Betalen go pass Roosendaal - Belgie

Voor ontwikkelingen in het openbaar vervoer in het buitenland.
Plaats reactie
KVV
Berichten: 19
Lid geworden op: vr 07 dec 2012, 13:15

Betalen go pass Roosendaal - Belgie

Bericht door KVV »

Binnenkort de overstap naar België maken. Nu zag ik daar een leuke Go Pass staan. Van Roosendaal naar elk willekeurig station in België. Retourtje, 14,60. Mooie prijs. Nu kwam ik bij betalen en zag ik tot mijn schrik geen IDEAL. Wel ING maar dat is alleen voor Belgen.

Hoe kan je als Nederlander dit ticket kopen als je geen creditcard hebt?
Stéphane
Berichten: 790
Lid geworden op: do 22 dec 2011, 10:25
Locatie: België

Re: Betalen go pass Roosendaal - Belgie

Bericht door Stéphane »

iDEAL bestaat in België helaas niet.
Op welke site vond je deze promotie?
Een winterse dag:
De trein in België: Het enige dat niet gekker doet dan anders.
De trein in Nederland: Het enige dat echt gekker doet dan anders.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Betalen go pass Roosendaal - Belgie

Bericht door Karl »

Die tickets staan op de website van NMBS.
Bij NMBS moet je met creditcard betalen of met een Belgisch banksysteem. Volgens mij hebben ze geen Paypal ofzo. Kan je niet ergens op internet een virtuele creditcard aanmaken?
Het is een spectrum.
KVV
Berichten: 19
Lid geworden op: vr 07 dec 2012, 13:15

Re: Betalen go pass Roosendaal - Belgie

Bericht door KVV »

Karl schreef:Die tickets staan op de website van NMBS.
Bij NMBS moet je met creditcard betalen of met een Belgisch banksysteem. Volgens mij hebben ze geen Paypal ofzo. Kan je niet ergens op internet een virtuele creditcard aanmaken?
Had er nog nooit van gehoord. Ik zal eens kijken of dat wel kan.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50856
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Betalen go pass Roosendaal - Belgie

Bericht door Suus »

Ja, je kan een Visa 3V-card nemen, die heb je in een variant van een creditcard die je elke keer met iDeal moet opladen of een code waar je eenmalig een bedrag aan toevoegt, een soort waardecheque, en dan na een X-aantal maanden weer vervalt. De NMBS accepteert VISA-kaarten dus dit is een acceptabel alternatief: https://www.3vcard.nl

Overigens, als je nog in de leeftijd zit dat je de Go Pass mag gebruiken (<26 volgens mij) en je vaker gaat kan het lonen te investeren in een Go Pass 10, deze is tot 31 januari 50 euro, daarna wordt ze 2% duurder en 51 euro en daarmee kan je tien enkele reizen maken. Je kan deze combineren met een ticket naar Essen (België). Stel dat je voor Nederland een OV-kaart heb, dan koop je een retourtje Roosendaal Grens - Essen en vul je een regel in op de Go Pass 10 van Essen tot het station waar je heen wil. De Go Pass 10 is een jaar lang geldig na de datum van aanschaf en te koop bij loket of nieuwe kaartautomaat op de Belgische stations, bij de laatste kan je ook met een Nederlandse pinpas betalen :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
KVV
Berichten: 19
Lid geworden op: vr 07 dec 2012, 13:15

Re: Betalen go pass Roosendaal - Belgie

Bericht door KVV »

Bedankt voor de hulp! :D
Vlien
Berichten: 1
Lid geworden op: ma 23 dec 2013, 15:36

Re: Betalen go pass Roosendaal - Belgie

Bericht door Vlien »

Via Google hier terecht gekomen, ik heb een GoPass over, ik ben onlangs 26 geworden en mijn GoPass is nog niet op. Als je nog geen hebt kunnen kopen kan je die van mij overnemen.. (Pas 1 rit gebruikt)

(Ik woon wel in NL)
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten