Tijd speelt toch ook bij de ICE wel mee, vaak zie je toch dat een deel van de ritten in geval van een omleiding niet meer va/naar Amsterdam rijdt maar ergens anders keert.Freek schreef:Maar waarom niet Amsterdam -> Arnhem -> Emmerich en dia via Dusseldorf richting de gebruikelijke route? Bij de ICE maakt de lengte van een ongeplande omleiding ook niet uit, tijd is blijkbaar niet een criterium.
Korte vragen #4
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Korte vragen #4
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Korte vragen #4
Er zijn voldoende kruisingsmogelijkheden om er nog een trein doorheen te jassen.Freek schreef:(...) Is dat zo ja, past toch niet met de reguliere Syntustreinen.
Ik doe ook maar wat
Re: Korte vragen #4
Dat past zeker wel, je kunt er zelfs nog een sneltrein bij zetten: http://dennistd.nl/temp/zphgl.jpgFreek schreef:Is dat zo ja, past toch niet met de reguliere Syntustreinen.Bee schreef:De Goorlijn heeft inderdaad een aantal goederenpaden zover ik weet, dat is vandaag zelfs in het nieuws geweestFreek schreef:Begreep dat er vandaag meerdere goederentreinen die route hebben gereden vandaag. 't kan dus wel.
In het rood de extra paden
Re: Korte vragen #4
Ow geweldig. Mij was altijd verteld dat Syntus voor de concessie Twente een kwartiersdienst nad geboden op Goor-Hengelo omdat het op Zp-Goor niet paste.
Re: Korte vragen #4
Momenteel wordt er gekruist in Laren-Almen, Goor en Hengelo, maar over de hele lijn kun je kruisen in Eefde, Laren-Almen, Lochem, Markelo, Goor, Delden en voorbij Hengelo. Kwartiersdienst past.
Ik doe ook maar wat
Re: Korte vragen #4
Er zijn geen goederenpaden via Goor. Er mogen wel goederentreinen rijden, maar niet tot nauwelijks structureel ivm de geluidsproblematiek. Bij calamiteiten, en dat is nu de situatie, mag er echter meer.
Overigens voldoen die rode paden die dennistd heeft ingetekend niet helemaal aan de planningsnormen, ik ben benieuwd of het in de praktijk wel past. Er is wel ruimte om wat extra's te rijden, dat is sowieso waar. Grootste bottleneck voor de kwartierdienst Goor - Hengelo was station Hengelo.
Overigens voldoen die rode paden die dennistd heeft ingetekend niet helemaal aan de planningsnormen, ik ben benieuwd of het in de praktijk wel past. Er is wel ruimte om wat extra's te rijden, dat is sowieso waar. Grootste bottleneck voor de kwartierdienst Goor - Hengelo was station Hengelo.
Re: Korte vragen #4
Dat het niet volgens de plannormen past wil nog niet zeggen dat het echt niet past natuurlijk. De treinen in de plansystemen remmen nogal conservatief en in het geval van goederentreinen wordt er nogal vaak met een zwaardere goederentrein gerekend dan er daadwerkelijk buiten rijdt. Daarnaast zitten in de plannormen nogal wat marges die je niet nodig hebt om in het echt te kunnen rijden.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8679
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Korte vragen #4
Op de website van Veolia kan ik geen dienstregelingen openen. Als ik een lijn selecteer, wat wel lukt, en dan op 'Toon vertrektijden' klik, verschijnt even ' *draaiend rondje* Een ogenblik geduld aub....' en dan gebeurt er niets. Heeft iemand dit probleem ook en/of een tip hoe ik dit kan verhelpen?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Korte vragen #4
Bij mij in Chrome blokkeert hij wel een pop-up, als ik die open doet 'ie het gewoon.
Met als aanvulling dat ik die dienstregelingen nooit gebruik, ik pak eigenlijk altijd de digitale lijnfolder (PDF). Die zijn een stuk makkelijker "door te bladeren".
Met als aanvulling dat ik die dienstregelingen nooit gebruik, ik pak eigenlijk altijd de digitale lijnfolder (PDF). Die zijn een stuk makkelijker "door te bladeren".
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8679
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Korte vragen #4
Ik gebruik Google Crome. Er verschijnt onderin beeld telkens wel een klein balkje (volgens mij over cookies), maar binnen 1 milliseconde is dit weer weg dus daar kan ik weinig mee :(
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Korte vragen #4
Na het aanklikken van "toon vertrektijden" verschijnt bij mij rechts in de adresbalk de melding "pop-up geblokkeerd", met een vierkantje met een rood kruisje erdoor. Als ik hierop klik, kan ik de pagina openen.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8679
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Korte vragen #4
Ja, hij doet het nu! Bedankt! Dat ik dat nu pas merk zeg... :')
Ik ben nog nooit handig geweest met computers...
