Concessie IJsselmond (2014-2023)

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
koekje
Berichten: 481
Lid geworden op: za 28 mei 2011, 22:33

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023 #2

Bericht door koekje »

Hetzelfde interieur als ik de foto goed bekijk.
flipje
Berichten: 1253
Lid geworden op: di 02 nov 2010, 10:36
Locatie: Zwolle e.o.

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023 #2

Bericht door flipje »

Stoelen blijven het zelfde inderdaad.
Zo te zien staat de bus in Lelystad?
Verder zien de kleuren en silhouetten er gaaf uit, ben benieuwd naar het logo van OV Regio IJsselmond.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21335
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023 #2

Bericht door Meltrain »

Dat het mooie kleuren zijn, wist ik al (zie Syntus Overijssel), maar ook op een Volvo staan ze goed. :pos:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8660
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023 #2

Bericht door Milco »

Stoelen blijven hetzelfde, jammer! Maar goed, het gaat natuurlijk om de jongste bussen. Dat de passagiers minder comfortabel zitten in die bussen is niet van belang...

En even een vraagje wat betreft de materieelinzet straks. Er staat hier in het topic dat er 15 meter Citea's komen voor de gekoppelde lijn 148/345, maar gaan die Citea's niet op andere lijnen rijden dan? Nu rijden de 12 en 14,5 meter Volvo's op veel lijnen door elkaar heen en op veel lijnen is 12 meter soms net wat te klein. En op de lijnen 70, 71, 141, 148 en 163 rijdt regelmatig een gelede bus. Gaat dit straks allemaal met 12 meter rijden? :?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21335
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023 #2

Bericht door Meltrain »

Dat vroeg ik ook al, maar de Citea's zijn dus voor de lijnen 71, 141, 147 en 148/345.
De Volvo's en Crossway's zijn dan vermoedelijk voor alle andere lijnen (behalve 79).
O ja, er komen dus ook nog 3 tot 5 gelede bussen uit Utrecht.
flipje schreef:
Meltrain schreef: Die Citea's zijn zeker (voornamelijk) bedoeld voor lijn 345? Blijft die lijn trouwens Qliner heten of komt die onder een andere formule te vallen?
Opvallend dat niet alle bussen besteld zijn bij VDL.
Citea's zijn voor het kernnet; lijnen 71, 141, 147 en de 345
Laatst gewijzigd door Meltrain op za 16 nov 2013, 14:49, 2 keer totaal gewijzigd.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8660
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023 #2

Bericht door Milco »

Oh, daar heb ik dus overheen gelezen... Sorry :oops:
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Michael
Berichten: 11759
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023 #2

Bericht door Michael »

flipje schreef:Stoelen blijven het zelfde inderdaad.
Zo te zien staat de bus in Lelystad?
Verder zien de kleuren en silhouetten er gaaf uit, ben benieuwd naar het logo van OV Regio IJsselmond.
Die foto was genomen in Apeldoorn. Bus rijdt inmiddels op de dienst.
Gebruikersavatar
bjorn keith
Berichten: 439
Lid geworden op: vr 25 mei 2012, 18:23
Contacteer:

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023 #2

Bericht door bjorn keith »

Zag op ovzoeker.nl dat hij op de 144 reed dus ik ben even gauw naar Klein Hoefblad gefietst om hem op de foto te zetten:

Afbeelding
Zeewolde, Connexxion 5736 by NSM Bjorn, on Flickr
Kijk ook eens op mijn YouTube kanaal: https://youtube.com/ovdoornederland
Gebruikersavatar
Bartjk
Berichten: 377
Lid geworden op: di 05 jul 2011, 17:44
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023 #2

Bericht door Bartjk »

Citea's alleen voor kernnet? Dat gaat weer gezellig proppen worden in de winter. Maar dit is dan toch weer een teleurstelling. Waarom hoort de 145 (het traject Swifterbant - Dronten) dan niet tot het kernnet. Dit is altijd een druk stuk en in de winter heb je aan 12m gewoon simpelweg te weinig. Dan moeten er mensen achter blijven op de halte...
Maarja, daar zal connexxion ook wel weer iets op bedacht hebben -o-
flipje
Berichten: 1253
Lid geworden op: di 02 nov 2010, 10:36
Locatie: Zwolle e.o.

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023 #2

Bericht door flipje »

Bartjk schreef:Citea's alleen voor kernnet? Dat gaat weer gezellig proppen worden in de winter. Maar dit is dan toch weer een teleurstelling. Waarom hoort de 145 (het traject Swifterbant - Dronten) dan niet tot het kernnet. Dit is altijd een druk stuk en in de winter heb je aan 12m gewoon simpelweg te weinig. Dan moeten er mensen achter blijven op de halte...
Maarja, daar zal connexxion ook wel weer iets op bedacht hebben -o-
De provincie kwalificeert welke lijnen tot het kernnet behoren en welke tot het aanvullende net. Gezien de vervoerswaarde welke lijn 145 op dit moment heeft zou je het onder kernnet kunnen scharen. Maar ja, ik ben de provincie niet (A).
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023 #2

Bericht door Edwin »

Milco schreef:Ik kreeg een tweet terug dat ze het gingen navragen in de regio... Nu hopen dat ze dat ook gaan doen! Misschien kun jij, Edwin, ook een tweetje er tegenaan gooien? Hoe meer 'klachten', hoe groter de kans op antwoord. :)
Als Klaasje niet na jouw reactie had gereageerd had ik met je meegetweet, maar nu is het afwachten...
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Gebruikersavatar
Bartjk
Berichten: 377
Lid geworden op: di 05 jul 2011, 17:44
Locatie: Lelystad
Contacteer:

De nieuwe dienstregeling vanaf 8 december

Bericht door Bartjk »

Vanaf 8 december 2013 rijden de bussen in Regio IJsselmond volgens een nieuwe dienstregeling en onder een nieuwe naam: OV Regio IJsselmond. In de meeste gevallen veranderen de vertrektijden; van een aantal buslijnen wordt ook de route aangepast.

Het is raadzaam om na te gaan of uw buslijnen nog steeds op dezelfde tijden en op hetzelfde traject rijden. Zo komt u niet voor vervelende verrassingen te staan.


De belangrijkste wijzigingen

(klik op een lijnnummer voor de nieuwe dienstregeling)

Lijn 12 Stadsdienst Kampen > lijn 74
Buslijn 12 krijgt buslijnnummer 74.

Lijn 70 Steenwijk - Zwartsluis - Zwolle
Buslijn 70 rijdt alleen op maandag t/m vrijdag in de spitsuren nog tussen Steenwijk en Zwolle; op overige tijden rijdt de bus tussen Steenwijk en Zwartsluis. In Zwartsluis kunt u overstappen op buslijn 71 naar Zwolle.

Lijn 74 Genemuiden - Hasselt - Zwolle
Vanaf 8 december is de route als volgt: Kampen - Genemuiden - Hasselt - Zwolle. In Kampen rijdt buslijn 74 de route van buslijn 12

Lijn 79 Meppel - Blauwe Hand
Buslijn 79 geeft in Meppel aansluiting op de treinen van/naar Groningen.

Lijn 141 Urk - Emmeloord - Kampen - Zwolle
Vanaf 8 december is de route als volgt: Urk - Emmeloord -Kampen Buslijn 141 rijdt niet meer tussen Kampen en Zwolle. Reizigers vanuit Urk/Emmeloord met bestemming Zwolle stappen in Kampen over op de trein.

Lijn 143 Dronten - Kampen - Genemuiden
Buslijn 143 rijdt niet meer tussen Kampen en Genemuiden, daar kunt u reizen met buslijn 74.

Lijn 160 Almere Stad - Nijkerk
Vanaf 8 december rijdt buslijn 160 vanaf Almere Stad niet meer naar Nijkerk maar naar Amersfoort Station NS Vathorst v.v.

Lijn 163 Lelystad - Dronten - Kampen
Buslijn 163 rijdt niet meer tussen Dronten en Kampen; de rit van Dronten naar Pieter Zandt rijdt als buslijn 663.

Lijn 164 Swifterbant - Lelystad
Buslijn 164 vertrekt voortaan om 7.20 uur (16 minuten eerder!) uit Swifterbant.

Lijn 345 Nieuw: Emmeloord - Lelystad
Bussen van buslijn 345 rijden na aankomst in Lelystad als buslijn 148 door naar Harderwijk. Buslijn 148 uit Harderwijk rijdt na aankomst in Lelystad als buslijn 345 door naar Emmeloord.
Zo ontstaat er een rechtstreekse buslijn van Emmeloord via Lelystad naar Harderwijk v.v.

Lijn 675 Steenwijk - Marknesse - Emmeloord > lijn 75
Deze buslijn krijgt het buslijnnummer 75.

(Bron)
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023 #2

Bericht door Klaasje »

Hij is van de site gehaald.
Roelof88
Berichten: 408
Lid geworden op: wo 24 dec 2008, 14:05

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023 #2

Bericht door Roelof88 »

Klaasje schreef:Hij is van de site gehaald.
Hij staat er wel op, alleen moet je de provincie wel op Overijssel of Flevoland zetten, anders zegt de site "niet gevonden".
Zonnig
Berichten: 539
Lid geworden op: do 16 jun 2011, 14:09

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023 #2

Bericht door Zonnig »

Worden de Citea's op de 345 dezelfde als op de 320 (qua interieur e.d.)?
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8660
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023 #2

Bericht door Milco »

Nee, want in IJsselmond komt geen Randstadnet. De buitenkant wordt blauw (zie foto van Volvo 5736 op de vorige pagina) en welke kleur het interieur krijgt, geen idee. Laat je verrassen zou ik zeggen! 8-)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Maurice Hooikammer
Berichten: 859
Lid geworden op: ma 02 apr 2012, 14:28
Locatie: Wezep

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023 #2

Bericht door Maurice Hooikammer »

Dat interieur zal wel dezelfde worden als in Noord-West Fryslân en Zuid-Holland. Ook bij de stand van VDL op Busworld hadden alle promo's die bekleding dus...
Masterstudent Mobiliteitswetenschappen UHasselt
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023 #2

Bericht door MdJ »

Dat zegt niks, De citea's voor Twente worden geleverd met een heel ander type stoel.
Bij twijfel: gebruik beton.
Roelof88
Berichten: 408
Lid geworden op: wo 24 dec 2008, 14:05

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023 #2

Bericht door Roelof88 »

VDL heeft inderdaad meerdere stoelen die geleverd kunnen worden. Bekleding kan sowieso naar wens worden geleverd (de GVB Citea's hebben bijvoorbeeld GVB logo's als motief op de stoelen). De stoelen van de Citea bussen zouden bijvoorbeeld ook kunnen overeenkomen met de Syntus bussen van Midden Overijssel.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21335
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023 #2

Bericht door Meltrain »

Het wordt vrijwel zeker een luxere versie, dus de stoelen zouden best dezelfde als van R-Net lijn 320 kunnen zijn.

Maar de naam Qliner voor 345 vervalt dus? Je kunt wel enkele bussen een Qliner uiterlijk geven, maar door de koppeling met lijn 148 lijkt me dat niet heel nuttig.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8660
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023 #2

Bericht door Milco »

Ik zou dan het hele traject Harderwijk - Lelystad - Emmeloord onder 148 gooien, zodat het duidelijk genoeg is dat het één doorgaande verbinding is.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Dennenboom
Berichten: 1675
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023 #2

Bericht door Dennenboom »

Hoe zit het met 160? In de opsomming staat Vathorst maar de nieuwe dienstregeling blijft Nijkerk aanhouden.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8660
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023 #2

Bericht door Milco »

Ik heb Connexxion getweet en in een reactie stond dat de 160 naar Nijkerk blijft rijden. De wijzigingspagina op de website wordt nog aangepast.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023 #2

Bericht door MdJ »

Milco schreef:Ik zou dan het hele traject Harderwijk - Lelystad - Emmeloord onder 148 gooien, zodat het duidelijk genoeg is dat het één doorgaande verbinding is.
Juist als 345. Kun je hem een fancy HOV-nummer geven.

Want meer HOV is meer beter. (Vooral als je dan niks opheft of uitbreid.)
Bij twijfel: gebruik beton.
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023 #2

Bericht door Edwin »

Dennenboom schreef:Hoe zit het met 160? In de opsomming staat Vathorst maar de nieuwe dienstregeling blijft Nijkerk aanhouden.
Zie pagina 9 van dit topic:
Klaasje schreef:De 160 gaat voorlopig nog naar Nijkerk, later misschien naar Amersfoort.
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten