Mag ik even kwijt #143

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #143

Bericht door ODRAIL »

Michael schreef:Pff. Zaterdag 23 November is er een groot dancefeest in het Chasse Theater in Breda. En mijn werk heeft verzonnen om die dag tot 5:00 open te blijven. En ik heb die dag natuurlijk weer sluit.
Kun je niet bij je baas aangeven dat je liever geen (zeer) late diensten meer wil hebben?
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #143

Bericht door ODRAIL »

Pfff ... gaat lekker zo. Mijn dubbele verkoudheid gaat inmiddels de derde week in :? .
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #143

Bericht door Milco »

Wat een positieve berichten hier zeg... -o-
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #143

Bericht door Michael »

KM46 schreef:
Michael schreef:Pff. Zaterdag 23 November is er een groot dancefeest in het Chasse Theater in Breda. En mijn werk heeft verzonnen om die dag tot 5:00 open te blijven. En ik heb die dag natuurlijk weer sluit.
Kun je niet bij je baas aangeven dat je liever geen (zeer) late diensten meer wil hebben?
Ik heb een beschikbaarheid van openen tot sluit. Maar ik heb deze hele maand bijna alleen maar sluitdiensten. Heb al wel aangegeven dat ik dat niet zo prettig vind.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Mag ik even kwijt #143

Bericht door Klaasje »

Milco schreef:Wat een positieve berichten hier zeg... -o-
Gelukkig krijgen de plantjes vandaag genoeg water.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #143

Bericht door Suus »

Vanochtend stond de postbode beneden met een pakketje, want ik namelijk een prijsvraag gewonnen *O*
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #143

Bericht door ODRAIL »

Gefeliciteerd :) .

En wat had je gewonnen?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #143

Bericht door Suus »

Een trilogie van een nieuwe serie licht-erotische literair verantwoorde romans. :P
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #143

Bericht door webguy »

50 tinten geel, blauw, rood?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #143

Bericht door Suus »

Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Mag ik even kwijt #143

Bericht door Thom91 »

Echt wat voor jou!
Komt wel goed schatje.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Mag ik even kwijt #143

Bericht door Thom91 »

Ik ben er vanmiddag achtergekomen dat collega's mijn toetsenbord overhoop hadden gehaald, alsin de letters omgewisseld. Ze waren nogal verbaasd dat ik er nu pas achterkwam, daar zij dat eind oktober al gedaan hadden. :')
Ze vroegen zich af of ik hun nu weer in de zeik nam. :mrgreen:
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Mag ik even kwijt #143

Bericht door Vinny »

Ik heb nog altijd een Zwitserse laptop thuis, dus ik moet elke dag in- en uitburgeren op de diverse toetsenborden. En aangezien ik geen fotografisch geheugen heb, maar gewoon de toets wil zien (vooral bij leestekens) heeft het instellen van een internationaal toetsenbord niet zo veel zin. :lol:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #143

Bericht door Daniel »

Ik ben op 't werk nog steeds geregeld bijzondere tekens kwijt, gezien ik daar bij een volledig Engelstalige PC een Nederlands toetsenbord kreeg van IT. Die hebben nou niet de meest logische indeling, vooral als je al jaren van thuis (en de eerste jaren op 't werk) een Engels toetsenbord gewend bent...
Gelukkig zitten de letters wel hetzelfde want anders was het helemaal een drama geworden met het blind typen (en heb ik na wat zoeken de instellingen ook goed gekregen, want in eerste instantie stond er nog wat anders op het toetsenbord dan wat er op het scherm verscheen als je op een toets drukte :P )
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #143

Bericht door webguy »

Irritantste is als je met Shift+Ctrl opeens de taal verandert. Eerste wat ik deed bij nieuwe laptop was de NL indeling er af gooien...
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #143

Bericht door Daniel »

Taal eraf gooien is ook nog wel een leuke uitdaging, moet je immers precies in de juiste volgorde de handelingen uitvoeren. Ookal heb ik dat inmiddels meerdere keren gedaan (gezien de fantastische service door IT *kuch* komen vele collega's naar mij of een van de anderen die er een beetje handig mee is) blijft het een gedoe die toetsenborden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Mag ik even kwijt #143

Bericht door Thom91 »

Ik heb er dus geen last van gehad dat alles anders zat, thank god blind typen. :D
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #143

Bericht door Suus »

Taalprofielen :') De persoon die dat ooit in Windows heeft geïntroduceerd zouden ze in een zwembad met een metershoge rand zonder trappetje moeten gooien. Op de een of andere manier zou een computer toch direct moeten herkennen wat de indeling is van het aangekoppelde toetsenbord, niemand wil daar van afwijken.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Mag ik even kwijt #143

Bericht door Vinny »

Als ik in Turkije een mail zit te typen dan frustereert het mij in hoge mate dat de i's geen puntjes hebben. :lol:

Het liefst had ik dat er een internationale standaard zou zijn en waarbij landen een specifieke subset van karakters op een beperkt aantal toetsen zou hebben waar je in principe geen last van zou hebben als je gewoon tekst in latijnse letters zonder opsmuk typt. En natuurlijk het apestaartje op een vaste plek. :!:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #143

Bericht door Geert »

Bee schreef:Taalprofielen :') De persoon die dat ooit in Windows heeft geïntroduceerd zouden ze in een zwembad met een metershoge rand zonder trappetje moeten gooien. Op de een of andere manier zou een computer toch direct moeten herkennen wat de indeling is van het aangekoppelde toetsenbord, niemand wil daar van afwijken.
Juist prima dat je het dynamisch aan kan passen. Ik type blind op een Engels (VS) toetsenbord. Hier in huis zwerft ook een Nederlandstalig toetsenbord waarvan de knopjes andere labels hebben, maar die toetsen zie ik toch niet en dan is het juist fijn als je gewoon normaal kunt typen.

Dat gezegd hebbende begrijp ik nog steeds niet waarom Windows twee conflicterende toetsenbordprofielen standaard installeert en waarom die zo gemakkelijk (per ongeluk) te wisselen zijn. Als ik op Windows werk gooi ik altijd meteen al die rare indelingen er af. (Inclusief VS internationaal met zijn dead keys...)
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #143

Bericht door STF »

Wij hebben er hier een computer bij met een Duits QWERTZ toetsenbord, is weer eens wat anders dan QWERTY of AZERTY... :lol:
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Mag ik even kwijt #143

Bericht door Justin »

Geert schreef:Dat gezegd hebbende begrijp ik nog steeds niet waarom Windows twee conflicterende toetsenbordprofielen standaard installeert en waarom die zo gemakkelijk (per ongeluk) te wisselen zijn. Als ik op Windows werk gooi ik altijd meteen al die rare indelingen er af. (Inclusief VS internationaal met zijn dead keys...)
Wat ik wel soms vervelend vind, is dat de (pipeline/backslash)-toets per toetsenbord anders kan staan. Bij de een staat hij boven de enter, de ander links van de enter, en ook regelmatig rechts van de linker shift toets.... :neg:
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #143

Bericht door Ardan »

Ik heb er twee.. één rechts van de linker shifttoets en één rechts van de enter.
Ik doe ook maar wat
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #143

Bericht door Michael »

Ik heb net even 3 Hema dagkaarten gekocht. De eerste gaat vrijdag gebruikt worden voor een reisje naar Groningen.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Mag ik even kwijt #143

Bericht door Thom91 »

Irritanter is dat de enter toets niet op ieder toetsenbord even groot is..
Komt wel goed schatje.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 39 gasten