Korte vragen #4

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Korte vragen #4

Bericht door Suus »

Inderdaad, die rijdt nu al vanaf Hannover apart, maar blijkt straks tot Berlin Hbf bij het treindeel naar Praag, wordt daar afgekoppeld en dan achter de eerste EuroCity naar Warschau gehangen. Op zondag rijdt de eerste EuroCity niet, dus blijft de trein dan wel apart rijden en komt deze ook vroeger aan in Warschau.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Korte vragen #4

Bericht door Aking »

Weet iemand de kilometerafstanden van de metro in Rotterdam? (van begin- naar eindpunt is voldoende :wink: )
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Korte vragen #4

Bericht door Ardan »

A: 17.2 km
B: 20.1 km
C: 30 km
D: 21 km
E: 27 km
Ik doe ook maar wat
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Korte vragen #4

Bericht door Aking »

Dank :)
Citaro
Berichten: 206
Lid geworden op: di 01 nov 2011, 13:21
Locatie: Breda

Re: Korte vragen #4

Bericht door Citaro »

Las op Somda dat de 1525 vanmorgen met +20 is opgeheven in Apd en de trein bestaande uit 2 x DDZ is gesplitst. Het ene deel werd de 1530 die op tijd weer vanuit Apd kon vertrekken richting Randstad, het andere deel is doorgereden naar Dv. Slimme actie! Maar hoe gaat dat in z'n werk? Op Apd is niet zomaar een machinist beschikbaar. En het ontkoppelen van de stellen, hoe gaat dat aangezien er geen rangeerder beschikbaar is in Apd?
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Korte vragen #4

Bericht door Aking »

Ik weet niet precies wat voor koppeling er op t spul zit, maar als het dezelfde is die op mddm/ddar zat dan kun je als machinist er in je eentje zo een stel aftrappen... Hoe dat regelgevingstechnisch zit (dus of het ook mag) durf ik je niet te vertellen ;)
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Korte vragen #4

Bericht door Michael »

De koppeling is gewoon hetzelfde gebleven bij de verbouwing naar DDZ.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Korte vragen #4

Bericht door Suus »

Als een andere machinist de trein overneemt in Deventer dan stuur je die vooruit naar Apeldoorn en voila, je hebt twee machinisten om de trein te splitsen. En anders stuur je de rangeerder van Deventer, al weet ik niet hoeveel die daarvoor/daarna nog moet doen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Citaro
Berichten: 206
Lid geworden op: di 01 nov 2011, 13:21
Locatie: Breda

Re: Korte vragen #4

Bericht door Citaro »

Dank voor uw reacties :)

@Bee Waarschijnlijk is er dan al ver voor Apeldoorn, zeg bij vertrek uit Amf, besloten tot deze ingreep, zodat de mcn met een IC of Spr vanuit Dv op tijd in Apd kon zijn?
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: Korte vragen #4

Bericht door Freek »

Is er ergens een overzicht te vinden van de eenheden die NS rekent tussen stations? Kaart, tabel maakt me niet zoveel uit.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5861
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Korte vragen #4

Bericht door reisthijs »

"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Korte vragen #4

Bericht door webguy »

"The holy grail"
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Korte vragen #4

Bericht door Geert »

Freek schreef:Is er ergens een overzicht te vinden van de eenheden die NS rekent tussen stations? Kaart, tabel maakt me niet zoveel uit.
http://blog.rijdendetreinen.nl/2013/07/ ... juli-2013/
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: Korte vragen #4

Bericht door Freek »

Dank Geert. Het zal vast wel kloppen, maar misschien had ik er bij moeten zeggen dat het ook voor gewone Nederlanders het bestand moeten kunnen lezen. :mrgreen: Gebruik nu dus maar de kaart van reisthijs, dank.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Korte vragen #4

Bericht door Geert »

Ah, dan heb je inderdaad meer aan de kaart ;)
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Korte vragen #4

Bericht door Aking »

Weet iemand waarom het vervangen van een kapotte OV-chipkaart in het geval van een studentenreisproduct 11 euro kost, terwijl je voor 7,50 een persoonlijke OV-chipkaart hebt?

Dan kun je toch beter zelf een nieuwe kaart aanvragen en dan je product overzetten, zodat je bij de Burger King nog een king deal kan halen? :Y
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5861
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Korte vragen #4

Bericht door reisthijs »

Kan je zomaar kosteloos al je producten én saldo over laten zetten op een andere kaart?
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
marlies
Berichten: 2083
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 15:34

Re: Korte vragen #4

Bericht door marlies »

Je kan een studentenreisproduct dat op een OCW-chipkaart staat niet zomaar op een andere persoonlijke OV-chipkaart laten zetten. Dat is een heel gezeik inclusief kopietjes van je paspoort en enkele weken zonder zitten.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Korte vragen #4

Bericht door Geert »

Maar dat geldt alleen voor oude studentenchipkaarten (die nog op een OCW-pas stonden)?
Saldo kan je inderdaad gratis over laten zetten als je een nieuwe chipkaart hebt, gewoon bij een NS-balie.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Korte vragen #4

Bericht door Aking »

Njahmijn reisproduct heb ik net een paar maanden en staat op een CXX-kaart, kan ik die dan zo overzetten op een andere kaart?
marlies
Berichten: 2083
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 15:34

Re: Korte vragen #4

Bericht door marlies »

Geert schreef:Maar dat geldt alleen voor oude studentenchipkaarten (die nog op een OCW-pas stonden)?
Ja, daar doen ze raar mee. Ik weet ook niet waarom, maar een vriendin van me heeft het geprobeerd en uit frustratie opgegeven. De problemen komen vanuit de DUO/OCW kant, niet TLS.
microshit
Berichten: 1133
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:53

Re: Korte vragen #4

Bericht door microshit »

Vanmorgen zag ik in ICM stelnummr 4023 een lamp knipperen boven de cabinedeur met "machinist aanwezig". Hoe lang zitten die er al? Nog niet eerder gezien namelijk.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Korte vragen #4

Bericht door Ardan »

Als Arnhem eruit ligt, wordt de ICE meteen helemaal via Eindhoven en Mönchengladbach omgeleid. Waarom kan die niet bij Meteren de Betuweroute op en bij Zevenaar de gewone route weer op? Is dat puur regeltjes-mag-niet-geneuzel of kan het technisch niet?
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Korte vragen #4

Bericht door Suus »

De tunnel die in die route zit is niet ingericht voor de evacuatie van reizigerstreinen, daarvoor zijn er te weinig nooduitgangen enzo.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
wouter15
Berichten: 1157
Lid geworden op: di 24 jan 2012, 23:57
Locatie: Woerden

Re: Korte vragen #4

Bericht door wouter15 »

Weet iemand toevallig waar ik de hele routes kan vinden van Syntus Twente? De busboekjes geven namelijk maar een paar haltes aan.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 39 gasten