Ongewijzigd in 2014

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Plaats reactie
Plutona
Berichten: 542
Lid geworden op: vr 25 jul 2008, 15:33

Ongewijzigd in 2014

Bericht door Plutona »

Weet iemand in welke gebieden er geen wijzigingen plaatsvinden in de dienstregeling van volgend jaar?
Ik spreek over Bus, Tram en Metro.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Ongewijzigd in 2014

Bericht door Michael »

In Midden en West Brabant wel wat wijzigingen maar niet zo heel veel.

Nieuw in de dienstregeling vanaf 15 december 2013
Hieronder vindt u de belangrijkste wijzigingen in de dienstregeling.

Stadsdienst Roosendaal
Lijn 4
Dit is een nieuwe Buurtbuslijn die rijdt vanaf Station NS naar het Stadskantoor v.v., op maandag t/m vrijdag elk uur vanaf 8.10 t/m 17.10 uur.

Stadsdienst Tilburg
Lijn 4
In de avonduren en op zondag zijn de vertrektijden van lijn 4 vanaf St. Elisabeth Ziekenhuis in de richting van Reeshof iets gewijzigd.

Lijn 5
De vertrektijden zijn op de gehele lijn gewijzigd.

Stadsdienst Breda
De dienstregeling van de stadsdienst Breda werd voorheen alleen in de zomervakantie aangepast naar een lager voorzieningenniveau (minder ritten) op een aantal lijnen. Om in geheel West- en Midden Brabant de vakantieperioden gelijk te laten zijn heeft de provincie Noord-Brabant besloten ook de stadsdienst Breda hierin op te nemen. Dit betekent dat in onderstaande vakantieperioden voortaan de stadsdienst Breda een aangepaste dienstregeling rijdt.
• 23 december 2013 t/m 3 januari 2014
• 3 t/m 7 maart
• 28 april t/m 2 mei
• 30 mei
• 7 juli t/m 29 augustus
• 20 t/m 24 oktober

Streeklijnen
Lijn 103
In de ochtendspits is op een aantal ritten de vertrektijd vanaf Willemstad met vijf minuten vervroegd. Dit heeft te maken met de gewijzigde vertrektijden van lijn 117 i.v.m. de gewijzigde vertrektijden van de trein op Zevenbergen, NS.

Lijn 117
In de ochtendspits is op een aantal ritten de vertrektijd vanaf Fijnaart/Klundert naar Zevenbergen/Breda met vijf minuten vervroegd. Dit heeft te maken met de gewijzigde vertrektijd van de trein op Zevenbergen, NS richting Dordrecht.

Kijk hier voor de folder van lijn 103/117.

Lijn 136
In Loon op Zand wordt door de wijk Molenwijck gereden met een halte in de straat Ecliptica, vlakbij de residentie Molenwijck.

Kijk hier voor de folder van lijn 136.

Lijn 139
In de ochtendspits worden twee ritten van Udenhout naar ’s-Hertogenbosch geboden, vertrek 7.30 en 8.30 uur uit Udenhout. In de middagspits worden twee ritten van ’s-Hertogenbosch naar Udenhout geboden, vertrek 15.15 en 16.15 uur uit ’s-Hertogenbosch. Alle overige ritten en alle ritten tijdens de vakantieperioden worden opgeheven.

Lijn 205
De route tussen Biezenmortel en Oisterwijk is iets gewijzigd. Er wordt gereden via het bedrijventerrein in Udenhout met een halte op de Spoorakkerweg. De route via de Heusdensebaan/N65 vervalt hiermee.

Lijn 234
In Waalwijk is de route iets gewijzigd, het beginpunt/eindpunt is voortaan de halte gemeentehuis. Vanaf deze halte wordt gereden naar het busstation Vredesplein, Winkelcentrum de Els etc.
De eerste rit van Waspik (6.43 uur) naar Raamsdonksveer (6.55 uur) vervalt. De ritten van lijn 634 een kwartier eerder of later zijn buiten de vakantieperioden het alternatief.

Lijn 239
Ter compensatie van de vervallen ritten van lijn 139 tijdens de vakantieperioden start de eerste rit in Udenhout om 7.30 uur richting ’s-Hertogenbosch.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Ongewijzigd in 2014

Bericht door Ardan »

Waarom zo'n lap Brabotekst, er wordt toch gevraagd wat er NIET verandert? ;)
Ik doe ook maar wat
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Ongewijzigd in 2014

Bericht door Michael »

In Brabant veranderd er vrij weinig dus dacht dat ik dat ook wel hier kon plaatsen.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5861
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Ongewijzigd in 2014

Bericht door reisthijs »

Zijn er gebieden waar echt helemaal niets gewijzigd wordt in de jaardienstregeling? dat lijkt me nogal onwaarschijnlijk eigenlijk.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Ongewijzigd in 2014

Bericht door Suus »

Ameland, Vlieland of Terschelling misschien?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plutona
Berichten: 542
Lid geworden op: vr 25 jul 2008, 15:33

Re: Ongewijzigd in 2014

Bericht door Plutona »

Als ik me niet vergis blijven Oost-Brabant, Zuid-Limburg, Zeeuws-Vlaanderen en Noord- en Midden-Zeeland (nagenoeg) ongewijzigd.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Ongewijzigd in 2014

Bericht door Meltrain »

Bij de RET wijzigt (vermoedelijk) ook vrijwel niks en de enige wijziging op Voorne-Putten is dat in Spijkenisse één lijn met twee haltes wordt ingekort.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: Ongewijzigd in 2014

Bericht door Chauf21 »

Bij Veolia Haaglanden wijzigt er niets in de dienstregeling.
flipje
Berichten: 1248
Lid geworden op: di 02 nov 2010, 10:36
Locatie: Zwolle e.o.

Re: Ongewijzigd in 2014

Bericht door flipje »

Bij mijn weten veranderd er ook niks in Zuidoost Fryslân.
En op de site van Arriva staat het volgende:
In de regio's Lelystad en Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee zijn geen wijzigingen in de dienstregeling op 15 december.
Nitein-Repart
Berichten: 3469
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Ongewijzigd in 2014

Bericht door Nitein-Repart »

In de Achterhoek blijft ook alles ongewijzigd, volgens mij.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: Ongewijzigd in 2014

Bericht door Edwin »

Volgens http://wiki.ovinnederland.nl/wiki/Overl ... rvoer_2014 wijzigen Lelystad & HWGO niet.
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Ongewijzigd in 2014

Bericht door Klaasje »

Van Lelystad klopt dat ja. Daar is halverwege het jaar de dienstregeling al ingrijpend gewijzigd.
Plutona
Berichten: 542
Lid geworden op: vr 25 jul 2008, 15:33

Re: Ongewijzigd in 2014

Bericht door Plutona »

Dan wordt het, met uitzondering van de grote omslag in Utrecht, een bescheiden dienstregelingsjaar
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Ongewijzigd in 2014

Bericht door Meltrain »

Tja, concessiewijzigingen zijn vaak een goede reden voor grootschalige dienstregelingwijzigingen en dit jaar gaan er 'slechts' drie nieuwe concessies in (waarvan één (min of meer) bij de huidige vervoerder blijft).
Daarnaast hebben in Dienstregeling 2012 en Dienstregeling 2013 al grootschalige bezuinigingen plaatsgevonden in diverse concessies en geld voor uitbreidingen is er ook vrijwel nergens.

Edit: iets verduidelijkt.
Laatst gewijzigd door Meltrain op zo 24 nov 2013, 12:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Ongewijzigd in 2014

Bericht door Klaasje »

2015, 2016 en 2017 gaan zeker weten een stuk interessanter worden.
Roelof88
Berichten: 408
Lid geworden op: wo 24 dec 2008, 14:05

Re: Ongewijzigd in 2014

Bericht door Roelof88 »

flipje schreef:Bij mijn weten veranderd er ook niks in Zuidoost Fryslân.
In Zuidoost Friesland dus wel wijzigingen per 5 januari 2014: Wijzigingen concessie Zuidoost-Friesland 2014
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Ongewijzigd in 2014

Bericht door fogeltje »

Plutona schreef:Als ik me niet vergis blijven Oost-Brabant, Zuid-Limburg, Zeeuws-Vlaanderen en Noord- en Midden-Zeeland (nagenoeg) ongewijzigd.
In Oost-Brabant verdwijnt de buurtbus tussen Lieshout en Veghel. Voor de rest moet ik het nog bekijken, dienstregeling staat pas sinds gisteren online. Maar ik denk dat het aantal wijzigingen tot een minimum blijft beperkt omdat over een jaar een nieuwe concessie ingaat.
"Een touringcar is geen bus"
CamilleKreemers
Berichten: 4382
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Ongewijzigd in 2014

Bericht door CamilleKreemers »

Roelof88 schreef:
flipje schreef:Bij mijn weten veranderd er ook niks in Zuidoost Fryslân.
In Zuidoost Friesland dus wel wijzigingen per 5 januari 2014: Wijzigingen concessie Zuidoost-Friesland 2014
Waar haal je die lijst vandaan?

Die staat niet op qbuzz.nl
Roelof88
Berichten: 408
Lid geworden op: wo 24 dec 2008, 14:05

Re: Ongewijzigd in 2014

Bericht door Roelof88 »

CamilleKreemers schreef:Waar haal je die lijst vandaan?

Die staat niet op qbuzz.nl
Die lijst is niet door mij aangemaakt, maar door Ehh, buschauffeur bij Qbuzz in Oosterwolde.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 40 gasten