Concessie IJsselmond (2014-2023)

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
flipje
Berichten: 1249
Lid geworden op: di 02 nov 2010, 10:36
Locatie: Zwolle e.o.

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023 #2

Bericht door flipje »

Connexxion gaat vanaf 8 december onder de naam: "OV Regio IJsselmond" rijden, dus toch geen Connexxion zoals ik eerder had begrepen.
Vanaf december worden de 5700 serie Volvo's (ex-Breng) voorzien van nieuwe naam + logo. De overige Volvo's en Citaro's worden rond april 2014 vervangen, welk materieel het zal gaan worden weet ik nog niet. Verder verdwijnen ook de Procity's en worden op de "Procity-lijnen" (lijn 75+ lijn 79) voortaan alleen nog maar met 12 meter bussen gereden.
Etienne
Donateur
Berichten: 7909
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023 #2

Bericht door Etienne »

flipje schreef:Verder verdwijnen ook de Procity's en worden op de "Procity-lijnen" (lijn 75+ lijn 79) voortaan alleen nog maar met 12 meter bussen gereden.
Is dat niet een beetje overbodig. In de spitsuren is voor die lijnen een grote bus wel nodig, maar daarbuiten lijkt me totaal onnodig?
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
NintendoC
Berichten: 418
Lid geworden op: di 15 nov 2011, 16:58

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023 #2

Bericht door NintendoC »

Concessieeisen lieten alleen niet meer toe dat de Procity's gebruikt worden. In de spits zijn de lange bussen wel nodig, dus dan moet Connexxion een keuze maken.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023 #2

Bericht door Klaasje »

Als je dat kleine busje alleen buiten de spits kunt gebruiken dan wordt het al snel een erg duur busje. Dat extra busje moet je dan betalen van minder brandstofkosten t.o.v. een grote bus.
Hans
Berichten: 717
Lid geworden op: di 06 apr 2010, 20:43

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023 #2

Bericht door Hans »

Daar komt dan nog eens bij dat het kleine busje, de 'procity' niet meer voldoet aan de eisen van de nieuwe concessie. Dus dan is dat geen optie.
Om dan voor alleen de daluren een paar van die busjes te kopen dan wordt dat een duur verhaal.
flipje
Berichten: 1249
Lid geworden op: di 02 nov 2010, 10:36
Locatie: Zwolle e.o.

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023 #2

Bericht door flipje »

Er is mij een gerucht te oren gekomen dat enkele GVU Van Hool's (uit de 4630-4646 serie) worden omgestickerd naar de OV regio IJsselmond huisstijl. Of je nou echt blij moet worden van stadswagens op regiodiensten is natuurlijk de vraag (A)
Pikobo
Berichten: 153
Lid geworden op: za 19 mar 2011, 23:12
Locatie: Lelystad

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023 #2

Bericht door Pikobo »

flipje schreef:Er is mij een gerucht te oren gekomen dat enkele GVU Van Hool's (uit de 4630-4646 serie) worden omgestickerd naar de OV regio IJsselmond huisstijl. Of je nou echt blij moet worden van stadswagens op regiodiensten is natuurlijk de vraag (A)
Voor Stadsdiensten Kampen en Dronten zijn ze wellicht nuttig!
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023 #2

Bericht door Edwin »

Eerst gingen die nog naar Almere...
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023 #2

Bericht door Meltrain »

Pikobo schreef:
flipje schreef:Er is mij een gerucht te oren gekomen dat enkele GVU Van Hool's (uit de 4630-4646 serie) worden omgestickerd naar de OV regio IJsselmond huisstijl. Of je nou echt blij moet worden van stadswagens op regiodiensten is natuurlijk de vraag (A)
Voor Stadsdiensten Kampen en Dronten zijn ze wellicht nuttig!
Grapjas. :')
Edwin schreef:Eerst gingen die nog naar Almere...
Enkele bussen gaan naar IJsselmond en de rest gaat naar Almere.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
vincentrenselaar
Berichten: 3
Lid geworden op: vr 08 nov 2013, 10:21

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023 #2

Bericht door vincentrenselaar »

Hoi iedereen,

ik las dat naast die Van Hools (almere & ijsselmond), ook Citaro's naar almere gaan van Schiphol sternet.
kan iemand bevestigen of er ook wagens naar ijsselmond gaan?? Raar om ze dan op de 142 te zien bijvoorbeeld.
En gaan die Van Hools ook op de 160 rijden? Wsnt het is wel een ijsselmond lijn.

groeten, Vincent
Roelof88
Berichten: 408
Lid geworden op: wo 24 dec 2008, 14:05

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023 #2

Bericht door Roelof88 »

flipje schreef:Verder verdwijnen ook de Procity's en worden op de "Procity-lijnen" (lijn 75+ lijn 79) voortaan alleen nog maar met 12 meter bussen gereden.
Rijden die Procity's eigenlijk nog wel? Ik weet dat de 3773 in IJsselmond reed, maar die is allang geëxporteerd. Welke Procity's heeft IJsselmond nog?
flipje
Berichten: 1249
Lid geworden op: di 02 nov 2010, 10:36
Locatie: Zwolle e.o.

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023 #2

Bericht door flipje »

Roelof88 schreef:
flipje schreef:Verder verdwijnen ook de Procity's en worden op de "Procity-lijnen" (lijn 75+ lijn 79) voortaan alleen nog maar met 12 meter bussen gereden.
Rijden die Procity's eigenlijk nog wel? Ik weet dat de 3773 in IJsselmond reed, maar die is allang geëxporteerd. Welke Procity's heeft IJsselmond nog?
Er zijn op dit moment nog 2 Procity's: de 3746 voor lijn 75 en de 3731 voor lijn 79.
flipje
Berichten: 1249
Lid geworden op: di 02 nov 2010, 10:36
Locatie: Zwolle e.o.

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023 #2

Bericht door flipje »

Ben ff de nieuwe dienstregelingen aan het doorspitten en kwam toch wel iets aparts tegen.
Lijn 79 krijgt straks hele ruime buffertijden, vooral in Meppel waar de chauffeur maar liefst 53 minuten mag wachten! :')

Blauwe Hand - Meppel
v. xx:44 - a. xx:04

Meppel - Blauwe Hand
v. xx:57 - a. xx:17

Oorzaak ligt in de aansluiting op lijn 70 welke niet meer tegelijk (richting Zwartsluis en richting Steenwijk) arriveren bij de Blauwe Hand maar een half uur uit elkaar zijn verschoven om zo aansluiting te bieden op lijn 71 in Zwartsluis.
Hans
Berichten: 717
Lid geworden op: di 06 apr 2010, 20:43

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023 #2

Bericht door Hans »

Dan sta ik als chauffeur toch liever in Meppel dan in Blauwe Hand. Ach... je kunt er een studie bij doen :-)
flipje
Berichten: 1249
Lid geworden op: di 02 nov 2010, 10:36
Locatie: Zwolle e.o.

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023 #2

Bericht door flipje »

Nieuwe materiaal zal worden; de 15 meter Citea's en 12 meter Irisbussen. De 5736 is de eerste Volvo die (deze week) in de IJsselmond huisstijl zal worden uitgevoerd. (info afkomstig van busfotogroep)
NintendoC
Berichten: 418
Lid geworden op: di 15 nov 2011, 16:58

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023 #2

Bericht door NintendoC »

Wordt alles uitgerust met Wi-Fi, of alleen de 15 meter bussen?
flipje
Berichten: 1249
Lid geworden op: di 02 nov 2010, 10:36
Locatie: Zwolle e.o.

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023 #2

Bericht door flipje »

NintendoC schreef:Wordt alles uitgerust met Wi-Fi, of alleen de 15 meter bussen?
Alle bussen krijgen Wi-Fi
Gebruikersavatar
Bartjk
Berichten: 376
Lid geworden op: di 05 jul 2011, 17:44
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023 #2

Bericht door Bartjk »

Hmmm, irisbussen. Crossway's neem ik dan aan?
Worden die dan ook met luxere stoelen geleverd?
Heb geen verkeerde ervaringen met irisbussen dus we gaan het zien. Vanaf wanneer gaan ze instromen?
(Poeh, ik stel veel vragen)
flipje
Berichten: 1249
Lid geworden op: di 02 nov 2010, 10:36
Locatie: Zwolle e.o.

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023 #2

Bericht door flipje »

Bartjk schreef:Hmmm, irisbussen. Crossway's neem ik dan aan?
Worden die dan ook met luxere stoelen geleverd?
Heb geen verkeerde ervaringen met irisbussen dus we gaan het zien. Vanaf wanneer gaan ze instromen?
(Poeh, ik stel veel vragen)
Ik verwacht ook Crossway's. De Citea's worden sowieso met luxe stoelen geleverd (wens van provincies Flevoland/Overijssel), de Irisbussen waarschijnlijk niet. Uiterlijk eind april 2014 dienen alle huidige voertuigen vervangen te zijn (behalve de Volvo 5700 serie) door de nieuwe voertuigen Citea/Irisbus.

Gelukkig blijft IJsselmond wel lekker afwisselend met het materiaal; Citea, Irisbus, Volvo en Van Hools :D
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023 #2

Bericht door Milco »

Nou hoop ik dat de Volvo's die eruit gaan nog elders in dienst kunnen, want het zijn goede bussen naar mijn mening en het zou zonde zijn om ze nu al uit de dienst te gooien.

Misschien kunnen de 35xx naar Almere om de streek-Ambassadors op de lijnen 151, 156 en 160 te vervangen? :P
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023 #2

Bericht door Michael 1988 »

Uhum..... Iedereen heeft het hier over Irisbus, maar ik wil even iedereen eraan herinneren dat Irisbus niet meer bestaat. Dit is in het voorjaar van 2013 Iveco Bus geworden. De enige modelen wat van Irisbus mee zijn genomen naar Iveco Bus zijn (volgens de website van Iveco Bus) de Crossway en de Magelys. Daarnaast zijn er ook nog de Iveco Bus Urbanway en de Iveco Bus Ellisup. De Urbanway is de opvolger van de Citelis en is geschikt als stadsbus en streekbus (net zoals de Crossway dus) en de Ellisup is een nieuwe bus die alleen voor stadsdiensten is bedoelt. Dus je kunt momenteel niet met 100% zekerheid zeggen dat een bus van Iveco Bus (of zoals jullie zeggen Irisbus) ook daadwerkelijk een Crossway zal worden.
Hans
Berichten: 717
Lid geworden op: di 06 apr 2010, 20:43

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023 #2

Bericht door Hans »

flipje schreef:Ben ff de nieuwe dienstregelingen aan het doorspitten en kwam toch wel iets aparts tegen.
Lijn 79 krijgt straks hele ruime buffertijden, vooral in Meppel waar de chauffeur maar liefst 53 minuten mag wachten! :')

Blauwe Hand - Meppel
v. xx:44 - a. xx:04

Meppel - Blauwe Hand
v. xx:57 - a. xx:17

Oorzaak ligt in de aansluiting op lijn 70 welke niet meer tegelijk (richting Zwartsluis en richting Steenwijk) arriveren bij de Blauwe Hand maar een half uur uit elkaar zijn verschoven om zo aansluiting te bieden op lijn 71 in Zwartsluis.
Dit wordt een taxibusje.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023 #2

Bericht door Meltrain »

flipje schreef:De Citea's worden sowieso met luxe stoelen geleverd (wens van provincies Flevoland/Overijssel), de Irisbussen waarschijnlijk niet.
Die Citea's zijn zeker (voornamelijk) bedoeld voor lijn 345? Blijft die lijn trouwens Qliner heten of komt die onder een andere formule te vallen?
Opvallend dat niet alle bussen besteld zijn bij VDL.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
flipje
Berichten: 1249
Lid geworden op: di 02 nov 2010, 10:36
Locatie: Zwolle e.o.

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023 #2

Bericht door flipje »

Hans schreef: Dit wordt een taxibusje.
Dat verklaart een hoop, dank :).
Toch jammer dat de verbinding naar Meppel steeds verder wordt afgebroken.
Meltrain schreef: Die Citea's zijn zeker (voornamelijk) bedoeld voor lijn 345? Blijft die lijn trouwens Qliner heten of komt die onder een andere formule te vallen?
Opvallend dat niet alle bussen besteld zijn bij VDL.
Citea's zijn voor het kernnet; lijnen 71, 141, 147 en de 345
flipje
Berichten: 1249
Lid geworden op: di 02 nov 2010, 10:36
Locatie: Zwolle e.o.

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023 #2

Bericht door flipje »

Michael 1988 schreef:Uhum..... Iedereen heeft het hier over Irisbus, maar ik wil even iedereen eraan herinneren dat Irisbus niet meer bestaat. Dit is in het voorjaar van 2013 Iveco Bus geworden. De enige modelen wat van Irisbus mee zijn genomen naar Iveco Bus zijn (volgens de website van Iveco Bus) de Crossway en de Magelys. Daarnaast zijn er ook nog de Iveco Bus Urbanway en de Iveco Bus Ellisup. De Urbanway is de opvolger van de Citelis en is geschikt als stadsbus en streekbus (net zoals de Crossway dus) en de Ellisup is een nieuwe bus die alleen voor stadsdiensten is bedoelt. Dus je kunt momenteel niet met 100% zekerheid zeggen dat een bus van Iveco Bus (of zoals jullie zeggen Irisbus) ook daadwerkelijk een Crossway zal worden.
Wat ik aan info kan vinden op internet wordt de Urbanway alleen maar uitgevoerd met staande motor en de Crossway LE met liggende motor. Daarmee lijkt me de Crossway LE de enige optie om aan te schaffen voor IJsselmond.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 gasten