Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13666
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Dienstregeling Zuid-Holland Noord 2014

Bericht door Vinny »

Klopt, maar alle keuzereizigers zijn het openbaar vervoer uitgeschopt. Die zie je dus nooit meer te...rug.
Met het Groene Hartbeleid om de dorpen die de lijn 147 verbindt een kwijnend bestaan te laten leven, wordt het dus nooit wat daar. Ik verwacht dat binnen niet al te lange tijd de lijn in zijn geheel kan worden opgedoekt en vervangen door een paar scholierenlijnen.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Dienstregeling Zuid-Holland Noord 2014

Bericht door Suus »

Juist die dorpen zijn heel erg aan het vergrijzen en missen voorzieningen. Er zijn daarom ouderen die met de bus naar Nieuwveen of Nieuwkoop gaan om boodschapjes te doen :Y
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Dienstregeling Zuid-Holland Noord 2014

Bericht door Klaasje »

Ach, de gemiddelde oudere van tegenwoordig heeft een 4x4 op de oprijlaan. Dus het valt allemaal wel mee.
Dave_MHL
Berichten: 9
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 11:48
Locatie: Hoeksche Waard

Re: Dienstregeling Zuid-Holland Noord 2014

Bericht door Dave_MHL »

Ze mogen ook wel eens de reizigersinformatie op het busstation van Leiden Centraal aanpakken, de vorige keer liep ik 20 minuten te zoeken naar de juiste vertrekhalte. :|
dylanwild94
Berichten: 6187
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Dienstregeling Zuid-Holland Noord 2014

Bericht door dylanwild94 »

volgens mij is dat een bekend probleem op dat busstation want rover heeft er ook al op gezeten :wink:
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Dienstregeling Zuid-Holland Noord 2014

Bericht door Karl »

Geen idee wat dat met drgl 2014 te maken heeft, maar volgens mij is de reisinformatie (of het gebrek daaraan) al jaren een probleem.
Het is een spectrum.
Nieuwvener
Berichten: 2
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 16:37

Re: Dienstregeling Zuid-Holland Noord 2014

Bericht door Nieuwvener »

Vinny schreef:Ik verwacht dat binnen niet al te lange tijd de lijn in zijn geheel kan worden opgedoekt en vervangen door een paar scholierenlijnen.
Het probleem is dat de regio "Groene Hart" altijd al tot meerdere provincies (lees : consessies) hoorde. Vroeger was het ook altijd de NZH en ZWN, toen werd het Connexxion (duidelijk af te zien Alphen of Uithoorn) en toen alleen Arriva (connexxion).

Het grootste probleem was dat vroeger de belangrijkste openbaar vervoer's verbinding naar het noorden over Uithoorn naar Amsterdam liep. Vroeger liepen die lijnen tot aan Amsterdam Marnixstraat cq. het Haarlemmermeerstation. Toen die werd ingekort tot Zuid en daarna tot Amstelveen waren al veel van de passagiers weggejaagd. De directe rit tot aan Amstelveen was nog behoorlijk handig, zeker voor winkelende mensen.

Dit is voor mij echt de vloek van de concessies.

voor 2006 - Stalling Nieuwkoop verdwijnt met het wegkwijnen van de verbinding 101/102/182 Leiden-Nieuwkoop-Woerden en de wegvallende spitsbussen richting Amsterdam en de wegvallende nachtbus 164 Amsterdam - Schiphol - Alphen - Nieuwveen. Buslijn 184 (kort 148) Ter Aar - Langeraar - Nieuwveen - Ter Aar - Alphen werd in 2000 wegbezuinigd.
+- 2006 De 147 hoorde eerst bij Uithoorn, waardoor deze lijn NIET werd verbetert toen Alphen beter materieel en een betere aansluiting kreeg. De lijn was in stapjes teruggebracht tot Alphen a/d Rijn - Amstelveen. De extra bus die vanaf Zevenhoven achter de volle bus (rond 7:30) naar Uithoorn aanreed en dan als 170 naar Amsterdam CS, verdween.
+- 2009 Vervolgens hoorde hij opeens bij Alphen, waardoor toen Uithoorn nieuw materieel kreeg lijn 147 weer niet verbeterd werd. De lijn werd ingekort tot Uithoorn, wat de aansluiting Amsterdam/Amstelveen -> de Kwakel/Nieuwveen geen goed deed.
- 2012 - Toen Arriva kwam werd zonder slag of stoot de half-uursdienst op Zaterdag geschrapt.
- 2013 - Arriva schrapt de overgebleven half-uursdiensten in de vakantie

Dit zal niet lang meer duren. :N
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: Dienstregeling Zuid-Holland Noord 2014

Bericht door Edwin »

Jammer dat de "Deadlines"voor de 365 & 370 als R-net niet gehaald zijn. Zouden ooit per drgl 2014 R-net worden. Maar wordt nu pas in 2014: http://www.ovpro.nl/bus/2013/11/20/inve ... d-holland/.

Nog een lijnennetkaart voor R-NET in Zuid-Holland:
Afbeelding

Hieruit blijkt dat de trein Alphen - Gouda metro of lightrail wordt genoemd, net zoals de metro's uit Amsterdam en Rotterdam.
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Trudy
Berichten: 1
Lid geworden op: vr 22 nov 2013, 12:05

Re: Dienstregeling Zuid-Holland Noord 2014

Bericht door Trudy »

Kan iemand mij vertellen, waarom de nieuwe lijn 92 (verkorte traject tussen Hillegom en Nieuw- Vennep) in de OCHTEND met de klok mee rijdt, en in de MIDDAG tegen de klok in?????
Hoe kan ik ooit aan visite uitleggen waar ze moeten in of uitstappen? 'k Moet zelf al nadenken aan welke kan ik moet gaan staan als ik naar station Hillegom of station Nieuw Vennep wil! :roll:
Wat is het voordeel van dit systeem?

En waarom heet de 1e halte op de Olympiaweg (met de klok mee) nog Meerlaan? Over verwarring gesproken!



Ik reken op een serieuze reactie van Arriva! :)
BrengMe
Donateur
Berichten: 2073
Lid geworden op: za 04 aug 2012, 22:02
Locatie: Zwolle

Re: Dienstregeling Zuid-Holland Noord 2014

Bericht door BrengMe »

Ik denk dat lijn 92 's ochtends anders rijd als 's middags omdat het met de reizigersstromen te maken heeft. De meeste reizigers zijn op deze manier meestal een paar minuten sneller op hun bestemming.

Verder worden bushaltes vernoemd naar wegen die aan de weg liggen waar de bushalte aan ligt. Dichtbij de halte kruist de Olympiaweg de Meerlaan. Het is dus eigenlijk gewoon logica.

Verder moet je voor Arriva niet hier zijn. Dit is een forum van hobbyisten. Voor Arriva moet je naar de Arriva klantenservice.
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: Dienstregeling Zuid-Holland Noord 2014

Bericht door Edwin »

Trudy schreef:Kan iemand mij vertellen, waarom de nieuwe lijn 92 (verkorte traject tussen Hillegom en Nieuw- Vennep) in de OCHTEND met de klok mee rijdt, en in de MIDDAG tegen de klok in?????
Hoe kan ik ooit aan visite uitleggen waar ze moeten in of uitstappen? 'k Moet zelf al nadenken aan welke kan ik moet gaan staan als ik naar station Hillegom of station Nieuw Vennep wil! :roll:
Wat is het voordeel van dit systeem?

En waarom heet de 1e halte op de Olympiaweg (met de klok mee) nog Meerlaan? Over verwarring gesproken!



Ik reken op een serieuze reactie van Arriva! :)
Wij zijn geen Arriva, klachten voor Arriva kan je hier opgeven: https://www.arriva.nl/contact/contactfo ... 1/route-1/.
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3028
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Dienstregeling Zuid-Holland Noord 2014

Bericht door nvdw »

Trudy schreef:Wat is het voordeel van dit systeem?
Het voordeel van een lusroute voor de vervoerder is dat je rijtijd kunt besparen en toch zoveel mogelijk haltes kunt blijven aandoen.

Simpel gezegd kost rijtijd geld. Dat geld wil de overheid niet bijleggen; de vervoerder wil er op zijn beurt niet bij in schieten. Bovendien lijkt het, afgaande op Google Streetview, heel erg lastig voor een bus om bij het station van Hillegom om te keren. Als er dan geen geld is of komt voor een keerlus (en dat is zeer waarschijnlijk voor een weinig frequente verbinding) dan moet de bus doorrijden totdat hij een mogelijkheid heeft gevonden om een draai te maken zonder achteruit te hoeven rijden of te steken. Gezien de situatie in Hillegom is een lusroute dus de meest voor de hand liggende oplossing.

Het omdraaien van de lusroute halverwege de dag heeft waarschijnlijk te maken met wat voor de meeste reizigers de gunstigste verbinding met het station van Hillegom oplevert.

Ik antwoord niet namens Arriva, om de disclaimer maar even bij te voegen ;)
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13186
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Dienstregeling Zuid-Holland Noord 2014

Bericht door Z2N »

Vanmiddag heb ik het Arriva-busboek 2014 voor ZHN gehaald, en een korte blik op de pagina's van lijn 365 leert dat niet alleen de ritten Zoetermeer - Schiphol geknipt worden, alleen de ritten die via Zoeterwoude-dorp rijden zullen nog voorbij Leiden Centraal rijden! Voor de rest is het dus overstappen, met overstaptijden tot 20 minuten in de avond! Tot zover één lijn 365.. :shock:
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
IC140
Berichten: 564
Lid geworden op: do 28 mar 2013, 10:46
Locatie: Amsterdam

Re: Dienstregeling Zuid-Holland Noord 2014

Bericht door IC140 »

Waarom heet het nu eigenlijk nog steeds allemaal lijn 365?

Ondertussen hebben we eigenlijk 4 lijnen 365:
- Schiphol - Leiden Centraal
- Leiderdorp - Leiden Centraal
- Leiderdorp - Leiden Centraal - Zoeterwoude - Zoetermeer
- Leiden Centraal - Zoetermeer

Duidelijk!
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: Dienstregeling Zuid-Holland Noord 2014

Bericht door Edwin »

IC140 schreef:Waarom heet het nu eigenlijk nog steeds allemaal lijn 365?

Ondertussen hebben we eigenlijk 4 lijnen 365:
- Schiphol - Leiden Centraal
- Leiderdorp - Leiden Centraal
- Leiderdorp - Leiden Centraal - Zoeterwoude - Zoetermeer
- Leiden Centraal - Zoetermeer

Duidelijk!
Vergeet Zoetermeer- Zoeterwoude - Leiden Centraal - Schiphol niet :') (op basis van Z2Ns bericht).
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Dienstregeling Zuid-Holland Noord 2014

Bericht door Suus »

En dit is overigens precies wat er vorig jaar al op dit forum werd voorspeld: Lijn 365 zou een punctualiteitsdrama worden en na een jaar geknipt worden. Dat is het geworden en de lijn wordt geknipt, èn hoe :X
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Dienstregeling Zuid-Holland Noord 2014

Bericht door Meltrain »

Edwin schreef:
IC140 schreef:Waarom heet het nu eigenlijk nog steeds allemaal lijn 365?

Ondertussen hebben we eigenlijk 4 lijnen 365:
- Schiphol - Leiden Centraal
- Leiderdorp - Leiden Centraal
- Leiderdorp - Leiden Centraal - Zoeterwoude - Zoetermeer
- Leiden Centraal - Zoetermeer

Duidelijk!
Vergeet Zoetermeer- Zoeterwoude - Leiden Centraal - Schiphol niet :') (op basis van Z2Ns bericht).
Nee, die is er dus niet. :wink:
Met "alleen de ritten die via Zoeterwoude-dorp rijden zullen nog voorbij Leiden Centraal rijden" bedoelde Z2N deze:
- Leiderdorp - Leiden Centraal - Zoeterwoude - Zoetermeer
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Etienne
Donateur
Berichten: 7941
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Dienstregeling Zuid-Holland Noord 2014

Bericht door Etienne »

Wat me wel opviel was dat in de wijzigingsfolders die in de bus worden verspreid slechts een fractie van de wijzigingen staat die in het busboekje vermeld worden. :roll:
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
VIRM
Berichten: 7602
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Dienstregeling Zuid-Holland Noord 2014

Bericht door VIRM »

Wat ik overigens zelf jammer vind: ik maak zelf zo nu en dan gebruik van de Arriva-bussen in Leiden, en de halte-afroep is gewoon bagger. Het doet het gewoon de helft van de tijd niet, ondanks dat de concessie al ruim een jaar geleden is overgenomen.
Beul van de blindegeleidelijn
Flitskikker
Berichten: 64
Lid geworden op: vr 07 sep 2012, 01:31

Re: Dienstregeling Zuid-Holland Noord 2014

Bericht door Flitskikker »

Verhip. Ze hebben de aansluiting 147 - Leiden zowaar verbeterd. Het staat zelfs rood gearceerd. :o
Nadelen: geen bus meer rond 7:15 naar Alphen (dus wordt krap om op tijd op school te komen), bus 00:00 niet teruggekeerd, om het uur in de vakantie.

Maar ik mag zeker niet klagen. *O*

Wel vreemd dat dit niet vermeld staat in de lijst met wijzigingen.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13186
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Dienstregeling Zuid-Holland Noord 2014

Bericht door Z2N »

Misschien ook omdat het rustiger is geworden op de lijn? :wink:

Oh, en dat het niet bij de wijzigingen staat is best logisch, van vrijwel alle lijnen wijzigen de tijden licht..
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Flitskikker
Berichten: 64
Lid geworden op: vr 07 sep 2012, 01:31

Re: Dienstregeling Zuid-Holland Noord 2014

Bericht door Flitskikker »

Z2N schreef:Misschien ook omdat het rustiger is geworden op de lijn? :wink:

Oh, en dat het niet bij de wijzigingen staat is best logisch, van vrijwel alle lijnen wijzigen de tijden licht..
Denk wel dat veel van de studenten die om 8:30 in Leiden moeten beginnen gebruikmaakten van de 7:15.
Met de rit van 7:30 hoeft er maar iets van oponthoud te zijn en je mist de trein van 7:53. 6:55 is ook wel heel veel eerder.
Lijkt me niet de bedoeling dat degenen die een aansluiting op Leiden wilden nu alsnog afhaken omdat de rit van 7:15 is weggehaald, terwijl de rest van de dienstregeling nu aanzienlijk is verbeterd. Dat zou ik oprecht zonde van Arriva's moeite vinden.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13186
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Dienstregeling Zuid-Holland Noord 2014

Bericht door Z2N »

Ben ik met je eens.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Delftse Chauff
Berichten: 137
Lid geworden op: wo 17 nov 2010, 02:00

Re: Dienstregeling Zuid-Holland Noord 2014

Bericht door Delftse Chauff »

Ik had vandaag dienst tussen Den Haag en Leiden en het viel mij in Leiden op dat Arriva geen vakantieregeling reed. Weet iemand of dat bewust is of een foutje? Er stonden vanmorgen in de spits meer bussen dan passagiers op Leiden Centraal.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13186
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Dienstregeling Zuid-Holland Noord 2014

Bericht door Z2N »

In mijn busboek 2014 staat de kerstvakantie inderdaad niet als zijnde periode met een vakantiedienstregeling. Ik geloof dat iemand heeft zitten blunderen.. :lol:
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 75 gasten