Gratis OV 3 zaterdagen in Zuid-Holland

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Plaats reactie
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Gratis OV 3 zaterdagen in Zuid-Holland

Bericht door mb90 »

Gratis openbaar vervoer
Zuid-Holland pakt uit!

De provincie Zuid-Holland biedt gratis openbaar vervoer aan rond de feestdagen.

Op de zaterdagen 29 november, 13 en 20 december zal een groot gedeelte van het openbaar vervoer gratis zijn. Het gaat om de meeste buslijnen van de vervoerdersmaatschappijen Arriva en Connexxion, de Medewede-LingeLijn en het lightrailtraject tussen Gouda en Alphen aan den Rijn.

Zuid-Holland wil de reizigers op deze manier tegemoet komen in de dure feestmaanden. Het gratis vervoer geldt alleen op de bovengenoemde data. Gratis openbaar vervoer geldt niet voor het vervoer in de regio’s rond Rotterdam en Den Haag en niet op de treinen van de NS (met uitzondering van lightrailtraject Gouda en Alphen aan den Rijn).

Reeds gekochte kaartjes kunnen niet worden terugbetaald.
_____________________________________________________

Bron = Provincie Zuid-Holland

De lijnen van Connexxion die gratis zijn:
http://www.reiziger.connexxion.nl/web/s ... ntid=29062

De lijnen van Arriva in DAV die gratis zijn, zoek hierin overigens de fout :P :
http://www.arriva.nl/fileadmin/user_upl ... ht_DAV.pdf

De lijnen van Arriva in HW/GO die gratis zijn, zoek hierin overigens de vele fouten :P :
http://www.arriva.nl/fileadmin/user_upl ... t_HWGO.pdf
Laatst gewijzigd door mb90 op di 25 nov 2008, 21:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Gratis OV 3 zaterdagen in Zuid-Holland

Bericht door Karl »

Geen flauw idee of het fout is, maar voor DAV vind ik dit wel een rare lijn: 90 Rotterdam Zuidplein – Kralingse Zoom. Dat is dan namelijk enkel binnen SRR?

Je eerste (CXX) link werkt overigens niet.
Het is een spectrum.
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: Gratis OV 3 zaterdagen in Zuid-Holland

Bericht door mb90 »

Ik heb die link van CXX aangepast. Nu werkt hij als het goed is wel, alleen moet er daarna nog wel 1x doorgeklikt worden.

Die lijn 90 in DAV is inderdaad de fout. Dat moet Rotterdam Zuidplein - Utrecht CS zijn.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Gratis OV 3 zaterdagen in Zuid-Holland

Bericht door Daniel »

Verder wordt bij vele lijnen in DAV gemeld dat de beltaxi niet gratis is, terwijl veruit het grootste deel van die lijnen helemaal geen beltaxi-ritten heeft (wel ritten met taxibus, maar die hoef je niet te reserveren).
En owja: lijn 9 is zowiezo altijd al gratis, zou wat zijn als je daar nu ineens voor moest betalen :P

In ieder geval wel een aardige uitbreiding van de gratis vervoer-actie op deze dagen die tot vorig jaar alleen in Dordrecht plaatsvondt. In ieder geval in Dordt hebben we tijdens de kerstmarkt op zondag 14 december ook nog gratis vervoer volgens de kerstmarkt-site trouwens (bekende foto op die pagina trouwens :P Maar Dordrecht Marketing vroeg er tenminste wel netjes toestemming voor)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50898
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Gratis OV 3 zaterdagen in Zuid-Holland

Bericht door Suus »

Ze strooien wel met gratis OV in Zuid-Holland, ik herinner mij nog de "Rijden op de smaak van water"-week in oktober waarin alle bussen in de concessie Hollands Midden 9 dagen lang gratis waren (en wat was het toen opeens druk in de bus :lol: )
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Gratis OV 3 zaterdagen in Zuid-Holland

Bericht door Daniel »

Tja, het bleek in Dordrecht toch altijd wel goed te werken op deze dagen voor de kerst. Vooral opvallend was hier dat er juist verstokte automobilisten de bus gingen nemen: de eerste jaren verdwenen de files voor de parkeergarages bijna volledig door het gratis OV. Nu is dat ook niet gek als je de duizelingwekkende getalletjes erbij neemt: er werden steeds ca. 200% meer reizigers vervoerd!

Owja, voor wie dit nog niet genoeg gratis OV vindt... op beide kerstdagen en nieuwjaarsdag is alles in de concessie DAV ook nog gratis. Da's dan weer iets wat specifiek in de concessie is opgenomen: gratis OV op vrijwel alle feestdagen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: Gratis OV 3 zaterdagen in Zuid-Holland

Bericht door Chauf21 »

Bee schreef:(en wat was het toen opeens druk in de bus :lol: )
Tandjes, dat kan je wel zeggen ja :mrgreen:
Maar gratis OV op de drukste zaterdag van het jaar. Een leuk gebaar, maar toch ook wel enigszins gewaagd.

(ik altijd met m'n kritische blik :P)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Gratis OV 3 zaterdagen in Zuid-Holland

Bericht door Daniel »

Ik mag hopen dat de provincie er aan heeft gedacht ook de eventuele extra inzet te vergoeden. Die was hier in Dordt de afgelopen jaren in ieder geval ontzettend hard nodig...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Gratis OV 3 zaterdagen in Zuid-Holland

Bericht door Stefan »

Hé, da's mooi. Ik kom precies op 20 december naar huis, scheelt me mooi 5 strippen. :p

Maar best leuk, de 167 van Oud-Beijerland naar Willemstad, maar waar is de 169 gebleven? :mrgreen:
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Gratis OV 3 zaterdagen in Zuid-Holland

Bericht door Daniel »

De gemeente Dordrecht doet er nog een schepje bovenop, we hebben hier nog een keer meer dagen gratis vervoer dan betaald vervoer per jaar :P

Gratis openbaar vervoer in Dordrecht

DORDRECHT - Op zondag 30 november, zaterdag 6 december, zondag 14 december en zondag 21 december stappen reizigers gratis in de Arriva stadsbussen van Dordrecht. Het gratis openbaar vervoer is een initiatief van Arriva en de gemeente Dordrecht. Arriva en de gemeente bieden reizigers deze mogelijkheid onder meer aan om extra voordelig de decemberfestiviteiten in Dordrecht te bezoeken en decemberinkopen te doen. Het gratis openbaar vervoer geldt voor alle stadslijnen in Dordrecht. Dit is inclusief de taxibussen, maar exclusief de beltaxi.

Bron: Smart RTV
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6464
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Gratis OV 3 zaterdagen in Zuid-Holland

Bericht door Daantje »

Ook de provincie Zuid-Holland besteed er aandacht aan op hun website Gisteren stond er ook een artikeltje over in de Spits.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Gratis OV 3 zaterdagen in Zuid-Holland

Bericht door Mikos »

mb90 schreef: de Medewede-LingeLijn
Aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaahummmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm :roll:
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Gratis OV 3 zaterdagen in Zuid-Holland

Bericht door Meltrain »

De Merwede-LingeLijn is de spoorlijn Dordrecht-Geldermalsen, geëxploiteerd door Arriva. :wink:
(Ik neem aan dat je wilde weten wat de Merwede-LingeLijn is. Anders heb ik geen idee wat je met bovenstaande reactie bedoelde).
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
tsov
Berichten: 4085
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Gratis OV 3 zaterdagen in Zuid-Holland

Bericht door tsov »

Ik gok dat Mikos doelt op de spelling :wink: En dat in een persbericht van de provincie :roll:
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Gratis OV 3 zaterdagen in Zuid-Holland

Bericht door Meltrain »

Ach, nu zie ik het pas. :lol:
Inderdaad een blamage. :shock:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Gratis OV 3 zaterdagen in Zuid-Holland

Bericht door Mikos »

:wink: Ik moest het ook eerst drie keer lezen voor ik hem door had, hoor :mrgreen:
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6464
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Gratis OV 3 zaterdagen in Zuid-Holland

Bericht door Daantje »

Je merkte zaterdag wel dat veel mensen niet op de hoogte zijn van deze actie. Ik vind eerlijk gezegd ook dat de provincie wel wat meer had mogen doen om het onder de aandacht te brengen. Het staat op de website van de provincie en op de websites van de vervoerders maar hoevaak kijken reguliere reizigers daar op? Op 9292ov.nl zie ik niets, op de haltes of in de bus ook niet. Er had naar mijn idee best wat meer aandacht aan besteed mogen worden.

Neemt niet weg dat de bussen zaterdag lekker vol zaten :P
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50898
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Gratis OV 3 zaterdagen in Zuid-Holland

Bericht door Suus »

De lightrail reed inderdaad het grootste deel van de dag ook met twee of drie stellen, in plaats van de eenzame stelletjes normaal in het weekend.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Gratis OV 3 zaterdagen in Zuid-Holland

Bericht door Daniel »

Zoals ik ook al bij de opvallende dingen meldde, in Dordrecht rijdt sinds vandaag een "Feestbus" rond om het gratis vervoer onder de aandacht te brengen. Als het goed is zit er ook nog eentje op de streek in de Drechtsteden.

Het opschrift heeft het niet specifiek over gratis vervoer... er staat groot op "Arriva viert feest, check www.arriva.nl"
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50898
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Gratis OV 3 zaterdagen in Zuid-Holland

Bericht door Suus »

Op de stations van Alphen a/d Rijn, Boskoop, Waddinxveen Noord, Waddinxveen en Gouda (alleen spoor 8, 9 en 10) zijn vele posters opgehangen over de gratis lightrail. In de meeste Connexxion-bussen die in het gebied rijden hangt er een gezamelijke poster van Arriva, Connexxion en de Provincie Zuid-Holland.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 78 gasten