Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
hauptbahnhof
Berichten: 3920
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #9

Bericht door hauptbahnhof »

JWM schreef:Het is inderdaad best schrijnend dat men niet de moeite neemt om een regeltje tekst neer te zetten dat vanaf 1 november het tijdelijke metronet nog twee weken in stand blijft maar al wel die postertjes klaar heeft...
Stond dit er niet op?
http://www.gvb.nl/nieuws/Pages/Per-17-n ... ijnen.aspx

Overigens, wat blijkt dus... men wist idd zelf nog niet wat het zou worden. De ontheffing voor ontvlochten metronet is aangevraagd, alleen gisteren pas heeft SRA geantwoord. Dat verklaart alles dus.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #9

Bericht door JWM »

Eerder op de avond stond er alleen dat meer informatie nog volgt.
hauptbahnhof
Berichten: 3920
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #9

Bericht door hauptbahnhof »

Owkeej. Ik ben net thuis na een lange dienst dus zit nu pas alles te lezen.
marlies
Berichten: 2083
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 15:34

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #9

Bericht door marlies »

Net bericht, vooral ook dat ze erkennen dat het met de overstappen niet zo goed is gegaan als van te voren beloofd.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #9

Bericht door JWM »

De overstap 50 <> 53 op v/d Madeweg was voorheen in de spits ook altijd al hopeloos. Het is dan wat naïef om te denken dat dat met het ontvlochten net wel goed zou gaan.
hauptbahnhof
Berichten: 3920
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #9

Bericht door hauptbahnhof »

Bij het normale net ging het redelijk goed vond ik, helemaal toen lijn 53 en 54 gingen vorken op CS. Uiteraard her en daar geen aansluitingen. Het nare is alleen dat met het ontvlochten net het wel beloofd is om de extra reistijd te beperken.

Wat ik nu dus lees, is dat er wel naar wordt gekeken voor eventuele tijdelijke aanpassingen aan het metronet, maar niet voor tijdens het normale vervlochten metronet :N
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #9

Bericht door Geert »

Echt schrijnend dat het zo lang moest duren en dat de communicatie zo slecht was. Wat een ballentent zeg :') Dit stukje ook:
We beseffen dat afgelopen maanden veel van het geduld van reizigers is gevraagd. Met name op Spaklerweg en Van der Madeweg hebben reizigers niet altijd de vlekkeloze overstap gekregen die was beloofd.
We gaan uitgebreid onderzoeken hoe dat kon gebeuren, zodat dit bij een eventuele tijdelijke aanpassing in de toekomst een stuk beter zal verlopen.​​​
Hmm hmm...
Overigens, wat blijkt dus... men wist idd zelf nog niet wat het zou worden. De ontheffing voor ontvlochten metronet is aangevraagd, alleen gisteren pas heeft SRA geantwoord. Dat verklaart alles dus.
Is dat dan niet verschrikkelijk laat aangevraagd en/of slecht gepland als dat nog geregeld moet worden op de dag dat de werkzaamheden eindigen?
VIRM
Berichten: 7596
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #9

Bericht door VIRM »

Tsja, als je weet dat de overstap op Soaklerweg en Van der Madeweg structureel fout gaan, dan moet je toch gaan bijsturen?

Het enige wat ik aan de huidige situatie ga missen, is de (heel erg thoeretische) 5 minutendienst. De uitpuilende metro's ga ik niet missen. :)
Beul van de blindegeleidelijn
marlies
Berichten: 2083
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 15:34

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #9

Bericht door marlies »

Ik heb vooral het 'deze trein gaat naar Gein' omroepbericht gemist de afgelopen maanden :P
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #9

Bericht door Suus »

Vandaag weer perfecte voorbeelden waarom het goed is dat het oude metronet terugkeert.

