Korte vragen #4

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Xanland
Berichten: 302
Lid geworden op: zo 30 jan 2011, 22:35
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: Korte vragen #4

Bericht door Xanland »

Biedt Syntus dus gewoon niet. :x Je kan het proberen om met 9292 routes te plannen, als ze de nieuwe dienstregeling hebben. Anders misschien Syntus Maps (goed zoeken op de site) of via de Connexxionsite (maar dat ligt er dus aan of je de nieuwe of huidige drgl wil).

Succes! :P
Was dagelijkse reiziger Veluwelijn 201 (vroeger 294) Apeldoorn - Zwolle, nu werkzaam in Deventer mbv de duivel van het OV: de auto. Daarnaast ook Veluwe-concessiekenner.
Vragen daarover staat ofcourse vrij en mag altijd. :P
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Korte vragen #4

Bericht door Ardan »

Moet je de dienstregelingen per lijn opzoeken op de site, daar staan ze wel allemaal genoemd.
Ik doe ook maar wat
wouter15
Berichten: 1157
Lid geworden op: di 24 jan 2012, 23:57
Locatie: Woerden

Re: Korte vragen #4

Bericht door wouter15 »

Xanland schreef:Biedt Syntus dus gewoon niet. :x Je kan het proberen om met 9292 routes te plannen, als ze de nieuwe dienstregeling hebben. Anders misschien Syntus Maps (goed zoeken op de site) of via de Connexxionsite (maar dat ligt er dus aan of je de nieuwe of huidige drgl wil).

Succes! :P
Ikmoet de nieuwe dienstregeling hebben. Gelukkig staat over het algemeen in de wijzizingen op de site alle route veranderingen (behalve dat lijn 508 niet meer rijdt en dat lijn 594 doorrijdt naar Nijveldal Centrum). Niet alle wijzigingen vindt Syntus blijkbaar de moeite waard om te melden.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Korte vragen #4

Bericht door webguy »

We moeten nog maar eens bij OVNL een online busboekje maken in samenwerking met sohomt en skinkie :)
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13545
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Korte vragen #4

Bericht door Wubbo »

Ardan schreef:Als Arnhem eruit ligt, wordt de ICE meteen helemaal via Eindhoven en Mönchengladbach omgeleid. Waarom kan die niet bij Meteren de Betuweroute op en bij Zevenaar de gewone route weer op? Is dat puur regeltjes-mag-niet-geneuzel of kan het technisch niet?
Als dat vanwege werkzaamheden is, wordt dit vaak gecombineerd met werkzaamheden in Duitsland. Leid je tenminste niet voor niks om :)

Die bogen van de Betuweroute bij Elst zijn volgens mij ook al een hele tijd niet bereden, daar zal eerst wel wat roest weggehaald moeten worden voor je daar een trein overheen kan rijden.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Korte vragen #4

Bericht door Thom91 »

Je mag met een reizigerstrein de BR niet op.
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Korte vragen #4

Bericht door Ardan »

Thom91 schreef:Je mag met een reizigerstrein de BR niet op.
Ja dat snap ik, maar waarom niet? Dat was dus mijn vraag. Puur 'vanwege de Regeltjes' of is er ook nog een goede reden?
Ik doe ook maar wat
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Korte vragen #4

Bericht door Thom91 »

Tunnelveiligheid, je kan niet een hele trein vol lui evacueren in een tunnel op de BR.
Komt wel goed schatje.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13545
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Korte vragen #4

Bericht door Wubbo »

Er zijn toch helemaal geen tunnels tussen de aansluiting bij Meteren en de aansluiting bij Elst?
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Korte vragen #4

Bericht door Thom91 »

Wubbo schreef:Er zijn toch helemaal geen tunnels tussen de aansluiting bij Meteren en de aansluiting bij Elst?
Tussen Meteren en Elst niet, maar wel tussen Zevenaar en Meteren waar Ardan het over had ;)
Komt wel goed schatje.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13545
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Korte vragen #4

Bericht door Wubbo »

Maar een ICE zou dus wel over de Betuweroute kunnen rijden tussen Meteren en Elst? Of is er nog een regel die dat tegenhoudt (afgezien van de roest op de bogen)?
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Korte vragen #4

Bericht door Thom91 »

Dat het gewoon niet mag, ik ken als reden voornamelijk de tunnelveiligheid maar als die niet aanwezig is zal er vast wel een andere reden zijn. En die reden zal waarschijnlijk eindigen met 'veiligheid van reizigers komt in het geding'.
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Korte vragen #4

Bericht door Daniel »

Telt het aantal vluchtwegen in de geluidsschermen niet ook gewoon mee? Da's immers net zo "onveilig" als een tunnel met te weinig vluchtwegen. En daarnaast zijn ICE's met ETCS ook nog niet erg talrijk als ik me niet vergis.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Korte vragen #4

Bericht door Geert »

Een brand in een tunnel is wel iets anders dan brand in de buitenlucht, kan me voorstellen dat je in een geluidscherm minder nooduitgangen nodig hebt dan in een tunnel.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Korte vragen #4

Bericht door Klaasje »

Bij branden komen de meeste mensen niet om door verbranding maar door het inademen van rook. En laat de rook nu net niet zo'n goede uitweg hebben in een tunnel.
Citaro
Berichten: 206
Lid geworden op: di 01 nov 2011, 13:21
Locatie: Breda

Re: Korte vragen #4

Bericht door Citaro »

Hier even een heel ander vraagje. Ik wil solliciteren als Treindienstleider bij Prorail, heeft iemand ingangen of zou ik een keer met iemand kunnen meeten om is op de werkvloer te komen kijken? Na 10 jaar ondernemen toch behoefte aan vastigheid. Heb een verkeerskundige achtergrond.
Michael
Berichten: 11760
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Korte vragen #4

Bericht door Michael »

http://werkenbijprorail.nl/vacature/tre ... t-in-2014/

Dit niks voor jou? Heb je in ieder geval wat meer informatie.
Citaro
Berichten: 206
Lid geworden op: di 01 nov 2011, 13:21
Locatie: Breda

Re: Korte vragen #4

Bericht door Citaro »

Yep, al gezien en ook mee bezig, maar dacht als het via een 'netwerk' kan, altijd beter natuurlijk. Maar wie weet, zit hier nog iemand die me op weg kan helpen.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Korte vragen #4

Bericht door Thom91 »

Citaro schreef:Hier even een heel ander vraagje. Ik wil solliciteren als Treindienstleider bij Prorail, heeft iemand ingangen of zou ik een keer met iemand kunnen meeten om is op de werkvloer te komen kijken? Na 10 jaar ondernemen toch behoefte aan vastigheid. Heb een verkeerskundige achtergrond.
Waarom zou je als verkeerskundige aan de slag gaan als TRDL? Het werk als TRDL is vooral volgen van scenario's en absoluut weinig op eigen inzicht.
Komt wel goed schatje.
marlies
Berichten: 2083
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 15:34

Re: Korte vragen #4

Bericht door marlies »

Ja, daar zitten ze juist niet te wachten op mensen die met creatieve oplossingen komen, vrees ik. Deels terecht, want dat brengt ook gevaar met zich mee.
Citaro
Berichten: 206
Lid geworden op: di 01 nov 2011, 13:21
Locatie: Breda

Re: Korte vragen #4

Bericht door Citaro »

Thx voor jullie feedback. Het probleem is dat ik geen werkervaring heb in de verkeerskunde en dat banen niet voor het oprapen liggen. Ben dan weliswaar opgeleid als verkeerskundige aan de NHTV, maar na m'n studie in een totaal andere hoek terecht gekomen. Merk dat het zonder die werkervaring toch lastig solliciteren is in deze tijd. Kwam tijdens m'n zoektocht naar vastigheid de TRDL vacature tegen en het sluit enigszins aan bij m'n liefhebberij en eindelijk eens geen... werkervaring.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Korte vragen #4

Bericht door Thom91 »

Geen werk in de verkeerskunde? Volgens mij is er zat te vinden hoor..
Maar goed, ik zou vooral zeggen, doe waar je zin in hebt, jij moet het leuk vinden en misschien de rest van je leven doen.
Weet wel, er zitten vooraf twee zware testen die je moet doorkomen maar volgens mij ben je daarna free to go!
Komt wel goed schatje.
Nitein-Repart
Berichten: 3541
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Korte vragen #4

Bericht door Nitein-Repart »

Ik heb een vraagje. Hoe zet je het studentenreisproduct stop? Ik heb al zitten prutsen bij een automaat, maar het is me niet gelukt. Hoe moet je SOV stopzetten? Het gaat om de automaten in de Achterhoek.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: Korte vragen #4

Bericht door Freek »

Bij duo aangeven dat je stopt, vervolgens het product laden dat er voorzorgt dat je studentenproduct blokkeert.
hauptbahnhof
Berichten: 3923
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Korte vragen #4

Bericht door hauptbahnhof »

Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 99 gasten