Kleine bewerking

Hier kunnen vragen worden gesteld of discussies worden gehouden over de wiki. Inhoudelijke wijzigingen kunnen in de wiki zelf gemaakt worden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21361
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Kleine bewerking

Bericht door Meltrain »

Ik zie de laatste tijd steeds vaker dat sommige gebruikers een gigantische wijziging doorvoeren, maar dan toch het vakje "Dit is een kleine bewerking" aanvinken. :?
Volgens mij is dat alleen bedoelt als je een spelfout hebt verbeterd of de tekst qua opbouw (dus niet qua inhoud) hebt aangepast, maar niet om hele stukken tekst toe te voegen of te verwijderen.
Als laatstgenoemde gevallen ook als 'kleine bewerking' worden gezien, verliest de uitdrukking 'kleine bewerking' wel een deel van zijn betekenis. :?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13667
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Kleine bewerking

Bericht door Vinny »

Bij de NS wordt soms ook wel omgeroepen dat er een "korte stop" is. Nou meestal wordt dat dan omgeroepen op plaatsen waar voor Nederlandse begrippen zeldzaam lang gehalteerd wordt... :lol:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Kleine bewerking

Bericht door fogeltje »

Meltrain schreef:Ik zie de laatste tijd steeds vaker dat sommige gebruikers een gigantische wijziging doorvoeren, maar dan toch het vakje "Dit is een kleine bewerking" aanvinken. :?
Volgens mij is dat alleen bedoelt als je een spelfout hebt verbeterd of de tekst qua opbouw (dus niet qua inhoud) hebt aangepast, maar niet om hele stukken tekst toe te voegen of te verwijderen.
Als laatstgenoemde gevallen ook als 'kleine bewerking' worden gezien, verliest de uitdrukking 'kleine bewerking' wel een deel van zijn betekenis. :?
Ik ben het helemaal met je eens. Op Wikipedia zie je hetzelfde. "Kleine bewerkingen" zijn in mijn ogen inderdaad spelfouten, linkfixes en dat soort dingen, maar als je inhoudelijke aanpassingen gaat voornemen, ook al is het maar één zin toevoegen of een routevariant toevoegen (hoewel je daar natuurlijk over kunt twisten, maar ik zelf trek de grens bij spel- en schrijffouten en dat soort dingen (dubbele woorden of juist een woord vergeten)).
"Een touringcar is geen bus"
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8685
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Kleine bewerking

Bericht door Milco »

Dit valt mij ook erg vaak op: een pagina volledig renoveren of een nieuwe pagina aangemaakt en dat dan kenmerken als 'kleine wijziging'. Ik zie dit steeds vaker op de wiki.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13037
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Kleine bewerking

Bericht door Ardan »

Mij overkomt juist vaak het tegenovergestelde.. heb ik een halve zin of alleen een foto toegevoegd, vergeet ik het k-tje aan te klikken..
Ik doe ook maar wat
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8685
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Kleine bewerking

Bericht door Milco »

Haha, herkenbaar! :')
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21361
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Kleine bewerking

Bericht door Meltrain »

Ardan schreef:Mij overkomt juist vaak het tegenovergestelde.. heb ik een halve zin of alleen een foto toegevoegd, vergeet ik het k-tje aan te klikken..
Dat is juist helemaal niet erg.
Beter te weinig dan te veel k-tjes.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 55 gasten