OVer Missers in de Reisinformatie #31

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Somoht
Berichten: 1350
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 22:03

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #31

Bericht door Somoht »

Foutje bij GVB, nu mist het metronetwerk bij iedereen en 9292 in de planner :P
wouter15
Berichten: 1157
Lid geworden op: di 24 jan 2012, 23:57
Locatie: Woerden

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #31

Bericht door wouter15 »

Vraag me af of dit een misser is:
Tussen Haarlem en Zandvoort a Zee langere reistijd door herstelwerkzaamheden.
Houdt u rekening met een extra reistijd van ongeveer 15 min.
De verstoring is naar verwachting 15 november rond 23:00 uur verholpen.
Info komt van ns.nl
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #31

Bericht door Suus »

Dat is minstens een week aan de gang, alleen vond men het nooit belangrijk genoeg om op de site te zetten.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Etienne
Donateur
Berichten: 7941
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #31

Bericht door Etienne »

Het eerste advies wat naar boven kwam a.g.v de stremming tussen Den Haag en Leiden was dat men tussen Den Haag en Mariahoeve gebruik kon maken van RandstadRail. :roll:
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #31

Bericht door Geert »

Lijn 2 en lijn 6 verward?
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #31

Bericht door Edwin »

Op de online lijnennetkaart van HTM staat nog dat RR19 naar Tanthof rijdt. Ik vraag mij af in hoeveel abri's dit ook nog staat...
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #31

Bericht door Daniel »

Weinig verrassend... het ging vandaag weer mis met de s1600 die afwijkend naar Den Haag i.p.v. Schiphol reed: de TBPs wisten nergens dat deze trein ook gewoon een gedeelte voor Rotterdam Centraal had.
In Utrecht werd overigens wel weer netjes via de omroep gemeld dat er aansluitend op de IC naar Enschede die in plaats van de s11700 reed een pendeltrein naar Schothorst reed. Dat was in Amersfoort overigens een "Sprinter" i.p.v. een "Intercity" geworden. Letterlijk en figuurlijk: vanmorgen reed er een SLT en vanavond SGMm in :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #31

Bericht door Meltrain »

Edwin schreef:Op de online lijnennetkaart van HTM staat nog dat RR19 naar Tanthof rijdt. Ik vraag mij af in hoeveel abri's dit ook nog staat...
Eenvoudig: in alle.
Op de lijnennetkaart staat ook bij 'Delft Noord': "Eindpunt lijn 19 vanaf medio 2013". Vermoedelijk wordt de lijnennetkaart slechts eens per jaar aangepast (zoals ook in vrijwel alle andere gebieden), dus dat zal vanaf 15 december wel goed staan.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #31

Bericht door Suus »

Ten oosten van Amersfoort ging het ook heel goed met de s1700 die 2x/uur reed, de s1600 was opgeheven en dat stond al een half uur voor vertrek op de borden. Jammer dat die extra trein dan niet verscheen :')

Oja, en dit was de TB14 onder de roltrappen van spoor 5a/7a in Utrecht
Afbeelding
Tijdstip van opname was 20:52, maar het bord was vastgelopen op 20:40.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
VIRM
Berichten: 7602
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #31

Bericht door VIRM »

Gisteravond van Leiden naar Zaandam weer wat mooi informatiefalen.
In Leiden viel de s2600 van 23:27 uit. Op de TBP stond dat dit i.v.m. een aanrijding was. Op de NS app stond echter helemaal niks over een storing en, gedurende de 20 minuten dat ik op het station was, werd er helemaal niks omgeroepen. Wel liepen er diversie Servicemedewerkers rond voor de informatieverschaffing.
Op Sloterdijk viel de s1500 van 00:14 uit. Hier werd helemaal niks over omgeroepen.
Dus uiteindelijk met +24 in Zaandam aangekomen.
Beul van de blindegeleidelijn
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8665
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #31

Bericht door Milco »

http://9292.nl/stroe/bushalte-ravenweg

Dit lijkt mij een misser, of heeft iemand een goede reden waarom een bus ruim twee uur vertraging kan hebben als enige (retour)rit van die lijn?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #31

Bericht door Ardan »

Ik vraag me eerder af wat je in hemelsnaam in Stroe moet :')
Ik doe ook maar wat
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8665
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #31

Bericht door Milco »

Ik reis van Almere naar Ermelo v.v. regelmatig met de bus en om de bus van 16.03 uur te Ermelo, Sonneheerdt naar Harderwijk te checken als ik om 16.00 uur klaar ben met school, dan typ ik meestal een 'eerdere' halte in als de tijden bij Ermelo nog niet bekend zijn.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
microshit
Berichten: 1133
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:53

