9 keer per dag station overgeslagen

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: 9 keer per dag station overgeslagen

Bericht door Thom91 »

Klaasje schreef:
Thom91 schreef:Afbeelding.
Ohja? ;)
In die boog mag je maar 160 km/h grapjas.
marlies schreef:Ja, op de hanzelijn hebben de haltes onderweg doorgaande sporen die niet een perron liggen omdat er anders geen 200 gereden zou mogen worden. Je moet er alleen niet per ongeluk een sprinter overheen sturen.
:evil: -o-
Komt wel goed schatje.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: 9 keer per dag station overgeslagen

Bericht door Klaasje »

Ruben schreef:Op station Weesp 78 keer een stop overgeslagen. Fantastische dienstverlening als je daar een overstap wilde doen op de aansluitende andere sprinter.
Daar willen nog wel eens defecte treinen staan. Dan kan je doorrijden als accepteert dat bepaalde treinen niet stoppen te Weesp. Op andere plekken een paar km verderop zou het een stremming en opgeheven treinen gaan. Zomaar zonder de achtergrond iets zeggen is heel simpel, de juiste conclusie trekken is iets lastiger.
Edwin schreef:Almere Centrum ook 10 keer.
Er zijn nog wel eens omgeleide IC-Berlijns geweest die onterecht in de reisinfo terecht zijn gekomen als stoppende trein.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13665
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: 9 keer per dag station overgeslagen

Bericht door Vinny »

marlies schreef:
Thom91 schreef:Afbeelding
Ohja? ;)
Oh.. blijkbaar heb ik weer eens iets gedroomd, ook over dat 200km/h verhaal. In Dronten is het trouwens wel het geval en heeft het incident waar ik aan dacht daadwerkelijk plaatsgevonden. Zat er maar 1 halte naast :+
Misschien droom je nieuwsberichten :lol:
Was een tijdje geleden een wisselstoring. Toen reden er bussen in plaats van treinen om de stations Dronten en Kampen-Zuid te bedienen. :wink:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8664
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: 9 keer per dag station overgeslagen

Bericht door Milco »

De omgeleide IC-Berlijn en de s2600 zijn volgens mij ook wel eens onterecht op Wp ingepland wat dus uiteindelijk geen stop bleek te zijn...
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: 9 keer per dag station overgeslagen

Bericht door Klaasje »

De Berlijner dan zelfs met stop op de middensporen.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: 9 keer per dag station overgeslagen

Bericht door reisthijs »

Dronten is het afgelopen jaar één keer overgeslagen volgens de lijst, dat moet dan dit voorval zijn geweest:
nu.nl: Trein rijdt station Dronten voorbij
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13544
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: 9 keer per dag station overgeslagen

Bericht door Wubbo »

Wat wel eens gebeurt met flink vertraagde stoptreinen is dat ze op een gegeven moment non-stop doorrijden naar het eindpunt, om daar in ieder geval de vervolgdienst enigszins op tijd te kunnen starten. Dat kan ook overslaan van grote stations verklaren.
Stéphane
Berichten: 790
Lid geworden op: do 22 dec 2011, 10:25
Locatie: België

Re: 9 keer per dag station overgeslagen

Bericht door Stéphane »

Werden die ook meegeteld in deze statistiek?
Een winterse dag:
De trein in België: Het enige dat niet gekker doet dan anders.
De trein in Nederland: Het enige dat echt gekker doet dan anders.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13665
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: 9 keer per dag station overgeslagen

Bericht door Vinny »

Als de trein wordt opgeheven dan rijdt hij toch formeel als ledig mat.?
Misschien als de trein niet ontruimd wordt en onder zijn eigen nummer rijdt, dat het dan wel meetelt.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: 9 keer per dag station overgeslagen

Bericht door Geert »

Zijn er al kamervragen gesteld over de halte Onze Lieve Vrouwe ter Nood waar in 2012 percentueel de meeste treinen zijn opgeheven?
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: 9 keer per dag station overgeslagen

Bericht door Thom91 »

Mijn trein rijdt er nu ook langs. Verdorie :(
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13665
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: 9 keer per dag station overgeslagen

Bericht door Vinny »

Geert schreef:Zijn er al kamervragen gesteld over de halte Onze Lieve Vrouwe ter Nood waar in 2012 percentueel de meeste treinen zijn opgeheven?
Ik kan dat station niet in de nu.nl app opvragen. Het overslaan van die halte is wel raar, het is een evenementenhalte. Er stoppen alleen treinen als dat van te voren door de kerk is aangevraagd. Het is dan natuurlijk wel cynisch om het station vervolgens doodleuk voorbij te rijden. Iets met een gebrek aan professionaliteit en zo.
Vanaf december kan het niet meer voorkomen. De Kerk heeft een bus gehuurd en voortaan rijden er dus bedevaartsbussen vanaf station Castricum. Vermoedelijk speelt een vergrijzing van de bedevaartsgangers ook mee.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Anne
Berichten: 1971
Lid geworden op: ma 20 jun 2011, 00:38
Locatie: Den Hoorn (ZH)

Re: 9 keer per dag station overgeslagen

Bericht door Anne »

Ik hoop niet dat ze Den Haag Centraal gaan overslaan,
want dan krijg je dit
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: 9 keer per dag station overgeslagen

Bericht door Geert »

Vinny schreef:Ik kan dat station niet in de nu.nl app opvragen. Het overslaan van die halte is wel raar, het is een evenementenhalte. Er stoppen alleen treinen als dat van te voren door de kerk is aangevraagd. Het is dan natuurlijk wel cynisch om het station vervolgens doodleuk voorbij te rijden. Iets met een gebrek aan professionaliteit en zo.
Vanaf december kan het niet meer voorkomen. De Kerk heeft een bus gehuurd en voortaan rijden er dus bedevaartsbussen vanaf station Castricum. Vermoedelijk speelt een vergrijzing van de bedevaartsgangers ook mee.
Het station stond in de pdf op de site van de overheid (2012, in 2013 is de halte al uit de lijst gehaald). De reden dat de halte niet meer bediend wordt is overigens (had ik gelezen) het probleem dat het niet aan allerlei normen voldoet: te laag perron, geen ov-chipkaartapparatuur (...), maar vooral ook een slechte veiligheidssituatie. Schijnt meerdere keren voorgekomen te zijn dat de nonnen vergaten het hek bij het perron te openen en de bedevaartgangers liepen toen maar via het spoor naar de dichtstbijzijnde overweg...
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50895
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: 9 keer per dag station overgeslagen

Bericht door Suus »

Er is van zomer nog een relletje geweest wie nu de sleutel had van het hek, het klooster gaf aan van niets te weten...

Tja, dat toen razendsnel de suggestie voor een bus uit de hoed kwam was geen verrassing natuurlijk en wellicht is het ook wel beter zo :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: 9 keer per dag station overgeslagen

Bericht door Thom91 »

Het is officieel ook geen station meer. Het is geschrapt.
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21346
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: 9 keer per dag station overgeslagen

Bericht door Meltrain »

In de OdR van november stond een stukje over de sluiting van Olv.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13665
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: 9 keer per dag station overgeslagen

Bericht door Vinny »

Het inzetten van bussen is natuurlijk ook niet gratis natuurlijk. Het lijkt me wel comfortabeler voor de reizigers. Die stappen gelijk in de intercity.
Er is van zomer nog een relletje geweest wie nu de sleutel had van het hek, het klooster gaf aan van niets te weten...
Dat is gewoon een kwestie van de zaak niet goed regelen. Als het station als evenementenhalte gebruikt zou blijven worden dan had het wel een opknapbeurt moeten krijgen. Liefst met een tweezijdig perron bij het fietstunneltje dat er in de buurt ligt. Dan had het hek ook open kunnen blijven en hadden er incheck-zuiltjes geplaatst kunnen worden.
Waarschijnlijk kost dat te veel geld en is er te weinig ruimte voor.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:25

Re: 9 keer per dag station overgeslagen

Bericht door M57 »

Ik heb op Ut wel eens een s7400 meegemaakt die in Utrecht via spoor 16 werd geleid en de perrons niet aandeed.
Nitein-Repart
Berichten: 3541
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: 9 keer per dag station overgeslagen

Bericht door Nitein-Repart »

Vandaag heeft de t3644 de stations tussen Arnhem en Nijmegen overgeslagen. Dit werd keurig op station Nijmegen en in de trein omgeroepen. Trein vetrok met +4 uit Nijmegen en kwam met -4 Arnhem binnen.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
waldo79
Berichten: 7628
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: 9 keer per dag station overgeslagen

Bericht door waldo79 »

Dat geeft te denken :) Gratis +30 voor reizigers uit Nml en Ahz voor bestemmingen Dv en verder, daar kon ik me toen het me een aantal keren overkwam kapot aan ergeren.
Nitein-Repart
Berichten: 3541
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: 9 keer per dag station overgeslagen

Bericht door Nitein-Repart »

In Elst had dat ding wel mogen stoppen aangezien hij met -4 Arnhem binnen kwam.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Bakpapier
Berichten: 1203
Lid geworden op: di 08 jul 2014, 15:46

Re: 9 keer per dag station overgeslagen

Bericht door Bakpapier »

Ik maakte een keer mee dat de stations Amsterdam Zuid en Duivendrecht (dacht ik) werden overgeslagen door de INTERCITY. Amsterdam zuid stond toen namelijk onder water :')
Ging toen via Lelylaan en met de metro. De metro stopte wel doodleuk op Amsterdam Zuid. En er was nog een instapper ook !

Vaker heb ik meegemaakt dat de trein ergens stopte waar het niet hoefde. Bijvoorbeeld destijds de IC vlissingen - Asd die op Kruiningen Yerseke niet verder kon. De IC uit de andere richting naar vlissingen stopte toen op Kapelle Biezelinge (ik ging terug naar Goes en maar met de bus...) Ook uit de trein worden gekickt op Lage Zwaluwe (uit de IC welteverstaan) is redelijk vaak voorgekomen.
Laatst gewijzigd door Bakpapier op vr 26 sep 2014, 14:32, 1 keer totaal gewijzigd.
waldo79
Berichten: 7628
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: 9 keer per dag station overgeslagen

Bericht door waldo79 »

Dat overslaan van die stops te Asdz was een noodsituatie, omdat het station grotendeels ontoegankelijk was voor reizigers. De situatie waar Erno-BE is een meer structurele manier om "vertraging" in te lopen. Dit terwijl het in mijn ogen oneigenlijk is ten opzichte van reizigers, die daar staan te wachten.
Bakpapier
Berichten: 1203
Lid geworden op: di 08 jul 2014, 15:46

Re: 9 keer per dag station overgeslagen

Bericht door Bakpapier »

Ik snap het ook wel, en vond het toen ook wel geinig op zich (zo veel vertraging liep ik er niet door op), maar een overgeslagen station is een overgeslagen station.

Verder ook wel eens in een NS bus gezeten die ook op delft zuid stopte, dacht dat het een snelle bus was...
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 50 gasten