst Nordhorn
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3265
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Drie bieders concessie Twente

Bericht door marvinkok »

Michael 1988 schreef:
marvinkok schreef:
Michael 1988 schreef:Weet iemand welk materieel er gaat komen voor de nieuwe concessie Twente, naast de 26 nieuwe Citea's die voor ZHO zijn?
Uit de wiki: (wordt regelmatig bijgewerkt)

3001 - 3011 Mercedes-Benz Sprinter Buurtbus
3047 - 3048 VDL Citea Hybride Ex Connexxion 3328 - 3329
3049 - 3060 VDL Berkhof Ambassador Ex 2149 - 2160 m.u.v. 3055(ex-2155) en 3059(ex-2159)
3061 - 3072 VDL Berkhof Ambassador Ex 3161-3172, beschikbaar voor inhuurbedrijven, worden na 2 jaar vervangen.
3101 - 3203 VDL Citea LLE
3247 - 3250 VDL Berkhof Ambassador Ex Midden Overijssel 4147-4150
3255 - 3256 VDL Berkhof Ambassador Ex 3155-3156
3306 - 3309/3312 - 3314 Optare Solo Ex Veluwe 5306-5309 en 5312-5314, worden na afloop leasecontract vervangen.
3401 - 3403 Berkhof Duvedec geleed Ex Connexxion, voor spits en voetbalvervoer
Oke, bedankt. Ik kreeg het niet echt gevonden op de wiki (zocht verkeerd). Ik wist overigens wel dat de hybride bussen ook nog mee zouden gaan, maar niet dat de huidige amba's en Optares in de concessies mee gingen en enkele amba's uit Overijssel en Veluwe. Maar ik mis nog het gelede materieel. Connexxion heeft er nu 3 gelede Citaro's rijden. Of zijn daar de Duvedecs voor?
Syntus gaat het zonder gelede bussen doen. Daarvoor in de plaats komen de (extra) snelbussen.
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: Drie bieders concessie Twente

Bericht door Edwin »

marvinkok schreef:
Michael 1988 schreef:Oke, bedankt. Ik kreeg het niet echt gevonden op de wiki (zocht verkeerd). Ik wist overigens wel dat de hybride bussen ook nog mee zouden gaan, maar niet dat de huidige amba's en Optares in de concessies mee gingen en enkele amba's uit Overijssel en Veluwe. Maar ik mis nog het gelede materieel. Connexxion heeft er nu 3 gelede Citaro's rijden. Of zijn daar de Duvedecs voor?
Syntus gaat het zonder gelede bussen doen. Daarvoor in de plaats komen de (extra) snelbussen.
Zouden ze die Citaro's weer groen maken en naar Almere sturen, waar ze hard nodig zijn(...)?
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Drie bieders concessie Twente

Bericht door Michael 1988 »

Edwin schreef:
marvinkok schreef:
Michael 1988 schreef:Oke, bedankt. Ik kreeg het niet echt gevonden op de wiki (zocht verkeerd). Ik wist overigens wel dat de hybride bussen ook nog mee zouden gaan, maar niet dat de huidige amba's en Optares in de concessies mee gingen en enkele amba's uit Overijssel en Veluwe. Maar ik mis nog het gelede materieel. Connexxion heeft er nu 3 gelede Citaro's rijden. Of zijn daar de Duvedecs voor?
Syntus gaat het zonder gelede bussen doen. Daarvoor in de plaats komen de (extra) snelbussen.
Zouden ze die Citaro's weer groen maken en naar Almere sturen, waar ze hard nodig zijn(...)?
Daarvoor worden al de gelede bussen van GVU voor naar toe gestuurd (serie 4630-4646). Die zijn ook een stuk jonger dan de bussen die er nu rondrijden in Twente en Almere. De GVU bussen komen uit 2007 en de bussen in Almere en Twente uit 2003. Het kan misschien zo zijn dat de bussen er naar toe worden gestuurd ter versterking, maar ik zou eerder de bussen ter vervanging naar toe sturen en ook andere jongere bussen (en/of nieuwere bussen bij bestellen). De concessie in Almere duurt nog 4 jaar dus nieuwere bussen zijn harder nodig dan bussen die net zo oud zijn (10 jaar dus).
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: Drie bieders concessie Twente

Bericht door Edwin »

Michael 1988 schreef:Daarvoor worden al de gelede bussen van GVU voor naar toe gestuurd (serie 4630-4646). Die zijn ook een stuk jonger dan de bussen die er nu rondrijden in Twente en Almere. De GVU bussen komen uit 2007 en de bussen in Almere en Twente uit 2003. Het kan misschien zo zijn dat de bussen er naar toe worden gestuurd ter versterking, maar ik zou eerder de bussen ter vervanging naar toe sturen en ook andere jongere bussen (en/of nieuwere bussen bij bestellen). De concessie in Almere duurt nog 4 jaar dus nieuwere bussen zijn harder nodig dan bussen die net zo oud zijn (10 jaar dus).
Dat is waar. Van de huidige Citaro's in Almere vraagt men zich al af of die het einde van de concessie Almere wel gaan halen, maar ik dacht meer inderdaad aan versterkingen omdat ze in Almere van 2 naar 3 gelede lijnen gaan.
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13545
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Concessie Twente

Bericht door Wubbo »

Topictitel maar eens aangepast, maar zullen we het hier niet over Almere hebben? Dat ligt bij mijn weten niet in Twente ;-)
dennistd
Berichten: 5541
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Drie bieders concessie Twente

Bericht door dennistd »

Meltrain schreef:Nog een foutje: volgens de lijnennetkaart rijdt de nieuwe buurtbuslijn 513 alleen tussen Nijverdal en Haarle en niet door naar Raalte.
Er staan wel meer fouten op de lijnennetkaart (deels stonden ze er ook al op de oude). Zo zou lijn 62 in Denekamp via het oude busstation rijden, station Drienerlo heeft nog de oude situatie, lijn 60 snijdt in Oldenzaal de Thij een rotonde af, en er zullen er nog wel meer zijn.

Overigens had ik het logischer gevonden om 66 aan 91 te koppelen en 80 aan 92, op die manier krijg je meer oost-west en noord-zuid, met lijnen waar mensen ook iets aan hebben. Oldenzaal-Neede kan al met 62(+20), vanuit Hardenberg zou dit een nieuwe verbinding zijn.

Wubbo schreef:Topictitel maar eens aangepast, maar zullen we het hier niet over Almere hebben? Dat ligt bij mijn weten niet in Twente ;-)
Alm en Aml lijken anders best op elkaar (zowel de spoorse afkortingen als het tuig dat er woont :twisted: )
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 36 gasten