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #31

Bericht door microshit »

Ardan schreef:Ik vraag me eerder af wat je in hemelsnaam in Stroe moet :')
Ik reis er ook 2x per week langs,zo erg is het nou ook weer niet ;p
Somoht
Berichten: 1350
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 22:03

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #31

Bericht door Somoht »

Milco schreef:http://9292.nl/stroe/bushalte-ravenweg

Dit lijkt mij een misser, of heeft iemand een goede reden waarom een bus ruim twee uur vertraging kan hebben als enige (retour)rit van die lijn?
9292 heeft wel vaker dit soort extreme uitschieters bij Syntus, ook wel eens bussen die -12 uur heeft enzo. Ik zou een andere app/website gebruiken :P
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #31

Bericht door MdJ »

Milco schreef:http://9292.nl/stroe/bushalte-ravenweg

Dit lijkt mij een misser, of heeft iemand een goede reden waarom een bus ruim twee uur vertraging kan hebben als enige (retour)rit van die lijn?
Mag er iets meer informatie? Lijn, bestemming, vertrektijd bijvoorbeeld, aangezien die er nu niet meer opstaat natuurlijk...

Ontopic:
Vrijdag stond de vertrekkend bussen overzicht op het busstation van Lelystad nog op zomertijd, dus alles vertrok met -60 :)
Bij twijfel: gebruik beton.
Somoht
Berichten: 1350
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 22:03

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #31

Bericht door Somoht »

MdJ schreef:
Milco schreef:http://9292.nl/stroe/bushalte-ravenweg

Dit lijkt mij een misser, of heeft iemand een goede reden waarom een bus ruim twee uur vertraging kan hebben als enige (retour)rit van die lijn?
Mag er iets meer informatie? Lijn, bestemming, vertrektijd bijvoorbeeld, aangezien die er nu niet meer opstaat natuurlijk...

Ontopic:
Vrijdag stond de vertrekkend bussen overzicht op het busstation van Lelystad nog op zomertijd, dus alles vertrok met -60 :)
DRIS Lelystad:
Ding stond niet op zomertijd, maar is juist een uur te ver terug gezet (UTC dus), had dat vorige week Dinsdag al gemeld bij GOVI, jammer dat het pas vandaag (of dit weekend) is opgelost.
Had er nog een plaatje van, foto gemaakt om 16:27
Afbeelding
Overigens stond er dus ook niet -60. Wat er wel staat is perron streepje, vertrek over 28 minuten (dus 32 minuten geleden). Dat bord wist dus als er een vertrekbericht binnenkomt vanuit de boordcomputer of dat het vertrek in het verleden had moeten plaatsvinden. Omdat de klok dus een uur te ver terug staat worden alle bussen waar de boordcomputer pas een uur na vertrek weggehaald. Lijn 9 en 10 zijn buurtbussen en hebben dus geen actuele reisinformatie. Soms stond er ook nog een andere lijn tussen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #31

Bericht door Suus »

Oké, het is dus in Leiden toch slechter dan ik dacht. Er staan nu drie borden met vertrektijden bij het busstation (installatie op het busstation zelf moet nog steeds vervangen worden), maar deze kunnen niet meer vertellen dan de geplande tijden, niet de actuele tijden. En ze weten geen exacte haltes maar gebruiken twee haltegroepen, te weten 1-4 of 5-7. Waarom is dit na 11 maanden nog steeds niet in orde?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Somoht
Berichten: 1350
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 22:03

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #31

Bericht door Somoht »

Bee schreef:Oké, het is dus in Leiden toch slechter dan ik dacht. Er staan nu drie borden met vertrektijden bij het busstation (installatie op het busstation zelf moet nog steeds vervangen worden), maar deze kunnen niet meer vertellen dan de geplande tijden, niet de actuele tijden. En ze weten geen exacte haltes maar gebruiken twee haltegroepen, te weten 1-4 of 5-7. Waarom is dit na 11 maanden nog steeds niet in orde?
Omdat 9292 daar de DRIS leverancier is er bij Zuid-Holland blijkbaar niet (genoeg) expertise aanwezig is. Die haltegroepjes zijn er ook pas gekomen nadat ROVER boos in de media geworden is, volgens mij hadden ze net zo goed alles in één haltegroep kunnen gooien, 1-7 :P Het ziet er op de 9292 website ook wonderlijk uit, http://m.9292.nl/station-leiden-centraal?tab=bus :")
Schijnt elders in Zuid-Holland ook niet veel beter te zijn lees veel klachten over die DRIS'sen aan haltepaaltjes.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #31

Bericht door Daniel »

Kwestie van even vragen hoe de Drechtsteden het doen lijkt me. Da's notabene gewoon een deel van de provincie Zuid-Holland en daar kunnen de DRISsen wel actuele tijden weergeven.
Al kan je in Dordrecht nog altijd mooi op de DRIS van het station zien wanneer de bus bij halte Spuiweg stopt: daar valt de GPS van Albatros weg, waardoor je de vertraging even ziet oplopen en daarna weer ziet afnemen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #31

Bericht door Suus »

Nou, ik moet zeggen, ik was ook bij een halte in Leiden met zo'n vertrektijdenbordje (goedkoop én efficiënt :pos: ) en deze klopte de met de echte situatie. Ik was op vertrektijd bij de halte, het bordje gaf nog drie minuten aan en volgens de app op mijn telefoon had de bus inderdaad drie minuten vertraging :Y
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Somoht
Berichten: 1350
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 22:03

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #31

Bericht door Somoht »

Daniel schreef:Kwestie van even vragen hoe de Drechtsteden het doen lijkt me. Da's notabene gewoon een deel van de provincie Zuid-Holland en daar kunnen de DRISsen wel actuele tijden weergeven.
Al kan je in Dordrecht nog altijd mooi op de DRIS van het station zien wanneer de bus bij halte Spuiweg stopt: daar valt de GPS van Albatros weg, waardoor je de vertraging even ziet oplopen en daarna weer ziet afnemen.
Keypoint doet het daar ;)
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #31

Bericht door Geert »

Bee schreef:Nou, ik moet zeggen, ik was ook bij een halte in Leiden met zo'n vertrektijdenbordje (goedkoop én efficiënt :pos: ) en deze klopte de met de echte situatie. Ik was op vertrektijd bij de halte, het bordje gaf nog drie minuten aan en volgens de app op mijn telefoon had de bus inderdaad drie minuten vertraging :Y
Is natuurlijk een momentopname ;) Moet zeggen dat ik het wel treurig vindt dat 9292 blijkbaar nog steeds niet voor elkaar heeft gekregen om de vertrektijden van het Leidse station goed voor elkaar te krijgen. 9292 zou toch juist bij uitstek de integrator zijn zou je verwachten, ook gezien hun bijna-monopolie op de reisinfo...
VIRM
Berichten: 7602
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #31

Bericht door VIRM »

Gaat weer lekker met de informatievoorziening. :)

Op de heenweg vandaag, van Zaandam naar Sloterdijk, liep de s3000 van 13:04 steeds meer vertraging op. Eerst riep Tuffy om dat het +5 was, maar het begon toch wel een beetje lang te duren. Totdat doodleuk de s4700 van 13:14 op de borden verscheen, zondat dat er iets werd omgeroepen.

Op de terugweg was het op Sloterdijk rond 16:45 behoorlijk feest. Achteraf zag ik dat er een wisselstoring bij Breukelen was, maar waarom zouden je reizigers dat moeten weten? Er kwam een hele regen aan Tuffy-omroepen over wat er allemaal niet vertraagd was. Dus moest je ook maar zelf de borden in de gaten houden wat er nu daadwerkelijk eerst kwam.
Om 16:55 kwam, tot mijn verbazing, de s4700 van 16:44 aankakken. Vaak genoeg worden de Sprinters over de Zaanlijn met zulke vertragingen geschrapt. Maarja, de s3000 reed ook met +17, dus was er kennelijk ruimte zat. :)
Beul van de blindegeleidelijn
busburger
Berichten: 92
Lid geworden op: za 19 okt 2013, 21:38

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #31

Bericht door busburger »

busburger schreef:Bij opvragen reisadvies via ov9292 wordt buslijn 345 Lelystad - Emmeloord genegeerd. :cry:
Zelfs de reisplanner van ARRIVA laat je omreizen. :evil: :evil:
In de (digitale) dienstregeling van ARRIVA is lijn 345 wel te vinden.
Blijkbaar is dit - voor de dienstregeling 2013 - "losse" lijntje vergeten in de reisplanners.
Na 10 maanden heeft nog niemand dit gemeld?
Mijn vrouw kreeg gisteren een vriendelijk bedank-e-mailtje van ARRIVA voor melding van ontbreken van lijn 345 in Reisadvies. Volgens dit bericht had OV9292 deze lijn ten onrechte voor de herfstvakantie uitgeschakeld.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten