Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht #3

Bericht door Edwin »

Meltrain schreef:Ik schat de 4630 - 4646. :P
(Dat zei Milco ook al op de vorige pagina....)
Over dat gedeelte heb ik heen gelezen :oops:
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht #3

Bericht door Michael 1988 »

Edwin schreef:
Busfoto.nl schreef:Er is een gerucht dat een aantal van de nieuwste GVU-bussen (inmiddels zo'n zes jaar oud) naar Almere gaan. Dit zijn er hoogstens 17.
Om welke zou het gaan? Je hebt de serie 4576-4590 (15 stuks) en de serie 7841-7860 (20 stuks) en 7862 - 7873 (12 stuks).
Die busseries die jij opnoemde zijn overigens ook meer dan 6 jaar oud ;). De eerste serie is 16 jaar oud en de tweede en derde 10 jaar oud ;). Serie 4630-4646 zijn de jongste bussen die GVU heeft. Zelfs nog jonger dan de Amba's en Citaro's.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht #3

Bericht door reisthijs »

De leeftijd van de bussen is in dit geval niet relevant, belangrijker is de concessie-eis dat bussen in Almere aan de EuroV-emissienorm voldoen.
Serie 4630-4646 zijn de enige GVU-bussen die daaraan voldoen.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht #3

Bericht door Edwin »

Weer wat geleerd, bedankt *bus* :pos:
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8660
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht #3

Bericht door Milco »

Toch zou het wel grappig zijn als de 7841 - 7844 naar Almere zouden komen. Al in de Zuidtangent-tijd reden deze bussen vrij regelmatig in Almere. (En wat was ik vroeger altijd blij als ik op de halte stond en er kwam een Van Hool aan, eens iets anders dan een Citaro :lol: )
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Michael
Berichten: 11759
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht #3

Bericht door Michael »

Voor de 7800tjes is het gewoon einden verhaal en gaan de verkoop in. Die bussen komen uit 2002 als ik het goed zeg en zijn geen Euro 5 zoals de eis in Almere is. Verder zijn de 7800 tjes gewoon helemaal op.
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht #3

Bericht door Michael 1988 »

Niet alleen op, het zou ook te duur worden om die bussen om te bouwen/reviseren naar Euro 5 (geldt ook voor alle andere gelede's bij Connexxion).
Jurre
Berichten: 1044
Lid geworden op: ma 11 okt 2010, 18:00
Locatie: Amersfoort

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht #3

Bericht door Jurre »

Die 7800's zijn niet best meer inderdaad, zat vorige week woensdag in de 7858 op lijn 7 maar dat ging achterin alle kanten op. Daarnaast deed de InfoXX het uiteraard niet evenals de OV Chipapparatuur.
Busfoto.nl
Berichten: 857
Lid geworden op: za 27 feb 2010, 03:26
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht #3

Bericht door Busfoto.nl »

Iemand op Facebook: morgen zou de 4646 naar Almere gaan.
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht #3

Bericht door Michael 1988 »

Hopelijk komt er dan tijdelijk een Citaro G naar Utrecht (als het bericht waar is). Het duurt nog iets meer dan een maand voordat de nieuwe concessie ingaat en met het slechte weer op komst zal een gelede bus mogelijk hard nodig zijn in Utrecht, al dan niet al het materieel nog nodig zijn in Utrecht tot het einde van de concessie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht #3

Bericht door Daniel »

Ik zou me na alle recente bezuinigingen best kunnen voorstellen dat er nog wat over is bij het GVU qua materieel. De garage is eigenlijk nooit helemaal leeg als ik er in de spits langs kom met de bus.

Maargoed, verder is natuurlijk elke bus wel nuttig aangezien het streekwagenpark ook nog aangepast moet worden voor de nieuwe concessie. Hoewel de personeels-website het alleen heeft over nieuwe telematica voor de stadschauffeurs: neemt Qbuzz de streekbussen dan met InfoXX en al over ofzo? (Gezien ze toch al een soortgelijk systeem gebruiken)

Ik zie nu trouwens dat inmiddels ook bekend is dat de FC Utrecht lijnen 530 t/m 535 mee overgaan naar Qbuzz.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht #3

Bericht door Michael 1988 »

Niet alleen vanwege de aanpassingen van het streekmaterieel, ook omdat oudere bussen ook bijna helemaal op zijn. Dan is het handiger om de jongere bussen nog even in Utrecht te houden, al dan niet als reservebus. Bij BBA in Brabant vielen sommige bussen ook al van ellende uit elkaar en daar hadden ze weinig tot geen reservebussen. GVU weet ook al heel lang dat het zal verdwijnen dus zal misschien hetzelfde hebben als bij BBA (al zijn het wel twee verschillende bedrijven en twee verschillende situaties).
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht #3

Bericht door MdJ »

Toen de 4 gelede citaro's in Utrecht kwamen te rijden, was er ook door het GVU een gelede Jonckheer gehuurd om ervaring met een "duwbak" op te doen. De Volvo's, LPG'ers en de VanHool's zijn "trekkers" (met meesturende achteras)

Ik kan mij goed voorstellen dat de Almeerder buschauffeurs al een tijdje niet meer op die paar busjes uit de ZuidTangent-serie of op de duvedecs die bij Tours staan gereden hebben. Misschien om weer ervaring op te doen met een meesturende achteras?
Bij twijfel: gebruik beton.
010jongen
Berichten: 717
Lid geworden op: ma 25 apr 2011, 19:56

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht #3

Bericht door 010jongen »

Ik ben benieuwd hoe qbuzz iedereen gaat vervoeren op lijn 7 naar Kanaleneiland met standaardbussen. Ik zie vaak genoeg gelede bussen met staanplaatsen voorbij rijden.
wouter15
Berichten: 1157
Lid geworden op: di 24 jan 2012, 23:57
Locatie: Woerden

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht #3

Bericht door wouter15 »

010jongen schreef:Ik ben benieuwd hoe qbuzz iedereen gaat vervoeren op lijn 7 naar Kanaleneiland met standaardbussen. Ik zie vaak genoeg gelede bussen met staanplaatsen voorbij rijden.
Ik denk dat ze die 12m bussen hebben gedaan omdat er ook een tram rijdt tussen CS en Kanaleneiland Zuid. En buiten de spits valt lijn 7 best mee dus een optie zou kunnen zijn om in de spits geledes in t zetten en erbuiten standaarden.
Busfoto.nl
Berichten: 857
Lid geworden op: za 27 feb 2010, 03:26
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht #3

Bericht door Busfoto.nl »

Volgens iemand anders op "Facebook" zou de 4646 inderdaad morgen naar Almere gaan; deze avond ziet ie in elk geval niet op de dienst. Uiteindelijk zou een deel van de wagens uit de serie 4630-4646 naar Almere gaan.
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht #3

Bericht door Edwin »

Busfoto.nl schreef:Volgens iemand anders op "Facebook" zou de 4646 inderdaad morgen naar Almere gaan; deze avond ziet ie in elk geval niet op de dienst. Uiteindelijk zou een deel van de wagens uit de serie 4630-4646 naar Almere gaan.
Naar de stalling Haven (in eerste instantie) neem ik aan? Jammer dat ik t/m maandag geen tijd heb om te kijken.
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Jelmer
Berichten: 547
Lid geworden op: wo 19 mar 2008, 20:40

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht #3

Bericht door Jelmer »

worden die van Hools (CXX-)groen gemaakt?
pascallos
Berichten: 4
Lid geworden op: ma 04 nov 2013, 19:39

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht #3

Bericht door pascallos »

Busfoto.nl schreef:Volgens iemand anders op "Facebook" zou de 4646 inderdaad morgen naar Almere gaan; deze avond ziet ie in elk geval niet op de dienst. Uiteindelijk zou een deel van de wagens uit de serie 4630-4646 naar Almere gaan.
Deze staat in de stalling Almere buiten althans afgelopen zaterdag nog.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht #3

Bericht door Daniel »

De bussen uit de serie 4630 - 4646 die niet Maxx-groen worden blijken IJsselmond-blauw te gaan worden, zo wordt gemeld op de busfoto-groep.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht #3

Bericht door Daniel »

Kom kennis maken met U-OV
Benieuwd naar U-OV, haar medewerkers en de nieuwe bussen die vanaf 8 december gaan rijden in de regio Utrecht? Kom kennis met ons maken tijdens één van een drietal regiobezoeken.

Wij presenteren ons aan het publiek met twee van onze nieuwe bussen, waarin u natuurlijk een kijkje mag nemen. Ons personeel beantwoorden vragen en deelt folders uit over U-OV.

U kunt ons vinden op:
* Woensdag 27 november van 14.00 tot 16.00 uur op de Neude in Utrecht
* Zaterdag 30 november van 10.00 tot 12.00 uur op het Stadsplein in Nieuwegein
* Zaterdag 30 november van 14.00 tot 12.00 uur op Belcour (Emmaplein) in Zeist

Zwarte piet ontbreekt niet
Omdat Sinterklaas op dat moment in het land, ontbreken ook de zwarte pieten niet. Kinderen krijgen een handje pepernoten en mogen met de pieten op de foto. Naast pepernoten delen de pieten ook kleurpotloden uit als referentie aan de nieuwe bestemmingskleuren die wij vanaf 8 december introduceren. Natuurlijk wordt er ook gezorgd voor koffie, thee en limonade.
Bron: http://www.qbuzz.nl/regio+utrecht/nieuw ... +U-OV.aspx
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht #3

Bericht door Suus »

Bij Qbuzz kunnen ze letterlijk tegen de klok in werken :lol:
* Zaterdag 30 november van 14.00 tot 12.00 uur op Belcour (Emmaplein) in Zeist
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21335
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht #3

Bericht door Meltrain »

De totale busvloot:
- 66 standaardbussen Mercedes Citaro C2 Euro VI, 12 meter lengte
- 72 gelede bussen Mercedes Citaro G C2 Euro VI, 18 meter
- 3 elektrische bussen Optare Solo EV, 10 meter
- 10 achtpersoons minibussen Sprinter EEV (gaan rijden tussen 8 en 20 december 2013)
- 17 dubbelgelede bussen Van Hool AGG Euro VI, 24 meter (gaan rijden week 7 tot en met week 23).

168 nieuwe bussen in totaal dus.

Daarnaast gaan de 142 streekbussen rijden op GTL (gas-to-liquid), een nieuwe vloeibare brandstof die is afgeleid van aardgas.

Bron: Qbuzz
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht #3

Bericht door Michael 1988 »

Niet echt belangrijk bericht, maar er staat wel leuke info in voor mensen die erg nieuwsgierig zijn ;).

Fotoshoot groot succes
woensdag, 6 november 2013

Op 24 oktober jongsleden hielden wij een fotoshoot voor de nieuwe introductiecampagne van U-OV. In de hoofdrol staan zes echte U-OV chauffeurs. Zij worden het gezicht van U-OV.

De meeste foto’s zijn gemaakt bij EvoBus in Nijkerk, waar al onze nieuwe bussen staan. De fotoshoot was een groot succes.

Bron
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13174
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht #3

Bericht door Z2N »

Bedankt voor de tip, ik ben morgen naar Nijkerk! :D
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 gasten