OVer je treinreiservaringen in november 2008

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2008

Bericht door Geert »

mb90 schreef:- De omgekeerde wereld vanmorgen in de ingekorte s2200 (Rotterdam Centraal - Dordrecht / Breda) en de ingekorte s5100. 2 DD-AR-stammen in de s5100 en 3x Plan V en een Plan T in de s2200.
Later op de dag ging het op elkaar keren in Schiedam. Volgens mij reed overigens de complete s5100 zaterdag tot 15.00 uur met DDAR, maar ik kan het mishebben ;-)

In Rotterdam Centraal toonden de CTA's in de tunnel "Stoptrein Den Haag Centraal" (alternerend met "Let op omroepbericht"). Dat was creatief opgelost: er was een blaadje met "SCHIEDAM CENTRUM" over de digi-CTA's heen geplakt :P
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2008

Bericht door Geert »

Vanochtend kwam ik rond 7.37 op het station en bleek de t2818 (vertrek 7.33 uit Utrecht) nog langs het perron te staan. Daar dus maar snel ingestapt en de staanplaats op het balkon maar op de koop toe genomen. In Gouda moesten er wat mensen uit en kon ik gelukkig in zitplaatsje bemachtigen. Maar goed ook, want in Gouda stroomde de trein vol (waarschijnlijk ook een hoop omreizigers uit Den Haag). Uiteindelijk met +25 aangekomen in Rotterdam Centraal. In Rotterdam was het op het perron van de s4000 ook érg druk, en verder stond men al klaar om mijn trein te bestormen zodra iedereen uitgestapt was. Leuk, al die verstoringen...
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6459
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2008

Bericht door Daantje »

Vanmorgen zag ik dat er uitgelopen werkzaamheden waren tussen Rotterdam en Den Haag waardoor de s1900 en de s5100 niet of niet zeker zouden rijden. Ik besloot daarom om naar Den Haag HS te reizen ipv naar Den Haag Centraal. Vanaf Den Haag HS reden er pendeltreinen naar Rotterdam Centraal die stopten op alle tussengelegen stations. Ze reden volgens mij niet op vaste tijden en stonden alleen aangekondigd als 'extra trein'. De s2200 reed volgens mij alleen tussen Den Haag HS en Amsterdam want die stond op spoor 4 gereed voor de richting Amsterdam Centraal. Beetje jammer dat er niet gezegd was dat die pendeltreinen vanaf Den Haag Centraal zouden rijden want dat had me bijna een uur reistijd en bevroren handen en voeten gescheeld.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2008

Bericht door Chauf21 »

De problemen (uitgelopen werkzaamheden) rondom Delft lijken van grotere aard te zijn. Volgens een bericht in het NRC (Treinverkeer in Randstad blijft ontregeld) is er een tijdelijke constructie gemaakt en wordt het daadwerkelijke probleem (wat dat ook mag zijn) komende nacht gerepareerd.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6459
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2008

Bericht door Daantje »

Op zich was er onderweg weinig/niets van te zien of te merken vond ik. Bij Delft reden we langzaam en kwamen we binnen op spoor 3 maar dat was eigenlijk alles wat anders was dan normaal.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2008

Bericht door Aking »

Vanmiddag rond 12:00 stond er vlak buiten Ed (richting wf) een defecte trein, waardoor er het e.e.a. aan vertragingen was.

Zo uit mn hoofd was het de 203-1 van Volkerrail met een unimat of iets aan de haak, zal vanavond of morgen als ik tijd heb t fototje even van mn foon afhalen en beter bestuderen.

Overigens mn complimenten voor de VL, Toen die trein naar spoor 2 te Ed was verhuisd volgde vrijwel onmiddelijk (en tegelijk) de t3036 op spoor 3 en de t2038 op spoor 4 (die laatste reed dus al vanaf ik gok Wf naast die t3036)
In de verte zag ik de volgende frontseintjes al aankomen maar ik ben snel in de t2038 gesprongen, die uiteindelijk met +23 in Db aankwam (als eerste trein die weer reed)
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2008

Bericht door Caspar »

Ik ben vandaag van Alkmaar naar Groningen gegaan met de trein en heb wonderbaarlijk maar 3 minuten vertraging opgelopen, ondanks dat er geen IC's reden tussen Asd en Amf :D De omgeleide t800 gaf in Hvs keurig een 5 minuten overstap op de t1600.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50855
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2008

Bericht door Suus »

In Gouda was het tien over twaalf een bende. Alle treinen hadden vertragingen variërend van 10 tot 20 minuten, behalve de lightrail (die door deze stroom aan vertragingen nergens meer op aansloot). In de s9800 reed VIRM rond, in de s19800 rijdt ICM rond.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2008

