Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
JWM schreef:Het is inderdaad best schrijnend dat men niet de moeite neemt om een regeltje tekst neer te zetten dat vanaf 1 november het tijdelijke metronet nog twee weken in stand blijft maar al wel die postertjes klaar heeft...
Overigens, wat blijkt dus... men wist idd zelf nog niet wat het zou worden. De ontheffing voor ontvlochten metronet is aangevraagd, alleen gisteren pas heeft SRA geantwoord. Dat verklaart alles dus.
De overstap 50 <> 53 op v/d Madeweg was voorheen in de spits ook altijd al hopeloos. Het is dan wat naïef om te denken dat dat met het ontvlochten net wel goed zou gaan.
Bij het normale net ging het redelijk goed vond ik, helemaal toen lijn 53 en 54 gingen vorken op CS. Uiteraard her en daar geen aansluitingen. Het nare is alleen dat met het ontvlochten net het wel beloofd is om de extra reistijd te beperken.
Wat ik nu dus lees, is dat er wel naar wordt gekeken voor eventuele tijdelijke aanpassingen aan het metronet, maar niet voor tijdens het normale vervlochten metronet :N
Echt schrijnend dat het zo lang moest duren en dat de communicatie zo slecht was. Wat een ballentent zeg :') Dit stukje ook:
We beseffen dat afgelopen maanden veel van het geduld van reizigers is gevraagd. Met name op Spaklerweg en Van der Madeweg hebben reizigers niet altijd de vlekkeloze overstap gekregen die was beloofd.
We gaan uitgebreid onderzoeken hoe dat kon gebeuren, zodat dit bij een eventuele tijdelijke aanpassing in de toekomst een stuk beter zal verlopen.
Hmm hmm...
Overigens, wat blijkt dus... men wist idd zelf nog niet wat het zou worden. De ontheffing voor ontvlochten metronet is aangevraagd, alleen gisteren pas heeft SRA geantwoord. Dat verklaart alles dus.
Is dat dan niet verschrikkelijk laat aangevraagd en/of slecht gepland als dat nog geregeld moet worden op de dag dat de werkzaamheden eindigen?
Vandaag weer perfecte voorbeelden waarom het goed is dat het oude metronet terugkeert.
Metro 50 komt aan op Van der Madeweg richting Isolatorweg. Lijn 54 is al weg, overstap van vijf minuten. Het regent pijpenstelen, dus onder de overkapping loeidruk. Metro 54 komt na die vijf minuten eindelijk, blijft meer dan een minuut staan. Metro 50 rijdt binnen en de bestuurder gooit de deuren van lijn 54 dicht. En de bestuurder van lijn 50 denkt juist de overstap te vermakkelijken door de gehele metro buiten de overkapping te zetten. Kortom, weer veel te veel mensen met een nat pak.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Het zou natuurlijk ook helpen als het personeel van het GVB werd geïnstrueerd dat wanneer een klantvriendelijke oplossing geboden kan worden dit ook wordt uitgevoerd in plaats van andersom :')
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Metro 54 komt na die vijf minuten eindelijk, blijft meer dan een minuut staan. Metro 50 rijdt binnen en de bestuurder gooit de deuren van lijn 54 dicht.
Dat valt mij ook op inderdaad. Als er op v/d Madeweg geen aansluitende metro aan de overkant staat wordt vaak 1 á 2 minuutjes gewacht om daarna alsnog te vertrekken. En inderdaad komt dan vaak de aansluitende metro er net wel aan.
En zelfs dat is niet goed, zoals je hierboven leest. Heb meer het gevoel dat de reiziger de vervoerder in een hoekje dwingt dan andersom. Eerlijk & open is wat er gevraagd wordt en zelfs dan wordt je in een hoekje geblaft.
True, maar GVB heeft vorige maand wel een beetje zijn krediet verspeeld met de communicatie rondom het ontvlochten metronet. Toen waren ze ook niet zo open en eerlijk.
Gisteren kwam er rond zes uur een M5'je op Zuid voorrijden! :)
Klein vraagje: wat is het nut van de verlichte strips bij de deuren? Vlak voordat hij stopt, wordt het wit, en als hij helemaal is gestopt en de deuren open kunnen wordt het groen. Maar wat is de achterliggende redenatie?
True, maar GVB heeft vorige maand wel een beetje zijn krediet verspeeld met de communicatie rondom het ontvlochten metronet. Toen waren ze ook niet zo open en eerlijk.
Als ik de reacties hier zo lees lag dat meer aan de stadsregio dan aan het GVB zelf..
Nee, het GVB heeft te laat duidelijk gemaakt wat er na 31 oktober gebeurde. Daar hebben we hier dagen over gespeculeerd, tot een paar dagen voor 31 oktober. Dan verspeel je je krediet echt wel.
Er is al meerdere keren door het GVB geprobeerd een ontvlecht metronet in te stellen, dat elke keer is afgewezen op dezelfde ( in mijn optiek gegronde) bezwaren. Het ontvlochten metronet is zonder advies van de adviesraden gewoon ingevoerd eerder dit jaar maar was onder druk van die adviesraad ook opnieuw geschrapt uit het vervoersplan voor 2014. Als je dan met een of ander verhaal dat het metronet een jaar lang een rommel zal zijn (het is al jaren een permanente rommel dus waar dat excuus vandaan komt...) om op die manier toch het steeds herhaaldelijk afwijzen van je plannen door de adviesraad door te drukken ben je gewoon verkeerd bezig.
En uiteraard had iedereen dit gehannes aan zien komen omdat er nooit een einddatum was gecommuniceerd, de geruchten gingen al maanden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.