Tunnel Stadshart Almere afgesloten (19 foto's)

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8665
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Tunnel Stadshart Almere afgesloten (19 foto's)

Bericht door Milco »

Van afgelopen zaterdag 23.00 uur tot aanstaande dinsdag 23.00 uur is de busbaan-tunnel in het Stadshart in Almere afgesloten, in verband met werkzaamheden. De tunnel vormt een soort driehoek tussen de haltes Flevoziekenhuis, Passage en Stadhuisplein.
Vanmiddag ben ik naar Almere Centrum gefietst en heb ik wat foto’s gemaakt van de situatie.
Omdat door de werkzaamheden de halte Stadhuisplein niet beschikbaar is, zijn enkele parkeerplaatsen voor auto’s ingericht als tijdelijke halte:
Afbeelding

Hier is dan de afgesloten halte te zien, met de werkzaamheden:
Afbeelding

Alle lijnen die van/naar Almere Centrum naar Flevoziekenhuis of Passage rijden, rijden tijdens de tunnelafsluiting over het Stadhuisplein, wat normaal een groot marktplein is:
Afbeelding

Ook de buslijn waarmee ik regelmatig reis, lijn 159, reed over het Stadhuisplein. Wel een aparte bus: aangezien dit een voormalige Hanzeliner is, heeft deze nog de heerlijke luxe stoelen 8-) :
Afbeelding

Afbeelding

Vervolgens reden de bussen langs de bibliotheek verder naar de halte Flevoziekenhuis:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Aan het eind van deze ‘straat’, konden de lijnen 5, 6, 7 en 159 hun route weer vervolgen na een vrij krappe bocht linksaf de busbaan op:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De lijnen 1, 2, 3, 4, 14, 156 en 160 reden echter via de Hospitaaldreef (die afgesloten was voor het overige verkeer) door de tunnel. Hier verlaat Connexxion 8300 de tunnel met rechts de afgesloten busbaan en op de achtergrond de Hema:
Afbeelding

Hier een foto van lijn 1 op de rotonde waar normaal geen bus komt:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Lijn 322 en spitsbus 155 reden, gezien vanaf de Passage, alleen over de Hospitaaldreef om vlak voor de halte Flevoziekenhuis weer rechtsaf de busbaan op te gaan, zoals hier te zien is met lijn 322 op weg naar Almere Parkwijk:
Afbeelding

Terwijl bij de halte Passage deze bus de omleiding nog in moet ...:
Afbeelding

... komt deze bus net de Hospitaaldreef af om de gewone route via de busbaan te hervatten:
Afbeelding

Dit waren de foto's. Omdat het vrij bewolkt was, zijn de foto’s niet super, maar toch bedankt voor het kijken! *O*
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Tunnel Stadshart Almere afgesloten (19 foto's)

Bericht door Thom91 »

Ik verwachtte foto's van de tunnel.. -o-
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Tunnel Stadshart Almere afgesloten (19 foto's)

Bericht door Meltrain »

Ik eigenlijk ook....
De foto's zijn zeker niet verkeerd, maar je had er makkelijk 5 minder kunnen plaatsen.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: Tunnel Stadshart Almere afgesloten (19 foto's)

Bericht door Edwin »

Alle foto's van de tunnels zijn hier te vinden: https://twitter.com/almere/media

Niemand mocht volgens mij de tunnel in, behalve de uitvoerder en mensen van de gemeente.
Ik ben overigens verbaasd geweest over hoe weinig vertraging de bus opliepen ondanks dat de haltes Stadhuisplein en Flevoziekenhuis en Stadhuisplein en Passage in de dienstregeling de zelfde vertrektijd hebben.

Het jammer van deze werkzaamheden is, is dat de halte Stadhuisplein richting Station Centrum nu pas van het voorjaar wordt aangepast en er ook dan pas een DRIS aan die kant komt. De DRIS aan de Circuskant blijft tot voorjaar 2014 daarom ook buiten werking, helaas.
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: Tunnel Stadshart Almere afgesloten (19 foto's)

Bericht door Edwin »

Ik ben nou alweer een paar keer over het nieuwe stuk asfalt in de tunnel geweest, er is alleen opnieuw geasfalteerd op het stuk vanaf de halte Stadhuisplein naar de halte Flevoziekenhuis. Alleen ze hebben niet dat gehele traject geasfalteerd. De bussen stuiteren nu nog steeds bij het in- en uitgaan van de bustunnel...
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten