Tjongejongejonge zeg, dat ik vanavond nog een +30 had door de uitgelopen werkzaamheden tussen Den Haag en Rotterdam was nog tot daar aan toe, maar kennelijk is het bij een verstoring die al de hele dag duurt nogsteeds erg moeilijk de reizigers te informeren.
Had op Amsterdam Centraal net de t2167 gemist, dus maar eens even bij een servicemedewerker geinformeerd of m'n gedachte dat de t2269 eerder in Dordt was dan de volgende IC klopte. Dat bleek inderdaad het geval en aangezien er verder niets werd omgeroepen over een eventuele inkorting en er niets over op de CTA en de AV-schermen stond die trein dus maar genomen.
Bij vertrek al een omroep dat nog onduidelijk was tot waar deze trein zou rijden, wat uiteindelijk Den Haag HS werd. Op zich had dat verder geen vertraging op hoeven leveren: had er vrijwel direct de pendeltrein en trof zelfs nog een zitplaats aan. Bij Delft-aansluiting was het echter wachten op liefst twee tegentreinen om over het linkerspoor naar Delft te rijden waar we dan weer op spoor 3 binnen kwamen. Onderweg was overigens helemaal niets van enige werkzaamheden te zien.
Bij Rotterdam Centraal hebben we vervolgens 5 tot 10 minuten voor het inrijsein stilgestaan, precies genoeg om te zorgen dat de t1969 net weg was. Dan dus maar de t2169 die heel het stuk achter ons gehangen bleek te hebben en inmiddels ook alweer met +25 reed.
Het was me het reisje wel zeg...
En owja: ook nog wel vermeldenswaardig dat de trefkans HC op Dordrecht - Amsterdam Bijlmer ArenA - Schiphol - Zaandam - Alkmaar - stuk per bus - Amsterdam Centraal - Den Haag HS - Rotterdam Centraal - Dordrecht exact 0,0000000% bedroeg