Metro 50 komt aan op Van der Madeweg richting Isolatorweg. Lijn 54 is al weg, overstap van vijf minuten. Het regent pijpenstelen, dus onder de overkapping loeidruk. Metro 54 komt na die vijf minuten eindelijk, blijft meer dan een minuut staan. Metro 50 rijdt binnen en de bestuurder gooit de deuren van lijn 54 dicht. En de bestuurder van lijn 50 denkt juist de overstap te vermakkelijken door de gehele metro buiten de overkapping te zetten. Kortom, weer veel te veel mensen met een nat pak.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13665
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #9

Bericht door Vinny »

Het zou natuurlijk ook helpen als het personeel van het GVB werd geïnstrueerd dat wanneer een klantvriendelijke oplossing geboden kan worden dit ook wordt uitgevoerd in plaats van andersom :')
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #9

Bericht door JWM »

Metro 54 komt na die vijf minuten eindelijk, blijft meer dan een minuut staan. Metro 50 rijdt binnen en de bestuurder gooit de deuren van lijn 54 dicht.
Dat valt mij ook op inderdaad. Als er op v/d Madeweg geen aansluitende metro aan de overkant staat wordt vaak 1 á 2 minuutjes gewacht om daarna alsnog te vertrekken. En inderdaad komt dan vaak de aansluitende metro er net wel aan.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #9

Bericht door JWM »

http://www.at5.nl/artikelen/114780/gvb- ... hte-winter

Dat dit begin november in de media komt belooft weinig goeds. Tijd voor de chocolademelk actie :)
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #9

Bericht door Wubbo »

Ik zeg maar niks, maar ben blij dat ik niet in Amsterdam woon.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #9

Bericht door Klaasje »

Eerlijk zijn ze wel.
marlies
Berichten: 2083
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 15:34

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #9

Bericht door marlies »

Mijn eerste reactie na het horen van die woordvoerder: Ah, ze hebben een nieuwe strategie bedacht om het ontvlochten net er door te drukken?
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13665
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #9

Bericht door Vinny »

De nieuwe metrostellen hadden allang volledig in dienst moeten zijn. Het is bijna 2014 hoor... :roll:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #9

Bericht door Thom91 »

Klaasje schreef:Eerlijk zijn ze wel.
En zelfs dat is niet goed, zoals je hierboven leest. Heb meer het gevoel dat de reiziger de vervoerder in een hoekje dwingt dan andersom. Eerlijk & open is wat er gevraagd wordt en zelfs dan wordt je in een hoekje geblaft.
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #9

Bericht door Geert »

Klaasje schreef:Eerlijk zijn ze wel.
True, maar GVB heeft vorige maand wel een beetje zijn krediet verspeeld met de communicatie rondom het ontvlochten metronet. Toen waren ze ook niet zo open en eerlijk.
VIRM
Berichten: 7596
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #9

Bericht door VIRM »

Gisteren kwam er rond zes uur een M5'je op Zuid voorrijden! :)

Klein vraagje: wat is het nut van de verlichte strips bij de deuren? Vlak voordat hij stopt, wordt het wit, en als hij helemaal is gestopt en de deuren open kunnen wordt het groen. Maar wat is de achterliggende redenatie?
Beul van de blindegeleidelijn
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #9

Bericht door Thom91 »

'Pas bij groen uitstappen'.
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #9

Bericht door Suus »

En als het rood wordt mag je "Niet... Meer... Instappen..." :Y
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #9

Bericht door Thom91 »

Geert schreef:
Klaasje schreef:Eerlijk zijn ze wel.
True, maar GVB heeft vorige maand wel een beetje zijn krediet verspeeld met de communicatie rondom het ontvlochten metronet. Toen waren ze ook niet zo open en eerlijk.
Als ik de reacties hier zo lees lag dat meer aan de stadsregio dan aan het GVB zelf..
Komt wel goed schatje.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #9

Bericht door Wubbo »

Nee, het GVB heeft te laat duidelijk gemaakt wat er na 31 oktober gebeurde. Daar hebben we hier dagen over gespeculeerd, tot een paar dagen voor 31 oktober. Dan verspeel je je krediet echt wel.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #9

Bericht door Suus »

Er is al meerdere keren door het GVB geprobeerd een ontvlecht metronet in te stellen, dat elke keer is afgewezen op dezelfde ( in mijn optiek gegronde) bezwaren. Het ontvlochten metronet is zonder advies van de adviesraden gewoon ingevoerd eerder dit jaar maar was onder druk van die adviesraad ook opnieuw geschrapt uit het vervoersplan voor 2014. Als je dan met een of ander verhaal dat het metronet een jaar lang een rommel zal zijn (het is al jaren een permanente rommel dus waar dat excuus vandaan komt...) om op die manier toch het steeds herhaaldelijk afwijzen van je plannen door de adviesraad door te drukken ben je gewoon verkeerd bezig.

En uiteraard had iedereen dit gehannes aan zien komen omdat er nooit een einddatum was gecommuniceerd, de geruchten gingen al maanden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 28 gasten