Dienstregelingen SRE 2013

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
huibf
Donateur
Berichten: 4109
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen SRE 2013

Bericht door huibf »

fogeltje schreef:Ik blader net door mijn lijnfoldercollectie van 2013 op zoek naar dubbele en zie op de achterkant van de nieuwe boekjes (Erratabladen van juni) dat Hermes mijn opmerking over de foute twitter- en facebooklinks heeft verwerkt :D

Op de folders van januari stonden links naar twitter.com/hermes (terwijl het hermesov is) en facebook.com/hermes (Hermes SRE heeft geen Facebookpresentie). Op de nieuwe folders stond alleen de correcte twitterlink. :pos:
Tuurlijk Fogeltje. Dat je dat nog niet gezien had. Dat was het eerste waarnaar ik keek !
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Dienstregelingen SRE 2013

Bericht door Michael 1988 »

Dat is het laatste waar ik naar kijk. Als ik ze ooit nodig zal hebben, bel ik wel :P.
huibf
Donateur
Berichten: 4109
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen SRE 2013

Bericht door huibf »

Ik was benieuwd of men zich had gehouden aan de belofte om het te herstellen...
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregelingen SRE 2013

Bericht door fogeltje »

huibf schreef:Ik was benieuwd of men zich had gehouden aan de belofte om het te herstellen...
Ik was het inmiddels al lang weer vergeten dat ik dat überhaupt had aangekaart :oops:
"Een touringcar is geen bus"
huibf
Donateur
Berichten: 4109
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen SRE 2013

Bericht door huibf »

In winter proef met busverbinding Bergeijk-Eersel voor scholieren

BERGEIJK – Voor Bergeijkse scholieren van het Rythovius College in Eersel begint de gemeente Bergeijk samen met Eersel en het regiobestuur SRE een proef met een busverbinding in de winter.

Van eind oktober tot begin april gaat er twee keer per dag een bus van vervoerbedrijf Hermes heen en terug rijden tussen de kernen Luyksgestel, Bergeijk 't Loo en Eersel. Worden er minimaal zo'n vijfduizend passagiers geteld, dan krijgt het project een vervolg in het schooljaar 2014-2015. Anders beraadt de gemeente zich daar nog op, al is er voor twee jaar geld beschikbaar. Het traject van de busverbinding staat nog niet precies vast. De gemeente wil ook Weebosch in de route opnemen, maar moet Hermes daar nog voor winnen.

Bron ED.
http://www.ed.nl/regio/bergeijk/in-wint ... scholieren
Mr-W
Berichten: 3066
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Dienstregelingen SRE 2013

Bericht door Mr-W »

Gaat Hermes die lijn zelf rijden of huren ze een toerboer uit Belgie( bijv.Staf Cars uit Lommel) of Nederland in om die ritten te rijden ?
Krijgt die bus als lijnnummer 472 net zoals buurtbus [wiki]Lijn 472 Eersel Busstation - Lommel (B) Station[/wiki] of krijgt die lijn een nieuw nummer.
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3407
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: Dienstregelingen SRE 2013

Bericht door Zugführer »

Ik probeerde het artikel op de website van het ED te vinden maar kon het zo snel niet vinden, in plaats daarvan kwam ik wel dit artikel tegen:

'Bus voor scholieren van Maarheeze naar Were Di'

De kans is groot dat er tijdens de wintermaanden een busverbinding komt tussen Maarheeze en Scholengemeenschap Were Di in Valkenswaard.

Het college van de gemeente Cranendonck heeft al met het voorstel voor de busverbinding ingestemd, het college van Heeze-Leende bepaalt dinsdag 8 oktober zijn standpunt. Daar wordt dan een ambtelijk voorstel besproken om net als de gemeente Cranendonck 7.000 euro aan de busverbinding bij te dragen.

Deelname van de gemeente Heeze-Leende is essentieel voor het invoeren van de busverbinding.

Het SRE is ook partner in dit pilotproject en draagt 14.000 euro bij. In de ochtenduren gaat de bus twee keer rijden en er zijn drie terugritten gepland.

