Mag ik even kwijt #7

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Mag ik even kwijt #7

Bericht door Ruben »

Ik snap echt niet hoe jij te werk bent gegaan met je leerproces. Gelijk aan de biosupdates zonder een 9Volt batterij gezien te hebben. :lol:

Maar stoppen vervangen is ook zo'n leuk basisvaardigheidje. Een collega van mij, 23jaar en mannelijk, keek vreemd op toen ik de stop ging vervangen, nadat ik de stroom uit had laten vallen met een kortsluitende adapter. Had 'ie nog nooit gezien / gedaan.
Misschien ligt het aan wat je in je jeugd voor je kiezen krijgt. Ik had bepaald speelgoed waar die 9Volt dingen in moesten. De stoppen moesten ook regelmatig vervangen worden, en zou zelfs nog de waakvlam van een geiser levend krijgen. :P
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #7

Bericht door STF »

Daantje schreef: Bij de deurbel duurt dat zo lang voor je erachter komt en je weet nooit hoeveel mensen er voor niets voor je deur gestaan hebben en dachten dat je gewoon niet thuis was :P
Ik ging twee weken geleden de deurbel eens testen of ie het eigenlijk nog wel deed, nou mooi niet dus. Geen idee hoe lang die al leeg was, geloof niet dat ik hem de afgelopen zes maanden gehoord heb. (Komt zelden iemand aan de deur hier, omdat het café - restaurant meestal open is en wij daar dus zelf zijn.)

Wat ga je doen om die rookmelder te testen, een dikke vette sigaar opsteken Daantje? :lol:
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #7

Bericht door STF »

NS-Reiziger schreef: Maar stoppen vervangen is ook zo'n leuk basisvaardigheidje.
Op me stagebedrijf (horecabedrijf, waarbij ik een kantoorstage had), belde de jongens van de keuken ook rustig naar het kantoor met het verzoek mij even naar beneden te sturen. Kom je aanlopen in de keuken, afvragend wat er is? Bleek er weer een groep te zijn uitgevallen en of ik even het "smeltpatroon" wilde vervangen. D'r liepen daar twintig mensen rond, maar niemand wist hoe zoiets moest...
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6464
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #7

Bericht door Daantje »

Haha, ik spoor sowieso niet helemaal geloof ik hoor :p Maar ik ben wél ingenieur 8-)

Sommige dingen hebben nou eenmaal meer prioriteit. Wij hadden vroeger wel zo'n elektronica speeldoos maar daar zat geen 9V batterij bij, die moest je los kopen en volgens mij hebben we die dus nooit gehad :p

Bij ons in huis slaan de stoppen zo vaak door dat het zowat van levensbelang is om een stop te kunnen vervangen. Ach, ik had drie nieuwe huisgenootjes en die wisten ook niet hoe je de geiser weer aan krijgt als de waakvlam uit waait :neg: Ik red me op zich nog wel :)

En ik ga m'n rookmelder gewoon testen met die testknop die erop zit ;) Maar 85 dB is volgens mij vrij hard :P
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #7

Bericht door STF »

ARBOWET:
Gehoorbeschermers vanaf 80dB
De werkgever is verplicht passende gehoorbeschermers beschikbaar te stellen bij geluidshinder vanaf 80dB. Ook voorlichting over de risico’s van schadelijk geluid en over het gebruik van de beschermers hoort hierbij.
Een werknemer mag persoonlijke beschermers desgewenst zelf uitkiezen!
De werkgever is verplicht erop toe te zien dat werknemers ze ook daadwerkelikjk gebruiken.

Verplicht beschermers gebruiken vanaf 85 dB
Bij geluidsniveaus boven 85dB zijn werknemers verplicht om gehoorbeschermingsmiddelen te dragen. Voorheen lag deze grens bij 90 dB.
Leuke rookmelder, gelukkig hangt ie bij je thuis en niet op je werk. Moet je er eerst oordoppen bij gaan opzetten, terwijl het halve pand staat af te fikken ;)

Eigenlijk valt 85 dB nog wel mee, onze grasmaaier is 105 decbibel.


Maar waarom smelten de zekeringen zo vaak bij je door? Gaat het daar dan wel helemaal goed in huis?
Laatst gewijzigd door STF op di 25 nov 2008, 23:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50887
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #7

Bericht door Suus »

Wij waren die krengen van een stoppen zo zat, dat we de stoppenkast hebben laten vervangen door zo'n schakelaarsstopsysteem, dat is een stuk makkelijker :P

Was ik net om kwart voor negen bij de Burger King op station Bijlmer ArenA, was alles op behalve de Long Chicken, Twister Fries en frisdrank :shock: Toen ik de medewerker vroeg hoe dat zo kwam, zei ze dat het drukker was dan verwacht vandaag. Maar dat is dus al vier dagen zo, lijkt mij, en dagelijkse levering lijkt mij tegenwoordig toch wel de praktijk bij dat soort tenten (iig McDonald's en BP doen het dagelijks)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39165
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #7

Bericht door Daniel »

Daantje schreef:Haha, ik spoor sowieso niet helemaal geloof ik hoor :p Maar ik ben wél ingenieur 8-)
Hmm, klinkt bekend dat eerste :P Zou het soms bij die titel horen... :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: Mag ik even kwijt #7

Bericht door Chauf21 »

NS-Reiziger schreef:Ik snap echt niet hoe jij te werk bent gegaan met je leerproces. Gelijk aan de biosupdates zonder een 9Volt batterij gezien te hebben. :lol:
Het is een vrouw... Zegt dat genoeg? :mrgreen:
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #7

Bericht door STF »

Een bios heeft geen 9 volt batterij, maar zo'n ronde knoopcel van slechts een paar volt :mrgreen:
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #7

Bericht door Geert »

Alsof je aan die batterij moet zitten bij een softwareupgrade van je BIOS. ;-)
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #7

Bericht door STF »

Dat niet nee, maar ze raken weleens leeg.
Linkerspoor
Berichten: 349
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 19:46

Re: Mag ik even kwijt #7

Bericht door Linkerspoor »

*Heeft ook nog nooit de stoppen vervangen of de waakvlam van een geiser aan moeten doen*. Het eerste hebben mijn ouders ooit geloof ik wel eens laten zien, maar heb nu echt geen idee meer...
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #7

Bericht door Geert »

Het is niet moeilijk :P Veel huizen hebben tegenwoordig trouwens een automaat, dan hoef je alleen nog maar het pinnetje weer omhoog te duwen.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #7

Bericht door STF »

Ik heb 1 keer in me leven een geiser moeten aansteken en dat was 2 minuten voordat we het huis verkochten. Bij een laatste eindcontrole door de makelaar, draait die stommerd de geiser helemaal uit en komt vervolgens bij mij klagen dat de geiser het niet doet. Had hem met 10 seconden weer branden, terwijl ik me er eigenlijk nooit in had verdiept hoe die aan moest.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #7

Bericht door STF »

Geert schreef:Het is niet moeilijk :P Veel huizen hebben tegenwoordig trouwens een automaat, dan hoef je alleen nog maar het pinnetje weer omhoog te duwen.
Nou ook daar moet je voor gestudeerd hebben, wij hebben hier een fiks aantal zekeringautomaten van het merk KOPP. Bij kortsluiting of overbelasting gaan ze in het midden staan, dan moet je eerst het knopje helemaal omlaag drukken en dan weer helemaal omhoog, anders krijg je ze nooit meer aan.
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Mag ik even kwijt #7

Bericht door Ruben »

Ja dat heet resetten. :mrgreen:
Overigens ben je nergens als het knopje niet omhoog wil blijven staan (ondanks dat er geen kortsluiting is), dat had ik hier eens. Mag je dat hele knopje gaan vervangen...Oftewel dat werd dus wel een monteur. :P
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #7

Bericht door STF »

Ja hadden wij ook een keer, erg irritant is dat als een zekeringautomaat er geen zin meer in heeft.

Maar ik ga maar eens slapen, na al dat geklets over deurbellen, batterijen, rookmelders, bios updates, zekeringen en weet ik veel.
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: Mag ik even kwijt #7

Bericht door mb90 »

Zo, vanmorgen even een retourje Parijs voor 38 euro geboekt. Dat vond ik zo goedkoop, dat ik het niet kon laten lopen. De vorige keer dat ik in Parijs was (toen was een retourtje 69 euro), had ik namelijk nog niet alles gezien door de drukke Eiffeltoren, dus dat ga ik op 23 februari 2009 maar even goedmaken. 8-)
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6464
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #7

Bericht door Daantje »

Chauf21 schreef:
NS-Reiziger schreef:Ik snap echt niet hoe jij te werk bent gegaan met je leerproces. Gelijk aan de biosupdates zonder een 9Volt batterij gezien te hebben. :lol:
Het is een vrouw... Zegt dat genoeg? :mrgreen:
Ik leer gewoon dingen op het moment dat ik ze nodig heb ;)
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #7

Bericht door STF »

Staat ze daar met een lekke band op de vluchtstrook, laptop op de vangrail en een forum zoeken die kan uitleggen hoe je een band verwisselt :wink:
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6464
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #7

Bericht door Daantje »

Hey een autoband verwisselen dat kan ik ja :D

En anders zit er altijd nog een boekje in de auto waar heel veel handige dingen in staan :) Je kan alles wel zo goed leren maar je leert het toch pas echt door het te doen.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #7

Bericht door STF »

Ik weet nog jaren geleden dat ik een jaar of tien was, ging ik met me oma naar New Metropolis (paar jaar later is de naam gewijzigd; NeMo) naast Amsterdam Centraal. Daar kon je het verwisselen van een autoband oefenen en nog meer van dat soort handige dingen.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6464
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #7

Bericht door Daantje »

Ow, dat is wel handig ja (y)

Ik heb het al twee keer gedaan: een keer op de camping in Frankrijk en een keer in Woerden 's avonds laat in de stromende regen in een witte broek op een parkeerplaats (n) :mrgreen:
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #7

Bericht door STF »

Moet je daar speciaal een witte broek voor aandoen dan? Dat staat hier toch niet in de handleiding vermeld :? :lol:
Ik heb het nog nooit hoeven doen, maar het is in ieder geval wel een rotwerk want het reservewiel hangt onder de auto in een beugel die weer zowat niet langs de trekhaak kan. Het is allemaal erg krapjes en lastig ben ik wel achter (ik haal dat wiel er af en toe weleens uit om met de compressor de band weer op de juiste druk te krijgen).
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6464
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #7

Bericht door Daantje »

Het was na een familie-etentje dus ik was netjes :P En het reservewiel er onderuit krijgen was ongeveer nog het lastigste ja. Ben uiteindelijk toch maar op de grond eronder gaan liggen want anders lukt het echt niet.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 40 gasten