Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39170
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht #3

Bericht door Daniel »

Wow da´s echt een bijzonder fraaie site zeg :pos: Wat er nu al van te zien is steekt met kop en schouders boven de andere vervoerders uit.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
010jongen
Berichten: 717
Lid geworden op: ma 25 apr 2011, 19:56

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht #3

Bericht door 010jongen »

Daniel schreef:Wow da´s echt een bijzonder fraaie site zeg :pos: Wat er nu al van te zien is steekt met kop en schouders boven de andere vervoerders uit.
Dat was ook mijn eerste reactie, ziet er super goed uit zo op het eerste gezicht! :pos:
Eenvoudig in kleuren, mooi al dat geel en grijs.

Er staan ook al enkele lijnfolders online onder het kopje plan mijn reis.
Laatst gewijzigd door 010jongen op vr 15 nov 2013, 14:16, 2 keer totaal gewijzigd.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht #3

Bericht door webguy »

Beetje jammer dat er behalve het "voorkantje" dan niks werkt :P
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39170
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Openbaar vervoer regio Utrecht #4

Bericht door Daniel »

Je bedoelt de dienstregeling vooral neem ik aan? Maargoed, die zou ook pas op de 18e online komen dus aannemelijk werkt de functie op zich wel maar zijn er gewoon nog geen gegevens geladen.
Op diverse pagina´s kom je ook nog tekst over Groningen/Drenthe tegen en ik vond ´t wel een geinige dat op de pagina over lijnkleuren nu juist een zwartwitfoto staat waarop alleen de bus geel gemaakt is maar de lijnkleur niet is ingekleurd :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Tjekken
Donateur
Berichten: 180
Lid geworden op: di 18 okt 2011, 07:15

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht #3

Bericht door Tjekken »

de site is zojuist weer uit de lucht gehaald! Toch leuk even een voorproefje.
De site is een hele verademing :D
wouter15
Berichten: 1157
Lid geworden op: di 24 jan 2012, 23:57
Locatie: Woerden

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht #3

Bericht door wouter15 »

Als in http://u-ov.info intik krijg ik het volgende:
Deze webpagina kan niet worden weergegeven

HTTP 403

Meest waarschijnlijke oorzaken:
•Voor deze website dient u zich aan te melden.

Mogelijke acties:
Ga terug naar de vorige pagina

Meer informatie
Ik gebruik voor de site IE9.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht #3

Bericht door webguy »

Daniel schreef:Je bedoelt de dienstregeling vooral neem ik aan?
De dienstregeling en planner deden het in ieder geval niet.
010jongen
Berichten: 717
Lid geworden op: ma 25 apr 2011, 19:56

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht #3

Bericht door 010jongen »

op 9292 is de nieuwe dienstregeling al wel te vinden, opmerkelijk; de laatste tramrit vertrekt niet om 1:00 maar om 0:38 net zoals bij de huidige dienstregeling. :?:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39170
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht #3

Bericht door Daniel »

He jammer... de route via Rijnsweerd per bus zou voor mij op zich een ideale zijn (behoorlijk snel ook), maar zie nu dat ze daar aansluitingen van -1/-2 minuten bieden tussen de lijnen die ik dan zou hebben.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Busfoto.nl
Berichten: 857
Lid geworden op: za 27 feb 2010, 03:26
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht #3

Bericht door Busfoto.nl »

Nog niet alles staat er in. Ik kan de nachtbussen bijvoorbeeld nog niet vinden (de 412)
microshit
Berichten: 1133
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:53

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht #3

Bericht door microshit »

Ben overigens benieuwd hoe Qbuzz om zal gaan met de laatste ritten en overstappen. Ik kwam gister met de trein uit A'dam, aankomst Ut 0.52. Echter +2 dus overstap net gemist. Terwijl de tijden van de laatste rit juist op die trein gebaseerd is.
En dan rijdt de 412 pas om 2.20u, geen pretje dus.
ICE105
Berichten: 371
Lid geworden op: ma 19 dec 2011, 15:34

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht #3

Bericht door ICE105 »

GVU/Connexxion sluit niet nu niet aan op de laatste treinen uit Asd aankomst Ut 0:21 en 0:51. 4 min lopen naar je bus is volgens 9292ov niet voldoende, in de praktijk als je weet waar je moet zijn en wat doorloopt gaat het net. Met +2 of als NS vanwege voetballen of evenement extra op Bijlmer stopt ga je sowieso nat. Qbuzz vertrekt daarom met de laatste ritten om 0:30 en 1:00, zie vervoersplan. Lijn 28 naar de Uithof heeft de laatste rit pas om 1:16 en rijdt tot die tijd om het kwartier, erg netjes.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39170
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht #3

Bericht door Daniel »

Toen ik vanmiddag met de bus in Amersfoort - Vathorst kwam dacht ik al van, die nieuwe halte aan lijn 5 kwam toch ergens anders... Kijk ik net weer even in het lijstje op de Connexxion-site, blijkt dat ze er gewoon eentje vergeten waren te vermelden :P
Ook een fraaie GTI daar om de hoek trouwens: tussen de Heideweg (waar nu die halte komt) en de Bergpas ligt een meterslange busbaan in het midden van de Valutaboulevard compleet met twee haltes... er komt alleen geenenkele bus daar :mrgreen: Welgeteld 10 maanden heeft daar een taxibusje van de geflopte lijn 15 gereden, maar volgens mij was op dat moment de bewuste weg nog nieteens definitief aangelegd en ontbrak de busbaan toen nog :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
NG²7²™
Berichten: 261
Lid geworden op: ma 25 jul 2011, 12:52
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht #3

Bericht door NG²7²™ »

Daniel schreef:Ook een fraaie GTI daar om de hoek trouwens: tussen de Heideweg (waar nu die halte komt) en de Bergpas ligt een meterslange busbaan in het midden van de Valutaboulevard compleet met twee haltes... er komt alleen geenenkele bus daar :mrgreen: Welgeteld 10 maanden heeft daar een taxibusje van de geflopte lijn 15 gereden, maar volgens mij was op dat moment de bewuste weg nog nieteens definitief aangelegd en ontbrak de busbaan toen nog :P
Lijn 5 heeft daar tot 14 december 2008 overheen gereden, het was toen de bedoeling dat zowel lijn 3 als 5 via de Heideweg over de A1 zouden gaan, vandaar ook het negenoog op de kruising Laan naar Emiclear/De Brand. In verband met de langere reistijd voor lijn 3 is deze over de Bergpas gaan rijden en komt er op dat stuk van de Valutaboulevard geen bus meer.
Groeten,
Nick
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39170
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht #3

Bericht door Daniel »

Ah vandaar, da's op zich wel logisch inderdaad. Allicht dat er nog een keer verandering in komt als De Bron wat verder bebouwd is: de nieuwe halte Heideweg van lijn 5 zit wel aardig in de buurt voor het zuidoostelijke deel daarvan, maar het zuidwestelijke deel zit qua afstanden gunstiger t.o.v. de nu niet gebruikte halte Finse Mark.
Hoewel het altijd wel een lastig geval zal blijven: het kost hoe dan ook ergens extra reistijd en het is ook weer geen stukje waar je een extra bus voor in gaat zetten.
De routes door Vathorst omwisselen (dus 5 vanaf de Heideweg linksaf, 3 vanaf de Bergpas rechtsaf) zou het makkelijkst zijn maar ook het meest ongunstig gezien lijn 3 juist de snelle lijn is en ook de meeste inwoners van Vathorst bedient nu.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
matje82
Berichten: 133
Lid geworden op: zo 12 sep 2010, 13:30

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht #3

Bericht door matje82 »

Even een ander onderwerp. Vandaag nam ik lijn 47 naar Houten, 8-persoonsbusje, 8 mensen stappen in op het station, iemand gedurende de rit moest blijven wachten. Ik vind dit echt onacceptabel, stel het sneeuwt en er staat een oude vrouw van 90 te wachten.

De 47 bleef vol de hele dag, er werd niet gebeld voor een grotere bus. De chauffeuse waarschuwde al dat er op de terugweg wel eens 6 meisjes van dezelfde hockeyclub in zouden kunnen stappen, dus eigenlijk werd ons al aangeraden om vooral de bus niet te nemen.

Vervolgens vallen de treinen tussen Houten en Utrecht uit. Op station Houten geen informatie en geen vervangende bussen en lijn 47 is geen alternatief.

Weten jullie of dit vaker voorkomt? Ik vind dit echt te belachelijk voor woorden. Volgens mij is lijn 47 veel te grillig voor een 8-persoonsbusje, en zeker met calamiteiten bij de NS is het geen alternatief.

Ik heb al een klacht ingediend en ook gevraagd bij Qbuzz hoe zij met lijn 47 om zullen gaan. Als het goed is wordt lijn 47 een drukkere lijn en hoort dit probleem straks tot het verleden
Etienne
Donateur
Berichten: 7941
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht #3

Bericht door Etienne »

Voorheen reed lijn 47 op zondag slechts een 2-uursdienst met groot materieel. Sinds afgelopen zomer is de frequentie verhoogd naar een uurdienst, maar rijden de ritten met een taxibusje. En vandaag heeft een aanrijding plaats gevonden tussen Utrecht en Houten en dan is, inderdaad, alleen lijn 47 nog het alternatief.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
matje82
Berichten: 133
Lid geworden op: zo 12 sep 2010, 13:30

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht #3

Bericht door matje82 »

Etienne schreef:Voorheen reed lijn 47 op zondag slechts een 2-uursdienst met groot materieel. Sinds afgelopen zomer is de frequentie verhoogd naar een uurdienst, maar rijden de ritten met een taxibusje. En vandaag heeft een aanrijding plaats gevonden tussen Utrecht en Houten en dan is, inderdaad, alleen lijn 47 nog het alternatief.
klopt, maar de bus was voor de aanrijding dus ook al te vol, toen moest er al iemand blijven staan. En ook voor de reis terug zag ik al veel mensen bij de halte staan. De lijn lijkt dus echt te druk voor 8-persoonsbussen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39170
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht #3

Bericht door Daniel »

Lijn 47 is dit jaar met een taxibusje gaan rijden en heeft in ruil daarvoor een uurdienst gekregen, daarvoor was het zo'n beetje de minst-frequente lijn van heel de provincie Utrecht met een 2-uursdienst (die dan wel met Amba's reed). Dat lijkt me toch ook vrij sterk gerelateerd aan een uiterst beperkt reizigersaanbod...
Qua routering komt die lijn op mij ook veel meer over als een forensenverbinding tussen Utrecht en de bedrijventerreinen in Houten enerzijds en Houten en de kantoren rond Kanaleneiland Zuid anderzijds. Voor doorgaande reizigers tussen de beide stations heeft de trein een veel belangrijker functie, en om nou altijd met een grote bus te gaan rijden omdat de treinen weleens uit zouden kunnen vallen is ook wat overdreven.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
matje82
Berichten: 133
Lid geworden op: zo 12 sep 2010, 13:30

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht #3

Bericht door matje82 »

Daniel schreef:Lijn 47 is dit jaar met een taxibusje gaan rijden en heeft in ruil daarvoor een uurdienst gekregen, daarvoor was het zo'n beetje de minst-frequente lijn van heel de provincie Utrecht met een 2-uursdienst (die dan wel met Amba's reed). Dat lijkt me toch ook vrij sterk gerelateerd aan een uiterst beperkt reizigersaanbod...
Qua routering komt die lijn op mij ook veel meer over als een forensenverbinding tussen Utrecht en de bedrijventerreinen in Houten enerzijds en Houten en de kantoren rond Kanaleneiland Zuid anderzijds. Voor doorgaande reizigers tussen de beide stations heeft de trein een veel belangrijker functie, en om nou altijd met een grote bus te gaan rijden omdat de treinen weleens uit zouden kunnen vallen is ook wat overdreven.
Dat snap ik, maar de ritten voordat er problemen met de NS waren, waren dus ook te vol, en mensen laten staan vind ik iets dat echt onacceptabel is. En waarschuwen dat er 6 meisjes in één keer de bus terugnemen en jou eigenlijk dus ontraden om de bus terug te nemen is natuurlijk ook raar.
Tjekken
Donateur
Berichten: 180
Lid geworden op: di 18 okt 2011, 07:15

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht #3

Bericht door Tjekken »

Lijn 47 zal bij Qbuzz alleen op Zondag overdag met een 8persoons busje gaan rijden.
De andere dagen en avonden rijdt lijn 47 met een 12m bus.
Tussen Hoograven en CS blijft de 47 ook op zondag met een 12m bus rijden.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39170
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht #3

Bericht door Daniel »

Even met 9292 zitten spelen: er rijden dan twee ritten vlak achter elkaar. De basisdienst op zondag is CS Centrumzijde -> Hoograven met vertrek .16 .46, verder heb je dan nog een rit CS Centrumzijde -> Houten om .51
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
ICE105
Berichten: 371
Lid geworden op: ma 19 dec 2011, 15:34

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht #3

Bericht door ICE105 »

Tjekken schreef:Lijn 47 zal bij Qbuzz alleen op Zondag overdag met een 8persoons busje gaan rijden.
De andere dagen en avonden rijdt lijn 47 met een 12m bus.
Tussen Hoograven en CS blijft de 47 ook op zondag met een 12m bus rijden.
Laat op zondag dan maar een touringcarbedrijf rijden met een midi busje voor 18 tot 25 man of zet 1 van de elektrische midi bussen van lijn 2 op zondag in op lijn 47.
Tjekken
Donateur
Berichten: 180
Lid geworden op: di 18 okt 2011, 07:15

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht #3

Bericht door Tjekken »

Er zijn op zondag zat 12m bussen over voor lijn 47!
Misschien Qbuzz mailen of ze het aan willen passen?
Die electrische buseen zal niet gaan want er zijn op lijn 47 geen oplaad punten bij de haltes.
matje82
Berichten: 133
Lid geworden op: zo 12 sep 2010, 13:30

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht #3

Bericht door matje82 »

Tjekken schreef:Er zijn op zondag zat 12m bussen over voor lijn 47!
Misschien Qbuzz mailen of ze het aan willen passen?
Die electrische buseen zal niet gaan want er zijn op lijn 47 geen oplaad punten bij de haltes.
ik heb ze al gemaild en zoals altijd gelijk een reactie terug, is erg veelbelovend Qbuzz :-)

Qbuzz geeft aan vooralsnog ook met 8-persoonsmaterieel te willen gaan rijden, maar dit wel in de gaten te houden.

Mijn advies zou ook zijn, zet een Frysker ofzo in of besteed het uit.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 gasten