Concessie IJsselmond (2014-2023)
Re: Concessie IJsselmond 2014-2023 #2
Connexxion gaat vanaf 8 december onder de naam: "OV Regio IJsselmond" rijden, dus toch geen Connexxion zoals ik eerder had begrepen.
Vanaf december worden de 5700 serie Volvo's (ex-Breng) voorzien van nieuwe naam + logo. De overige Volvo's en Citaro's worden rond april 2014 vervangen, welk materieel het zal gaan worden weet ik nog niet. Verder verdwijnen ook de Procity's en worden op de "Procity-lijnen" (lijn 75+ lijn 79) voortaan alleen nog maar met 12 meter bussen gereden.
Vanaf december worden de 5700 serie Volvo's (ex-Breng) voorzien van nieuwe naam + logo. De overige Volvo's en Citaro's worden rond april 2014 vervangen, welk materieel het zal gaan worden weet ik nog niet. Verder verdwijnen ook de Procity's en worden op de "Procity-lijnen" (lijn 75+ lijn 79) voortaan alleen nog maar met 12 meter bussen gereden.
Re: Concessie IJsselmond 2014-2023 #2
Is dat niet een beetje overbodig. In de spitsuren is voor die lijnen een grote bus wel nodig, maar daarbuiten lijkt me totaal onnodig?flipje schreef:Verder verdwijnen ook de Procity's en worden op de "Procity-lijnen" (lijn 75+ lijn 79) voortaan alleen nog maar met 12 meter bussen gereden.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Re: Concessie IJsselmond 2014-2023 #2
Concessieeisen lieten alleen niet meer toe dat de Procity's gebruikt worden. In de spits zijn de lange bussen wel nodig, dus dan moet Connexxion een keuze maken.
Re: Concessie IJsselmond 2014-2023 #2
Als je dat kleine busje alleen buiten de spits kunt gebruiken dan wordt het al snel een erg duur busje. Dat extra busje moet je dan betalen van minder brandstofkosten t.o.v. een grote bus.
Re: Concessie IJsselmond 2014-2023 #2
Daar komt dan nog eens bij dat het kleine busje, de 'procity' niet meer voldoet aan de eisen van de nieuwe concessie. Dus dan is dat geen optie.
Om dan voor alleen de daluren een paar van die busjes te kopen dan wordt dat een duur verhaal.
Om dan voor alleen de daluren een paar van die busjes te kopen dan wordt dat een duur verhaal.
Re: Concessie IJsselmond 2014-2023 #2
Er is mij een gerucht te oren gekomen dat enkele GVU Van Hool's (uit de 4630-4646 serie) worden omgestickerd naar de OV regio IJsselmond huisstijl. Of je nou echt blij moet worden van stadswagens op regiodiensten is natuurlijk de vraag (A)
Re: Concessie IJsselmond 2014-2023 #2
Voor Stadsdiensten Kampen en Dronten zijn ze wellicht nuttig!flipje schreef:Er is mij een gerucht te oren gekomen dat enkele GVU Van Hool's (uit de 4630-4646 serie) worden omgestickerd naar de OV regio IJsselmond huisstijl. Of je nou echt blij moet worden van stadswagens op regiodiensten is natuurlijk de vraag (A)
Re: Concessie IJsselmond 2014-2023 #2
Eerst gingen die nog naar Almere...
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Re: Concessie IJsselmond 2014-2023 #2
Grapjas. :')Pikobo schreef:Voor Stadsdiensten Kampen en Dronten zijn ze wellicht nuttig!flipje schreef:Er is mij een gerucht te oren gekomen dat enkele GVU Van Hool's (uit de 4630-4646 serie) worden omgestickerd naar de OV regio IJsselmond huisstijl. Of je nou echt blij moet worden van stadswagens op regiodiensten is natuurlijk de vraag (A)
Enkele bussen gaan naar IJsselmond en de rest gaat naar Almere.Edwin schreef:Eerst gingen die nog naar Almere...
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: vr 08 nov 2013, 10:21
Re: Concessie IJsselmond 2014-2023 #2
Hoi iedereen,
ik las dat naast die Van Hools (almere & ijsselmond), ook Citaro's naar almere gaan van Schiphol sternet.
kan iemand bevestigen of er ook wagens naar ijsselmond gaan?? Raar om ze dan op de 142 te zien bijvoorbeeld.
En gaan die Van Hools ook op de 160 rijden? Wsnt het is wel een ijsselmond lijn.
groeten, Vincent
ik las dat naast die Van Hools (almere & ijsselmond), ook Citaro's naar almere gaan van Schiphol sternet.
kan iemand bevestigen of er ook wagens naar ijsselmond gaan?? Raar om ze dan op de 142 te zien bijvoorbeeld.
En gaan die Van Hools ook op de 160 rijden? Wsnt het is wel een ijsselmond lijn.
groeten, Vincent
Re: Concessie IJsselmond 2014-2023 #2
Rijden die Procity's eigenlijk nog wel? Ik weet dat de 3773 in IJsselmond reed, maar die is allang geëxporteerd. Welke Procity's heeft IJsselmond nog?flipje schreef:Verder verdwijnen ook de Procity's en worden op de "Procity-lijnen" (lijn 75+ lijn 79) voortaan alleen nog maar met 12 meter bussen gereden.
Re: Concessie IJsselmond 2014-2023 #2
Er zijn op dit moment nog 2 Procity's: de 3746 voor lijn 75 en de 3731 voor lijn 79.Roelof88 schreef:Rijden die Procity's eigenlijk nog wel? Ik weet dat de 3773 in IJsselmond reed, maar die is allang geëxporteerd. Welke Procity's heeft IJsselmond nog?flipje schreef:Verder verdwijnen ook de Procity's en worden op de "Procity-lijnen" (lijn 75+ lijn 79) voortaan alleen nog maar met 12 meter bussen gereden.
Re: Concessie IJsselmond 2014-2023 #2
Ben ff de nieuwe dienstregelingen aan het doorspitten en kwam toch wel iets aparts tegen.
Lijn 79 krijgt straks hele ruime buffertijden, vooral in Meppel waar de chauffeur maar liefst 53 minuten mag wachten! :')
Blauwe Hand - Meppel
v. xx:44 - a. xx:04
Meppel - Blauwe Hand
v. xx:57 - a. xx:17
Oorzaak ligt in de aansluiting op lijn 70 welke niet meer tegelijk (richting Zwartsluis en richting Steenwijk) arriveren bij de Blauwe Hand maar een half uur uit elkaar zijn verschoven om zo aansluiting te bieden op lijn 71 in Zwartsluis.
Lijn 79 krijgt straks hele ruime buffertijden, vooral in Meppel waar de chauffeur maar liefst 53 minuten mag wachten! :')
Blauwe Hand - Meppel
v. xx:44 - a. xx:04
Meppel - Blauwe Hand
v. xx:57 - a. xx:17
Oorzaak ligt in de aansluiting op lijn 70 welke niet meer tegelijk (richting Zwartsluis en richting Steenwijk) arriveren bij de Blauwe Hand maar een half uur uit elkaar zijn verschoven om zo aansluiting te bieden op lijn 71 in Zwartsluis.
Re: Concessie IJsselmond 2014-2023 #2
Dan sta ik als chauffeur toch liever in Meppel dan in Blauwe Hand. Ach... je kunt er een studie bij doen :-)
Re: Concessie IJsselmond 2014-2023 #2
Nieuwe materiaal zal worden; de 15 meter Citea's en 12 meter Irisbussen. De 5736 is de eerste Volvo die (deze week) in de IJsselmond huisstijl zal worden uitgevoerd. (info afkomstig van busfotogroep)
Re: Concessie IJsselmond 2014-2023 #2
Wordt alles uitgerust met Wi-Fi, of alleen de 15 meter bussen?
Re: Concessie IJsselmond 2014-2023 #2
Alle bussen krijgen Wi-FiNintendoC schreef:Wordt alles uitgerust met Wi-Fi, of alleen de 15 meter bussen?
Re: Concessie IJsselmond 2014-2023 #2
Hmmm, irisbussen. Crossway's neem ik dan aan?
Worden die dan ook met luxere stoelen geleverd?
Heb geen verkeerde ervaringen met irisbussen dus we gaan het zien. Vanaf wanneer gaan ze instromen?
(Poeh, ik stel veel vragen)
Worden die dan ook met luxere stoelen geleverd?
Heb geen verkeerde ervaringen met irisbussen dus we gaan het zien. Vanaf wanneer gaan ze instromen?
(Poeh, ik stel veel vragen)
Re: Concessie IJsselmond 2014-2023 #2
Ik verwacht ook Crossway's. De Citea's worden sowieso met luxe stoelen geleverd (wens van provincies Flevoland/Overijssel), de Irisbussen waarschijnlijk niet. Uiterlijk eind april 2014 dienen alle huidige voertuigen vervangen te zijn (behalve de Volvo 5700 serie) door de nieuwe voertuigen Citea/Irisbus.Bartjk schreef:Hmmm, irisbussen. Crossway's neem ik dan aan?
Worden die dan ook met luxere stoelen geleverd?
Heb geen verkeerde ervaringen met irisbussen dus we gaan het zien. Vanaf wanneer gaan ze instromen?
(Poeh, ik stel veel vragen)
Gelukkig blijft IJsselmond wel lekker afwisselend met het materiaal; Citea, Irisbus, Volvo en Van Hools :D
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8602
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Concessie IJsselmond 2014-2023 #2
Nou hoop ik dat de Volvo's die eruit gaan nog elders in dienst kunnen, want het zijn goede bussen naar mijn mening en het zou zonde zijn om ze nu al uit de dienst te gooien.
Misschien kunnen de 35xx naar Almere om de streek-Ambassadors op de lijnen 151, 156 en 160 te vervangen?
Misschien kunnen de 35xx naar Almere om de streek-Ambassadors op de lijnen 151, 156 en 160 te vervangen?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024
Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024
Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
-
- Berichten: 2252
- Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
- Locatie: Schijndel
Re: Concessie IJsselmond 2014-2023 #2
Uhum..... Iedereen heeft het hier over Irisbus, maar ik wil even iedereen eraan herinneren dat Irisbus niet meer bestaat. Dit is in het voorjaar van 2013 Iveco Bus geworden. De enige modelen wat van Irisbus mee zijn genomen naar Iveco Bus zijn (volgens de website van Iveco Bus) de Crossway en de Magelys. Daarnaast zijn er ook nog de Iveco Bus Urbanway en de Iveco Bus Ellisup. De Urbanway is de opvolger van de Citelis en is geschikt als stadsbus en streekbus (net zoals de Crossway dus) en de Ellisup is een nieuwe bus die alleen voor stadsdiensten is bedoelt. Dus je kunt momenteel niet met 100% zekerheid zeggen dat een bus van Iveco Bus (of zoals jullie zeggen Irisbus) ook daadwerkelijk een Crossway zal worden.
Re: Concessie IJsselmond 2014-2023 #2
Dit wordt een taxibusje.flipje schreef:Ben ff de nieuwe dienstregelingen aan het doorspitten en kwam toch wel iets aparts tegen.
Lijn 79 krijgt straks hele ruime buffertijden, vooral in Meppel waar de chauffeur maar liefst 53 minuten mag wachten! :')
Blauwe Hand - Meppel
v. xx:44 - a. xx:04
Meppel - Blauwe Hand
v. xx:57 - a. xx:17
Oorzaak ligt in de aansluiting op lijn 70 welke niet meer tegelijk (richting Zwartsluis en richting Steenwijk) arriveren bij de Blauwe Hand maar een half uur uit elkaar zijn verschoven om zo aansluiting te bieden op lijn 71 in Zwartsluis.
Re: Concessie IJsselmond 2014-2023 #2
Die Citea's zijn zeker (voornamelijk) bedoeld voor lijn 345? Blijft die lijn trouwens Qliner heten of komt die onder een andere formule te vallen?flipje schreef:De Citea's worden sowieso met luxe stoelen geleverd (wens van provincies Flevoland/Overijssel), de Irisbussen waarschijnlijk niet.
Opvallend dat niet alle bussen besteld zijn bij VDL.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Concessie IJsselmond 2014-2023 #2
Dat verklaart een hoop, dank :).Hans schreef: Dit wordt een taxibusje.
Toch jammer dat de verbinding naar Meppel steeds verder wordt afgebroken.
Citea's zijn voor het kernnet; lijnen 71, 141, 147 en de 345Meltrain schreef: Die Citea's zijn zeker (voornamelijk) bedoeld voor lijn 345? Blijft die lijn trouwens Qliner heten of komt die onder een andere formule te vallen?
Opvallend dat niet alle bussen besteld zijn bij VDL.
Re: Concessie IJsselmond 2014-2023 #2
Wat ik aan info kan vinden op internet wordt de Urbanway alleen maar uitgevoerd met staande motor en de Crossway LE met liggende motor. Daarmee lijkt me de Crossway LE de enige optie om aan te schaffen voor IJsselmond.Michael 1988 schreef:Uhum..... Iedereen heeft het hier over Irisbus, maar ik wil even iedereen eraan herinneren dat Irisbus niet meer bestaat. Dit is in het voorjaar van 2013 Iveco Bus geworden. De enige modelen wat van Irisbus mee zijn genomen naar Iveco Bus zijn (volgens de website van Iveco Bus) de Crossway en de Magelys. Daarnaast zijn er ook nog de Iveco Bus Urbanway en de Iveco Bus Ellisup. De Urbanway is de opvolger van de Citelis en is geschikt als stadsbus en streekbus (net zoals de Crossway dus) en de Ellisup is een nieuwe bus die alleen voor stadsdiensten is bedoelt. Dus je kunt momenteel niet met 100% zekerheid zeggen dat een bus van Iveco Bus (of zoals jullie zeggen Irisbus) ook daadwerkelijk een Crossway zal worden.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 gasten