Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
koekje
Berichten: 481
Lid geworden op: za 28 mei 2011, 22:33

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht #4

Bericht door koekje »

Ik denk eerder dat het systeem wat nu InfoXX is, dienst gaat doen als OV-Chipkaart aansturing. Qbis functioneert los van de OV Chipkaart. Dus er moet zeker nog wel het één en ander ingebouwd gaan worden.

Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3406
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht #4

Bericht door Zugführer »

Er rijden de hele week trouwens al veel enkelgeledes op lijn 11.Maandagavond enkele zeer vol gezien waarbij de bus zelfs "sorry, bus is vol" filmde (volgens mij geldt dat op heel veel ritten naar de Uithof)
Is er zo veel defect of heeft het iets met Qbuzz te maken? Of een combinatie?
Ik ben sowieso benieuwd hoe het vanaf december gaat, ik heb het idee dat de reizigersstroom Uithof-centrum in de spits wat onderschat wordt
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht #4

Bericht door Daniel »

Die haltebordjes zien er trouwens wel fraai en duidelijk uit!
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
010jongen
Berichten: 717
Lid geworden op: ma 25 apr 2011, 19:56

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht #4

Bericht door 010jongen »

Ik merk trouwens dat de lijnen 74 en 77 richting Nieuwegein tijdens de spits steeds drukker aan het worden zijn. Geregeld staanplaatsen op beide lijnen. Wordt weer gauw tijd dat de tram terug komt aan de centrumzijde.
Jurre
Berichten: 1044
Lid geworden op: ma 11 okt 2010, 18:00
Locatie: Amersfoort

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht #4

Bericht door Jurre »

Die 74 en 77 zijn met een Amba rond 8:00 altijd zodanig vol dat er niemand meer bij kan. Dat zijn echt lijnen waar je de Citaro G's in kan zetten, die ik juist altijd op de (minder drukke?) 53 zie.
Etienne
Donateur
Berichten: 7907
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht #4

Bericht door Etienne »

Jurre schreef:die ik juist altijd op de (minder drukke?) 53 zie.
Er zijn toch enkele ritten van de 53 waar een gelede best wel handig is. (eigen waarneming)
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht #4

Bericht door Daniel »

Ik krijg het idee dat men op de valreep van de concessie wel aan het schuiven is met de geledes. Zo rijdt er tegenwoordig een gelede op lijn 65 rond de tijd dat ik van m'n werk naar het station reis. Hard nodig want die rit, die rond 16.35 uur op Utrecht Centraal aankomt, zit vaak barstensvol met scholieren. In september (toen nog met een Amba) kwam die bijna standaard met "Sorry, bus is vol" langsgereden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Busfoto.nl
Berichten: 856
Lid geworden op: za 27 feb 2010, 03:26
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht #4

Bericht door Busfoto.nl »

Daniel schreef:Die haltebordjes zien er trouwens wel fraai en duidelijk uit!
Inderdaad. Dat wit past ook veel beter bij de nieuwe concessie dan die oude kleur.
010jongen
Berichten: 717
Lid geworden op: ma 25 apr 2011, 19:56

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht #4

Bericht door 010jongen »

Hopelijik zet Qbuzz de geledes in waar het echt nodig is, vanmiddag weer een rit gezien op lijn 33 met 0 passagiers, zal ongetwijfeld aan lijn 48 gekoppeld zijn, daar rijdt namelijk ook best vaak een gelede bus, die ook vaak lucht vervoeren.

LIjn 7 lijkt ook drukker te zijn sinds de inkorting van de tram. Dat gaat, zeker tijdens de spits never goed komen met standaard bussen. Ik denk dat Qbuzz er vanuit ging dat lijn 7 zou gaan halteren aan de Jaarbeurszijde, dan zouden standaardbussen wel op hun plek zijn.

Het viel me ook op dat er best veel mensen op CS instappen op lijn 74/77 om vervolgens bij P&R over te stappen op de tram. Denk dat voor veel mensen de loopafstand toch te groot is. Eens per week reis ik van Stadion Galgenwaard naar Nieuwegein Centrum, eerst pakte ik altijd 213 en vervolgens de tram, tegenwoordig pak ik ook maar de bus omdat dit toch weer 10 min lopen scheelt.

Weet iemand of er op lijn 41 ook gelede bussen gaan rijden? (De korttraject ritten)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht #4

Bericht door Daniel »

Als er al geledes op de korte ritten van 41 gaan rijden zal dat wel alleen om de drukste ritten gaan. Immers zitten die ritten vrijwel altijd gekoppeld aan lijn 52 of 53 dus men kan niet één gelede op die ritten laten pendelen.
Het komt daarbij wel mooi uit dat de te verwachten spitsrichtingen gelijk zijn: 's ochtends uit Zeist naar Utrecht op 52/53 en op 41 naar Galgenwaard, 's middags juist andersom.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
matje82
Berichten: 133
Lid geworden op: zo 12 sep 2010, 13:30

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht #4

Bericht door matje82 »

Jurre schreef:Die 74 en 77 zijn met een Amba rond 8:00 altijd zodanig vol dat er niemand meer bij kan. Dat zijn echt lijnen waar je de Citaro G's in kan zetten, die ik juist altijd op de (minder drukke?) 53 zie.
Ik reis dagelijks met de 52/53 en die zijn ook ontzettend druk, misschien kijk jij op het station, maar er komen ontzettend veel mensen bij in de stad. Het is hier soms ook staan van voor tot achteren. De 52/53 zijn volgens mij ook drukker geworden wegens het schrappen van de halte Dreef/Krommerijnlaan. Mensen die ook lij 50/74 konden nemen nemen nu vaak de 52/53 en stappen bij Winkelcentrum Vollenhove uit.

Maar de 74/77 was me ook opgevallen, komt natuurlijk door de tram ja.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht #4

Bericht door Geert »

Halte Dreef/Krommelijnlaan opgeheven, waar is dat goed voor? Was altijd een behoorlijk drukke halte toen ik nog in Zeist woonde, gebruikte 'm zelf ook altijd.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht #4

Bericht door Daniel »

Als ik de wijzigingen zo zie is 'ie eerder verplaatst: de halte op de Utrechtseweg is daarbij vervallen, maar lijn 74 heeft een nieuwe halte Kromme-Rijnlaan gekregen op de Kromme-Rijnlaan zelf.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
matje82
Berichten: 133
Lid geworden op: zo 12 sep 2010, 13:30

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht #4

Bericht door matje82 »

Geert schreef:Halte Dreef/Krommelijnlaan opgeheven, waar is dat goed voor? Was altijd een behoorlijk drukke halte toen ik nog in Zeist woonde, gebruikte 'm zelf ook altijd.
Haha, ja zowat de drukste halte in Zeist en ook niemand begrijpt het, zelfs chauffeurs niet, die bleven er ook nog gewoon stoppen in het begin, maar nu zijn de abri's en borden weggehaald inmiddels.
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3406
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht #4

Bericht door Zugführer »

Het zijn hele nieuwe bordjes trouwens zo te zien. Ook in Utrecht noord al wat nieuwe bordjes gespot, noordelijk van prins Bernardplein. De drukste haltes zullen ze wel als laatste doen.
Afbeelding
Afbeelding
sealynx
Berichten: 79
Lid geworden op: di 26 nov 2013, 11:17

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht #4

Bericht door sealynx »

Daniel schreef:Edit: ik ben trouwens wel benieuwd waar perron F en G ergens liggen gezien de tramhaltes de letter H hebben... Volgens de plattegronden op de U-OV site zitten A, B en C (met verschillende volgnummers) aan de centrumzijde en D en E op busstation Jaarbeurszijde.
Beetje late reactie, maar F en G zijn reserve voor de ombouwfase van het huidige tijdelijke busstation Jaarbeurszijde naar het definitieve busstation Jaarbeurszijde. Dan kan tram gewoon H houden.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht #4

Bericht door Daniel »

Zugführer schreef:De drukste haltes zullen ze wel als laatste doen.
Ondertussen komen ze al aardig dicht bij het station: vanmiddag nieuwe bordjes gespot bij halte Europaplein, Anne Frankplein en Van Zijstweg. Nog niet heel goed kunnen bekijken want kwam tegelijk met de bus bij de halte, maar zag onderweg wel dat bij het Anne Frankplein alle lijnen gaan stoppen op de halte die nu bij Connexxion nog Lanslaan heet.
De huidige halte Anne Frankplein zal dus vervallen, benieuwd hoe lang het duurt voor ze de DRIP verplaatsen.

Opvallend is overigens dat, aan de busstations-plattegronden te zien, de Connexxion-streeklijnen uit de provincie Utrecht wel meegenomen zijn met de lijnkleuren terwijl de Arriva en Veolia-lijnen wit zijn en dus ook een geheel witte sticker hebben op de haltebordjes.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3406
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht #4

Bericht door Zugführer »

Zijn die busstationplattegronden eigenlijk ergens op de site te vinden? Ik ben ze nog niet tegen gekomen namelijk
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht #4

Bericht door Daniel »

Verstopt onder Contact > Veelgestelde vragen (en inmiddels zijn ze op onze wiki ook bijgewerkt)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht #4

Bericht door Daniel »

Op de busfoto-groep wordt zojuist een kop-staartbotsing van twee nieuwe Citaro's voor Utrecht op de Duitse A3 gemeld.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht #4

Bericht door Milco »

Klein gokje: de achterste bus heeft te weinig afstand gehouden op de voorste bus?

Ik vraag me nu af: zullen deze beschadigde bussen terug naar de fabriek gaan, of worden ze in Utrecht hersteld?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Tjekken
Donateur
Berichten: 180
Lid geworden op: di 18 okt 2011, 07:15

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht #4

Bericht door Tjekken »

Daniel schreef:Op de busfoto-groep wordt zojuist een kop-staartbotsing van twee nieuwe Citaro's voor Utrecht op de Duitse A3 gemeld.
Wat is de link waarmee ik bij dat bericht kom? Dank!
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht #4

Bericht door Daniel »

Er is geen link, het was een waarneming van een touringcarchauffeur die er toevallig langsreed.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
010jongen
Berichten: 717
Lid geworden op: ma 25 apr 2011, 19:56

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht #4

Bericht door 010jongen »

Op welke manier kan ik lid worden van Busfotogroep?
microshit
Berichten: 1133
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:53

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht #4

Bericht door microshit »

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 74 gasten