(BTM) OVer je reiservaringen in november 2008

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in november 2008

Bericht door Daniel »

Nouja, zover je het nog met "door elkaar" kunt omschrijven... alle Citaro's zijn in principe stadswagens (maar niet allemaal voor Alkmaar), maar veruit het grootste deel ervan deed dienst op de streek. D'r zat zelfs nog een 10-meter Ambassador op de streekdienst...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in november 2008

Bericht door Jurjen »

Een bus is een bus, toch? ;-)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in november 2008

Bericht door Daniel »

Vanmorgen bleek de Albatros bij Arriva Dordt weer een update gehad te hebben... tussen de presentatie door wordt nu ook elke halte groot op het TFT-scherm aangekondigd (kunnen de reizigers achterin ook eens zien waar de bus aankomt :P )
Het geheel wordt getoond in een routestripje met vorige halte in vrij onopvallend kleurtje, daarboven groot de eerstvolgende halte en daar weer boven de eindhalte. In de hoek van het scherm staat ook nog de lijn aangegeven en bij elke halte wordt de aankomsttijd vermeld.

Al mag Arriva Zuid-Holland nu wel heel snel op een cursus "hoe zet ik tekst scherp op een TFT-scherm" bij hun collega's in Waterland (daar kunnen ze het wel namelijk). Nu kan Arriva een nieuwe quiz voor de buspassagiers starten: tel de pixels :mrgreen:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in november 2008

Bericht door Stefan »

En wat kunnen we déze keer winnen? :mrgreen:

Goed, ik weet niet wat ze met die 4541, een Urbino 18, hier gedaan hebben maar trilt zo ongelofelijk hard rond stationair, dat het lijkt alsof de hele bus uit elkaar gaat vallen.. :roll: En nee, een fijne massage aan je stoel is het niet. ;) Jammer dat deze bus al zo snel, zo verrot klinkt. Het busje is in mei 2008 in dienst gekomen namelijk.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in november 2008

Bericht door mb90 »

En vandaag heb ik mijn eerste rit in een nieuwe Citaro van de RET gemaakt. 8-) Nadat gisteren al de 302 de eerst gespotte bus was, was vandaag deze 302 de gelukkige voor de eerste foto (volgt nog) en de eerste rit. De 302 had ik op lijn 44 voor de lange rit van 1 halte van het Zuidplein naar de Markerstraat. Hij rook nog heerlijk nieuw. Binnen zat ik op een stoel die zijwaards stond. Dat zat best goed. De stoelen leken ook iets zachter, maar dat kan nieuwigheid zijn. Ook is er een extra infodisplay bij de achterdeur, een nieuwe stop lamp met de letters STOP en dus geen rood lampje meer, de motor loopt beter en het display is toch echt iets anders dan de oudere Citaro's. De foto's die volgen zeggen meer.

Niet alleen de 302 was al op de weg, ook nog een onbekend 300-tje op lijn 44 en de 305 op lijn 76 waren al actief. De instroom is dus echt al begonnen.

Verder lijkt het erop alsof de RET een bus op een vaste rit gaat inzetten. Vorige week dinsdag, woensdag en donderdag reed Alliance 815 op de rit van 7:14 uur van Buslijn 66 en vandaag deed hij dat weer op dezelfde rit.

Ook reed er een Volvo 7700 van de stadsdienst van Bergen op Zoom op Buslijn 101 (Zuidplein - Bergen op Zoom) op een van de drukste ritten van de middag, namelijk die van 17:23 uur vanaf het Zuidplein.

Tot slot kwam ik een Alliance van RingelbergTours tegen op de Vaanweg in Rotterdam met als bestemming "25 Helmond". :P
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in november 2008

Bericht door MdJ »

Een onbekende paarse Volvo-7700 reed leeg richting het station bij de busbaan van de A1. Het nummerdisplay achterop vermeldde '109'. 1+1=2. Het lege materieel van lijn 109 Apeldoorn-Eerbeek... :o :shock:
Bij twijfel: gebruik beton.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in november 2008

Bericht door Stefan »

Best leuk, hier rijden nu ineens extra bussen van de stad, naar Gartenstad Vahr, niemand weet waarom ze überhaupt rijden. De 25E, deze extra bussen dus, rijden tussen 15.00u en 18.00u om lijn 25 te versterken, maar het maakt niet uit of 'ie voor of achter de 'gewone' 25 zit, hij blijft bijna leeg rond rijden.. :roll:
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in november 2008

Bericht door Daniel »

Er lijkt ergens een bug in de DRIS'en in Dordt of in Albatros te zitten... vandaag zag ik wederom de lijn 4 van 6.40 uur naar de Staart met een vertraging ongeveer gelijk aan het aantal minuten dat het na de geplande vertrektijd was op de borden staan. Da's op zich nog niet opmerkelijk, dat wordt het pas als ik erbij vertel dat ik de betreffende rit zowel gisteren als vandaag ruim voor m'n aankomst op het station al zag kruisen :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in november 2008

Bericht door Stefan »

Hier is het ook nog steeds een drama met de 'DFI's' (Duitse DRIS'jes dus ;) ). Ze zijn nu nog steeds bezig met een systeemombouw, die 20 dagen duurt (Ja, 20 ja..), en de ene DFI werkt wel, de ander niet.. Maar áls ze werken, klopt het 9 van de 10 keer niet, en staan mensen te schelden omdat 'het bordje aangaf dat de bus er bijna aan kwam'.. De mededeling dat tot de 30e de informatie nog niet (kan) kloppen, is verdwenen van de borden.

Sommige borden geven mooi aan "Abfahrten siehe Fahrplan" en de ander staat helemaal uit.

Al met al is het dus 1 grote chaos hoe het helemaal in elkaar steekt. :mrgreen:
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in november 2008

Bericht door Marc »

Vanmorgen een opvallend busje op het busstation van Maastricht: een paarse van Hool van stadsdienst Tilburg (ehhmmm, of was het Breda?).
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in november 2008

Bericht door Daniel »

Paars was Breda, Tilburg donkerblauw. Maar volgens mij zijn er alleen nog Tilburgse Van Hools bij Veolia aanwezig, dus zal 'ie daar wel vandaan komen.
Er zijn wat detailverschillen, maar die weet ik zo niet uit m'n hoofd.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in november 2008

Bericht door Raymond »

In Tilburg stond er sowieso toch in het groot T-bus op de zijkant?
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in november 2008

Bericht door Marc »

De bus stond er vanmiddag nog steeds, het was een van Hool uit Breda, nummertje 161:
Afbeelding
Afbeelding
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in november 2008

Bericht door Wubbo »

Aliance 2433 reed op lijn 47 van Utrecht naar Maartensdijk. Dat had dus lijn 138 moeten zijn.

Provincie Utrecht-Citaro (ik wist niet dat die dingen er al waren) 9263 reed vanmiddag op lijn 53. Bij Winkelcentrum Vollenhove werden we vriendelijk verzocht de achterste deur niet te gebruiken: er zat een deurstoring in, en de deur zou anders niet meer dicht gaan.

Verder zijn het wel prima bussen. Qua zitcomfort ken ik slechtere bussen. Jammer dat ze het actuele reistijden-scherm alleen voor in de bus hebben gehangen: daar zie je dus niks van als je in het gelede deel zit.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in november 2008

Bericht door Daniel »

Vanmiddag zat ik in de Arriva 728 op lijn 3 van station Dordrecht naar huis, waarin het TFT-scherm gerepareerd bleek te zijn: het beeld was niet langer egaal blauw, maar er stond wat zinnigs op.
Maarja, nu was weer de Albatros uitgevallen en had de chauffeur dus een egaal zwart schermpje :P Was de situatie zoals 'ie tot gisteren was toch handiger hoor...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in november 2008

Bericht door MdJ »

Volvo-3822 op lijn 91 richting Arnhem in Apeldoorn (v. 16.31). Wanneer gaat veolia nu snappen, dat het een stadsbus is, en geen streekbus...? :(
Bij twijfel: gebruik beton.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in november 2008

Bericht door Chauf21 »

Reiziger Ddrs schreef:Om even terug te komen op de eerdere vraag over een gevarendriehoek in Nederlandse bussen: ja, die hebben ze! Althans, in de Alkmaarse stads-Citaro die tsov en ik troffen op een best flinke uitloper van het Alkmaarse stadsnet naar Purmerend (of was het nou toch een streeklijn :mrgreen: ) zat in een hoekje van de bestuurderscabine een luikje met daarop een sticker met de tekst "Verbandtrommel - Noodlamp - Gevarendriehoek" :wink:
En ook een check voor de aanwezigheid van de driehoek in een gemiddelde Connexxion-Amba ;)
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in november 2008

Bericht door STF »

Ah, dat valt me reuze mee. Ze zullen er waarschijnlijk wel nog helemaal nieuw uitzien, want ik heb er nog nooit eentje zien staan in Nederland achter een gestrande bus.
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in november 2008

Bericht door mb90 »

- Een onbekende O408 van Arriva had vanmiddag de eer om de rit van 13:16 uur vanaf het Zuidplein op Buslijn 92 naar Dordrecht te rijden.

- Bij de streekbussen van Arriva in DAV is de nieuwe update van de Albatros, zoals in Dordt, nog niet ingevoerd.

- Citaro LE 409 van TCR reed op Buslijn 174 van Numansdorp naar Rotterdam vanmorgen. Normaal rijdt hier altijd een Amba.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in november 2008

Bericht door Stefan »

Die Citaro was zeker rond een uur of 7? M'n vader heeft die bus altijd, 6.24 vanaf de Wethouder v/d Veldenweg, en hij klaagt eigenlijk altijd dat die bus te laat vertrekt. Het is de beginhalte, en vaak zitten ze om 6.28 nog vrolijk hun krantje te lezen, of ze komen om 6.35 eens aan. Dan zijn ze nog beledigd ook als je er wat van zegt. :roll:
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in november 2008

Bericht door mb90 »

Die Citaro was op de rit die 7:29 aankomt op het Zuidplein. Komt volgens mij overigens uit Klaaswaal en niet Numansdorp, zoals ik gister zei.

Vandaag reed er overigens weer een Citaro LE op lijn 174, alleen nu op een rit die om 8:00 uur bij Heinenoord Busstation stond.

Ook reed er een Alliance (de 405) van TCR op Arriva-lijn 136 op de rit van 7:52 uur vanaf het Zuidplein. Ik wist niet dat die ook hier reed.

Tot slot reed er weer een O408 op Arriva-lijn 92, alleen nu net op de rit die ik altijd 's middags heb. 8-) Het was de 4772 die dan normaal op lijn 91 rijdt. Op die rit van lijn 91 reed overigens volgens meltrain nu de 1121.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in november 2008

Bericht door Daniel »

Weer een nieuwe variant van de filmteksten in HWGO: de Arriva 8307 zag ik met de bestemming in kleine letters op voor- en zijfilm, die vetgedrukt waren. Voor- en zijfilm waren het niet meld elkaar eens: de ene vond dat het "175 Strijen" was, de andere dat het "165 Strijen" was :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in november 2008

Bericht door Suus »

Op buslijn 182 (Alphen aan den Rijn NS - Leiden Centraal Station) rijdt een hogevloers interliner rond, normaal zijn dat amba's.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21268
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in november 2008

Bericht door Meltrain »

Reiziger Ddrs schreef:Weer een nieuwe variant van de filmteksten in HWGO: de Arriva 8307 zag ik met de bestemming in kleine letters op voor- en zijfilm, die vetgedrukt waren. Voor- en zijfilm waren het niet meld elkaar eens: de ene vond dat het "175 Strijen" was, de andere dat het "165 Strijen" was :P
O, ik zag dan laatst toevallig '130 Oude Tonge via Heinenoord' in kleine letters onder elkaar. Dat had ik nog niet eerder gezien: als 'via Heinenoord' al getoond wordt, is het vrijwel altijd afwisselend.

Verder kwam vanmiddag rond 15:20 mijn metro vanaf Alexander op Capelsebrug binnegenomen op het buitenste spoor. Bij aankomst bleek wat er aan de hand was: de meetro die ervoor zat (3x 5400) was kapot gegaan en hield het middenspoor bezet.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in november 2008

Bericht door Karl »

De Krimpener (Frysker voor Krimpen) voor lijn 999 Pendeldienst, werd vandaag door een Belbusvoertuig gereden. Geen idee waar dat ding vandaan komt en of het oorspronkelijk voertuig kapot is.

Trouwens geen idee tot hoelang lijn 999 nog blijft rijden, maar weet Qbuzz hiervan?
Het is een spectrum.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten