Dienstregelingen SRE 2013

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Mr-W
Berichten: 3054
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Dienstregelingen SRE 2013

Bericht door Mr-W »

fogeltje schreef:Was een van die bussen naar Reusel niet misschien gewoon te laat? Die rechtse lijkt te vroeg omdat hij zijn via tekst nog niet filmt. Ik zag dat in Uden vaak. Lijn 121 stond op de buffer als lijn 121 Eindhoven Station en ongeveer vijf minuten voor vertrektijd veranderde dat Eindhoven via Gemert.
Zou goed kunnen,want er zit maar 10 minuten tussen de ene rit en de volgende,dus misschien vertrokken ze daarom tegelijkertijd.
huibf
Donateur
Berichten: 4101
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen SRE 2013

Bericht door huibf »

Mr-W schreef: Zag dinsdag 2 Lijn 149 Eindhoven Station - Reusel Busstation bussen tegelijk vertrekken vanaf het busstation.
Heeft Hermes gelede bussen tekort ?
Ik zie dat wel vaker met lijnen in een 10 min. frequentie zoals 1 en 149. 4 en 401 hadden dat ook in het verleden wel vaker. Kan zijn dat ie iets te laat is en de volgende alweer staat.
Mr-W schreef: Lijn 196 Maarheeze Moonslaan - Valkenswaard Markt wordt ook door 2 bussen gereden in de plaats van 1 gelede bus.
Volgensmij las ik in het ED dat de opkomst hoog was. Dus een succes. Men onderhandeld of een van de bussen nu uit Heeze kan vertrekken.
Mr-W schreef: En ook 1 ochtendrit van Lijn 26 Meijel Busstation - Deurne Hogeweg wordt met een extra bus gereden, al snap ik dat je naar die uithoek geen gelede bus stuurt vanwege dure matritten en je een Toeringcar van Hebben kunt gebruiken.
Als je daar een gelede opzet wil dat dus zeggen dat je de hele dag met een gelede rijdt. Deze bus rijdt de hele dag op hetzelfde traject. halverwege de dag vindt de chauffeurswissel meestal plaats op Liessel Marktplein.
Bus (tegenwoordig geen vast nummer) wordt gepakt en s avonds weer teruggebracht.
Hans
Berichten: 717
Lid geworden op: di 06 apr 2010, 20:43

Re: Dienstregelingen SRE 2013

Bericht door Hans »

Er is helaas te weinig geleed om overal waar nodig die bussen in te zetten.
Lijn 26 is daarin zeker geen optie. Alle geleed staat in Eindhoven. Dat is toch iets teveel mat kilometers/tijd voor 1 ritje.
Zelfde geldt voor genoemde scholierenrit. Die overigens is uitbesteedt.
huibf
Donateur
Berichten: 4101
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen SRE 2013

Bericht door huibf »

In het verleden toen lijn 31 nog reed tussen Deurne, Meijel en Venlo reden de laatste jaren dagelijks met geleed, met name in de brede spitsen... Dat waren nog eens tijden, toen OV niet verziekt werd door decentrale overheden die niet willen samenwerken.
Hans
Berichten: 717
Lid geworden op: di 06 apr 2010, 20:43

Re: Dienstregelingen SRE 2013

Bericht door Hans »

Ja, goede oude tijd. Helaas zal dat ook niet meer terug komen vrees ik.

Al worden de gebieden die aanbesteedt worden gelukkig wel weer groter (heel Limburg / heel Zeeland).
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregelingen SRE 2013

Bericht door fogeltje »

Hoe zit het eigenlijk met het huidige SRE gebied? Wordt dit straks door de provincie gedaan? Er stond toevallig deze week iets over in de krant dat het SRE een aantal zaken wil blijven regelen maar dat de provincie daar niks van wil weten en alle taken naar de provincie terughaalt, nu de plusregio's niet meer bij wet "beschermd" zijn.
"Een touringcar is geen bus"
huibf
Donateur
Berichten: 4101
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen SRE 2013

Bericht door huibf »

Allemaal vaag, ook voor de medewerkers van SRE...
Mr-W
Berichten: 3054
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Dienstregelingen SRE 2013

Bericht door Mr-W »

Weet iemand toevalling iets van vervallen halte Van Oldebarneveltlaan voor Lijn 6 Nuenen-Oost - Eindhoven Station. Was daar zaterdag en zag bij beide haltes geen reden waarom hij zou moeten vervallen. Ben maar naar Halte Merckthoef gelopen van [wiki]Lijn 55 Eindhoven, 't Hofke - Station[/wiki],zou graag willen weten of die omleiding in december nog geldt want anders neem ik lijn 55 ipv 6 omdat vervangende halte Koudenhoven vanaf mijn bestemming verder lopen is dan Merckthoef.
Hans
Berichten: 717
Lid geworden op: di 06 apr 2010, 20:43

Re: Dienstregelingen SRE 2013

Bericht door Hans »

Aanpassen haltes. Duur onbekend.
Volgens mij worden ze ook in beton gelegd, en dat moet een aantal weken uitharden.
huibf
Donateur
Berichten: 4101
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen SRE 2013

Bericht door huibf »

Mr-W schreef:Weet iemand toevalling iets van vervallen halte Van Oldebarneveltlaan voor Lijn 6 Nuenen-Oost - Eindhoven Station. Was daar zaterdag en zag bij beide haltes geen reden waarom hij zou moeten vervallen. Ben maar naar Halte Merckthoef gelopen van [wiki]Lijn 55 Eindhoven, 't Hofke - Station[/wiki],zou graag willen weten of die omleiding in december nog geldt want anders neem ik lijn 55 ipv 6 omdat vervangende halte Koudenhoven vanaf mijn bestemming verder lopen is dan Merckthoef.
De halten vervallen vanaf morgen 18-11 t/m Kerst . T/m 22-11 is er buiten de spits maar 1 rijstrook beschikbaar op de Eisenhowerlaan.
Daarna is er tot ongeveer Kerst de tijd nodig om het beton van de bushaven uit te laten harden.
Daardoor kan de bus niet de halten aandoen.
Dus alternatief voor de vervallen halten voor lijn 6 is lijn 55.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregelingen SRE 2013

Bericht door fogeltje »

huibf schreef:
Mr-W schreef:Weet iemand toevalling iets van vervallen halte Van Oldebarneveltlaan voor Lijn 6 Nuenen-Oost - Eindhoven Station. Was daar zaterdag en zag bij beide haltes geen reden waarom hij zou moeten vervallen. Ben maar naar Halte Merckthoef gelopen van [wiki]Lijn 55 Eindhoven, 't Hofke - Station[/wiki],zou graag willen weten of die omleiding in december nog geldt want anders neem ik lijn 55 ipv 6 omdat vervangende halte Koudenhoven vanaf mijn bestemming verder lopen is dan Merckthoef.
T/m 22-11 is er buiten de spits maar 1 rijstrook beschikbaar op de Eisenhowerlaan.
Gaat dat geen mega-vertragingen opleveren voor lijn 121/122??
"Een touringcar is geen bus"
Hans
Berichten: 717
Lid geworden op: di 06 apr 2010, 20:43

Re: Dienstregelingen SRE 2013

Bericht door Hans »

fogeltje schreef:
huibf schreef:
Mr-W schreef:Weet iemand toevalling iets van vervallen halte Van Oldebarneveltlaan voor Lijn 6 Nuenen-Oost - Eindhoven Station. Was daar zaterdag en zag bij beide haltes geen reden waarom hij zou moeten vervallen. Ben maar naar Halte Merckthoef gelopen van [wiki]Lijn 55 Eindhoven, 't Hofke - Station[/wiki],zou graag willen weten of die omleiding in december nog geldt want anders neem ik lijn 55 ipv 6 omdat vervangende halte Koudenhoven vanaf mijn bestemming verder lopen is dan Merckthoef.
T/m 22-11 is er buiten de spits maar 1 rijstrook beschikbaar op de Eisenhowerlaan.
Gaat dat geen mega-vertragingen opleveren voor lijn 121/122??
Waarschijnlijk wel, evenals voor lijn 6.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregelingen SRE 2013

Bericht door fogeltje »

Hans schreef:
fogeltje schreef:
huibf schreef:
Mr-W schreef:Weet iemand toevalling iets van vervallen halte Van Oldebarneveltlaan voor Lijn 6 Nuenen-Oost - Eindhoven Station. Was daar zaterdag en zag bij beide haltes geen reden waarom hij zou moeten vervallen. Ben maar naar Halte Merckthoef gelopen van [wiki]Lijn 55 Eindhoven, 't Hofke - Station[/wiki],zou graag willen weten of die omleiding in december nog geldt want anders neem ik lijn 55 ipv 6 omdat vervangende halte Koudenhoven vanaf mijn bestemming verder lopen is dan Merckthoef.
T/m 22-11 is er buiten de spits maar 1 rijstrook beschikbaar op de Eisenhowerlaan.
Gaat dat geen mega-vertragingen opleveren voor lijn 121/122??
Waarschijnlijk wel, evenals voor lijn 6.
Oh ik dacht dus dat lijn 6 een andere route gingen rijden, maar hij slaat dus alleen de haltes over. Fijn verder, vooral de 121 zit al zo krap met zijn tijd (en met aansluitingen). Gelukkig duurt het "maar" tot 22 november, vrijdag. Donderdag moet ik wel naar Nijmegen, maar dan sponsor ik wel Arriva en ga via Veghel naar Uden.
"Een touringcar is geen bus"
3433
Berichten: 3
Lid geworden op: za 28 sep 2013, 10:36
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen SRE 2013

Bericht door 3433 »

Hans schreef:Nee die Nonox bussen rijden nog niet in de dienstregeling.
Hoeveel van dit soort Nonox bussen heeft Hermes precies en wanneer komen ze in dienst?
Paar weken geleden was de Citea in dienst maar die stond een tijd geleden weer bij VDL (thv de Hurk). Verder heb ik ook een MAN bus gezien.
huibf
Donateur
Berichten: 4101
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen SRE 2013

Bericht door huibf »

Dacht 2 en ze komen in helmond op de lijn Straakven dacht ik
Mr-W
Berichten: 3054
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Dienstregelingen SRE 2013

Bericht door Mr-W »

huibf schreef:Dacht 2 en ze komen in helmond op de lijn Straakven dacht ik
Dan komen ze op alle stadslijnen behalve Lijn 51 Helmond, Eeuwsels - Station want de stadslijnen zijn aan elkaar gekoppeld in Hm. Ben trouwens wel blij dat het man lion's city's zijn want dat zijn tenminste echte stadsbussen met voldoende capaciteit voor rollators en kinderwagens en een 3e deur 8-)
Hans
Berichten: 717
Lid geworden op: di 06 apr 2010, 20:43

Re: Dienstregelingen SRE 2013

Bericht door Hans »

De Citea was 3 maanden op proef op verzoek van VDL. Kijken naar het gedrag van de bus in de rijdende dienst.

De Nonox-bussen zijn er 2 en die komen in Eindhoven te rijden.
Tot op de dag van vandaag nog niet gereed voor inzet, nog geen zicht op een datum dat ze gaan rijden.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregelingen SRE 2013

Bericht door fogeltje »

Hans schreef:
fogeltje schreef:
huibf schreef:
Mr-W schreef:Weet iemand toevalling iets van vervallen halte Van Oldebarneveltlaan voor Lijn 6 Nuenen-Oost - Eindhoven Station. Was daar zaterdag en zag bij beide haltes geen reden waarom hij zou moeten vervallen. Ben maar naar Halte Merckthoef gelopen van [wiki]Lijn 55 Eindhoven, 't Hofke - Station[/wiki],zou graag willen weten of die omleiding in december nog geldt want anders neem ik lijn 55 ipv 6 omdat vervangende halte Koudenhoven vanaf mijn bestemming verder lopen is dan Merckthoef.
T/m 22-11 is er buiten de spits maar 1 rijstrook beschikbaar op de Eisenhowerlaan.
Gaat dat geen mega-vertragingen opleveren voor lijn 121/122??
Waarschijnlijk wel, evenals voor lijn 6.
Het viel gisteren nog mee. De bus van 18:28 had 8 minuten vertraging maar dat is eerder standaard dan uitzondering. In Uden was het nog +6 maar Arriva had 4 minuten gewacht.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregelingen SRE 2013

Bericht door fogeltje »

Staduit met de 121 is echt een ramp. We vertrokken om 14:13 sowieso al vier minuten te laat (bus kwam pas tegen :11 aantuffen en druk) en we liepen nog eens tien minuten vertraging op voordat we de snelweg op konden. Ik ben blij dat ik niet naar Nijmegen hoefde. Die aansluiting wordt van zijn langzalzeleven niet gehaald. Men kan blij zijn als de bus straks op tijd is zodat de rit terug op tijd kan beginnen.
"Een touringcar is geen bus"
Hans
Berichten: 717
Lid geworden op: di 06 apr 2010, 20:43

Re: Dienstregelingen SRE 2013

Bericht door Hans »

Vooral in de middaguren is er geloof ik nog al eens ruime keertijd in Uden voor de 121.
Reizigers die door zouden willen naar Nijmegen reizen ongetwijfeld met de 152. Maar goed, daar heb je als lijn 121-dorpeling niets aan natuurlijk ;-)
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregelingen SRE 2013

Bericht door fogeltje »

Hans schreef:Vooral in de middaguren is er geloof ik nog al eens ruime keertijd in Uden voor de 121.
Reizigers die door zouden willen naar Nijmegen reizen ongetwijfeld met de 152. Maar goed, daar heb je als lijn 121-dorpeling niets aan natuurlijk ;-)
Wilde ik net zeggen, vanuit Eindhoven wel ;) Er is ook ruime keertijd ma-za overdag, maar de chauffeur moet wel even rustig een bakje koffie kunnen halen en zijn blaas kunnen ledigen. Voor "rustig" was denk ik niet meer zoveel tijd, want ik kon op de apps zien dat hij geen vertraging heeft weten in te halen (wat ze vanaf Beek en Donk, als ze eenmaal de brug over zijn, vaak wel lukt).
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Dienstregelingen SRE 2013

Bericht door Hainje »

De dienstroosters bij Hermes Eindhoven zitten qua pauzes ook vaak dusdanig verrot in elkaar dat je in 17-18 minuten je passagiers moet lossen, bus naar de buffer moet rijden, af moet stappen, naar de kantine moet lopen, eten in de magnetron moet zetten, naar de wc moet gaan, eten, alles weer opruimen, naar je bus moet lopen, je weer installeren in je bus, naar het perron moet rijden, je passagiers weer moet laden en dient te vertrekken voor de volgende rit. Als je eerst een rustige eter was dan leer je wel snel eten schransen bij de Hermes. Dus dan is het ook niet zo vreemd dat de bussen vaak te laat vertrekken op het station.
🍉
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten