Dienstregelingen SRE 2014

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door fogeltje »

Meltrain schreef:Alleen buiten de bebouwde kom volgens mij.
Bovendien verschilt het heel erg per lijn en/of vervoerder of ze 'overal' stoppen of alleen bij haltes.
Dan zou het onzinnige regel zijn, ik denk dat de meeste mensen binnen de bebouwde kom uitstappen. Maar ik dacht altijd dat dit altijd een van DE advertentiepunten van de buurtbus was.
"Een touringcar is geen bus"
Tom
Berichten: 151
Lid geworden op: vr 09 okt 2009, 21:59

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door Tom »

Bij mijn weten mogen buurtbusreizigers overal hun hand opsteken om op te stappen (of uit te stappen), mits dit op een veilige manier kan gebeuren. Overigens denk ik juist dat dit minder gebeurt binnen de bebouwde kom, omdat de haltes daar op redelijke afstand van elkaar liggen. In het buitengebied liggen de huizen en haltes namelijk veel verspreider, en zullen reizigers er baat bij hebben als de bus voor hun woning stopt.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door fogeltje »

Tom schreef:Bij mijn weten mogen buurtbusreizigers overal hun hand opsteken om op te stappen (of uit te stappen), mits dit op een veilige manier kan gebeuren. Overigens denk ik juist dat dit minder gebeurt binnen de bebouwde kom, omdat de haltes daar op redelijke afstand van elkaar liggen. In het buitengebied liggen de huizen en haltes namelijk veel verspreider, en zullen reizigers er baat bij hebben als de bus voor hun woning stopt.
Als ik kijk naar de buurtbuslijn in het dorp, daar liggen de haltes die er speciaal voor zijn geplaatst nogal wat uit elkaar. De eerste twee haltes zijn reguliere haltes van de lijnen 21/25/122, maar ik vind de afstand verder behoorlijk. In Aarle-Rixtel zelfde verhaal, de haltes van de 25 liggen op gewone afstand, rest wat verder.
"Een touringcar is geen bus"
Mr-W
Berichten: 3054
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door Mr-W »

fogeltje schreef:
Tom schreef:Bij mijn weten mogen buurtbusreizigers overal hun hand opsteken om op te stappen (of uit te stappen), mits dit op een veilige manier kan gebeuren. Overigens denk ik juist dat dit minder gebeurt binnen de bebouwde kom, omdat de haltes daar op redelijke afstand van elkaar liggen. In het buitengebied liggen de huizen en haltes namelijk veel verspreider, en zullen reizigers er baat bij hebben als de bus voor hun woning stopt.
Als ik kijk naar de buurtbuslijn in het dorp, daar liggen de haltes die er speciaal voor zijn geplaatst nogal wat uit elkaar. De eerste twee haltes zijn reguliere haltes van de lijnen 21/25/122, maar ik vind de afstand verder behoorlijk. In Aarle-Rixtel zelfde verhaal, de haltes van de 25 liggen op gewone afstand, rest wat verder.
Langs de route die de buurtbus rijdt, kunt u op elke gewenste plaats in- en uitstappen, ook al is er geen halte, mits de verkeerssituatie het toelaat. Anders rijdt de chauffeur door naar de eertsvolgende halteplaats.
Door het opsteken van uw hand maakt u de chauffeur kenbaar
dat u wilt instappen.
Bij het uitstappen geeft u tijdig aan de chauffeur aan waar u wilt uitstappen.
Het is niet noodzakelijk om van een halte gebruik te maken.
De chauffeur kan echter niet van de vastgestelde route afwijken
aldus
http://www.buurtbuslaarbeek.nl/algemeen.php
wat wel opvalt is dat de meeste reizigers gewoon gebruik maken van de haltes en vaak deze regel niet eens weten.
Mr-W
Berichten: 3054
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door Mr-W »

Gaat Lijn 120 Asten Plutostraat - Eindhoven Station in 2014 ook in de vakantie rijden ?
Op zowel 9292 als op de hermessite staat geen opmerking over de (kerst)vakantie,kan ik eindelijk eens 120 nemen 8-)
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door fogeltje »

Mr-W schreef:Gaat Lijn 120 Asten Plutostraat - Eindhoven Station in 2014 ook in de vakantie rijden ?
Op zowel 9292 als op de hermessite staat geen opmerking over de (kerst)vakantie,kan ik eindelijk eens 120 nemen 8-)
Doet hij dat nu ook niet dan? Ik zie op hermes.nl namelijk geen afwijkende dienstregelingen staan (02-09-2013 - 14-12-2013). Als hij in de vakantie niet rijdt, dan had had er in plaats van de septemberdatum een datum van eind oktober gestaan (er was immers herfstvakantie).

Ik zie dat de folders inderdaad nog aangeven dat ze niet rijden (in de huidige dienstregeling, nieuwe folders heb ik nog niet). Misschien is dat wellicht halverwege het jaar gewijzigd. Huib, Hans?
"Een touringcar is geen bus"
huibf
Donateur
Berichten: 4100
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door huibf »

fogeltje schreef:
Mr-W schreef:Gaat Lijn 120 Asten Plutostraat - Eindhoven Station in 2014 ook in de vakantie rijden ?
Op zowel 9292 als op de hermessite staat geen opmerking over de (kerst)vakantie,kan ik eindelijk eens 120 nemen 8-)
Doet hij dat nu ook niet dan? Ik zie op hermes.nl namelijk geen afwijkende dienstregelingen staan (02-09-2013 - 14-12-2013). Als hij in de vakantie niet rijdt, dan had had er in plaats van de septemberdatum een datum van eind oktober gestaan (er was immers herfstvakantie).
Lijn 120 rijdt NIET in de vakanties. Dat staat ook in de nieuwe boekjes zo.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door fogeltje »

huibf schreef:
fogeltje schreef:
Mr-W schreef:Gaat Lijn 120 Asten Plutostraat - Eindhoven Station in 2014 ook in de vakantie rijden ?
Op zowel 9292 als op de hermessite staat geen opmerking over de (kerst)vakantie,kan ik eindelijk eens 120 nemen 8-)
Doet hij dat nu ook niet dan? Ik zie op hermes.nl namelijk geen afwijkende dienstregelingen staan (02-09-2013 - 14-12-2013). Als hij in de vakantie niet rijdt, dan had had er in plaats van de septemberdatum een datum van eind oktober gestaan (er was immers herfstvakantie).
Lijn 120 rijdt NIET in de vakanties. Dat staat ook in de nieuwe boekjes zo.
Dan moet dat op de site wel aangepast worden!

Afbeelding
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door Hainje »

Komen er dit jaar eigenlijk wel weer fatsoenlijke boekjes te koop? Of moeten we het weer zien te stellen met die vermaledijde lijnfolders?
🍉
Hans
Berichten: 717
Lid geworden op: di 06 apr 2010, 20:43

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door Hans »

Wederom lijnfolders.
Boekje wordt een zeldzaamheid in OV land.

Syntus stopt er miv nieuwe dienstregeling ook mee in alle concessies.
huibf
Donateur
Berichten: 4100
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door huibf »

Hans schreef:Wederom lijnfolders.
Boekje wordt een zeldzaamheid in OV land.

Syntus stopt er miv nieuwe dienstregeling ook mee in alle concessies.
Oh ik had begrepen dat er voor medewerkers wel boekjes kwamen. En ja éindelijk worden de losse folders ook als PDF op www.hermes.nl geplaatst, te downloaden zelfs !
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door Hainje »

Hans schreef:Wederom lijnfolders.
Boekje wordt een zeldzaamheid in OV land.

Syntus stopt er miv nieuwe dienstregeling ook mee in alle concessies.
*andere hobby zoeken gaat*
huibf schreef: Oh ik had begrepen dat er voor medewerkers wel boekjes kwamen. En ja éindelijk worden de losse folders ook als PDF op http://www.hermes.nl geplaatst, te downloaden zelfs !
Dat zou zo zoetjes aan eens tijd worden. Connexxion is volgens mij de enige vervoerder die dat nog niet deed. :P
🍉
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door fogeltje »

Hainje schreef:
Hans schreef:Wederom lijnfolders.
Boekje wordt een zeldzaamheid in OV land.

Syntus stopt er miv nieuwe dienstregeling ook mee in alle concessies.
*andere hobby zoeken gaat*
huibf schreef: Oh ik had begrepen dat er voor medewerkers wel boekjes kwamen. En ja éindelijk worden de losse folders ook als PDF op http://www.hermes.nl geplaatst, te downloaden zelfs !
Dat zou zo zoetjes aan eens tijd worden. Connexxion is volgens mij de enige vervoerder die dat nog niet deed. :P
Breng/Hermes/Connexxion deed dit al wel. Mooi dat Hermes/SRE nu ook volgt.
"Een touringcar is geen bus"
Hans
Berichten: 717
Lid geworden op: di 06 apr 2010, 20:43

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door Hans »

huibf schreef:
Hans schreef:Wederom lijnfolders.
Boekje wordt een zeldzaamheid in OV land.

Syntus stopt er miv nieuwe dienstregeling ook mee in alle concessies.
Oh ik had begrepen dat er voor medewerkers wel boekjes kwamen. En ja éindelijk worden de losse folders ook als PDF op http://www.hermes.nl geplaatst, te downloaden zelfs !
Huib,

Chauffeurs krijgen een gebundeld setje lijnfolders, aldus de aanschrijving.
Worden enkele dagen voor begin nieuwe dienst uitgereikt.

Hans
huibf
Donateur
Berichten: 4100
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door huibf »

Hans schreef: Chauffeurs krijgen een gebundeld setje lijnfolders, aldus de aanschrijving.
Worden enkele dagen voor begin nieuwe dienst uitgereikt.
ah OK.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door Hainje »

Hans schreef: Huib,
Chauffeurs krijgen een gebundeld setje lijnfolders, aldus de aanschrijving.
Worden enkele dagen voor begin nieuwe dienst uitgereikt.
Hans
Krijgen ze er wel een lijnennetkaart bij? Of komt die net zoals dit jaar pas een paar maanden later? :P
🍉
Hans
Berichten: 717
Lid geworden op: di 06 apr 2010, 20:43

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door Hans »

Geen idee. Ik weet het te vertellen zodra het is uitgedeeld.
sealynx
Berichten: 79
Lid geworden op: di 26 nov 2013, 11:17

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door sealynx »

Hainje schreef:Krijgen ze er wel een lijnennetkaart bij? Of komt die net zoals dit jaar pas een paar maanden later? :P
Ik hoop dat de lijnenkaart dit keer dan wel helemaal klopt. Kleine foutjes zijn begrijpelijk maar de route van lijn 103 rondom Flight Forum staat er al een paar jaar verkeerd op. Wellicht dat ze dat nu opvalt, nu 145 er weer bij komt.
huibf
Donateur
Berichten: 4100
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door huibf »

sealynx schreef:
Hainje schreef:Krijgen ze er wel een lijnennetkaart bij? Of komt die net zoals dit jaar pas een paar maanden later? :P
Ik hoop dat de lijnenkaart dit keer dan wel helemaal klopt. Kleine foutjes zijn begrijpelijk maar de route van lijn 103 rondom Flight Forum staat er al een paar jaar verkeerd op. Wellicht dat ze dat nu opvalt, nu 145 er weer bij komt.
In december 2013 reed officieel lijn 103 zoals op het kaartje, dat hij zo niet kan rijden is wat anders. Discussie 1,5 meter busbaan duurt al 2 jaar.
In april 2013 is de route pas geworden zoals hij nu is en is de 'omleiding'sroute' dus de officiele geworden, omdat toen definitief de 1,5 meter busbaan niet is doorgegaan.

Ik heb de kaart met een aantal personen nog eens gecheckt en er zijn wat foutjes nog uitgehaald.
Flight Forum is nu correct met de juiste namen.
Overigens op www.facebook.com/oveindhoven kan je wat screendumps zien van de wijzigen.

Ik hoor het graag als er nog foutjes op staan. Dan geven we ze volgende keer door :-)
Een aantal scholierenlijnen die maar een paar ritten hebben en over de MG-Laan rijden staan er voor de leesbaarheid NIET op.
De streekschoolbussen WEL.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door Meltrain »

Komt lijn 103 slechts in één richting (alleen naar MMC) bij de halte Luchthavenweg?
Ik ken de situatie daar totaal niet, maar dit is wat ik opmaak uit de lijnennetkaart. Is dat correct?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Hans
Berichten: 717
Lid geworden op: di 06 apr 2010, 20:43

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door Hans »

Nee, we rijden met lijn 103 in beide richtingen via de halte Luchthavenweg.
Het 'verbindingsboogje' vanuit MMC ontbreekt op de lnk.
huibf
Donateur
Berichten: 4100
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door huibf »

je mist idd een heeeeeel klein boogje, voor de echte kenners... :shock:

https://maps.google.nl/maps?q=Flight+Fo ... t&t=m&z=18
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door fogeltje »

Enig idee wanneer de folders gaan komen? Maandag waren ze er helaas nog niet. Ik moet weer een verzameling bij elkaar graaien voor de collectie.
"Een touringcar is geen bus"
Mr-W
Berichten: 3054
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door Mr-W »

Vandaag lagen de nieuwe folders in VVV Helmond onderdeel van de bibliotheek.Heb alle folders gepakt die er waren :
801 : 1,9,11,109
802: 2,3
803: 4,404
804: 5,55
805: 6,21,22,121,122,460,461,468
806: 7,17,103,407,471,477
807: 8,103,144,145,460
808: 10,12,20,120,24,463,464,465,466
809: 13,14,16,116
810: 15,19,115
811: 18,103,402
812: 23,26,462,466,468
813: niet aanwezig
814: niet aanwezig
815:niet aanwezig
816: 173,455,458
817: 400,401
818: niet aanwezig en alleen verkrijgbaar na 15 december in de buurtbus
VVV had van alle lijnfolders maar 1 exemplaar dus nu hebben ze niets meer :mrgreen:
Heb nog aan het personeel de folder van de stadsdienst gevraagt,maar het personeel wist niet eens dat ze die folders hadden en dat er een stadsdienst bestaat in Helmond :N
Voor de ontbrekende folders ga ik binnenkort naar VVV Mierlo en/of Hermeswinkel.
sealynx
Berichten: 79
Lid geworden op: di 26 nov 2013, 11:17

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door sealynx »

huibf schreef: Ik hoor het graag als er nog foutjes op staan. Dan geven we ze volgende keer door :-)
.
Nummer 11 staat genoemd op de Hendrik Veenemanstraat in Son, maar zo niet ingetekend en lijkt me ook niet logisch.

Waarom rijdt 103 niet naar Airport door trouwens?

En zit lijn 145 tussen Airport en Best zo vol dat een kwartierdienst nodig is? Ik kan het met niet voorstellen.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 41 gasten