Het grote computertopic! #12

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #12

Bericht door STF »

Dit artikel wat vanavond online is gekomen verbaast me echt niets:

Microsoft heeft zojuist de Windows RT 8.1 update uit de Microsoft Store gehaald, waardoor apparaten met Microsoft Windows RT momenteel niet meer kunnen updaten naar RT 8.1. Microsoft heeft hiertoe besloten nadat volgens het bedrijf een aantal gebruikers problemen hebben gerapporteerd na het updaten, waardoor Microsoft momenteel de situatie wil onderzoeken. Microsoft benadrukt dat het slechts om een beperkte groep gebruikers gaat die problemen ervaart. Welke problemen precies kunnen optreden is nog geen uitsluitsel over gegeven, maar gezien de uitzonderlijke reactie van Microsoft zijn het in elk geval ernstige problemen wat onder andere zou kunnen duiden op dataverlies of corruptie van het besturingssysteem.

Microsoft geeft verder te kennen dat zo spoedig mogelijk wordt gezocht naar een oplossing, waardoor de Windows RT 8.1 update spoedig weer beschikbaar zou moeten zijn voor Windows RT-apparaten. Microsoft Windows 8 is niet getroffen door het euvel en is nog steeds beschikbaar in de Store.


http://nl.hardware.info/nieuws/37478/mi ... -uit-store

Nou betreft Windows RT 8.1 de versie voor tablets en niet voor laptops of computers maar de gewone Windows 8.1 is ook om te huilen; mijn laptop kon na de installatie van Windows 8.1 echt bijna niets meer, liep voortdurend een minuut vast, was extreem traag, de idiootste foutmeldingen waar niets zinnigs in stond en ook niet weg vielen te klikken, tientallen programma's die niet meer werkten, zelfs iets opzoeken op Google kon vrijwel niet meer omdat de letters onder elkaar kwamen te staan i.p.v. naast elkaar (dat is sinds het einde van deze middag/begin van de avond wel opgelost door Google), ook de Windows Update was defect na van 8 naar 8.1 te zijn overgestapt.
Elke vijf minuten ontdekte ik er een probleem extra bij (wat ik met geen mogelijkheid opgelost kreeg) dus heb daarnet maar fabrieksherstel uitgevoerd op mijn laptop, zodat ik weer de "oude" Windows 8 heb.
Op mijn gewone computer staat nog wel Windows 8.1 wat ook problemen geeft maar minder idioot/overdreven als op de laptop, wel is ie er beduidend trager van gaan werken.

Ik hoor (of lees) van diverse mensen dat ze het überhaupt niet voor elkaar krijgen om Windows 8.1 te installeren, dat de installatie op een gegeven moment afbreekt. Ook iemand erover gehoord dat na de installatie van Windows 8.1 de computer in zijn geheel niet meer op wilde starten.

Dit is voor mij echt de druppel, heb ruim een halfjaar gehoopt dat vanaf Windows 8.1 al die stomme problemen voorbij waren maar nu ik zie dat het er alleen maar nog erger op geworden is toch besloten om op mijn computer Windows 7 te zetten. Met name in Duitsland kun je echt tegen een spotprijsje Windows 7 Ultimate aanschaffen (Home Basic, Premium en Professional ook, maar daar zit geen taalkeuze in).
Op de laptop blijft (voorlopig) wel Windows 8 staan.
zone2000
Berichten: 528
Lid geworden op: vr 14 sep 2012, 18:24

Re: Het grote computertopic! #12

Bericht door zone2000 »

8.1 draait bij mij prima. had alleen een probleem met de drivers van een wlan adapter, maar ook die waren vlot opgelost *O*
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #12

Bericht door STF »

Ah, de melding tijdens het opstarten dat Windows 8 ernstig beschadigd is en gerepareerd moet worden is weer terug op mijn computer! Ik dacht al, waar is die melding ineens gebleven, had het al weken niet meer gezien terwijl ie dat normaal gesproken vrijwel elke dag aangeeft.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #12

Bericht door deadlock »

Haha go figure. STF met computerproblemen. Wie had dat gedacht.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Het grote computertopic! #12

Bericht door Thom91 »

WhatsApp is down, mijn leven :evil:
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50887
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #12

Bericht door Suus »

Op dit soort momenten krijg je juist een leven terug :Y
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
dylanwild94
Berichten: 6184
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Het grote computertopic! #12

Bericht door dylanwild94 »

en vervolgens een hartverzakking door de telefoonrekening aan het einde van de maand :twisted:
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #12

Bericht door deadlock »

Bee schreef:Op dit soort momenten krijg je juist een leven terug :Y
Wat, beetje suf een boek gaan lezen ofzo? Ik snap dit soort opmerkingen nooit zo goed.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
bjorn keith
Berichten: 439
Lid geworden op: vr 25 mei 2012, 18:23
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #12

Bericht door bjorn keith »

Sinds een paar dagen kan ik op YouTube niet meer bij mijn ''videobeheer'' komen. :(
Zodra ik hem laat sorteren op ''nieuwste'' gaat het fout en krijg ik deze melding:

500 Internal Server Error

Sorry, something went wrong.

A team of highly trained monkeys has been dispatched to deal with this situation.

If you see them, show them this information:

En dan een hele lange code.
Kijk ook eens op mijn YouTube kanaal: https://youtube.com/ovdoornederland
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #12

Bericht door webguy »

Moet je even al je cookies weggooien, dan werkt het daarna vast wel weer.
Gebruikersavatar
bjorn keith
Berichten: 439
Lid geworden op: vr 25 mei 2012, 18:23
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #12

Bericht door bjorn keith »

Geprobeerd, maar helaas, nog steeds hetzelfde probleem. :o
Kijk ook eens op mijn YouTube kanaal: https://youtube.com/ovdoornederland
dylanwild94
Berichten: 6184
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Het grote computertopic! #12

Bericht door dylanwild94 »

f5 :?:
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Gebruikersavatar
bjorn keith
Berichten: 439
Lid geworden op: vr 25 mei 2012, 18:23
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #12

Bericht door bjorn keith »

Werkt helaas ook niet. :(
Ik vind het maar raar, als ik sorteer op ''meest beken'' doet hij het wel. Alleen bij ''nieuwste'' krijg ik de fout.
Kijk ook eens op mijn YouTube kanaal: https://youtube.com/ovdoornederland
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #12

Bericht door STF »

Er bromt van tijd tot tijd iets zeer hevig in mijn computerkast, kom er echter maar niet achter wat het is.
De behuizingkoelers zijn het niet en de harde schijven ook niet. Kan eigenlijk alleen nog de processorkoeler zijn, maar juist daar lijkt het geluid niet vandaan te komen.

Over het algemeen is dat geluid wel te verdragen maar soms, pff...
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39165
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #12

Bericht door Daniel »

Iemand hier die een beetje handig is met PowerPoint? Ik ben op m'n werk nu bezig met een presentatie waarbij ik als layout van de slide de titel boven en links een vak met tekst heb en dan in het vak rechts meerdere afbeeldingen wil hebben. Als je één afbeelding in dat rechter vak toevoegt gaat het goed, maar bij een tweede krijg ik danwel de afbeelding slidevullend of vervangt 'ie de eerste afbeelding.

Ik kwam er vanmiddag nog achter dat als ik die tweede afbeelding eerst op een lege slide plak en vervolgens weer naar de slide waar hij heen moet kopieer het wel goed gaat, maar het lijkt me dat dit toch makkelijker moet kunnen?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Het grote computertopic! #12

Bericht door Thom91 »

Je kan ze via een fancy move-in toch over de andere afbeelding laten schuiven? Of is het de bedoeling dat ze allemaal zichtbaar blijven?

edit: zoiets als dit? https://www.dropbox.com/s/cte601lfam1po ... tatie.pptx
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39165
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #12

Bericht door Daniel »

Ik wil ze allemaal tegelijk zichtbaar hebben ja. Het gaat om gegevens die je uit een MSDS haalt om vast te stellen hoe je dat chemicalie weg moet gooien. Nou kan ik wat lastig een hele MSDS van 12 pagina's op een slide zetten, dus werk ik simpelweg met een screendump (als 'ie online staat) danwel snapshot (als ik een PDF op het netwerk heb) van de relevante secties. Die wil ik dus gewoon onder elkaar hebben staan omdat ze beide relevant zijn in combinatie met de tekst die ernaast staat.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Het grote computertopic! #12

Bericht door Thom91 »

Als je beide afbeeldingen naar voren brengt?
Afbeelding

Engelse PP, moet geen problemen opleveren denk ik. ;)
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39165
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #12

Bericht door Daniel »

Hmm goeie, in dit geval dan de afbeelding die slidevullend wordt naar de achtergrond sturen natuurlijk :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15341
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Het grote computertopic! #12

Bericht door ODRAIL »

Hmm ja ... Ik zit er over te denken om IE 11 (voor windows 7) te instaleren maar ik weet het zonet nog niet. IE 10 gaf bij mij een hoop ellende en dus ben ik toen weer terug gegaan naar IE 9. moeilijk moeilijk.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Het grote computertopic! #12

Bericht door Thom91 »

Komt wel goed schatje.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #12

Bericht door deadlock »

Oh fapkroketje ben je toch ook <3
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50887
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #12

Bericht door Suus »

Het zullen vast de grote fluctuaties in de omgevingstemperatuur zijn, maar de batterij van mijn iPhone wist vanavond even niet zo goed meer hoe vol hij was. Met nog een uur treinen voor de boeg gaf hij 10% aan, maar toen ik thuis kwam stond hij op 20%. Verklaart ook waarom ik nooit het batterijpercentage in de statusbalk aan heb staan, is toch onzinnige informatie :P
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39165
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #12

Bericht door Daniel »

Volgens mij ben ik opeens erg goed geworden in dingen slopen ofzo... net deden ineens de A en de Z het niet meer op het aparte toetsenbord wat ik bij m'n laptop heb. Verrassend genoeg kwamen ze na een paar keer op de Q drukken weer tot leven :P
Nouja, het was destijds ook wel zo'n beetje het goedkoopste toetsenbord wat ik kon kopen dus wat dat betreft is het niet verwonderlijk dat het na een zekere tijd kuren gaat vertonen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8659
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #12

Bericht door Milco »

Ik heb sinds gisteravond een 'probleem' met Google Chrome. Het werkt prima, maar:
- net boven de taakbalk (ook wel Startbalk genoemd) zit een hele dunne zwarte rand die alleen te zien is als Google Chrome geopend is;
- het blauwe wat je ziet als je je muis op bijvoorbeeld 'Nieuw tabblad', 'Nieuw venster' etc. houdt, is naar mijn mening iets anders blauw dan normaal is, het lijkt wel iets lichter.

Weten jullie misschien hoe ik dit op kan lossen? Het zijn geen grote problemen, maar het hoort niet.

Ik probeerde al een printscreen te maken, maar dat lukte niet :?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 38 gasten