OVer je reiservaringen in november 2013

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
wouter15
Berichten: 1157
Lid geworden op: di 24 jan 2012, 23:57
Locatie: Woerden

OVer je reiservaringen in november 2013

Bericht door wouter15 »

Een nieuwe maand, dus ook een nieuw topic!
Etienne
Donateur
Berichten: 7907
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in november 2013

Bericht door Etienne »

Voor de verandering ging de overstap tussen de t2027 en de t12525 de mist in omdat eerstgenoemde trein met slechts +2 binnenkwam en zodoende een 10-tal reizigers achter kon blijven in Utrecht. Als ik het ook goed zag was de t12525 slechts voorzien van een los ICM-stel.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: OVer je reiservaringen in november 2013

Bericht door julsteren »

Er reed een plan U in Hengelo, de 114 van het spoorwegmuseum. Ik weet niet zeker of het in dit topic thuishoort.
http://www.youtube.com/watch?v=583ybp7JbV8

Afbeelding

Afbeelding
1e klas.

Afbeelding
Cabine.

En nog wat eerder vandaag:
Afbeelding
Zal waarschijnlijk nooit meer mogelijk zijn dit, een rode duivel naast een grensland-express.
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in november 2013

Bericht door Daniel »

'tis maar goed ook dat geenenkele IC vanaf de Zaanlijn ri. Utrecht op alle IC-stations in Amsterdam stopt volgens de normale dienstregeling merkte ik vandaag... met de t3063 schoot het niet bepaald op met een extra stop in Duivendrecht (wegens werkzaamheden) én Amsterdam Bijlmer ArenA (wegens voetbalwedstrijd). Soort van veredelde stoptrein werd het dus en erg hard ging het ook niet tussen de stations.
Bizar gezicht ook om drie keer dezelfde metro aan te zien komen: vlak voor vertrek van Amstel zag ik daar de 54 binnenkomen, op Duivendrecht zag ik nogmaals die metro binnenkomen terwijl we er halteerden om er vervolgens vlak voor uit te gaan waardoor ik 'm op Bijlmer ArenA voor de derde keer binnen zag rijden :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer je reiservaringen in november 2013

Bericht door Klaasje »

De metro is op Amstel-Duivendrecht net ietsje sneller dan de sprinter. Terwijl die vier keer vaker stopt en de stukken met een lagere maximum snelheid rijdt.
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: OVer je reiservaringen in november 2013

Bericht door hauptbahnhof »

Volgens mij niet hoor. De metro doet er 5 minuten over tussen Dvd en Asa (met in de spits een minuutje meer). Echt niet korter. De sprinter passeert de metro ook altijd tussen Dvd en Asa met z'n 4 minuten rijtijd.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in november 2013

Bericht door Suus »

De t3170 heeft een leuke rit gehad. Ik trof hem in Utrecht aan om 21:50 terwijl hij normaal om 21:28 vertrekt daar. In de NS-app was mooi de historie te zien. Op tijd vertrokken in Nijmegen, aankomst met +11 in Arnhem, daar met +16 vertrokken, in Ede was het al +23, in Driebergen +31 en in Utrecht aankomst met +29, vertrek met +26, aankomst op Bijlmer met +25 :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1472
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in november 2013

Bericht door JeePee »

De HC in trein 125nogwat (leeuwarden -> Rotterdam) was netjes bezig met informatie geven over de werkzaamheden van 19 oktober t/m 27 oktober tussen Heerenveen en Steenwijk, en de bijbehorende gevolgen. Ehmm 't is november....
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer je reiservaringen in november 2013

Bericht door Klaasje »

hauptbahnhof schreef:Volgens mij niet hoor. De metro doet er 5 minuten over tussen Dvd en Asa (met in de spits een minuutje meer). Echt niet korter. De sprinter passeert de metro ook altijd tussen Dvd en Asa met z'n 4 minuten rijtijd.
Klaasje schreef:De metro is op Amstel-Duivendrecht net ietsje sneller dan de sprinter. Terwijl die vier keer vaker stopt en de stukken met een lagere maximum snelheid rijdt.
Ik bedoelde eigenlijk Amstel-Holendrecht.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in november 2013

Bericht door Suus »

Gisteren was er de hele dag een technisch probleem tussen station Waddinxveen en het sein vlakbij de overweg in de Zuidelijke Rondweg, waardoor de treinen daar slechts 40 kilometer per uur konden rijden. Door dit gedoe haalden de treinen in Gouda hun kering van 4 minuten niet meer, want ze kwamen met +3 binnen in Gouda. Daardoor ging het eigenlijk de hele dag beide kanten op niet zo goed, want door de vertraging uit Gouda en de snelheidsbeperking kwam je weer te laat in Boskoop en had de tegentrein al meteen +5 en die moest dan weer langzaam rijden en dan had je pas na vertrektijd een keer aan in Gouda en dan moet je nog keren. Op een gegeven moment vertrok de trein uit Gouda dus met +6. Men heeft die trein toen in Waddinxveen laten staan en de kruising van Boskoop naar Waddinxveen verplaatst. Uiteindelijk was de schade voor de trein naar Alphen toen +10 (maar dat is er na de kering uit) en de trein naar Gouda kwam daar met +3 aan door de technische storing.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in november 2013

Bericht door ODRAIL »

Vandaag rijden er volgens de NS website minder sprinters tussen Rotterdam Centraal en Gouda Goverwelle vanwege ingelaste werkzaamheden. Ik vraag mij af wat deze precies inhouden.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in november 2013

Bericht door deadlock »

Zal wel een defect wissel zijn.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je reiservaringen in november 2013

Bericht door Wubbo »

Als ik alles goed interpreteer is dat vanwege een wissel dat al weken defect is. Waarom het nu een probleem is (en als werkzaamheden gepresenteerd wordt, terwijl het vandaag pas in de reisinformatie is verschenen) is me onduidelijk. Het duurt nog de hele week...
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: OVer je reiservaringen in november 2013

Bericht door Jef400 »

Op Amsterdam-Sloterdijk had ik vanmiddag last van het ouderwetse, de helft valt uit en de andere helft rijdt met vertraging rond ziekte. Krijg je dus als er wat willekeurige vertragingen met een defecte trein bij Haarlem-Spaarnwoude samenvallen.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in november 2013

Bericht door Michael »

De overwegstoring tussen Hoorn en Purmerend die er al sinds gisteravond is en pas net is verholpen zal ook wel meegespeeld hebben.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: OVer je reiservaringen in november 2013

Bericht door Jef400 »

Gratis reizen in EBS bus 3015 vanmorgen, de chipkaart apparatuur doet het niet.
Laatst gewijzigd door Jef400 op di 05 nov 2013, 14:55, 1 keer totaal gewijzigd.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in november 2013

Bericht door Suus »

Ik weet niet wat Arriva met de omroepinstallatie van de hybride Van Hool-bussen in Leiden heeft gedaan, maar de geluidskwaliteit is heel erg slecht. De persoon die het heeft ingesproken heeft ook wel heel erg de nadruk gelegd op losse woorden in de omroep, daardoor klinkt het als Kort. Rapen...Burg en Noord...Einde.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in november 2013

Bericht door Milco »

Wat is lijn 159 Almere - Zeewolde - Harderwijk toch altijd vol tussen Zeewolde en Harderwijk. Gisteren had ik de rit van 8.25 uur uit Almere en vandaag de rit van 6.55 uur, maar zowel gisteren als vandaag waren er al staanplaatsen door de hele bus toen slechts 1/3-deel van de 'ronde Zeewolde' gereden was. Vandaag stond iemand zelfs in het achterste, hoge gedeelte. Beide ritten die ik opnoemde reden met een witte Volvo 8700 van 12 meter... Gaat dit ooit nog veranderen, want ik zie nu al volle bussen straks in de winter als helemaal niemand meer op de fiets stapt... :N
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer je reiservaringen in november 2013

Bericht door Klaasje »

Voor Zeewolde zijn er specifieke afspraken als het pontje niet vaart. Dat heeft ooit bijna een gedeputeerde de kop gekost.
Etienne
Donateur
Berichten: 7907
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in november 2013

Bericht door Etienne »

Op metrolijn E heeft de metro van 06.57 naar Den Haag nooit gereden, de daaropvolgende metro reed daarnaast ook met +8 minimaal. Dat betekende dat ik mijn treinaansluiting in Den Haag zou missen en ben zodoende via Den Haag.
De t12525 had echter een technisch mankement, waardoor deze met +7 uit Rotterdam vertrok. In Gouda had men echter de t2027 al weg gestuurd, maar deze stond nog te wachten voor Goverwelle om ons eerst te laten passeren. De aankomsttijd in Utrecht was slechts +2. :)
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: OVer je reiservaringen in november 2013

Bericht door julsteren »

En toen mocht ik plaatsnemen in een Mercedez Intergro ofzo, een goederenwagon vond het nodig te ontsporen.
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in november 2013

Bericht door Milco »

Ik had lijn 159 van Harderwijk naar Almere een half uur eerder: niet om 16.27 uur, maar om 15.57 uur vanaf Harderwijk. Deze rit reed met een voormalige Hanzeliner Volvo die wel erg luxe zitten, al is 14,5 meter wel erg groot voor de kleine straatjes in Zeewolde... Achteraf wel een geluk dat ik een rit eerder had: volgens OVzoeker rijdt de rit van 16.27 uur met Ambassador 8536. Normaal wordt er een grijze of witte 12 meter Volvo ingezet op de rit van 16.27 uur.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Etienne
Donateur
Berichten: 7907
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in november 2013

Bericht door Etienne »

Door een eerdere verstoring vertrok de t301714 met +11 uit Amersfoort, de kerende t11723 (waarmee ik zou reizen) met +9 uit Den Haag. Vanaf Zoetermeer zaten we echter achter de Sprinter, wij konden dus binnenkomen toen deze vertrokken was. Naast ons stond echter ook de t12525, en deze werd ook vooruit gestuurd. Gelukkig stond deze voor Goverwelle nog te wachten en konden wij met +12 als eerste door naar Utrecht.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: OVer je reiservaringen in november 2013

Bericht door Freek »

De s3000 van 15.53 uit.Utrecht reed slechts met een viertje. Daardoor bleven er reizigers achter in Utrecht. Omdat de vluchtroute van de machinist niet vrij was, werd er met beperkte snelheid gereden. Nadat de HC die had schoongeveegd (best gezellig wordt het dan bovenin) ging de snelheid er weer op. Toch een +10 bij aankomst in Arnhem. Omdat de s3600 ook vertraagd was de aansluiting die nu eigen -1 was gehaald. Dat was ondanks dat het een getrokken trein betrof toch te klein. Achja, ik mag niet klagen. Ik betaal om van a naar b te komen, niet om te zitten.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer je reiservaringen in november 2013

Bericht door Ardan »

Ik heb vanavond inderdaad meerdere vertraagde s3600 -en gezien, met +10 aan de broek of meer. Was er ergens iets?
Ik doe ook maar wat
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten