OVer je OV-Chipkaart #9

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: OVer je OV-Chipkaart #9

Bericht door Justin »

Dat was snel. Om 00:15 was die goedgekeurd :shock:
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je OV-Chipkaart #9

Bericht door ODRAIL »

Zag afgelopen dinsdag (22 - 10 - 2013) dat de poortjes op Lelystad Centrum gesloten waren.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je OV-Chipkaart #9

Bericht door Wubbo »

Afgelopen woensdag waren ze dat niet, zag ik toen ik er was. Toen waren er wel mensen met gele hesjes onduidelijke dingen met de poortjes aan het doen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart #9

Bericht door Daniel »

Hmm, volgens mij zouden chipkaartlezers op het perron toch helemaal niet in staat moeten zijn producten van de kaart te verwijderen? (Saldo verwijderen natuurlijk wel, al noem je dat normaal gewoon "betalen" :P )
MerwedeLingelijn: oplossing OV-chipkaart storing 25 t/m 28 oktober

In de periode van vrijdag 25 oktober t/m maandag 28 oktober hebben we te maken gehad met een technische storing in de in- en uitcheckapparatuur op de MerwedeLingelijn (traject Dordrecht - Geldermalsen). Mogelijk en onbedoeld zijn uw reisproducten en/of saldo van uw OV-chipkaart verwijderd. Is dit het geval, vul dan het restitutieformulier via onderstaande link in en we nemen contact met u op om teveel betaalde reiskosten te vergoeden en de abonnementen op uw OV-chipkaart terug te zetten. Onze excuses voor het ongemak.
Bron: Arriva.nl
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Tristan
Berichten: 589
Lid geworden op: ma 01 aug 2011, 19:03

Re: OVer je OV-Chipkaart #9

Bericht door Tristan »

Daniel schreef:Hmm, volgens mij zouden chipkaartlezers op het perron toch helemaal niet in staat moeten zijn producten van de kaart te verwijderen? (Saldo verwijderen natuurlijk wel, al noem je dat normaal gewoon "betalen" :P )
MerwedeLingelijn: oplossing OV-chipkaart storing 25 t/m 28 oktober

In de periode van vrijdag 25 oktober t/m maandag 28 oktober hebben we te maken gehad met een technische storing in de in- en uitcheckapparatuur op de MerwedeLingelijn (traject Dordrecht - Geldermalsen). Mogelijk en onbedoeld zijn uw reisproducten en/of saldo van uw OV-chipkaart verwijderd. Is dit het geval, vul dan het restitutieformulier via onderstaande link in en we nemen contact met u op om teveel betaalde reiskosten te vergoeden en de abonnementen op uw OV-chipkaart terug te zetten. Onze excuses voor het ongemak.
Bron: Arriva.nl
Lang leve de papieren vervoersbewijzen.
De ov-chipkaart: it's one SMALL CARD for man, one GIANT FAIL for mankind

Bekijk hier een lijst van maar liefst 50 #ovchipkaart #fails. Een product met zoveel #fails vraagt erom om AFGESCHAFT te worden!
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart #9

Bericht door Daantje »

Op Rotterdam Centraal waren er van de week ook al een aantal poortjes dicht. Vooral in de ochtendspits merk je dat dat irritant is met veel reizigers met een trajectabonnement die niet hoeven in te checken met drukte bij de open poortjes.
Gebruikersavatar
Tochjo
Donateur
Berichten: 1128
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

Re: OVer je OV-Chipkaart #9

Bericht door Tochjo »

Ik zie weleens gebeuren dat er naast elkaar drie poortjes staan, waarvan één open, één dicht voor reizigers van kant A naar kant B en één dicht voor reizigers van kant B naar kant A. Vervolgens zie je allerlei reizigers vrolijk in- en uitchecken bij dat ene open poortje, wat weer leidt tot opstoppingen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart #9

Bericht door Daniel »

Daantje schreef:Vooral in de ochtendspits merk je dat dat irritant is met veel reizigers met een trajectabonnement die niet hoeven in te checken met drukte bij de open poortjes.
Tja, en nou hebben ze het nog wel mogelijk gemaakt om met je trajectkaart zo'n poortje te openen... Lijkt dus meer op de ervaring van Tochjo qua gedrag dan dat het persé allemaal jaartrajectkaarthouders zijn.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5861
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart #9

Bericht door reisthijs »

Hoeveel jaartrajectkaarthouders weten dat je daarmee poortjes kan openen? Ik weet dat ook alleen maar via dit forum. Ik heb nooit bericht van NS gehad over die wijziging.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart #9

Bericht door Daniel »

Ik heb er een tijdje terug een brief over ontvangen van NS, ging er vanuit dat ze die brief destijds naar alle jaartrajectkaarthouders gestuurd hebben maar dat is dus kennelijk niet zo?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Tochjo
Donateur
Berichten: 1128
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

Re: OVer je OV-Chipkaart #9

Bericht door Tochjo »

Ik kan me ook niet herinneren zo'n brief ontvangen te hebben.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart #9

Bericht door Daantje »

Ik wist het ook niet. Hoor het nu voor het eerst :O
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: OVer je OV-Chipkaart #9

Bericht door fogeltje »

Ik heb een chipkaart van de NS waar geen NS-product meer opstaat. Deze heb ik gekregen toen ik gebruikt maakte van "Uitgestudeerd" aanbod om een gratis VDU voor een jaar te krijgen. Bij verlenging kreeg ik het jaar erop een nieuwe. Die oude kaart is nu mijn reservekaart en er staat tevens een reisproduct op; Dalurenkorting Oost-Nederland. Dit kan niet op mijn gewone kaart omdat het bijt met Dalurenkorting Noord-Brabant. Vraagje: deze tweede kaart verloopt in februari. Krijg ik daarvoor automatisch een vervanger van NS of juist niet omdat er geen NS abo meer opstaat en mijn andere kaart mijn huidige NS-kaart is?
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart #9

Bericht door Suus »

Je moet zelf voor vervanging van de kaart zorgen. Vanaf zes weken voor de vervaldatum kan je via https://www.ov-chipkaart.nl/klantenserv ... renpagina/ je OV-Chipkaart vernieuwen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: OVer je OV-Chipkaart #9

Bericht door fogeltje »

Bee schreef:Je moet zelf voor vervanging van de kaart zorgen. Vanaf zes weken voor de vervaldatum kan je via https://www.ov-chipkaart.nl/klantenserv ... renpagina/ je OV-Chipkaart vernieuwen.
Dank voor info. Worden reisproducten overgezet? Dat staat er dan weer niet expliciet bij.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart #9

Bericht door Suus »

Reisproducten worden overgezet, saldo wordt teruggestort op je giro/bankrekening.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: OVer je OV-Chipkaart #9

Bericht door fogeltje »

Nogmaals dank :)

Gisteren twee ritten, twee keer fout bedrag afgeschreven :')

Rit Beek en Donk - Uden was 3,27 ipv 2,25. Volgens ov-chipkaart.nl ben ik van Beek en Donk naar Eindhoven gereisd, maar ook daarvoor klopt de prijs niet. Het lijkt erop dat de matrit van Uden naar Eindhoven om een of andere reden is meegeteld, iets anders kan ik niet verzinnen.

Bij Arriva heb ik dan weer 50 cent te weinig betaald, uitgecheckt in Grave volgens display terwijl we toch echt bijna in Dukenburg waren.
"Een touringcar is geen bus"
Etienne
Donateur
Berichten: 7908
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart #9

Bericht door Etienne »

Een vreemd voorval.

Vanochtend werd bij het inchecken op Pijnacker Centrum €4,00 afgeschreven, wat het bedrag op de chipkaart op €-2,29 bracht. Dit vond ik al vreemd, dus ik ben in Rotterdam naar de RET-balie gegaan. Daar bleek dat op zaterdag 16 november omstreeks 16.00 ingecheckt is met mijn OV-Chip, echter ben ik afgelopen zaterdag niet van huis geweest.

Hoe is dit mogelijk?
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
koekje
Berichten: 481
Lid geworden op: za 28 mei 2011, 22:33

Re: OVer je OV-Chipkaart #9

Bericht door koekje »

Etienne schreef:Een vreemd voorval.

Vanochtend werd bij het inchecken op Pijnacker Centrum €4,00 afgeschreven, wat het bedrag op de chipkaart op €-2,29 bracht. Dit vond ik al vreemd, dus ik ben in Rotterdam naar de RET-balie gegaan. Daar bleek dat op zaterdag 16 november omstreeks 16.00 ingecheckt is met mijn OV-Chip, echter ben ik afgelopen zaterdag niet van huis geweest.

Hoe is dit mogelijk?
Meerdere mogelijkheden, pure speculatie nu. Lees je kaart uit of kijk op OV-Chipkaart.nl waar de kaart toen ingecheckt is. Als het goed is kun je de halte zien. Misschien dat dat een belletje doet rinkelen.
Etienne
Donateur
Berichten: 7908
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart #9

Bericht door Etienne »

Vanmiddag had ik meer tijd en heb op het station een bonnetje afgedrukt van de laatste 12 transacties, daaruit blijkt dat afgelopen zaterdag (16-11-13) om 16:16 precies een check-in is gedaan met mijn chipkaart bij metrostation Pijnacker C. Deze chipkaart zat echter gewoon in mijn portemonnee in mijn jaszak. Deze jas hing gewoon aan de kapstok en ik ben het huis niet uit geweest.

De mensen bij de RET-balie konden me geen ander advies geven dan restitutie aan te vragen, maar op het formulier blijkt dat geen enkele oorzaak in de buurt van mijn probleem komt en ik verwacht daarmee dat deze restitutieaanvraag afgekeurd wordt. :!:
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: OVer je OV-Chipkaart #9

Bericht door hauptbahnhof »

Hij zou waarschijnlijk worden goedgekeurd, alleen niet voor het gehele bedrag. Er wordt meestal toch minimaal het basistarief ingehouden.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer je OV-Chipkaart #9

Bericht door Vinny »

Deze chipkaart zat echter gewoon in mijn portemonnee in mijn jaszak. Deze jas hing gewoon aan de kapstok en ik ben het huis niet uit geweest.
Misschien dat een huisgenoot per ongeluk jouw jas heeft aangetrokken, en ongemerkt langs een chippaal liep. Is dat mogelijk?. Heel soms checken die op een grote afstand in (al is het meestal andersom zo).
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Etienne
Donateur
Berichten: 7908
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart #9

Bericht door Etienne »

Vinny schreef:
Deze chipkaart zat echter gewoon in mijn portemonnee in mijn jaszak. Deze jas hing gewoon aan de kapstok en ik ben het huis niet uit geweest.
Misschien dat een huisgenoot per ongeluk jouw jas heeft aangetrokken, en ongemerkt langs een chippaal liep. Is dat mogelijk?. Heel soms checken die op een grote afstand in (al is het meestal andersom zo).
Nee, ik woon nog thuis bij m'n ouders (een eigen kamer kan ik niet betalen)
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
koekje
Berichten: 481
Lid geworden op: za 28 mei 2011, 22:33

Re: OVer je OV-Chipkaart #9

Bericht door koekje »

Een kopie van de kaart is het sowieso ook niet, want het staat op jouw kaart zelf. Iemand heeft 'm toch meegenomen op één of andere manier. Die kaart verzint niet zelf een incheck actie. Staat die incheckactie ook op ovchipkaart.nl in "Mijn OV Chipkaart"? Zo ja, dan is de kaart ECHT langs de kaartlezer geweest.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart #9

Bericht door Geert »

Als ze je kaart uitlezen en daar staat een transactie op dan is je kaart echt fysiek langs een paaltje geweest. Die informatie komt niet uit een centraal systeem maar wordt van je kaart zelf uitgelezen.
Toevallig niet vrijdag gereisd en in/uitgecheckt bij een paaltje waar de klok niet goed stond?
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten