(BTM) OVer je reiservaringen in november 2008

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1472
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in november 2008

Bericht door JeePee »

Lijn 999 is bekend ja, maar als het goed is (= wat ons is medegedeeld en de pendeldienst geldt tot en met week 51, wanneer de Ouverturelaan weer open gaat volgens planning) kunnen de lijnen 97 en 98 weer normaal rijden vanaf 14-12.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in november 2008

Bericht door Stefan »

meltrain schreef:O, ik zag dan laatst toevallig '130 Oude Tonge via Heinenoord' in kleine letters onder elkaar. Dat had ik nog niet eerder gezien: als 'via Heinenoord' al getoond wordt, is het vrijwel altijd afwisselend.
Ik vind 'Goudswaard via' .. 'Heinenoord' ook altijd wel leuk. :p

Nee, maar dat verspringen moet er echt uitgehaald worden, het is ontzettend 'storingsgevoelig'. Het gebeurd regelmatig, dat ineens de lijnfilm 'vastslaat' en niet meer verspringt. Gelukkig hebben we nog 2 bestemmingen van 't DAV die gefilmd kunnen worden op 2 regels. Achja, liever iets dan niets. ;)
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in november 2008

Bericht door mb90 »

meltrain schreef:Verder kwam vanmiddag rond 15:20 mijn metro vanaf Alexander op Capelsebrug binnegenomen op het buitenste spoor. Bij aankomst bleek wat er aan de hand was: de meetro die ervoor zat (3x 5400) was kapot gegaan en hield het middenspoor bezet.
3x 5400 vanuit Ommoord / Nesselande op het middelste spoor (spoor 1)? Dat is ook niet zoals het hoort.

Verder gaat het hard met de instroom van de nieuwe Citaro's voor de RET. Vanmorgen reed de 317 al op lijn 66. Een Berkhofje was ook nog te zien, maar dat was de enige en dus vrees ik dat dat wel eens een van de laatste dagen zal zijn voor die serie als de instroom van de nieuwe Citaro's zo hard gaat.
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1472
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in november 2008

Bericht door JeePee »

Qbuzz bussen 1031 en 1032 waren in en rond Rotterdam vandaag. De 1031 voor tests aan het voertigvolgsysteem en de 1032 voor een kleine presentatie. Ik heb nog even meegereden van rotterdam naar Vianen. Fijne bus vind ik persoonlijk :-)
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in november 2008

Bericht door mb90 »

Ah, jammer dat ik die gemist heb. Weet je misschien ook toevallig wanneer ze naar de stallingen komen?

De Berkhofjes van de RET waren vandaag nog even met een afscheidstour bezig. Gisteren zag ik er maar 1 in de avondspits, maar vandaag waren dat er 4. Daarbij zat ook de 616, die heel lang op Noord gebakken zat.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in november 2008

Bericht door Daniel »

mb90 schreef:Weet je misschien ook toevallig wanneer ze naar de stallingen komen?
Volgens een bericht van een toekomstig Qbuzz-chauffeur op de Yahoo-groep Busfoto kwamen ze vandaag en gisteren naar de stallingen en gaan er vanaf maandag steeds twee per vestiging de weg op voor lijnverkenning.
Vanuit Ridderkerk schijnen trouwens ook een zestal RET-bussen te gaan rijden die tijdelijk gehuurd worden omdat er wegens roosterprobleempjes meer omlopen dan bussen zouden zijn.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in november 2008

Bericht door mb90 »

Ah, nice. Op het handelsterrein van Barendrecht en Ridderkerk, waar mijn stageadres is, komen toch wat nieuwe lijnen en routes, dus wie weet. :) Die RET-bussen klinkt ook leuk. Dat worden zeker Alliances uit de 800-serie die over zijn?
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in november 2008

Bericht door Geert »

meltrain schreef:Verder kwam vanmiddag rond 15:20 mijn metro vanaf Alexander op Capelsebrug binnegenomen op het buitenste spoor. Bij aankomst bleek wat er aan de hand was: de meetro die ervoor zat (3x 5400) was kapot gegaan en hield het middenspoor bezet.
Ik zag rond 15.00 uur (vanuit de t2846) 3x5400 op het spoor richting Beurs staan op Rotterdam Alexander, met 'Niet instappen' op de displays. 1+1=2?
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in november 2008

Bericht door Raymond »

Vanmorgen wou Veolia in Breda de studenten alvast kennis laten maken met de nieuwe situatie: lijn 1 was de enige die op tijd was en was zo gevuld. Toen een meute studenten die voor de 127 kwamen. Ik heb nog nooit zo krap in die bus gestaan.. Stamp en stampvol, waarbij enkele mensen zijn achtergebleven. Die konden met lijn 9 die ondertussen ook maar een keer was komen opdagen.. :roll:
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in november 2008

Bericht door Frank »

Een de laatste tijd wel erg vaak terugkerende ergernis in Nijmegen: buschauffeurs die hun deuren sluiten terwijl er nog best wat mensen in de bus kunnen staan :( .
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1472
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in november 2008

Bericht door JeePee »

Reiziger Ddrs schreef:Volgens een bericht van een toekomstig Qbuzz-chauffeur op de Yahoo-groep Busfoto kwamen ze vandaag en gisteren naar de stallingen en gaan er vanaf maandag steeds twee per vestiging de weg op voor lijnverkenning.
Vanuit Ridderkerk schijnen trouwens ook een zestal RET-bussen te gaan rijden die tijdelijk gehuurd worden omdat er wegens roosterprobleempjes meer omlopen dan bussen zouden zijn.
Hmm bij mijn weten komen de RET bussen toch echt in Krimpen...
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in november 2008

Bericht door mb90 »

Vanmorgen liet het infoscherm in RET-Alliance 907 op lijn 66 de haltes zien van lijn 73 zien. Gek genoeg stond de haltelijst van de chauffeur wel goed op zijn infoschermpje. In plaats van bij de halte Spoorweghaven stapte ik dus volgens het infoscherm uit bij de halte Rietdijk. :P

Op de terugweg zag ik in Alliance 927 bij de chauffeur de nummerplaatjes van de 612, 620 en 808 liggen. Ik denk dat deze inmiddels dus al uit dienst zijn gehaald.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in november 2008

Bericht door Daniel »

De nieuwe versie van de halteaankondiging bij Arriva DAV is toch iets te volledig: hij toont ook de telpunten :P Zo zat ik vanmiddag in 'n bus waarin doodleuk "t.h.v. Krispijntunnel" in het haltelijstje verscheen.

Ook in HWGO hebben ze weer een nieuwe variant op de halteaankondiging. In plaats dat gewoon de halte getoond wordt komt nu steeds iets als het volgende voorbij scrollen...
"Next: Kiltunnel : 15.35 *** Final: Centraal Station : 15.56"
Volgens mij is er iemand de taalbestanden vergeten te laden :lol:

Verder opvallend: een streek-Irisbusje op lijn 2/10 in Dordrecht, de 6037 om precies te zijn. Op lijn 2 reed daarnaast nog de 6212, iets wat nog ruim een maand opvallend is :P

Edit: krijg net een mailtje dat die 6037 hier was omdat de 6045 afgelopen dinsdag als gevolg van gladheid tegen een vrachtwagen gegleden is. Complete omloop is nog omgegooid voor dat ding: omdat de pollers in de binnenstad niet voor het ding omlaag wilden heeft 'ie maar de ritten op lijn 2 voor z'n rekening genomen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in november 2008

Bericht door Meltrain »

Het tonen van telpunten gebeurde toch al eerder?
En dat hadden ze er recentelijk toch uigehaald?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in november 2008

Bericht door Daniel »

In het begin van de halteaankondiging in DAV zaten ze er ook in ja. De meesten zijn er nu uit, maar "t.h.v. Krispijntunnel" is een tijdje terug ineens weer erbij gekomen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13666
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in november 2008

Bericht door Vinny »

Gisteren kennis gemaakt met Veolia Zuid-Limburg. Ze verkopen daar dagkaarten tegen zeer schappelijke tarieven (4,20). Heel comfortable bussen; ze rijden frequent (op zaterdagmiddag een tienminuten dienstregeling tussen Gulpen en Maastricht) en het was drúk... :shock: Ik had op de terugweg zelfs alleen nog maar een sta-plek...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in november 2008

Bericht door Stefan »

mb90 schreef:Ah, nice. Op het handelsterrein van Barendrecht en Ridderkerk, waar mijn stageadres is, komen toch wat nieuwe lijnen en routes, dus wie weet. :) Die RET-bussen klinkt ook leuk. Dat worden zeker Alliances uit de 800-serie die over zijn?
Ik lees het nu pas, maar het schijnen nieuwe Citaro's te worden. ;) We wachten af.

Afgelopen zaterdag stond ik netjes op tijd, om 16.04u hier bij de tram halte voor lijn 10 van 16.09u.. Om 16.30u stond ik er nog, toen tóch maar lijn 2 genomen en een stukje verder op lijn 3 overgestapt.. De trambestuurder van lijn 2 was best wel verbaasd waarom ik vroeg of lijn 10 vandaag nog kwam. :mrgreen:
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
tsov
Berichten: 4085
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in november 2008

Bericht door tsov »

Opvallendheidje van (net negen minuten) 29 november: geleed op 42 in Amsterdam:
Afbeelding
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten