Berichten uit Luxemburg

Voor ontwikkelingen in het openbaar vervoer in het buitenland.
Mr-W
Berichten: 3054
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Berichten uit Luxemburg

Bericht door Mr-W »

STF schreef: Eerder op de dag zat een reizigster tijdens de rit vreselijk te mopperen over een buschauffeuse die ze laatst op deze lijn had, als je het verhaal zo aanhoorde deugde er echt helemaal niets aan dat mens...
Over wie hebben we het eigenlijk, vroeg de buschauffeur? Hoe ziet ze er uit?
We begrepen na een korte omschrijving direct wie ze bedoelde; een zeer vriendelijke vrouw die echt het visitekaartje voor het bedrijf is...
Omdat de buschauffeur daardoor acuut geen zin meer had om dat gezeik aan te horen merkte hij op dat het er maar twee konden zijn en dat een van de twee mijn partner is. :lol:
Geen idee hoe hij zo snel zoiets slims kon verzinnen (want is natuurlijk niets van waar) maar daarna geen woord meer gehoord van die reizigster, whahaha!

Ik weet al lang wat de echte reden voor dat gemopper is; die buschauffeuse wil geen zwartrijders in de bus hebben dus controleert iedereen bij het instappen. (Bijna elke andere bus in Luxemburg is voor 80 procent gevuld met zwartrijders.)
Men zou zich moeten schamen hier, het is zo goedkoop en het wagenpark is zo mooi en modern.
In Duitsland betaal je je helemaal blauw om vervoerd te worden met een roestbak uit de jaren 70 tot 80...
Ik kan me wel voorstellen dat die reizigster zat te mopperen over die chauffeuse want zeker met een volle bus is het gewoon heel irritant om een chauffeur te hebben die alle vervoersbewijzen heel grondig gaat controleren ook al reis je zelf met een geldig kaartje. Hebben jullie in Luxemburg geen controle teams die controleren op zwartrijders,of moet ieder vervoersbedrijf dit zelf regelen voor hun ritten ?
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Berichten uit Luxemburg

Bericht door STF »

Voor streekvervoer bestaan geen controleteams, je weet dus van te voren honderd procent zeker dat je geen boete zult krijgen. Stadsververvoer (uitsluitend in de hoofdstad) kent wel controleteams maar die zie je eigenlijk nooit.

Op drukke tijdstippen (die nauwelijks bestaan in Luxemburg) controleert ze niet hoor.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Berichten uit Luxemburg

Bericht door STF »

Vanavond kwam een buschauffeur helemaal in de knoei met de rij/rusttijden dus wilde eigenlijk de laatste rit van zijn dienst een beetje gaan inkorten want het was nog een heel stuk rijden terwijl er kilometers lang geen haltes meer volgen, pas 500 meter voor het eindpunt nog eentje (waar natuurlijk echt nooit iemand in stapt).
Maar ja de directie wil perse dat je de rit afmaakt, ook al zijn er überhaupt geen tussenliggende haltes meer. Aangezien ze regelmatig op kantoor de GPS-log van een bus(chauffeur) nakijken neemt men geen risico en maakt de rit toch maar af.

Doordat deze bus van vanavond pas nieuw is hangen alle sleutels (inclusief reservesleutels) nog aan de bos, kennelijk heeft nog niemand van de directie er aan gedacht die er af te halen en veilig op te bergen.
Op een gegeven moment merkte ik op dat ze vast ook nog geen tijd hadden gehad om de GPS apparatuur in te bouwen, nou dat leek die buschauffeur bijzonder onwaarschijnlijk.
Aan het einde van de rit de ruimte eens geopend waar de GPS-apparatuur in zit (kan alleen met een sleutel geopend worden, maar die betreffende sleutel hing dus ook nog aan de grote sleutelbos), ja hoor helemaal leeg die ruimte, bungelden alleen wat kabeltjes/stekkertjes. De bus is dus niet op kantoor te volgen!
Je had dat gezicht van die buschauffeur moeten zien... :mrgreen:

Er zal denk ik dit jaar wel geen GPS meer ingebouwd worden want in 2014 moeten alle vervoersbedrijven verplicht overstappen op een landelijk systeem i.p.v. dat elk bedrijf zijn eigen systeem (of helemaal niets) heeft.

Als ik zo hoor wat er allemaal ingebouwd gaat worden vanaf 2014, vraag ik me af of je dan als chauffeur nog wel uit het raam kunt kijken? Zo wil men ook dat de bussen die (soms) de grens over gaan kaartverkoop-apparatuur voor dat betreffende land aan boord krijgen... Pff, doordat het vaak touringcars zijn die dit soort grensoverschrijdende lijnen rijden, zijn die dashboarden helemaal niet ontworpen/toe berust voor de plaatsing van al dat soort apparatuur.
Echter verwacht het ministerie van transport dat dit soort lijnen met bussen van het allerhoogste comfort worden gereden, zodoende kom je automatisch bij een touringcar uit.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Berichten uit Luxemburg

Bericht door Michael »

Het is dat een Volvo 8700 niet meer leverbaar is want die hier bij Veolia in Brabant rondrijden zijn heel luxe. Full airco, Airco per stoel, Klaptafeltjes bij elke stoel. Leeslampjes. En in het voorste gedeelte van de bus een bagagerek. De opvolger van de Volvo 8700, de Volvo 8900 zou ook wel op die manier leverbaar zijn neem ik aan.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Berichten uit Luxemburg

Bericht door STF »

Ik geloof dat ze het hier niet zo op Volvo hebben, weet niet waarom.
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Berichten uit Luxemburg

Bericht door Ronald »

Maar toegankelijkheid is in Luxemburg zeker geen hot item, als men graag touringcars heeft...
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Berichten uit Luxemburg

Bericht door Suus »

Michael schreef:Het is dat een Volvo 8700 niet meer leverbaar is want die hier bij Veolia in Brabant rondrijden zijn heel luxe. Full airco, Airco per stoel, Klaptafeltjes bij elke stoel. Leeslampjes. En in het voorste gedeelte van de bus een bagagerek. De opvolger van de Volvo 8700, de Volvo 8900 zou ook wel op die manier leverbaar zijn neem ik aan.
Yup. Arriva heeft ze in Zuid-Holland en ik moet zeggen, het zijn knappe bussen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Berichten uit Luxemburg

Bericht door Michael 1988 »

Ronald schreef:Maar toegankelijkheid is in Luxemburg zeker geen hot item, als men graag touringcars heeft...
Ergens een aantal pagina's terug staat dat op de streekvervoer veelal hogevloersbussen gewenst zijn. Als je op http://www.bus-an-zuch.de kijkt zie je ook veelal hogevloersbussen. De meeste lagevloersbussen rijden dan ook op stadsdiensten (soms als onderaannemer bij AVL) of als schoolbus.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Berichten uit Luxemburg

Bericht door STF »

Lagevloersbussen zijn streng verboden op de meeste streekdiensten, andersom maakt niet uit, je mag gerust een stadsdienst met een luxe hogevloersbus rijden.
Komende woensdag ga ik met een bekende buschauffeur mee, die krijgt zo te zien (volgens het rooster) een Mercedes Integro mee om in het centrum van Luxemburg-stad een tweetal lijnen te gaan rijden.

bij elke rit schrijft het ministerie van transport voor wat bus het minimaal moet zijn. Meestal is dat klasse 7 geloof ik, wat een eenvoudige hogevloersbus van minimaal 12 meter is.
Ik weet niet exact welke klasse-nummer een lagevloersbus van minimaal 12 meter heeft maar dat zal ergens iets van klasse 3 of 4 zijn.

Schoolbussen hoeven weliswaar niet aan zo'n gek hoge klasse te voldoen maar zijn in de praktijk zelden lagevloersbussen want bij veel busfabrikanten zijn uitsluitend de hogevloersbussen met gordels leverbaar, wat een verplicht item tijdens een schoolbusrit is. (Bij nieuwe midi-bussen moeten nu zelfs driepuntsgordels gemonteerd zijn, als je met die voertuigen schoolbusritten wilt rijden. Belachelijk natuurlijk want kinderen van die leeftijd kunnen niet in een driepuntsgordel zitten, dan loopt het diagonale deel midden over hun gezicht.)
Bovendien is een lagevloersbus meestal ook niet in staat een schoolbusrit te rijden; de kinderen worden voor de deur opgehaald/thuisgebracht, dit kunnen de meest steile straatjes zijn wat over het algemeen geen succes is met een lagevloersbus omdat de bodemplaat klem loopt in van die scherpe haarspeldbochten.

Wat ik persoonlijk en eigenlijk ook de meeste buschauffeurs niet zo'n succes vinden; het ministerie van transport wil bij diverse ritten dat het balkon ook volgebouwd is met stoelen, die vervolgens nooit gebruikt worden (wegens te weinig reizigers) maar een moeder met kinderwagen totaal niet weet waar ze dat ding neer moet zetten want het gangpad is er te smal voor en bij de deur kan ook niet want daar zit een trap.
Er hebben enige tijd zelfs drie bussen in deze regio rondgereden die 57 zitplaatsen in 12 meter hadden...
Standaard 12 meter uitvoering: 49 zitplaatsen
Balkon volgebouwd: +4 zitplaatsen
Trap bij voordeur met klapzittingen uitgerust: +2 zitplaatsen
Trap bij achterdeur half volgebouwd: +2 zitplaatsen

Inmiddels zijn overal die twee klapzittingen bij de voordeur weggehaald, er kon niemand meer instappen als daar mensen zaten.
Laatst gewijzigd door STF op zo 24 nov 2013, 01:51, 1 keer totaal gewijzigd.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Berichten uit Luxemburg

Bericht door STF »

Twee extra zitplaatsen, die dus voor de ene deurhelft zitten:
Afbeelding

Je kunt ze overigens door een pedaal in te trappen wel iets naar voren kantelen, zodat de ene deurhelft weer enigszins zijn functie terugkrijgt.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Berichten uit Luxemburg

Bericht door STF »

In het GVB Amsterdam topic hebben jullie het trouwens over belachelijk korte halteafstanden, in Luxemburg komt dat over het algemeen niet vaak voor, behalve dan in Hostert:

Afbeelding

Maarliefst 125 meter...
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3015
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Berichten uit Luxemburg

Bericht door nvdw »

STF schreef:Vanavond kwam een buschauffeur helemaal in de knoei met de rij/rusttijden dus wilde eigenlijk de laatste rit van zijn dienst een beetje gaan inkorten want het was nog een heel stuk rijden terwijl er kilometers lang geen haltes meer volgen, pas 500 meter voor het eindpunt nog eentje (waar natuurlijk echt nooit iemand in stapt).
Maar ja de directie wil perse dat je de rit afmaakt, ook al zijn er überhaupt geen tussenliggende haltes meer. Aangezien ze regelmatig op kantoor de GPS-log van een bus(chauffeur) nakijken neemt men geen risico en maakt de rit toch maar af.
De directie eist dus wel van de chauffeur dat hij zijn rit afmaakt, maar zal waarschijnlijk niet thuis geven als die chauffeur met een dikke boete terugkomt omdat hij door de Luxemburgse ILT van de weg is geplukt met een forse rijtijdoverschrijding. Oplossing dus: na vierenhalf uur rijtijd de bus aan de kant gooien, bij voorkeur ter hoogte van een eetgelegenheid of iets dergelijks, na drie kwartier de rit weer oppakken en bij terugkomst op de zaak overuren schrijven (A)
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Berichten uit Luxemburg

Bericht door STF »

Die 4,5 uur rijden en dan minstens 45 minuten pauzeren is hier doorgaans geen probleem, vaak heb je zelfs een pauze van 3 uur. Nee het gaat om de negen uur nachtrust die door een kleine vertraging niet tot nauwelijks meer haalbaar is, dat is bij een hoop Luxemburgse vervoersbedrijven echt een probleem. Je bent bijvoorbeeld om 22.00 uur klaar met werken maar moet om 7.10 uur weer beginnen, dat zijn 9 uur en 10 minuten dus theoretisch klopt het wel maar als je met 15 minuten vertraging bij de stalling arriveert (doordat er op een bochtige onoverzichtelijke weg een boer met zijn tractor voor je reed, doordat er een auto verkeerd geparkeerd stond waardoor je de bocht niet door kwam en dus moest omrijden, etc.) dan heb je dus een probleem.
Dat was hier dus ook het geval, eergisteren. De chauffeur mocht weliswaar nog 22 minuten van de 4,5 uur rijden toen hij op de stalling arriveerde maar van die 9 uur nachtrust was nog maar ruim 8,5 uur over.

Wat is ILT eigenlijk?
De boete voor de buschauffeur is bij zo'n controle van de douane vrij laag, de boete voor de werkgever is echter torenhoog omdat die tenslotte de schuldige is.
Mr-W
Berichten: 3054
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Berichten uit Luxemburg

Bericht door Mr-W »

STF schreef: Wat is ILT eigenlijk?
De boete voor de buschauffeur is bij zo'n controle van de douane vrij laag, de boete voor de werkgever is echter torenhoog omdat die tenslotte de schuldige is.
Inspectie Leefomgeving en Transport
ILT valt onder het ministerie van infrastructuur en millieu.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Berichten uit Luxemburg

Bericht door STF »

Aha, nooit van gehoord. Hier in Luxemburg kan uitsluitend de douane zoiets controleren.
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3015
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Berichten uit Luxemburg

Bericht door nvdw »

STF schreef:De boete voor de buschauffeur is bij zo'n controle van de douane vrij laag, de boete voor de werkgever is echter torenhoog omdat die tenslotte de schuldige is.
Dus de chauffeur krijgt bij controle sowieso een boete en als hij pech heeft kan zijn baas met allerlei bewijsstukken laten zien dat het toch echt de schuld van de chauffeur is geweest dat hij zijn rusttijd niet is nagekomen...
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Berichten uit Luxemburg

Bericht door STF »

Vanmiddag wel gelachen; stappen twee jongens in, waarvan de eerste een kaartje van Bitburg naar Irrel wilde kopen, ja dat is dan 5,60 euro zei de chauffeur. Vervolgens was de tweede aan de beurt en vroeg om een kaartje van Bitburg naar Echternach. HUH WAAROM GA JIJ NAAR ECHTERNACH, vroeg die eerste jongen verbaasd...
Let maar op, mompelde de tweede.
Dat is dan 5,00 euro vertelde de chauffeur en je bent slim merkte ie op.

Uiteraard zijn ze allebei in Irrel uitgestapt, wat zo'n 7,5 kilometer korter rijden maar 60 cent duurder is dan naar Echternach.

Verklaring voor dat onlogische prijsverschil:

Luxemburg kent geen tarief op basis van zones of kilometers, werkt met een vaste prijs per tijdsduur van 2 uur, een dag, een maand of een jaar. Duitsland werkt (in die regio) met een tarief aan de hand van het aantal zones.
Op deze "internationale" buslijn heb je drie soorten tarieven: het Duitse tarief voor het Duitse gedeelte (=duur), het Luxemburgse tarief voor het Luxemburgse gedeelte (=goedkoop) en het "internationale" tarief wat een combinatie van tijdsduur en zones is (=goedkoper dan het Duitse tarief maar veel duurder dan het Luxemburgse tarief).
Doordat die eerste jongen een begin en eindhalte binnen Duitsland had kreeg hij een kaartje naar Duits tarief, die tweede jongen had een beginhalte in Duitsland en een eindhalte in Luxemburg dus kreeg een "internationaal" kaartje.

