Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #9
Dan moet de gemeente maar een graafmachine sturen om ze uit te graven he ;)
(Met het risico dat een kruising vervolgens 10 maanden open ligt, maar dan heb je ook wat)
(Met het risico dat een kruising vervolgens 10 maanden open ligt, maar dan heb je ook wat)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 6431
- Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
- Locatie: Reisdorf - Luxemburg
- Contacteer:
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #9
Verwijderen is helemaal niet nodig, in het Duitse Bitburg zijn halverwege september bijna alle stoplichten buiten gebruik genomen; ze staan er allemaal nog gewoon (hier en daar zit er een zak over heen).
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #9
Waar ik het overigens wel mee eens ben is de naamsverandering van de Van Hallstraat naar Westerpark. Straalt toch meer eenheid met de overige lijnen uit.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #9
Als men echt consequent is veranderden ze Azartplein ook nog in Java-eiland.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #9
En laten ze dan gelijk de bestemming van lijn 22 aanpassen naar Muidepoortstation ipv Indischebuurt. Sowieso zegt Java-eiland een stuk meer dan Azartplein, bus 65 gaat tenslotte ook naar het KNSM-eiland.
-
- Berichten: 3926
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #9
In dit geval bedoelen ze Westerpark als het park en dat vind ik dus juist onzin. De huidige oplossing vind ik perfect:
Van Hallstraat
Westerpark
En verder het eindpunt van lijn 22 naar "Muiderpoortstation" en lijn 16/24 naar "de Boelelaan/VU" veranderen. Dat laatste zit al in de Combino's. Al zou een bestemming als "Vrije Universiteit" mij nog beter klinken.
Van Hallstraat
Westerpark
En verder het eindpunt van lijn 22 naar "Muiderpoortstation" en lijn 16/24 naar "de Boelelaan/VU" veranderen. Dat laatste zit al in de Combino's. Al zou een bestemming als "Vrije Universiteit" mij nog beter klinken.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #9
InHolland Diemen/Amsterdam gaat daar ook heen verhuizen over niet al te lange termijn (ik geloof dat ze al aardig ver zijn met de bouw) dus een naam waar niet alleen de nadruk op VU ligt lijkt mij beter. Overigens wordt het dan ook tijd om de bushalte Hogeschool InHolland een nieuwe naam te geven. Nouja, dat is niet zo moeilijk natuurlijk
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 3926
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #9
Dat is pas per september 2014 heb ik begrepen. Maar dan is de naam van de halte "de Boelelaan/VU" perfect.Bee schreef:InHolland Diemen/Amsterdam gaat daar ook heen verhuizen over niet al te lange termijn (ik geloof dat ze al aardig ver zijn met de bouw) dus een naam waar niet alleen de nadruk op VU ligt lijkt mij beter. Overigens wordt het dan ook tijd om de bushalte Hogeschool InHolland een nieuwe naam te geven. Nouja, dat is niet zo moeilijk natuurlijk
Wat die halte Hogeschool Inholland betreft... opheffen op dat moment.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #9
Aangezien er plannen zijn om de Bergwijkdreef om te gaan leggen kan je beter daar op wachten dan hals-over-kop die halte op te gaan heffen, er is vanaf die halte geen verhard voetpad naar de halte Echtenstein en om daar dan nog in te investeren...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 3926
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #9
Ok, daar weet ik niks van, het omleggen van Berwijkdreef. Overigens is Eeftink wel dichterbij dan Echtenstein en heeft een voetpad erheen.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #9
Op de Daalwijkdreef kan toch met gemak de helft van de haltes opgedoekt worden.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #9
Weet iemand of de actuele reisinformatie voor het metronetwerk in de OVInfo app nog terug komt? Kan ik ergens een mailtje naar toe sturen? want de actuele reisinfo heeft na 1 juli niet meer gedaan. :N
-
- Berichten: 3926
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #9
Denk dat je daar Somoth het beste een bericht over kunt sturen (voor het geval hij je bericht hier over het hoofd ziet).
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #9
Ik weet wel wat de reden ongeveer dat het er nog niet is maar die is nogal technisch. Verwacht eigenlijk niet meer dat het 2013 wordt. Q1 2014 is plausibeler, maar goed dit soort datum's schuiven continu bij GVB.
Rotterdam staat overigens vanaf woensdag op OVradar met z'n metro's, hoop stiekem dat OVinfo-app ook snel meekan iig lijn E.
Rotterdam staat overigens vanaf woensdag op OVradar met z'n metro's, hoop stiekem dat OVinfo-app ook snel meekan iig lijn E.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #9
Het moet er ongeveer zo uit gaan zien: klikkerdeklik.hauptbahnhof schreef:Ok, daar weet ik niks van, het omleggen van Berwijkdreef. Overigens is Eeftink wel dichterbij dan Echtenstein en heeft een voetpad erheen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 3926
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #9
Ow, ik ben benieuwd wat de reden daarvan is.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #9
Er is ongeveer 70% leegstand in dat gebied en men wil het omvormen tot een gemengde wijk met woningen én werken (zover dat overblijft), maar met een racebaan door de wijk wil dat niet echt lukken
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #9
GVB wil metro's ook 's nachts laten rijden binnen een paar jaar:
http://www.metronieuws.nl/regionaal/gvb ... u7LEYYpQk/
http://www.metronieuws.nl/regionaal/gvb ... u7LEYYpQk/
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #9
Dag Bergwijkpark?Bee schreef:Het moet er ongeveer zo uit gaan zien: klikkerdeklik.hauptbahnhof schreef:Ok, daar weet ik niks van, het omleggen van Berwijkdreef. Overigens is Eeftink wel dichterbij dan Echtenstein en heeft een voetpad erheen.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #9
Ik denk dat dat niet zo heel erg problematisch is. Het park is wel erg groen maar heeft weinig kwaliteit en ligt op een vrij kansloze locatie. Een gemengde wijk met meer maar wel kleinschaliger groen zal daar meer tot zijn recht komen. Die hoek is een ideale locatie voor woningbouw want de bereikbaarheid is uitstekend.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #9
Tsja, jammer. Ik wandel graag in het park tijdens mijn lunchpauzes (ik werk er vlak om de hoek). Maar het is inderdaad een wat creepy plek buiten zontijden om.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #9
Voor eens kan ik mij wel vinden in de kritiek. Het nachtnet functioneert goed (kan wel beter omdat het heel erg gefocust is op de binnenstad) maar mijn ervaring met "eigen" nachtbuslijn is dat het alleen buiten de ring en in het centrum wordt gebruikt, daartussen is het meer scheuren over verlaten straten.fred1954 schreef:GVB wil metro's ook 's nachts laten rijden binnen een paar jaar:
http://www.metronieuws.nl/regionaal/gvb ... u7LEYYpQk/
Er is echter een veel groter probleem waar Amsterdam tegenaan hikt om zoiets als dit mogelijk te maken en dat is dat elke wetgeving die volledig vrije openingstijden propagandeert wordt tegengehouden. Want wat is er van de proef voor 24/7-winkelen in stadsdeel Centrum en Zuid-Oost gekomen? Juist, niets, want men vond niet dat de burger 24/7 moest kunnen leven.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #9
Hmm, toevallig dat dat bericht in hetzelfde weekend komt dat TfL iets gelijkwaardigs bekend maakte. .
Is het in Amsterdam niet handiger om juist een aantal tramlijnen 's nachts te laten rijden?
Is het in Amsterdam niet handiger om juist een aantal tramlijnen 's nachts te laten rijden?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #9
Dat denk ik ook.. en er zijn genoeg stations waar ik me 's nachts niet bepaald veilig zou voelen. Ik denk dat het dan ook handig is om 's nachts niet elk station aan te doen.
Ik doe ook maar wat
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 189 gasten