OVer je treinreiservaringen in november 2008

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2008

Bericht door Daniel »

Vanmorgen reed'ie echter nog niet op de Hoekse Lijn. Heb wel zo'n vermoeden hoe hij erin gekomen is: vanmorgen viel nog de helft van de spitspendels uit bij gebrek aan materieel, maar vanmiddag zat er een SGMm in de tweede omloop van de s14100. Die moet natuurlijk ergens vandaan gekomen zijn :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2008

Bericht door Marc »

Wat een luxe in de s800: gisteren en vandaag werden onder andere de treinen t819/t832 met ICM gereden. Gisteren een viertje (Heerlen) en een drietje (Maastricht), vandaag twee drietjes (waarvan het deel naar Maastricht met ICMm).

Volgens mij was dit de tweede keer dat ik ICMm gezien heb in Maastricht:
Afbeelding

Vervolgens nog een probleem, de MCN die de trein in Sittard moest splitsen was er niet, hierdoor werd een kleine 10 minuten na aankomst besloten dat de trein in z'n geheel doorging naar Maastricht. Reizigers naar Heerlen werden "verzocht om uit te stappen" en dus letterlijk in de kou gezet...
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2008

Bericht door Daniel »

Vanmorgen een defecte goederentrein ten zuiden van Dordrecht, waardoor het treinverkeer ontregeld was:
- t2121 is opgeheven in Dordrecht
- t5121 is opgeheven in Dordrecht
- t9212 stond rond 7.00 uur stil langs het perron van Rotterdam Stadion!
- t5123 is opgeheven vanaf Dordrecht
- t2123 is opgeheven in Rotterdam C.
- t5023 is opgeheven in Rotterdam C. en werd hier op spoor 4 achter de t2123 binnengenomen!

Verder stond in Rotterdam geen materieel klaar voor de s14100 en vertrok de Sprinter naar Amsterdam van 7.20 uur van spoor 3 met SGMm-II... 1+1=2?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2008

Bericht door Geert »

De s14100 rijdt ook in zijn geheel niet vandaag, lijkt er dus op dat er wat SGMm'etjes te weinig zijn at the moment :P
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2008

Bericht door mb90 »

- Vanmiddag reed de t14154 wel, alleen niet met een SGM-II, maar met een SGMm. Ik kon alleen niet zien of het een II-tje of een III-tje was.

- De opvallendste spot op Rtd was de IC t2152, want deze reed met 10 bakken Mat'64. :shock: Dit was in de vorm van V 901 + T 518 + V 446 + V 445.

- Dan tot slot een triest bericht. Een muis heeft de oversteek in de stationshal van Rlb niet overleefd. Vlak voor de finish (de trap aan de oostzijde) was hij doodmoe en daar hield hij er mee op.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2008

Bericht door Daniel »

mb90 schreef:- Vanmiddag reed de t14154 wel, alleen niet met een SGM-II, maar met een SGMm. Ik kon alleen niet zien of het een II-tje of een III-tje was.
Ik zag toevallig dezelfde omloop een uur later en dat was een drietje (2978) :wink:
- De opvallendste spot op Rtd was de IC t2152, want deze reed met 10 bakken Mat'64. :shock: Dit was in de vorm van V 901 + T 518 + V 446 + V 445.
Zal ik 't nog eens veel leuker maken: dat setje rijdt al de hele dag zo rond. Zoals in m'n bericht van vanmorgen te zien was er vanochtend een defecte goederentrein tussen Lage Zwaluwe en Roosendaal. Daardoor zijn de t2123 en de t5023 in Rotterdam Centraal opgeheven om vervolgens gecombineerd te worden en als 302118 naar Amsterdam hun avontuur te beginnen.

Verder opvallend: de vertraagde t1963 reed met ICK i.p.v. ICRm en in de t2258 zag ik een IRM-IV i.p.v. DDM-1.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2008

Bericht door Freek »

Op station Zutphen wordt sinds een aantal dagen weer omgeroepen dat er blauwe kranten bakken staan.

Verder reed de s2000 van 17.16 uit Arnhem naar Gvc met een VIRM-4, volgens mij is dat normaal toch wel ietsje meer. Het zal dus wel gezellig zijn geweest.
M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:25

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2008

Bericht door M57 »

In trein t4555 werd tussen Hn en Pmo een test van de omroepinstallatie uitgevoerd (DDAR 7401). Een machiniste kwam langs om te vragen of de reizigers het testbericht goed hadden kunnen verstaan.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2008

Bericht door STF »

Een machiniste die langskwam? Stond de trein op de automatische piloot of waren er meerdere machinisten op de trein aanwezig?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2008

Bericht door Daniel »

- de t2214 reed vanmorgen met een DDAR i.p.v. DDM-1, zal vast wat te maken gehad hebben met de stam DDM-1 die in Rotterdam in de tuin stond :wink:
- veel vertragingen in Dordrecht vanmorgen: de complete bovenste helft van de AV kleurde (op een enkele trein na) rood
- de bananen zijn nu ook van de Hoekse Lijn verdreven: de s14100 wordt vandaag, voor het eerst, volledig met SGMm-II gereden
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2008

Bericht door Marc »

Nog twee opvallende zaken van gisteren:

- Mijn sneltrein stopte 's ochtens opeens op Schin op Geul, de deuren werden zelfs ontgrendeld. Waarschijnlijk een MCN die de stoptrein in gedachte had...
- In de IC terug naar Maastricht stond een vouwfiets voor de nooddeur van de MCN. Er werd omgeroepen dat de fiets naar buiten vloog als deze niet direct verwijderd werd.

Het gaat vandaag ook lekker in het zuiden van het land: trein t6826 heeft niet gereden vanaf Maastricht Randwyck. Wat bleek: trein t6811 uit Roermond kwam met +31! aan in Maastricht, werd hier gecombineerd met een gereedstaand V'tje en moest vervolgens wachten op het vertrek van de treinen t3526 (+15) en t826. Trein t6826 mocht achter de IC aan, met inmiddels een vertraging van 16 minuten. Vanaf 07:20 (tot +/- 08:10) heb ik geen trein meer gezien uit de richting Sittard, er bleek een sein- en overwegstoring te zijn tussen Maastricht en Sittard. Er rijden momenteel pendelstoptreinen tussen Maastricht Randwyck en Roermond (waarvan sommige treinen richting Maastricht met +30 rijden) en de IC rijdt wel, maar richting noorden ook met vertragingen...

De AV van Roermond heeft het net over deze trein: 11:04 Heerlen/Maastricht 1 Sittard Intercity , Rijdt niet verder dan Heerlen +10 minuten. Tsja, het lijkt me logisch dat een trein niet verder rijdt dan z'n eindbestemming :wink:...
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2008

Bericht door Daniel »

Op Rotterdam Centraal werd vanmiddag liefst drie keer direct achter elkaar omgeroepen dat Thalys t9354 in omgekeerde rijtuigvolgorde reed, oeps :P

Trof zelf de t2163 die met +25 reed, opmerkelijk dat dat ding nog door naar Dordrecht ging (en daar met +10 in de kerende trein vertrok). En nu heb ik veel meegemaakt in de 6,5 jaar dat ik inmiddels regelmatig met de trein reis, maar de rust in deze trein was wel heel uitzonderlijk: middenin de vrijdagavondspits en dan nog slechts vier andere passagiers in de voorste kopbak :o
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2008

Bericht door Marc »

Een aanvulling op m'n eigen verhaal: vanmiddag reden er pendeltreinen tussen Maastricht Randwyck en Sittard, gereden met een VIRM-VI. Na de verstoring is eentje op de stoptrein blijven rijden en ik mocht met deze trein naar Maastricht Randwyck. Toch een mooi gezicht, zo'n groot gevaarte in dat kleine station (het zesje paste nét langs het perron in Randwyck) :mrgreen:...
M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:25

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2008

Bericht door M57 »

STF schreef:Een machiniste die langskwam? Stond de trein op de automatische piloot of waren er meerdere machinisten op de trein aanwezig?
Meerdere machinisten, uiteraard danwel blijkbaar.
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2008

Bericht door mb90 »

Vanmorgen reed IC t9220 bij Rtz met een Traxx voorop en achterop nog een Traxx, maar dan op sleeptouw. Wat niet opvallend was, was de vertraging van 30 minuten.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21273
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2008

Bericht door Meltrain »

Vandaag met een tourtje door een gedeelte van Nederland veel opvallende zaken meegemaakt.
Een selectie:
-De ingekorte s4000 staat op Rotterdam Centraal op de AV-borden aangekondigd met de mededeling 'Rijdt tot bijlm aren'. ben benieuwd hoeveel reizigers dat snappen. :roll:
-De t21731 reed met maar liefst 2x ICM-IV. Wel grappig als het Haagse deel dan met 1x ICM-IV komt aanzetten in Utrecht. :mrgreen:
-In de t21731 was dus genoeg plaats en ik had een vierzitter voor mezelf. Net na vertrek vanaf Rotterdam Centraal vroeg de vroeuw achter me of ik het raam dicht wilde doen. Dat wilde ik best, maar omdat ik toch een open raam wilde, ging ik maar ergens anders zitten (er zaten immers maar 4 mensen in die bak :P ). Bij Alexander werd het drukker en kwam er een gezin achter me zitten en uiteraard vroegen die mensen ook of ik het raam dicht wilde doen. :x Omdat ik geen ruzie wilde, heb ik het toch maar gedaan.
-Vlak voor Utrecht kwam de mededeling: 'Het volgende station is Utrecht Centraal. Deze trein rijdt verder naar ... en Almelo. Almelo is het eindpunt als gevolg van werkzaamheden tussen Almelo en Deventer.' Voor Amersfoort kwam dezelfde mededeling, maar toen corrigeerde ze zichzelf uiteindelijk.
-In de t690731 maar liefst twee keer controle: één keer na Amersfoort en één keer na Zwolle. Hiermee is deze trein verantwoordelijk voor 40% van het aantal keer dat ik gecontroleerd ben (en dat op 10 treinen (Tram Houten-Houten Castellum niet meegerekend)).
-In dezelfde trein zat een stelletje nogal opvallend te tongzoenen. :lol:
-De HC van de t3657 degradeerde de s3600 net voor aankomst in Nijmegen (naar het zuiden) tot stoptrein.

Nou, dat was het wel zo'n beetje. :wink:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2008

Bericht door mb90 »

Ik kan die mensen in de t21731 wel begrijpen hoor met die ramen. Het was vanmorgen net 2 graden boven nul en dan lijkt het me ook geen pretje om met een open raam in een trein te zitten.

Donderdag stond er overigens op de AV-borden van Rotterdam Centraal nog gewoon "Rijdt tot Bijlmer".
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2008

Bericht door Geert »

Er zijn verschillende varianten verschenen in Rotterdam: ik zag maandag nog "Rijdt tot asdbijlmer" staan :P
IC3
Berichten: 361
Lid geworden op: vr 21 mar 2008, 21:44

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2008

Bericht door IC3 »

meltrain schreef: Bij Alexander werd het drukker en kwam er een gezin achter me zitten en uiteraard vroegen die mensen ook of ik het raam dicht wilde doen. :x Omdat ik geen ruzie wilde, heb ik het toch maar gedaan.:
Als je een raam open doet in een Koploper merk je er zelf nauwelijks iets van, degenen die achter je zitten des te meer. Bovendien kunnen de ramen in een Koploper veel te ver open, ook in de zomer vind ik het behoorlijk hinderlijk als het door de hele trein waait en de schuifdeuren er zelfs van beginnen te klapperen. Bovendien, waarom zou je ramen willen openen als het zo koud is?
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2008

Bericht door Vinny »

anaf 07:20 (tot +/- 08:10) heb ik geen trein meer gezien uit de richting Sittard, er bleek een sein- en overwegstoring te zijn tussen Maastricht en Sittard. Er rijden momenteel pendelstoptreinen tussen Maastricht Randwyck en Roermond (waarvan sommige treinen richting Maastricht met +30 rijden) en de IC rijdt wel, maar richting noorden ook met vertragingen...
Koperdiefstal.

Ik was gisteren ook even in Zuid-Limburg. Op de terugweg viel op dat alle CTA-bakken op de stations die de s800 aandoet, behalve Amsterdam Centraal, niet aangeven dat de trein tussen Utrecht en Hilversum wordt omgeleid. Op Sittard heb ik ook geen omroep daarover gehoord. Ik zal kijken of dat intern aangezwengeld kan gaan worden. Ik vrees echter van niet: flapjes bestellen duurt tegenwoordig een half jaar.. :?
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2008

Bericht door Wubbo »

De vraag is ook of je dat daar al moet aangeven. Ervaring leert dat reizigers ervan in de stress raken, terwijl het voor de meeste reizigers geen gevolgen heeft. Zeker niet in Zuid-Limburg, het aantal reizigers dat van daar naar Amsterdam Amstel moet is erg laag. In Utrecht bestaat dat flapje wel trouwens, maar ik weet niet of Bepac dat snapt in combinatie met de eindbestemming Alkmaar/Schagen. Misschien kun je daar al je winst boeken. In Utrecht moet je het zeker aangeven m.i.
Maar een omroepbericht is in alle gevallen op zijn plaats, wat mij betreft.
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2008

Bericht door Jurjen »

Nou, nog hinderlijker was de foutieve informatie op ns.nl zaterdagochtend...

Werkzaamheden Hilversum-Amersfoort: omreizen via Utrecht.
Herstelwerkzaamheden Amsterdam-Utrecht: via Schiphol of met omgeleide IC's.
Realiteit: geen treinen vanaf Amsterdam naar het oosten, dus enige optie metro 54 naar Bijlmer en daar met de IC via Utrecht naar Eindhoven, en in Utrecht overstappen.

Dat die IC de reizigers van 5 IC's moest vervoeren, was NS even vergeten: overvol... De s3500 was het enige wat nog naar het oosten reed, en dus alle reizigers van Groningen via Enschede en Arnhem tot Maastricht moest vervoeren... ='(

m.ns.nl bleek zaterdag weer waardeloos dus. Ik was uiteindelijk blij met mijn keus om vanaf Ass metro 50 te pakken naar Asdz, en daar over te stappen op de s3500. Slechts een kwartiertje vertraging opgelopen t.o.v. 'normaal' en 3 van de 4 reisgenoten konden nog een plekje vinden (ik mocht staan). Vanaf Bijlmer werd het hopeloos, en het zou me niks verbazen als in het midden van de trein mensen zijn achtergebleven op het perron...
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2008

Bericht door Vinny »

Nou, nog hinderlijker was de foutieve informatie op ns.nl zaterdagochtend...
's Avonds reed de s800 gewoon via Hilversum. Daar stopte de trein ook, zonder dat er veel reizigers in- of uitstapten. Aanzienlijk minder dan normaal in de s1500, en die was toch opgeheven...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2008

Bericht door Wubbo »

Dat heeft waarschijnlijk alles te maken met de werkzaamheden tussen Hilversum en Amersfoort.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten