Concessie Veluwe (Syntus)

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
Ouder
Berichten: 2
Lid geworden op: ma 26 aug 2013, 10:04

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #6

Bericht door Ouder »

Ze reist op en neer van Ede naar Apeldoorn. Voor 9 euro meer per maand heeft ze een Veluwe Vrij abo i.p.v. een traject abo met korting. Betaal ik voor een jaar dan kan ze ook in de zomervakantie vrij reizen.
Het abo heb ik al.. daar heb ik dus geen advies voor nodig. Ze wil alleen graag weten waar ze naartoe kan buiten school om met dat abo. En dat kan Syntus ons dus niet vertellen helaas.
Arnhem is leuk stappen.. vandaar dat we dat al gecontroleerd hebben.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #6

Bericht door Meltrain »

Van Ede naar Arnhem kan dus inderdaad wel, maar uitsluitend met lijn 52 (al kun je tussen Ede en Wageningen ook met lijn 88 reizen).

Verder is het abonnement globaal geldig in het gebied omsloten door de spoorlijnen Amersfoort - Ede-Wageningen, Amersfoort - Zwolle, Ede-Wageningen - Arnhem en Arnhem - Zwolle.

Dat zijn alle lijnen op de lijnennetkaart met uitzondering van de buurtbussen (de lijnen tussen 500 en 600).
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #6

Bericht door MdJ »

Een snelle bestudering van de dienstregelingtabellen voor de wijzigingen per 8 december (!)

De stadsdienst van Apeldoorn krijgt per dagdeel verschillende vertrektijden. Verschillend van een paar minuutjes tot hele grote verschuivingen. Van uurvaste vertrektijden is voor een deel van de lijnen ongeveer geen sprake meer van, die lijnen 1, 3 en 4. Voorbeeld van lijn 1: in de ochtend om 9/24/39/55, daarna weer om 10/25/40/55, daarna weer 03/18/33/48.

Op diverse lijnen rijden bij een grote verschuiving wel een extra ritten, zodat er niet meer dan een half uur gewacht moet worden bij het missen van de laatste bus van het dagdeelblok.

Stadsdienst Apeldoorn
Lijn 1 rijdt ook op zondag tot 21:00. (Naar het Gelre Ziekenhuis rijdt dan lijn 91, dat was eerst alleen ma t/m vr)

Lijn 2 Krijgt een nettere kwartierdienst: 14/16 ipv 10/20. Waar eerst de ritten van

Lijn 3 krijgt een andere rijtijdverdeling.
Ma/za, ochtend(6-12u): -1
Ma/za, middag(12-20u): +6.
Ma/za, avond(20-00u): +12.
zo, ochtend(8-14u): -8
Zo, middag(14-00u) +12.

Lijn 4 krijgt een andere rijtijdverdeling
Ma/za, ochtend(6-12u): -5
Ma/za, middag(12-20u): +1.
Ma/za, avond(20-00u): +0.
zo, ochtend(8-14u): -5
Zo, middag(14-00u) +0.

Lijn 5 krijgt een nette kwartierdienst ipv 10/20.

Lijn 8 gaat tot 00:00 rijden.

lijn 9 gaat tot 21:00 rijden.

Lijn 10 krijgt een nette kwartierdienst ipv 10/20.

Lijn 11 wordt gesplitst en rijdt allen nog tussen station en Vaassen. Tussen Malkenschoten en station rijdt lijn 14. De helft van de ritten rijdt tot de Lage Brink (Stadhoudersmolen). Er wordt geen nette halfuursdienst geboden: in de ochtend een 20/40, in de middag 22/38.

Lijn 12 heeft een afwijkende frequentie 's avonds, na 22:00u: 25/35.

Lijn 14: Nieuwe lijn, is het gedeelte Station-Malkenschoten dat is afgesplitst van lijn 11. Heeft een afwijkende frequentie van 27/33.

Lijn 17 krijgt een 13/17 frequentie ipv 10/20.