Bericht door Marc »

Vanmorgen reed (voor de zoveelste keer) trein t429 naar Brussel niet vanaf Maastricht. Het omroepbericht over het niet rijden van de trein klonk niet al te best, het leek erop of iemand de tekst letterlijk van een briefje aan het lezen was. Sommige woorden werden uitgesproken zoals ze worden geschreven, zoals Bruxelles dat eruit kwam als "Brukcel" en de tijd werd "wiet heur sept"...
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2008

Bericht door Caspar »

Roepen ze in Luik in het Nederlands om?
playertwo
Berichten: 1179
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 20:01

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2008

Bericht door playertwo »

Nee, want dat is Walonië :mrgreen:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2008

Bericht door Daniel »

Tjongejongejonge zeg, dat ik vanavond nog een +30 had door de uitgelopen werkzaamheden tussen Den Haag en Rotterdam was nog tot daar aan toe, maar kennelijk is het bij een verstoring die al de hele dag duurt nogsteeds erg moeilijk de reizigers te informeren.

Had op Amsterdam Centraal net de t2167 gemist, dus maar eens even bij een servicemedewerker geinformeerd of m'n gedachte dat de t2269 eerder in Dordt was dan de volgende IC klopte. Dat bleek inderdaad het geval en aangezien er verder niets werd omgeroepen over een eventuele inkorting en er niets over op de CTA en de AV-schermen stond die trein dus maar genomen.
Bij vertrek al een omroep dat nog onduidelijk was tot waar deze trein zou rijden, wat uiteindelijk Den Haag HS werd. Op zich had dat verder geen vertraging op hoeven leveren: had er vrijwel direct de pendeltrein en trof zelfs nog een zitplaats aan. Bij Delft-aansluiting was het echter wachten op liefst twee tegentreinen om over het linkerspoor naar Delft te rijden waar we dan weer op spoor 3 binnen kwamen. Onderweg was overigens helemaal niets van enige werkzaamheden te zien.
Bij Rotterdam Centraal hebben we vervolgens 5 tot 10 minuten voor het inrijsein stilgestaan, precies genoeg om te zorgen dat de t1969 net weg was. Dan dus maar de t2169 die heel het stuk achter ons gehangen bleek te hebben en inmiddels ook alweer met +25 reed.
Het was me het reisje wel zeg...

En owja: ook nog wel vermeldenswaardig dat de trefkans HC op Dordrecht - Amsterdam Bijlmer ArenA - Schiphol - Zaandam - Alkmaar - stuk per bus - Amsterdam Centraal - Den Haag HS - Rotterdam Centraal - Dordrecht exact 0,0000000% bedroeg :shock:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2008

Bericht door Vinny »

Onderweg was overigens helemaal niets van enige werkzaamheden te zien.
Nee dat klopt, anders hadden de pendeltreinen niet kunnen rijden :wink:

Het schijnt goed mis te zijn daar: vanwege de weersomstandigheden kan er 's nachts niet gewerkt worden en vanwege de pendeltreinen ook overdag niet :cry:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2008

Bericht door Daniel »

Ehm, was het dan niet handiger geweest om de pendeltreinen te laten rijden over het spoor waaraan niet gewerkt hoefde te worden :P Of betreft het dusdanig omvangrijke werkzaamheden dat ze er twee sporen voor buiten dienst moeten stellen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2008

Bericht door Caspar »

AV-schermen
Voor de liefhebber, die dingen heten TAS; Trein Aanwijs Scherm.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2008

Bericht door Vinny »

Reiziger Ddrs schreef:Ehm, was het dan niet handiger geweest om de pendeltreinen te laten rijden over het spoor waaraan niet gewerkt hoefde te worden :P Of betreft het dusdanig omvangrijke werkzaamheden dat ze er twee sporen voor buiten dienst moeten stellen.
Ja nogal: als het wissels betreft ;)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6459
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2008

Bericht door Daantje »

Reiziger Ddrs schreef:Ehm, was het dan niet handiger geweest om de pendeltreinen te laten rijden over het spoor waaraan niet gewerkt hoefde te worden :P Of betreft het dusdanig omvangrijke werkzaamheden dat ze er twee sporen voor buiten dienst moeten stellen.
Dat mag toch ook niet meer? Werken op het ene spoor als op het andere gewoon treinen rijden?
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2008

Bericht door Vinny »

Daar zitten nogal wat nuance-verschillen in. Fysiek baanwerk mag in principe niet met in dienst zijnd neven spoor. In Italië heb ik wel eens 20 minuten vertraging opgelopen omdat er tussen de treinenloop door een viaduct werd ingehesen en toen ik langsreed waren ze nog spoorstaven aan het leggen (op het nevenspoor). In Nederland zou zulks ondenkbaar zijn...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2008

Bericht door Wubbo »

Er vinden nog heel veel enkelsporige buitendienststellingen plaats. Het hele nachtelijke onderhoudsrooster is daarop gebaseerd.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2008

Bericht door Daniel »

Vanmorgen zowaar vrij weinig afwijkende inzet ondanks de gisteren toch redelijk verstoorde treindienst. Wel kwam tussen de t2121 en de t5121 in Dordrecht nog een setje van 2x Plan V met de verlichting aan, leeg en Dordrecht op de koersrollen binnen.
Geen idee wat dat geweest is, want leeg materieel voor startende treinen komt er op dat tijdstip niet meer aan. Wellicht de t5119 met +30.

Op de Hoekse Lijn zullen vandaag wel weer wat spitspendeltjes uitvallen: er stond slechts één SGM-II voor klaar, maar er zijn twee omlopen voor de s14100.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2008

Bericht door Frank »

Trein t2021 reed vanochtend met een V-IRM 6 in plaats van ICRm.
Dubbele P
Berichten: 767
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:36
Locatie: Vlodrop [Vdp]

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2008

Bericht door Dubbele P »

Vanmiddag nog heel wat belevenissen vlak voor aankomst in Roermond met de intercity uit Heerlen. Toen we bijna in Roermond arriveerden, kwam de conducteur de vervoersbewijzen controleren. De man die aan de andere kant van het gangpad zat, leek een of andere (ex-)verslaafde te zijn die met veel moeite uit kon brengen dat hij geen kaartje had:

'Heeft u een legitimatiebewijs bij zich?'
- 'Nee, maar ik heb hier wel een loonstrookje!'
'Dat is niet geldig meneer, u krijgt hiervoor dus ook een boete'. 'Waar moet u naartoe?'
- 'Naar Tilburg'
'Nee, in Roermond is het einde oefening'

De conducteur begon driftig te schrijven, toen er opeens een aantal stoelen verder een meisje begon te schreeuwen tegen een man 'je laat me nu je telefoon zien, of ik bel de politie!'. Een drietal meisjes vermoedden dat de man aan de andere kant van het gangpad met zijn telefoon een foto van ze had gemaakt en wilden dat hij de foto verwijderde. Ze riepen de conducteur die al schrijvend naar de man ging en zijn telefoon controleerde, waarop hij geen foto van de meisjes kon vinden. Nadat de meisjes hem nog wat toeriepen, liepen ze alvast naar beneden, omdat we Roermond binnenreden. Bij het uitstappen hoorde ik een van de meisjes nog zeggen 'straks is het een pedofiel die mijn foto op internet wil zetten!'.

Zo zie je maar wat er allemaal op een kilometer of 2 kan gebeuren in de trein. En dat op een dinsdag rond een uur of 1 's middags. :)
IC3
Berichten: 361
Lid geworden op: vr 21 mar 2008, 21:44

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2008

Bericht door IC3 »

Vanochtend moest ik wachten voor de spoorwegovergang bij Zevenbergen en wat zag ik: een Koploper-viertje vertrok (op tijd) om 7.47 als stoptrein naar Dordrecht en Den Haag. Ik kan me zo voorstellen dat ICM dat na Dordrecht niet erg gewaardeerd werd door de te lage capaciteit en op tijd Den Haag bereiken zal er ook wel niet in gezeten hebben...
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2008

Bericht door Daniel »

Nog meer rare spots bij een overweg... al fietsend van de pont naar het station moest ik in Maassluis even wachten op het passeren van de t4152, welke werd gereden door DDAR 7878 :o
De ICM die je al noemt heeft het lang volgehouden: kwam onderweg bij Barendrecht de 4210 als t5158 tegen.

Vanmiddag ook nog tegen de tijd in gereisd: vertrok een kwartier later van het werk, maar bij Schiedam Centrum zag ik de t2165 nog voorbij stuiven. Nou wint SGMm het eigenlijk altijd op Schiedam C. -> Rotterdam C., dus ik was alsnog eerder in Rotterdam en wist die trein nog te halen. Onderweg werd zoals gebruikelijk wat tijd ingehaald, waardoor ik ook nog met gemak de bus die ik normaal heb haalde :)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2008

Bericht door Geert »

Reiziger Ddrs schreef:Nog meer rare spots bij een overweg... al fietsend van de pont naar het station moest ik in Maassluis even wachten op het passeren van de t4152, welke werd gereden door DDAR 7878 :o
Die zat gisteravond ook al in de s4100! Hij werd er later op de avond wel uitgehaald en vervangen door een SGMm, maar dat kon toen ook omdat de s4200 op dat moment niet meer reed.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten