Revisie LINTen

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Revisie LINTen

Bericht door cassie127 »

MdJ schreef:
cassie127 schreef:
MdJ schreef:In de s7900 rijden in totaal 6 composities, waarvan op het hoogtepunt van de ochtendspits 2 treinen met 3*DM90 rijden, de rest van 2*DM90. Na de spits rijdt men alle setjes met 2*DM90. Misschien net 1 of 2 slagen met 1*DM90.
Waar is de 3401 gebleven??? Die reed vroeger ook tussen zwolle Enschede
In 2006 is dit treinstel toegevoegd aan het vaste park voor de diensten van RegioNS op het traject Apeldoorn-Zutphen. In 2012, nadat Arriva het traject Apeldoorn-Zutphen heeft overgenomen, enkele dagen op Zutphen Goederen gestaan, vervolgens naar Hengelo en werd op 6 mei 2013 naar de wagenloods in Amersfoort gesleept. Op 28 juni is het treinstel naar Haarlem gegaan om onderdelen af te staan voor treinstellen 3428, 3440, 3444 of 3445.
heb wel eens in de 3401 gezeten zonder bestickering van Zutphen ----- Apeldoorn, die reed toen dienst op Zwolle - Enschede
Verder buiten dit om reis ik heel vaak met bus 166 naar Zwolle en vande week reed er voor lijn 664 Lemelerveld - Zwolle de TCR go ahead eagels Bus *bus*
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Revisie LINTen

Bericht door cassie127 »

De ns dm 90 / buffel 3433 en 3434 reden toch eerst bij syntus???

Volgens mij heb ik ze van de week zien rijden helemaal van de buiten kant gerenofeerd
Op het traject zwolle - enschede
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Revisie LINTen

Bericht door MdJ »

3434 zou nog niet moeten kunnen, maar de 3433,.3440 en 3445 zijn glimmend in dienst. De 3444 is al naar Hengelo en zou de volgende zijn die in dienst komt.

3433 is een tijdje een plukstek geweest en is in het laatste jaar niet bij Syntus in dienst geweest. De 3434 was dat wel.
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21272
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Revisie LINTen

Bericht door Meltrain »

Op 1 december gaan er al treinen van Arriva rijden tussen Almelo en Mariënberg.
Uiteraard heeft Arriva er weer een fotowedstrijd aan gekoppeld. :wink:

Tijden en meer info: Arriva.nl
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Revisie LINTen

Bericht door Ardan »

Ik zie op dit moment toevallig in Zutphen een blauwe Lint staan :D
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13115
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Revisie LINTen

Bericht door Z2N »

Die op het onderhoudsterrein? Daar staat al een aantal dagen een Arriva-Lintje..
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: Revisie LINTen

Bericht door Freek »

Maak er maar een aantal maanden van.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Revisie LINTen

Bericht door Ardan »

Oh :D Nja zo vaak kom ik daar niet meer :D
Ik doe ook maar wat
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: Revisie LINTen

Bericht door julsteren »

Ja! Ik zal eens met die fotowedstrijd meedoen, maar dat is dan mooi want dan ga ik ook nog even met het treinstel mee.
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
dennistd
Berichten: 5529
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Revisie LINTen

Bericht door dennistd »

De ritten zijn niet toegankelijk voor reizigers: https://twitter.com/Arriva_NL/status/405974564657958912
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: Revisie LINTen

Bericht door julsteren »

Hmm, en hoe moeten de reguliere reizigers zich dan verplaatsen?
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Revisie LINTen

Bericht door reisthijs »

Met de reguliere trein van Syntus.

Vandaag is dus een bijzondere dag met Linten van twee vervoerders op dezelfde lijn.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21272
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Revisie LINTen

Bericht door Meltrain »

Dus als ik het goed begrijp, rijdt Arriva al vanaf 8 december tussen Almelo en Mariënberg, maar gaat de nieuwe dienstregeling pas 15 december in? :?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Dre
Berichten: 131
Lid geworden op: za 28 jun 2008, 21:33
Locatie: Oldenzaal

Re: Revisie LINTen

Bericht door Dre »

Ja, gevolg van de Regio Twente, die zich een week verrekend heeft in de ingangsdatum van de nieuwe dienstregeling. De Regio las "de tweede zondag in december" i.p.v. het Europees afgesproken "de tweede zondag ná de tweede zaterdag in december".

Daardoor loopt de concessie Twente, waar de treindienst Almelo-Mariënberg sinds 1 juni 2007 onderdeel van is, een week te vroeg af. Doorrijden t/m 14 december a.s. zou dus niet mogen. Arriva past in de rest van het land de dienstregeling per 15 december aan. Wellicht heeft men er daarom voor gekozen om niet meteen vanaf 8 december volgens de eigen (nieuwe) dienstregeling te rijden, maar de oude Connexxion-dienstregeling aan te houden.
marlies
Berichten: 2083
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 15:34

Re: Revisie LINTen

Bericht door marlies »

Wat een prachtblunder weer :)
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: Revisie LINTen

Bericht door julsteren »

https://www.youtube.com/watch?v=vB6cyNp0fmA

Tsja,
Die dingen zagen er verder prima uit.
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
marlies
Berichten: 2083
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 15:34

Re: Revisie LINTen

Bericht door marlies »

Jammer dat ze niet even mooiere displays in de neuzen hebben gehangen bij de revisie. Deze matrixborden ogen erg gedateerd.
busburger
Berichten: 92
Lid geworden op: za 19 okt 2013, 21:38

Re: Revisie LINTen

Bericht door busburger »

Dre schreef:Ja, gevolg van de Regio Twente, die zich een week verrekend heeft in de ingangsdatum van de nieuwe dienstregeling. De Regio las "de tweede zondag in december" i.p.v. het Europees afgesproken "de tweede zondag ná de tweede zaterdag in december".

Daardoor loopt de concessie Twente, waar de treindienst Almelo-Mariënberg sinds 1 juni 2007 onderdeel van is, een week te vroeg af. Doorrijden t/m 14 december a.s. zou dus niet mogen. Arriva past in de rest van het land de dienstregeling per 15 december aan. Wellicht heeft men er daarom voor gekozen om niet meteen vanaf 8 december volgens de eigen (nieuwe) dienstregeling te rijden, maar de oude Connexxion-dienstregeling aan te houden.
Je bedoelt waarschijnlijk dat de afspraak luidt: "de eerste zondag ná de tweede zaterdag in december".

Ik begrijp overigens niets van deze datumkeuze. Tot en met 2001 gold een ingangsdatum eind mei/begin juni. Ik las ergens dat ARRIVA-directeur Frank van Setten (voorheen Syntus en VEOLIA) onlangs op het Europese niveau een aantal goede argumenten heeft gegeven om naar zo'n datum terug te keren. Onder andere het van de zijde van zowel klant als exploitant kunnen wennen aan de nieuwe dienstregeling in een betrekkelijk rustige periode met lang daglicht. Helemaal mee eens! http://www.ovinnederland.nl/posting.php ... 5&p=278642#
Nitein-Repart
Berichten: 3469
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Revisie LINTen

Bericht door Nitein-Repart »

Ik kom nu niet zo snel meer in Zutphen of Hengelo (of een tussenliggende plaats), maar rijden er nu alleen nog rode linten op Zutphen-Oldenzaal, of rijdt er nog een geeltje ertussen. En werkt de wifi en de LCD-schermen?
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
dennistd
Berichten: 5529
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Revisie LINTen

Bericht door dennistd »

Er rijdt nog zeker 1 gele (de 38). Voor de rest een aantal nieuw-rode en beide oud-rode. Als het goed is staan de stellen 35 en 37 terzijde, en rijden straks de 36 en 38-45.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21272
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Revisie LINTen

Bericht door Meltrain »

En de 33 en 34 rijden tussen Aml en Mrb.
De 36 was toch in dienst gesteld met het oude interieur? Is dat inmiddels al vervangen?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: Revisie LINTen

Bericht door Joshua »

Ik lees hier dingen over afgekeurde buffels. Ik ben in rouw. RIP Buffels. Ik zal jullie goede tijd op de Maaslijn nooit vergeten.
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: Revisie LINTen

Bericht door julsteren »

Wifi werkte vandaag prima, ik dacht in treinstel 43, de reisinfo niet, maar het reisinfoscherm gaf de foutmelding wel in Twents-rood. De terugweg had ik de 44, dat is nog zo'n Almelo-Mariënberg-geval.
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Dre
Berichten: 131
Lid geworden op: za 28 jun 2008, 21:33
Locatie: Oldenzaal

Re: Revisie LINTen

Bericht door Dre »

Meltrain schreef:De 36 was toch in dienst gesteld met het oude interieur? Is dat inmiddels al vervangen?
De treinstellen 36 én 43 zijn in dienst gesteld met het oude interieur. De 36 is als eerste, ruim een maand geleden, voorzien van het nieuwe interieur. Van de week heb ik in de 43 gezeten, die heeft inmiddels ook een nieuw interieur. Het was nog te ruiken dat het interieur nieuw was.

Het wifi werkt nu sinds woensdag redelijk. Vooral in de spits (als er meerdere gebruikers zijn) is het retetraag. Informatieschermen werken bijna nog niet. Afgelopen woensdag werkte het scherm in treinstel 36 wel en toonde waarempel ook nog de juiste informatie.
Frans F
Berichten: 2116
Lid geworden op: di 17 dec 2013, 20:40

Re: Revisie LINTen

Bericht door Frans F »

busburger schreef: Ik begrijp overigens niets van deze datumkeuze. Tot en met 2001 gold een ingangsdatum eind mei/begin juni. Ik las ergens dat ARRIVA-directeur Frank van Setten (voorheen Syntus en VEOLIA) onlangs op het Europese niveau een aantal goede argumenten heeft gegeven om naar zo'n datum terug te keren.
Er is een simpele reden voor: de budgetten voor OV worden bijna overal per kalenderjaar vastgesteld. Omdat je niet wilt wisselen tijdens de feestdagen zelf is half december of begin januari daarom de meest logische keuze.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 gasten