Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
M57 schreef:Zo zie je maar hoe belangrijk het is wat op stationsnaambordjes staat:
Deze middag reisde een mevrouw naar Zandvoort aan Zee. Op dat station staat alleen 'Zandvoort' op het bord. Aangekomen in Zandvoort, vraagt ze Gaat deze trein nog verder?, denkende dat verderop nog station 'aan Zee' zou liggen.
Gezien de positie van station Zandvoort, ligt verderop enkel nog station IN Zee
In het begin (eind 2006/begin 2007) vroegen mij ook vaker mensen bij aankomst in Heerlen of ze in Maastricht waren Dat had vermoedelijk niets met stationsnaambordjes of streepjes te maken, maar enkel met het niet begrijpen van het splitsen in Sittard. ;)
Nog even iets anders, wat hier wel enigszins thuis past. De Vink, dat is toch gewoon een wijk van Leiden, of is het een aparte plaats? Aangezien het niet Leiden- De Vink is...?
Dat vind ik namelijk helemaal een voorbeeld van spoorse onlogica.
Was pas op Somda discussie over: De Vink was heel vroeger een halteplaats met die naam. Het station licht echter op de grens tussen Leiden en Voorschoten, vandaar de benaming "De Vink" om niet partijdig te zijn en te herinneren aan dat station ergens in 1895 ofzo...
Mij viel laatst in het donker op dat het streepje tussen Nijmegen en Lent met een sticker of zoiets is overgeplakt. Het dorp Lent is sinds de Waalsprong een deel van Nijmegen, en zal bovendien mogelijk voor een deel in de Waal verdwijnen.
Zandvoort heet natuurlijk Zandvoort. NS heeft die Duits-klinkende toevoeging "aan Zee" ooit bedacht omdat regelmatig mensen die aan het loket om een kaartje "Zandvoort" vroegen, er eentje naar het nabijgelegen Santpoort in handen kregen -- en andersom natuurlijk.
En zijn we Heerhugowaard=Broek-op-Langendijk vergeten ?
reisthijs schreef:Dat is een mooi systeem als je meerdere stations hebt voor één plaats, maar als je één station hebt voor twee plaatsen heb je daar toch weinig aan?
Streepjes kunnen dan niet meer gebruikt worden in gevallen Rotterdam-Lombardijen. Over dingen als Koog-Zaandijk gaat niemand zich dan afvragen of het een wijk is, of 2 plaatsen, want dat valt te zien aan grote letters of kleine letters. ;)
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Grote en kleine letters leest niet echt prettig en lijkt mij niet echt handig als je trein langs meerdere stations met dezelfde naam komt (bijvoorbeeld iets met Mitte, Süd of Nord ofzoiets)
RotterdamZuid. Namen als Noord of Zuid zijn niet echt ideaal voor zoiets, wijknamen zoals Ypenburg, Goverwelle of Lunetten zijn daar veel geschikter voor.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
NS-Reiziger schreef:Streepjes kunnen dan niet meer gebruikt worden in gevallen Rotterdam-Lombardijen.
Ow nee? Als ze nu in staat zijn die streepjes verkeerd te zetten, kunnen ze het dan vast ook voor elkaar krijgen een Dordrecht-Stadspolders op een bordje te krijgen
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
NS-Reiziger schreef:Streepjes kunnen dan niet meer gebruikt worden in gevallen Rotterdam-Lombardijen.
Ow nee? Als ze nu in staat zijn die streepjes verkeerd te zetten, kunnen ze het dan vast ook voor elkaar krijgen een Dordrecht-Stadspolders op een bordje te krijgen
Jaja, het kán wel, maar dan snapt iedereen nog steeds dat Stadspolders deel van Dordrecht is, ipv zouden het 2 aparte steden zijn met een gezamenlijk station. ;)
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.