GroenLinks begint campagne voor meer trams
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39183
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
GroenLinks begint campagne voor meer trams
GroenLinks begint campagne voor meer trams
GroenLinks-leider Femke Halsema opent donderdag in Maastricht een fictieve tramhalte op de Markt. De symbolische opening van deze tramhalte markeert het begin van de GroenLinks-campagne om rijksgeld beschikbaar te krijgen voor kansrijke tramprojecten in Nederland, liet de partij dinsdag weten.
,,Wat hebben diverse middelgrote steden in België, Spanje, Frankrijk en Duitsland wat Nijmegen, Maastricht, Groningen of Zwolle niet hebben? Een tram”, aldus GroenLinks in een verklaring.
In een tramtour trekt GroenLinks door het land om meer aandacht te vragen voor de tram. De geplande tramlijn tussen Maastricht en Hasselt is volgens de partij een goed voorbeeld van zo'n kansrijk tramproject.
Bron: Engineering Now
GroenLinks-leider Femke Halsema opent donderdag in Maastricht een fictieve tramhalte op de Markt. De symbolische opening van deze tramhalte markeert het begin van de GroenLinks-campagne om rijksgeld beschikbaar te krijgen voor kansrijke tramprojecten in Nederland, liet de partij dinsdag weten.
,,Wat hebben diverse middelgrote steden in België, Spanje, Frankrijk en Duitsland wat Nijmegen, Maastricht, Groningen of Zwolle niet hebben? Een tram”, aldus GroenLinks in een verklaring.
In een tramtour trekt GroenLinks door het land om meer aandacht te vragen voor de tram. De geplande tramlijn tussen Maastricht en Hasselt is volgens de partij een goed voorbeeld van zo'n kansrijk tramproject.
Bron: Engineering Now
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: GroenLinks begint campagne voor meer trams
Ik vind trams hartstikke leuk hoor, maar we moeten niet tramlijnen gaan bouwen om het bouwen van tramlijnen Ik heb het idee dat ze het belangrijkste punt, voor bussen te grote vervoersstromen oplossen, het kost namelijk wel bakken met geld om een tramnetwerk aan te leggen, een beetje vergeten.
Laatst gewijzigd door Suus op do 27 nov 2008, 20:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: GroenLinks begint campagne voor meer trams
Idd, maar bijvoorbeeld naar bepaalde universiteiten en hogescholen rijden nu al jaren propvolle bussen. Tramprojecten lijken daar maar niet van de grond te komen. Een lobby als dit, kan dáár ook bij helpen.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Re: GroenLinks begint campagne voor meer trams
Dat probleem speelt toch vooral in Groningen, Utrecht en Nijmegen? In Zwolle lijkt mij doortrekken naar de binnenstad niet nodig, daar sloop je alleen het busnetwerk wat er nu is maar mee.
Een tramlijn in Almere zou nog wel een idee kunnen zijn, door het vrijliggende busnet kan daar vrij eenvoudig een tramnetwerk komen, en sommige buslijnen hebben daar al een erg hoge frequentie.
Een tramlijn in Almere zou nog wel een idee kunnen zijn, door het vrijliggende busnet kan daar vrij eenvoudig een tramnetwerk komen, en sommige buslijnen hebben daar al een erg hoge frequentie.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: GroenLinks begint campagne voor meer trams
In Zwolle wil men nou eenmaal het lijntje naar Kampen vertrammen. Op zich geen rare beslissing als Kampen Zuid straks open is, wat heb je dan aan 2 treinstations?
Als ze in A'dam in de smalste straatjes een tram kunnen integreren, kan dat in Zwolle ook zonder sloop. Ze hadden vroeger in Zwolle toch ook wel trams?
Als ze in A'dam in de smalste straatjes een tram kunnen integreren, kan dat in Zwolle ook zonder sloop. Ze hadden vroeger in Zwolle toch ook wel trams?
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Re: GroenLinks begint campagne voor meer trams
Op zich wel een leuk idee.
Ik betwijfel alleen of sommige plannen wel realistisch zijn: in Utrecht en Groningen komt de tram er sowieso (op welke termijn is een tweede punt ), maar van sommige andere steden vraag ik het me af. Nijmegen lijkt me persoonlijk dan wel een goede kanshebber.
Vraagje: hoewel ik totaal niet bekend ben ter plekke, lijkt Eindhoven mij ook wel groot genoeg voor een tram. Als eerste lijnen kun je bijvoorbeeld de Phileas vertrammen.
Ik betwijfel alleen of sommige plannen wel realistisch zijn: in Utrecht en Groningen komt de tram er sowieso (op welke termijn is een tweede punt ), maar van sommige andere steden vraag ik het me af. Nijmegen lijkt me persoonlijk dan wel een goede kanshebber.
Vraagje: hoewel ik totaal niet bekend ben ter plekke, lijkt Eindhoven mij ook wel groot genoeg voor een tram. Als eerste lijnen kun je bijvoorbeeld de Phileas vertrammen.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: GroenLinks begint campagne voor meer trams
Nee nee, het gaat niet om de binnenstad, maar met name om bedrijventerrein Oosterenk. Daar rijden nu ook propvolle schoolbussen naar toe, die vervangen zou kunnen worden door een tram. Als je dan ook nog het Deltion-complex aan de Zwartewaterallee kunt meenemen, is dat helemaal mooi meegenomen. Grote kans dus, dat de tram helemaal niet door de binnenstad komt.Bee schreef:In Zwolle lijkt mij doortrekken naar de binnenstad niet nodig, daar sloop je alleen het busnetwerk wat er nu is maar mee.
Re: GroenLinks begint campagne voor meer trams
Lieve heer wat is dat een enorme leerfabriek geworden zeg :s
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Re: GroenLinks begint campagne voor meer trams
Ja, groot genoeg wel. Ware het niet dat de Gemeenteraad iets tegen trams heeft of lijkt te hebben en in zet op uitbreiding van het Phileasproject, waar dus meer lijnen in betrokken gaan worden. Dus er worden de komende jaren weer flink wat busbanen gebouwd, maar helaas houdt de gemeenteraad de tram tegen..meltrain schreef: Vraagje: hoewel ik totaal niet bekend ben ter plekke, lijkt Eindhoven mij ook wel groot genoeg voor een tram. Als eerste lijnen kun je bijvoorbeeld de Phileas vertrammen.
Re: GroenLinks begint campagne voor meer trams
Een bussysteem heeft ook zo z'n voordelen hoor, zo kun je een hoge frequentie blijven rijden in de daluren, door gemakkelijker materieel in te zetten met minder capaciteit et cetera.
Het is een spectrum.
Re: GroenLinks begint campagne voor meer trams
Ik vind dat altijd een beetje dooddoeners. Want wat doet dat kleinere mat overdag, en wat kost dat?
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Re: GroenLinks begint campagne voor meer trams
Wij noemen dat kleinere materieel niet voor niets "Het Debielenbusje"
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Re: GroenLinks begint campagne voor meer trams
Je bedoelt de Fryskers :) Want die zien er behoorlijk debiel uit natuurlijk
Re: GroenLinks begint campagne voor meer trams
Nee, die nog kleinere :D Die Connexxion taxi's
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Re: GroenLinks begint campagne voor meer trams
Wat een geleuter voor iemand van die leeftijd maar goed :D In Zwolle zitten ze toch al een tijdje te piepen over een betere verbinding met die buurten in Zwolle zuid? Een tram vanaf Zwolle Zuid naar Kampen lijkt me best een optie. Veel meer zou het niet moeten worden als je het nog rendabel wilt houden?
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 78 gasten