Vertrektijden van doordeweeks, afgerond op 5 minuten:
.00/30: 3 (ochtend), 11 (ochtend), 12 (ochtend), 15
.05/35: 1*(middag), 3 (avond)
.10/40: 1(ochtend), 2*,3(middag), 5*, 6(middag), 7(ochtend), 8(ochtend), 9 (middag) 10*, 11(ochtend) 14 (middag), 16 (middag), 17*, 18
.15/45: 4(ochtend)
.20/50: 1(middag)
.25/55: 1*(ochtend),2*, 4 (middag/avond), 5*, 6(ochtend), 7(middag),8(middag), 9 (ochtend), 10*, 12 (middag) 14 (ochtend), 16 (ochtend), 17*, 19
*Buiten de vakanties rijden lijnen 1, 2, 5, 10, 17 in de ochtend om 10/40, in de middag om 25/55.

Lijn 91 heeft een fout in de tabellen zitten. Na "Golflinks" en voor "Arnhem CS" wordt gereden via Arnhem CS/Sonsbeekzijde. Dat moet natuurlijk de halte Arnhem Sonsbeek zijn. (en dat ligt aan de andere kant van het park Sonsbeek.)

Lijn 108 gaat tot 12:00u 2x per uur rijden richting Apeldoorn. Daarna 1x per uur tot einde dienst.
109 rijdt 8 minuten eerder: in de ochtend een vertrek om .04/34, daarbuiten om .11/41. Daarnaast worden enkele ritten opgeheven, zoals de laatste ritten tot de Landdrostlaan.

Lijn 201 wordt in rijtijd versneld: Zwolle-Apeldoorn in 50 minuten. (Laat de rijtijd van lijn 294 in december 2010 ook 50 minuten te zijn geweest...)
Bij twijfel: gebruik beton.
Xanland
Berichten: 302
Lid geworden op: zo 30 jan 2011, 22:35
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #6

Bericht door Xanland »

Heb ze maar ooit eens de suggestie gegeven dat ze nu relatief sneller zijn dan de trein. Daarbij verbaast die rijtijd mij. Mij werd verteld dat de spits 1 minuut extra kreeg en dal 3 minuten eraf. Er is wel een extra rit bijgekomen zo te zien.
Laat de vertrektijd dan wel funest zijn voor mijzelf, vijf minuten eerder op. :xP

Oh, de wijzigingen zijn pas PER 15 DECEMBER werd mij verteld via Mijn Syntus, ook de reden dat ze een week later zijn dan de rest. Waarschijnlijk is er morgen meer informatie beschikbaar, anders ga ik er gewoon lekker achteraan bellen. :6 Het heeft nu wel lang genoeg geduurd.
Als ik die heb kan ik eindelijk een begin maken met de dienstregelingwijzigingen op de wiki. _0-
Was dagelijkse reiziger Veluwelijn 201 (vroeger 294) Apeldoorn - Zwolle, nu werkzaam in Deventer mbv de duivel van het OV: de auto. Daarnaast ook Veluwe-concessiekenner.
Vragen daarover staat ofcourse vrij en mag altijd. :P
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #6

Bericht door Meltrain »

Er staat (nog) geen overzicht van de wijzigingen, maar wat ik kan zien is dat de stadsdienst van Ede wordt aangepakt: lijn 2, 3 en 4 worden samengevoegd tot de tegengestelde ringlijnen 1 en 2. Verder wordt lijn 5 vanaf Kernhem verlengd naar Veenendaal - de Klomp, is lijn 6 een Servicebus en wordt lijn 84 opgeheven.

De nieuwe lijnennetkaarten staan al wel online.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #6

Bericht door MdJ »

Aanvullend op de voorgaande berichten:

Apeldoorn:
Lijn 1 gaat verder rijden als lijn 3 of 4 en andersom op maandag tot en met zaterdag buiten de vakanties. (en v.v.)

Lijn 8 en 9 hebben in Anklaar een andere route: Lijn 8 gaat via Moerbos, lijn 9 gaat via de Sluisoordlaan rijden. Vervolgens via de Laan van Zevenhuizen weer de oorspronkelijke route.

Lijn 14 ( het afgeplitste gedeelte van lijn 11) op Station-Malkenschoten gaat niet meer over de busbaan langs Kanaal Zuid rijden, aar via de Laan van Kuipershof naar de Kuipersdijk.

Lijn 15 gaat op zaterdagochtend vaker rijden (2x per uur)

Vertrektijden van lijnen 91 en 231 worden weer beter op elkaar afgestemd, samen met de 43. Echter: halverwege de dag een omslag van een kwartier. Lijn 43 heeft hierdoor gaten van 45 minuten erin (in beide richtingen), lijn 91 heeft deze omschakeling 2x op een dag, in een richting in de middag (tegen 13:00u) een gat van 45 minuten. (onverkoopbaar dat in het dal tijdelijk 4 ritten per uur rijden), lijn 231 heeft een extra rit om de omslag te compenseren.

Lijn 103 rijdt in de vakantieperioden minder vaak, avondritten gaan tot Amersfoort station rijden ipv tot Schothorst.

Lijn 170 gaat ook op zondag rijden, lijn 172 vervalt hierdoor.

Lijn 202 en 203 gaat ook in het dal 4x per uur rijden, de ritten van lijn 202 blijven echter 2x per uur het dorp Heerde overslaan (overige ritten rijden wel door Heerde).
Bij twijfel: gebruik beton.
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #6

Bericht door Ronald »

MdJ schreef:Lijn 103 rijdt in de vakantieperioden minder vaak, avondritten gaan tot Amersfoort station rijden ipv tot Schothorst.
Die inkorting tot Station Schothorst is trouwens momenteel alleen in de weekend-avonden. Ik had trouwens al lang een keer verwacht dat die lijn ingekort zou worden tot Station Vathorst. Binnen Amersfoort is het eigenlijk niets meer dan een aanvulling op de stadsdienst.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #6

Bericht door Daniel »

Tot station Vathorst rijden zal waarschijnlijk niks aan tijd schelen. In Hooglanderveen heeft die lijn immers nog wel een functie, dus zou je daarna pas linksaf de route van lijn 5 op kunnen naar station Vathorst toe.
Dat wordt dan echter wel een kansloze route gezien je als je daarheen wilt beter in Hooglanderveen al kunt uitstappen gevolgd door een klein stukje lopen :idea:

Op Schothorst is het ook nog eens makkelijker aansluiten (meer treinen) en het lijkt me überhaupt al een prettiger overstaphalte dan dat je bij Rotonde IKEA op lijn 5 moet gaan wachten ofzo.
Nog een route-optie zou trouwens zijn om, als je toch wilt inkorten 's avonds, vanaf de Nijkerkerstraat via de Hanzetunnel te rijden en vervolgens via Hanzeboulevard en Valutaboulevard weer Hooglanderveen in waar je dan de huidige route weer oppakt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #6

Bericht door Ronald »

Ik dacht meer aan de route Nijkerkerstraat - tunnel Van Tuijllstraat - Buitenveldseweg - Boerderijenboulevard - Vathorst NS. De overige haltes die binnen Hooglanderveen niet meer bediend worden liggen op kruipafstand van Station Vathorst en/of halte Rotonde Podium. Maar goed, van mij mag 'ie blijven rijden. Ik had alleen verwacht dat Connexxion misschien zou gaan zeuren, omdat op de route binnen Amersfoort volgens mij voornamelijk "toevallige" stadsbusreizigers uit- en instappen. Erbij zeggende dat dat meer een persoonlijke ervaring is.
Xanland
Berichten: 302
Lid geworden op: zo 30 jan 2011, 22:35
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #6

Bericht door Xanland »

Het toppunt van Syntus ben ik vandaag achter gekomen:
Dienstregeling bus en trein Syntus (niet alle haltes zijn opgenomen in de tabellen. Check de reisplanner voor specifieke vertrek en aankomst haltes)

Heb ze een tijdje gelezen al twee keer verwezen naar hun eigen dienstregelingoverzichten, doen ze er nog niks mee. Jammer dat ik geen kortere lijntjes heb daar :x, kijken vanuit het oogpunt van een forenz en/of (dagjes)reiziger kunnen ze nog steeds niet.
Was dagelijkse reiziger Veluwelijn 201 (vroeger 294) Apeldoorn - Zwolle, nu werkzaam in Deventer mbv de duivel van het OV: de auto. Daarnaast ook Veluwe-concessiekenner.
Vragen daarover staat ofcourse vrij en mag altijd. :P
aj80
Berichten: 47
Lid geworden op: zo 15 apr 2012, 18:10

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #6

Bericht door aj80 »

Xanland: Ik snap niet wat je hiermee bedoeld
Xanland
Berichten: 302
Lid geworden op: zo 30 jan 2011, 22:35
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #6

Bericht door Xanland »

Wat heb je liever?
1. Een PDFje die je verplicht moet downloaden. Hierop staan maar 5 vd 10 haltes met de dienstregelingtijden.
2. Een webpagina waarin je gewoon je lijn kan opzoeken met behulp van lijnnummer of plaatsnaam en je gewoon alle 10 de haltes ziet inclusief dienstregelingtijden.

Ik prefereer toch echt nummer 2...
Was dagelijkse reiziger Veluwelijn 201 (vroeger 294) Apeldoorn - Zwolle, nu werkzaam in Deventer mbv de duivel van het OV: de auto. Daarnaast ook Veluwe-concessiekenner.
Vragen daarover staat ofcourse vrij en mag altijd. :P
aj80
Berichten: 47
Lid geworden op: zo 15 apr 2012, 18:10

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #6

Bericht door aj80 »

Ah zo helder. Ja het is summier momenteel. Of zelf de vertrekstaat downloaden, vertrekkende bussen in Syntus Maps binnen straal 100 meter etc. Hoewel je ook 9292 hebt waarmee je dit ook kan doen. Maar toch: basisinformatie die beter kan. Zal wel met de nieuwe website te maken hebben.
Xanland
Berichten: 302
Lid geworden op: zo 30 jan 2011, 22:35
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #6

Bericht door Xanland »

Nah, op de vorige website hebben ze dit ook zeer erg diep weggestopt. Nu is diezelfde functionaliteit helemaal gesloopt, ook als je het linkje nog weet.

Blij dat we openbare dienstregelinginformatie hebben, nu alleen nog ff inlezen en dan kan ik de wiki eens gaan aanpassen. Inlezen gaat nu alleen tergend traag. :P
Was dagelijkse reiziger Veluwelijn 201 (vroeger 294) Apeldoorn - Zwolle, nu werkzaam in Deventer mbv de duivel van het OV: de auto. Daarnaast ook Veluwe-concessiekenner.
Vragen daarover staat ofcourse vrij en mag altijd. :P
erjeebee
Berichten: 1396
Lid geworden op: do 07 jan 2010, 15:41
Locatie: Brisbane of daaromtrent

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #6

Bericht door erjeebee »

Meltrain schreef:Er staat (nog) geen overzicht van de wijzigingen, maar wat ik kan zien is dat de stadsdienst van Ede wordt aangepakt: lijn 2, 3 en 4 worden samengevoegd tot de tegengestelde ringlijnen 1 en 2. Verder wordt lijn 5 vanaf Kernhem verlengd naar Veenendaal - de Klomp, is lijn 6 een Servicebus en wordt lijn 84 opgeheven.

De nieuwe lijnennetkaarten staan al wel online.
Ja,
Verbijsterend om te zien...
Bijna exact dit lijnennet heb ik ergens begin deze eeuw (toen ik in Ede woonde) al eens voorgesteld aan gemeente en toenmalige vervoerder Connexxion.
Kreeg reactie van de wethouder dat ie het interessant vond en er eens met me over wilde praten.

Nooit meer wat van gehoord.
En nu zag ik vorige week mijn eigen plan terug.
Ik moet het nog eens opduiken en vergelijken.
Staat ergens op een heeeel oud memorystickje (64 Mb denk ik, dat waren nog eens tijden)
en anders moet op zolder ook de papieren versie nog liggen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #6

Bericht door Suus »

Heeft lijn 1 nu geen halte bij Stadspoort? Lijkt mij een vergissing op de lijnennetkaart. En de warboel bij de Gelderse Vallei is zo mogelijk nog onoverzichtelijker ingetekend van vorig jaar. Niet dat nieuwe lijnennet voor mij ook maar iets veranderd, ik blijf wel gewoon bus 88 naar Stadspoort nemen :wink:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
erjeebee
Berichten: 1396
Lid geworden op: do 07 jan 2010, 15:41
Locatie: Brisbane of daaromtrent

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #6

Bericht door erjeebee »

Enigzins een janboeltje ja.
Lijn 1 stopt gewoon bij de Stadspoort hoor, waar lijn 2 voorheen ook halteerde (halte van lijn 88 op het busstrookje)
Ik snap trouwens niet dat ze lijn 1 en 2 niet andersom genummerd hebben zodat je als aankomende reiziger op station Ede-W gewoon net als vroeger lijn 2 naar Hogeschool, Stadspoort, Rietkampen kunt nemen.
Als je nu nietsvermoedend in lijn 2 stapt kom je er ook wel, maar t duurt effe.

Op het paralelweggetje tussen ziekenhuis en Laan der V.N. staat lijn 1 ingetekend...dat moet natuurlijk lijn 2 zijn.
en t is inderdaad zeer rommelig rond t ziekenhuis
Een kleine inzoomactie (kadertje linksonder of zo) zou geholpen hebben.

Klopt t trouwens dat de halte van Steenbergenweg er maar in 1 richting is (alleen lijn 2)???
Staat me bij dat er vroeger, toen er ook in 2 richtingen door de Rietkampen werd gereden, ook een halte de andere kant op was.. insteekhaven zou er nog moeten zijn volgens mij.
Maar weet niet zeker...

Tenslotte ligt de halte Ben Goerionsingel een metertje of 150 te ver naar links op de kaart.

Verder geen klachten :)
Daelea
Berichten: 1112
Lid geworden op: do 31 dec 2009, 15:42

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #6

Bericht door Daelea »

erjeebee schreef:[...]
Op het paralelweggetje tussen ziekenhuis en Laan der V.N. staat lijn 1 ingetekend...dat moet natuurlijk lijn 2 zijn.
[...]
Enigzins een janboeltje ja.
Klopt t trouwens dat de halte van Steenbergenweg er maar in 1 richting is (alleen lijn 2)???
Staat me bij dat er vroeger, toen er ook in 2 richtingen door de Rietkampen werd gereden, ook een halte de andere kant op was.. insteekhaven zou er nog moeten zijn volgens mij.
Maar weet niet zeker...
[...]
Klopt, de halte Van Steenbergenweg wordt alleen bediend door lijn 2 vanaf het ziekenhuis richting station. Of de insteekhaven er nog is, weet ik niet, maar er staat in elk geval geen halte (en de halte staat ook niet op de vertrekstaten van lijn 2).
Lijn 1 rijdt vanaf de halte Prof. Oudpark via de Laan der Verenigde Naties naar het kruispunt bij het ziekenhuis, om dan via een bocht van 360 graden de halte Ziekenhuis Gelderse Vallei aan te doen, en weer opnieuw het kruispunt op te rijden. Lijn 2 rijdt vanuit de andere richting het kruispunt op, om na de zelfde halte als lijn 1 via de parallelweg naar de halte Van Steenbergenweg te rijden.

Verder heeft Syntus / de regio / de gemeente vrijdag al het een en ander zitten aanpassen, wat voor een aantal geschrokken mensen zorgde: lijn 85 vertrekt vanaf zondag 10 minuten eerder vanaf Veenendaal Centrum, maar dit was vrijdag dus al aangepast op de vertrekstaten aldaar.
Ook zag ik deze zelfde lijn 85 in Ede rijden met op de bestemmingsdisplays:
85 Station
aansl. op IC ri. Randstad
En het scherm in de bus toonde: [85 naar Ede (aansl. op IC)], dit terwijl deze bus naar mijn weten juist niet aan gaat sluiten op de IC (bus komt te Ed aan op het moment dat de IC vertrekt...)

Een laatste opvallende wijziging in de dienstregeling die ik nog niet voorbij heb zien komen, zijn de extra ingelegde spitsritten van lijn 1 op ma-vr ochtend: Vanaf station Ede-Wageningen vertrekt lijn 1 normaal om .14 / .44, maar om 8.29 & 8.59 rijden er extra ritten via de Kenniscampus, met als eindbestemming Ede, Stadspoort.

Als laatste opmerking: Syntus heeft gisteren bekendgemaakt dat het niet gelukt is (?) de extra halte richting de Klomp aan de N224 (ten hoogte van industrieterrein Kievitsmeent) op tijd aan te leggen. Hierdoor rijdt er elk half uur een extra pendelbus van Noot, die 's ochtends de route Dalerveen (lijn 5) - Neonstraat - Kryptonstraat rijdt, en 's middags Neonstraat - Kryptonstraat - De Klomp. De halte richting Ede is wel op tijd klaar, en wordt ook bediend.
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #6

Bericht door MdJ »

De optare 5312 staat in Zwolle voor ombouw naar Twents huisstijl, de 2146 (vrijdag nog actief op lijn 100) gaat eindelijk(...) buiten dienst.

Wijziging is mogelijk doordat in Ede twee bussen minder nodig zijn. (en ik vermoed door de doorkoppeling van lijn 1 naar 3/4 ook een bus minder nodig is)
Bij twijfel: gebruik beton.
NG²7²™
Berichten: 261
Lid geworden op: ma 25 jul 2011, 12:52
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #6

Bericht door NG²7²™ »

Thom69 schreef: Ook zag ik deze zelfde lijn 85 in Ede rijden met op de bestemmingsdisplays:
85 Station
aansl. op IC ri. Randstad
En het scherm in de bus toonde: [85 naar Ede (aansl. op IC)], dit terwijl deze bus naar mijn weten juist niet aan gaat sluiten op de IC (bus komt te Ed aan op het moment dat de IC vertrekt...)
De 85 kwam aan om .23 en de IC vertrekt om .26
Groeten,
Nick
sirvinniei
Berichten: 3641
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #6

Bericht door sirvinniei »

Kan iemand de dienstregeling veluwe op de wiki aanpassen?
Ik heb geen onderschrift
Xanland
Berichten: 302
Lid geworden op: zo 30 jan 2011, 22:35
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #6

Bericht door Xanland »

Zou ik met alle plezier willen doen, maar er is nergens - en nee 9292 vertrouw ik ook niet, al vaker tig lijnen nogmaals kunnen bewerken - een fatsoenlijke haltelijst beschikbaar. Immers blijven die (namen) wel veelal veranderen.

Frequentie kan ik ophalen uit de dienstregelingtabellen die ook NIET volledig zijn. Van halte "A" t/m "G" (fictief hè) zie je alleen halte A, D en G.

Ben om dit voor eeuwig op te lossen nu zelf maar iets gaan schrijven om die dienstregeling in te lezen (OpenOV levert die WEL compleet). Ben ik in ieder geval nergens meer afhankelijk van en tig keer beter dan Syntus' website.
Was dagelijkse reiziger Veluwelijn 201 (vroeger 294) Apeldoorn - Zwolle, nu werkzaam in Deventer mbv de duivel van het OV: de auto. Daarnaast ook Veluwe-concessiekenner.
Vragen daarover staat ofcourse vrij en mag altijd. :P
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8666
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #6

Bericht door Milco »

Frequenties kun je gewoon uit de tabellen overnemen. Dat niet alle haltes erin staan maakt weinig uit: in die tabellen staan ook gewoon eventuele 'korte' ritten vermeld. Voor de routes raad ik je aan eens flink te klooien met 9292, al is dat niet altijd de meest vertrouwelijke bron geef ik toe.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Somoht
Berichten: 1350
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 22:03

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #6

Bericht door Somoht »

Xanland schreef:Zou ik met alle plezier willen doen, maar er is nergens - en nee 9292 vertrouw ik ook niet, al vaker tig lijnen nogmaals kunnen bewerken - een fatsoenlijke haltelijst beschikbaar. Immers blijven die (namen) wel veelal veranderen.

Frequentie kan ik ophalen uit de dienstregelingtabellen die ook NIET volledig zijn. Van halte "A" t/m "G" (fictief hè) zie je alleen halte A, D en G.

Ben om dit voor eeuwig op te lossen nu zelf maar iets gaan schrijven om die dienstregeling in te lezen (OpenOV levert die WEL compleet). Ben ik in ieder geval nergens meer afhankelijk van en tig keer beter dan Syntus' website.
Wat is het wat je precies wilt? Zo moeilijk is het niet om het in te lezen en om het helemaal makkelijk te maken kun je ook de GTFS (CSV formaat) gebruiken die ik exporteer, http://gtfs.ovapi.nl/syntus/gtfs-kv1syntus-20131219.zip
Frequenties ophalen is in elk geval een schijntje qua werk als je een beetje kan SQL'en
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door MdJ »

Het heeft een paar maanden geduurd... Maar het DRIS van busstation Apeldoorn doet het weer :D.
Bij twijfel: gebruik beton.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 39 gasten