Ik ben nog nooit handig geweest met computers...
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Korte vragen #4
Ik wil zaterdag richting Limburg.
En dan vooral voor plan V.
Rijdt dat volledig de stoptreinen op Tilburg-Weert / Roermond - Maastricht / Sittard - Heerlen?
Of zit daar SGM (of zelfs SLT) tussen?
En dan vooral voor plan V.
Rijdt dat volledig de stoptreinen op Tilburg-Weert / Roermond - Maastricht / Sittard - Heerlen?
Of zit daar SGM (of zelfs SLT) tussen?
Re: Korte vragen #4
Ik dacht dat in de Stoptrein Roermond-Maastricht ook SGM reed.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8679
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Korte vragen #4
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Korte vragen #4
Kort samengevat:
Tilburg-Weert is van alles door elkaar: Plan V, SLT, DDZ...
Roermond-Maastricht SGM
Sittard-Heerlen Plan V
Tilburg-Weert is van alles door elkaar: Plan V, SLT, DDZ...
Roermond-Maastricht SGM
Sittard-Heerlen Plan V
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Korte vragen #4
Het overgrote meerendeel van de sprinterdiensten in Zuid-Limburg wordt nog altijd gereden met SGM, zover ik zie rijdt er één omloop in de s6800 met Plan V en was Plan V vandaag actief ook in de spitsomloop van de s6900, de rest is SGM.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Korte vragen #4
reisthijs schreef:Kort samengevat:
Tilburg-Weert is van alles door elkaar: Plan V, SLT, DDZ...
Roermond-Maastricht SGM
Sittard-Heerlen Plan V
Michael schreef:Ik dacht dat in de Stoptrein Roermond-Maastricht ook SGM reed.
Bee schreef:Het overgrote meerendeel van de sprinterdiensten in Zuid-Limburg wordt nog altijd gereden met SGM, zover ik zie rijdt er één omloop in de s6800 met Plan V en was Plan V vandaag actief ook in de spitsomloop van de s6900, de rest is SGM.
Bedankt voor de reacties.Milco schreef:Tip: http://waarisdetrein.nl/treinfan/drgl/2013.htm
Dus zeker naar Heerlen.
En voor Tilburg - Weert gekeken in "waarisdetrein" en hopen dat NS niet wat wijzigt.
Re: Korte vragen #4
Vandaag Tilburg - Weert en Sittard - Heerlen met plan V gedaan.
De in "Waarisdetrein" uitgezochte trein klopte goed.
Kruiste in Oisterwijk met de tegentrein (rit erna dus) en dat was ddm.
En net na Heeze de kruising met de trein ervoor; dat was SGM.
Wel verschil in capaciteit tussen een enkel plan V en de dubbeldekker.
Zag ook nog een 2x plan V vanuit Maastricht naar Roermond.
De in "Waarisdetrein" uitgezochte trein klopte goed.
Kruiste in Oisterwijk met de tegentrein (rit erna dus) en dat was ddm.
En net na Heeze de kruising met de trein ervoor; dat was SGM.
Wel verschil in capaciteit tussen een enkel plan V en de dubbeldekker.
Zag ook nog een 2x plan V vanuit Maastricht naar Roermond.
Re: Korte vragen #4
Welke ritten van Lijn 26 Meijel Busstation - Deurne Hogeweg worden gereden met een klein busje.En hoe zit het met kleine busjes in dienstregeling 2014. En welke Toerboeren rijden lijn 26 in 2014.
Re: Korte vragen #4
Ik zal het wel gemist hebben, maar welke nachttreinen (naar buitenland; CNL, EN) rijden er nog met ingang van de nieuwe dienstregeling vanuit Amsterdam?
Het is een spectrum.
Re: Korte vragen #4
Allemaal nog :)
Langer antwoord:
CNL/EN naar Kopenhagen, Warschau en Praag
CNL naar München en Basel.
Langer antwoord:
CNL/EN naar Kopenhagen, Warschau en Praag
CNL naar München en Basel.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Korte vragen #4
Dank.
Was er dan alleen sprake van het opheffen van de treinen naar (onder ander?) Warschau?
Was er dan alleen sprake van het opheffen van de treinen naar (onder ander?) Warschau?
Het is een spectrum.
Re: Korte vragen #4
Die gaat straks er 90 minuten langer overdoen omdat-ie in Berlijn achter een andere trein gekoppeld wordt in plaats van alleen doorrijden naar Warschau.
Ik doe ook maar wat
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 61 gasten