De busverbinding komt er op aandringen van een werkgroep van ouders van scholieren van het Were Di. De fietsroute voor de ruim zeventig scholieren uit Maarheeze, die dagelijks naar Valkenswaard fietsen, is er eentje met gevaren.

Bron: http://www.ed.nl/regio/cranendonck/bus- ... -1.4036545
huibf
Donateur
Berichten: 4109
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen SRE 2013

Bericht door huibf »

Ik mag niets verklappen :-)
De ritten gaan op korte termijn al starten
Maar als je slim nadenkt kan je gokken welke lijnnummers het gaan worden en opzoeken op de Hermessite.
Etienne
Donateur
Berichten: 7941
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Dienstregelingen SRE 2013

Bericht door Etienne »

Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregelingen SRE 2013

Bericht door fogeltje »

Staan inmiddels ook op de wiki :)
"Een touringcar is geen bus"
Mr-W
Berichten: 3066
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Dienstregelingen SRE 2013

Bericht door Mr-W »

Wat is eigenlijk de reden dat deze scholierenlijnen niet op alle haltes stoppen van de buurtbus/streeklijn waar hij langsrijdt ?
Lijkt me juist dat je op een scholierenbus zoveel mogelijk leerlingen in de buurt van hun huis wilt oppikken in de plaats van eerst leerlingen naar een halte te laten fietsen,want dan fietsen leerlingen wel het hele stuk naar school.
huibf
Donateur
Berichten: 4109
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen SRE 2013

Bericht door huibf »

Mr-W schreef:Wat is eigenlijk de reden dat deze scholierenlijnen niet op alle haltes stoppen van de buurtbus/streeklijn waar hij langsrijdt ?
Ik snap de gedachte.

In Maarheeze komt deze alleen maar op Moonslaan. Deze halte heeft goede en veel stallingsvoorzieningen voor de fiets.
In Leende kan alleen maar de fiets goed worden gestald aan de halte Dorpsstraat. Ik heb daarbij wel mijn twijfels of het niet beter is op ook de andere twee halten toch te gebruiken.

Voor Eersel geldt hetzelfde verhaal.
In Bergeijk kan niet anders worden gereden, dus komt er een nieuwe halte kapellerweg.
In Luijksgestel denk ik dat 1 halte op de doorgaande weg ook beter zou zijn om 't hof te ontlasten van de fietsen.
Ik doel daarmij op halte Raupstraat.

Ik dank dat bij 'vraag' er echt wel geluisterd zal worden of tussenliggende halten niet kunnen worden gebruikt.
Mr-W
Berichten: 3066
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Dienstregelingen SRE 2013

Bericht door Mr-W »

Lijn 196 Maarheeze Moonslaan - Valkenswaard Markt is een succes :D ,eerste rit al 72 reizigers.
MAARHEEZE / LEENDE - De nieuwe buslijn 196 die van Maarheeze via Leende naar scholengemeenschap Were Di in Valkenswaard rijdt, is maandag officieel in gebruik genomen. De nieuwe lijn bleek direct een groot succes.

http://www.ed.nl/regio/valkenswaard/nie ... -1.4081303
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregelingen SRE 2013

Bericht door fogeltje »

Goed om te horen.

Wat betreft de Hermes-website, ben ik de enige die al enige tijd last heeft van dit:
https://dl.dropboxusercontent.com/u/390 ... -error.jpg

Dit krijg ik bij elke link naar of op de Hermes-site en alleen op www.hermes.nl, niet www.connexxion.nl of www.breng.nl. Treedt op in Firefox en Chrome (beiden up-to-date) in WIndows 7 en Chrome op mijn Androidtelefoon. Ik kan de popup wel weg klikken, maar ik krijg het dus bij elke klik en dat is gewoon irritant.
"Een touringcar is geen bus"
Mr-W
Berichten: 3066
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Dienstregelingen SRE 2013

Bericht door Mr-W »

fogeltje schreef:Goed om te horen.

Wat betreft de Hermes-website, ben ik de enige die al enige tijd last heeft van dit:
https://dl.dropboxusercontent.com/u/390 ... -error.jpg

Dit krijg ik bij elke link naar of op de Hermes-site en alleen op http://www.hermes.nl, niet http://www.connexxion.nl of http://www.breng.nl. Treedt op in Firefox en Chrome (beiden up-to-date) in WIndows 7 en Chrome op mijn Androidtelefoon. Ik kan de popup wel weg klikken, maar ik krijg het dus bij elke klik en dat is gewoon irritant.
Die error treed hier ook op bij alleen de Hermessite heb de site ook geprobeerd met Internet Explorer op Windows 7 (gebruik normaal Google Chrome)en geeft daarbij hetzelfde probleem.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39178
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Dienstregelingen SRE 2013

Bericht door Daniel »

Op connexxion.nl heb ik 'm ook wel diverse keren gehad trouwens. Logisch, want feitelijk is het natuurlijk dezelfde site met alleen een andere stylesheet.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregelingen SRE 2013

Bericht door fogeltje »

Daniel schreef:Op connexxion.nl heb ik 'm ook wel diverse keren gehad trouwens. Logisch, want feitelijk is het natuurlijk dezelfde site met alleen een andere stylesheet.
Dat is dus het rare, bij connexxion.nl en breng.nl gaat het goed bij mij. Ik heb maar eens een klachtenformulier ingevuld bij Hermes.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21346
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Dienstregelingen SRE 2013

Bericht door Meltrain »

Ik krijg die melding alleen als ik twee keer achter elkaar op "vorige" klik in mijn browser (op de site van Connexxion, de andere twee sites gebruik ik nooit).
Zou er trouwens ook nog een site komen voor OV Regio IJsselmond (als derde dochter van Connexxion)? :P
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: Dienstregelingen SRE 2013

Bericht door Raymond »

Ik zag in Helmond de twee MAN biogasbussen staan die een half jaar geleden werden aangekondigd. Hebben die nou al in de dienstregeling meegereden of zijn er blijkbaar na de persintroductie zoveel problemen ontstaan dat er nu druk aan gesleuteld wordt?
Hans
Berichten: 718
Lid geworden op: di 06 apr 2010, 20:43

Re: Dienstregelingen SRE 2013

Bericht door Hans »

Nee die Nonox bussen rijden nog niet in de dienstregeling.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregelingen SRE 2013

Bericht door fogeltje »

Meltrain schreef:Ik krijg die melding alleen als ik twee keer achter elkaar op "vorige" klik in mijn browser (op de site van Connexxion, de andere twee sites gebruik ik nooit).
Zou er trouwens ook nog een site komen voor OV Regio IJsselmond (als derde dochter van Connexxion)? :P
Bij Hermes lijkt het nu weer goed te gaan.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21346
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Dienstregelingen SRE 2013

Bericht door Meltrain »

Haha, inderdaad. Via de site van Connexxion en Breng lukt het me (sinds gisteravond al) niet om dienstregelingen op te vragen en via de site ven Hermes wel. :')
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregelingen SRE 2013

Bericht door fogeltje »

Op de site van Breng had ik zojuist geen problemen om dienstregelingen op te vragen.
"Een touringcar is geen bus"
Mr-W
Berichten: 3066
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Dienstregelingen SRE 2013

Bericht door Mr-W »

Afbeelding
Zag dinsdag 2 Lijn 149 Eindhoven Station - Reusel Busstation bussen tegelijk vertrekken vanaf het busstation.
Heeft Hermes gelede bussen tekort ?
Lijn 196 Maarheeze Moonslaan - Valkenswaard Markt wordt ook door 2 bussen gereden in de plaats van 1 gelede bus.
En ook 1 ochtendrit van Lijn 26 Meijel Busstation - Deurne Hogeweg wordt met een extra bus gereden, al snap ik dat je naar die uithoek geen gelede bus stuurt vanwege dure matritten en je een Toeringcar van Hebben kunt gebruiken.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregelingen SRE 2013

Bericht door fogeltje »

Was een van die bussen naar Reusel niet misschien gewoon te laat? Die rechtse lijkt te vroeg omdat hij zijn via tekst nog niet filmt. Ik zag dat in Uden vaak. Lijn 121 stond op de buffer als lijn 121 Eindhoven Station en ongeveer vijf minuten voor vertrektijd veranderde dat Eindhoven via Gemert.
"Een touringcar is geen bus"
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 42 gasten