Je hebt ook vaak mensen die van Bitburg naar Bollendorf (Duitsland) willen, dat is 6,90 euro maar door te zeggen dat ze naar Bollendorf-pont willen (Luxemburg) kost het hen maar 5,00 euro.
Ik ken ook wel inwoners van Duitsland die op een "internationaal" maandabonnement in Duitsland reizen, ze komen in die hele maand geen enkele keer in Luxemburg met het OV. Ze sparen op die manier extreem veel geld uit.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Berichten uit Luxemburg

Bericht door Meltrain »

Geweldig verhaal met dito logica weer. :lol:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Berichten uit Luxemburg

Bericht door STF »

Vanmiddag als test in Duitsland met mijn E@GO pas probleemloos ingecheckt, wat ten eerste eigenlijk al niet zou mogen kunnen want de E@GO apparatuur is GPS-gekoppeld dus het systeem ziet dat de bus in het buitenland aan het rijden is; de Duitse vervoersbewijzen (in die regio) en internationale vervoersbewijzen bestaan niet in digitale vorm.
Ten tweede stond er op die bewuste E@GO pas een reisproduct dat uitsluitend in de 1e klas van de (Luxemburgse) trein geldig is.
In een bus heb je met dat reisproduct echt niets te zoeken... Is gewoon zwartrijden...
De buschauffeuse kon het ook nauwelijks geloven dat ik met zoiets doodleuk het groene lampje en goedkeur-toontje kreeg...

Van de week in Luxemburg-stad eens even testen of ik met mijn maandabonnement voor de streekbussen + treinen ook in de stadsbussen kan inchecken want daar is dit abonnement niet op geldig (scheelt in prijs als je dat op het abonnement weg laat). De E@GO apparatuur kan zien welk lijnnummer de bus heeft, van 1 t/m 99 is de stadsreeks en van 100 t/m 999 is de streekreeks.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Berichten uit Luxemburg

Bericht door STF »

Bah wat heb je toch af en toe een ordinaire lui die met de bus meewillen (heeft natuurlijk weinig met Luxemburg van doen want in andere landen is dat van tijd tot tijd net zo):

Vanmiddag stapte een man in (geopend blikje bier in zijn hand), de buschauffeuse vroeg vriendelijk naar zijn vervoersbewijs; nee dat had hij niet en ging hij niet kopen ook, wilde vervolgens doorlopen...
Ja dan mag je ook niet met de bus mee zei ze.
Nou goed dan zou hij wel op een andere manier betalen, probeerde z'n piemel te voorschijn te toveren (gaat een beetje lastig met een blikje bier in je handen) want hij zou haar wel even een goede beurt geven, dan mocht hij vast en zeker met de bus mee!
Pff, kan het nog ordinairder...
Het viel me nog mee dat ie vrijwel direct daarna uitstapte.

Op een gegeven moment stapte er ook een meisje in die uitlegde dat ze haar abonnement thuis had laten liggen, geen probleem zei de chauffeuse; laat je legitimatie maar zien dan noteer ik je naam en vraag het na de rit even na of het klopt dat je een abonnement hebt. (Kan helemaal niet, je kunt dat nergens navragen.... :wink: )
Wie denk je dat er aan het einde van de rit naar voren kwam om alsnog een kaartje te kopen?
Haha het klonk vrij overtuigend eigenlijk, over dat vergeten abonnement maar kennelijk was er dus niets van waar.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Berichten uit Luxemburg

Bericht door Z2N »

Dat je als je geen geldig vervoerbewijs hebt alsnog mee mag reizen met de bus in Luxemburg! Zou leuk zijn als dat hier ook kon..
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Berichten uit Luxemburg

Bericht door STF »

Staat niet zo in de regels natuurlijk maar als je met een tamelijk aannemelijk verhaal komt (bijvoorbeeld je abonnement in de broekzak laten zitten die momenteel in de wasmand ligt) zijn die controlerende chauffeurs (zijn er maar weinig die dat doen) de beroerdste niet en laten je evengoed meerijden.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Berichten uit Luxemburg

Bericht door STF »

Pff, had bijna komende zaterdag rond 5.00 uur 's morgens op een bushalte ergens in the middle of nowhere klaar kunnen staan voor de eerste rit...
Een buschauffeur zat vandaag te mopperen dat ie zaterdagochtend een totaal kansloze lijn (nooit reizigers, slechts een kwartier van begin tot eindpunt rijden) de hele tijd op en neer moet rijden tot ergens 12.00 uur. Of ik niet vanaf de eerste rit mee kon rijden ter gezelschap?
Zoals iedereen wel weet ben ik een nachtmens dus ik moet er niet aan denken om met zo'n dienst mee te rijden, zei echter tegen die chauffeur dat als hij me nu 12,50 euro zou geven, ik zaterdagochtend om 5.00 uur daar klaar sta op de halte.
Wat denk je? Begint ie 12,50 euro uit zijn portemonnee te pakken want ja voor een beetje gezelschap op zo'n eenzame dienst wilde hij best wat betalen...
Ik heb maar snel gezegd dat ik toch eigenlijk liever uitslaap.
Ooit op de camping zoiets meegemaakt; iemand vroeg of ik zijn voortent wilde opzetten, ja hoor voor 50 euro wil ik dat wel doen. Nou kreeg zo 50 euro in mijn handen gedrukt... :shock:
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Berichten uit Luxemburg

Bericht door Michael 1988 »

STF schreef:Pff, had bijna komende zaterdag rond 5.00 uur 's morgens op een bushalte ergens in the middle of nowhere klaar kunnen staan voor de eerste rit...
Een buschauffeur zat vandaag te mopperen dat ie zaterdagochtend een totaal kansloze lijn (nooit reizigers, slechts een kwartier van begin tot eindpunt rijden) de hele tijd op en neer moet rijden tot ergens 12.00 uur. Of ik niet vanaf de eerste rit mee kon rijden ter gezelschap?
Zoals iedereen wel weet ben ik een nachtmens dus ik moet er niet aan denken om met zo'n dienst mee te rijden, zei echter tegen die chauffeur dat als hij me nu 12,50 euro zou geven, ik zaterdagochtend om 5.00 uur daar klaar sta op de halte.
Wat denk je? Begint ie 12,50 euro uit zijn portemonnee te pakken want ja voor een beetje gezelschap op zo'n eenzame dienst wilde hij best wat betalen...
Ik heb maar snel gezegd dat ik toch eigenlijk liever uitslaap.
Ooit op de camping zoiets meegemaakt; iemand vroeg of ik zijn voortent wilde opzetten, ja hoor voor 50 euro wil ik dat wel doen. Nou kreeg zo 50 euro in mijn handen gedrukt... :shock:
Ik weet nu niet zeker niet of je nu een man bent of een vrouw (neem even aan een man gezien het verhaal van de voortent), maar een vrouw als gezelschap en daarvoor betalen snap ik nog wel, maar een man die een man betaald voor gezelschap :shock: . Ik zou mij daar ook erg onprettig bij gaan voelen. En al helemaal om voor €12,50 zeven uur meerijden met de bus (gratis mag ik hopen) voor alleen gezelschap. Niet lullig bedoelt maar 7 uur lang elk kwartier dezelfde rit begint mij op een gegeven moment ook te vervelen. Dan is 1 miljoen euro nog niet eens genoeg ;).
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Berichten uit Luxemburg

Bericht door STF »

Hahaha, ik bedoel gewoon gezelschap in de vorm van kletsen, het is een chauffeur die niet zo goed tegen alleen zijn kan want dat is zo stil, praat erg graag. :wink:
Verder zoek ik er niets achter hoor, jij zo te horen wel, hahaha.

Zeven uur lang telkens dezelfde rit hou ik ook amper vol, daarom dat ik er maar gewoon niet aan begin.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten