Nee nee daarmee ben ik niet in de war .Wubbo schreef:Daarvan rijdt nog precies 1 trein (in de nacht vrijdag/zaterdag en zaterdag/zondag) van Utrecht naar Rotterdam. Dat heeft helemaal niks met onderhoudsroosters te maken, die zijn er niet in de nacht vrijdag/zaterdag en nauwelijks in de nacht zaterdag/zondag.Thom91 schreef:Die rijdt nog steeds, vanwege onderhoudsrooster.KM46 schreef:Er was geloof ik ook een nachtnetverbinding Rtd - Ut via Gouda. Maar Als ik het goed heb is deze weer ter ziele.
Ben je niet in de war met Den Haag HS - Rotterdam via Gouda? Op die manier gaat er in 2014 wel gereden worden vanwege het onderhoudsrooster. Zie ook hier.
Dienstregeling 2014.
Re: Dienstregeling 2014.
Re: Dienstregeling 2014.
Ik bedoelde die van 2014 Idd, die ook van Utrecht naar Rotterdam rijdt maar dan over Asd en Ledn.Wubbo schreef:Daarvan rijdt nog precies 1 trein (in de nacht vrijdag/zaterdag en zaterdag/zondag) van Utrecht naar Rotterdam. Dat heeft helemaal niks met onderhoudsroosters te maken, die zijn er niet in de nacht vrijdag/zaterdag en nauwelijks in de nacht zaterdag/zondag.Thom91 schreef:Die rijdt nog steeds, vanwege onderhoudsrooster.KM46 schreef:Er was geloof ik ook een nachtnetverbinding Rtd - Ut via Gouda. Maar Als ik het goed heb is deze weer ter ziele.
Ben je niet in de war met Den Haag HS - Rotterdam via Gouda? Op die manier gaat er in 2014 wel gereden worden vanwege het onderhoudsrooster. Zie ook hier.
Komt wel goed schatje.
Re: Dienstregeling 2014.
De overgang tussen s5000 en s15100 is ook slecht.
Vanaf Breda zit er aan het eind van de ochtendspits drie kwartier tussen de laatste 5000 en eerste 15100 en aan het begin van de middagspits zit er maar liefts vijf kwartier tussen de laatste 15100 (vertrek 14:24) en eerste 5000 (vertrek 15:42).
Aan het eind van de middagspits geldt hetzelfde als aan het eind van de ochtendspits.
Vanaf Breda zit er aan het eind van de ochtendspits drie kwartier tussen de laatste 5000 en eerste 15100 en aan het begin van de middagspits zit er maar liefts vijf kwartier tussen de laatste 15100 (vertrek 14:24) en eerste 5000 (vertrek 15:42).
Aan het eind van de middagspits geldt hetzelfde als aan het eind van de ochtendspits.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Dienstregeling 2014.
Yow, dat is niet zo cool. Is dat net zo'n Gouda - Alphen - Leiden constructie aan het begin/eind van de spitsen?
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Ach, zak er toch allemaal in
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39183
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Dienstregeling 2014.
Mja, tussen de s5000 en de 15100 zit een kwartier verschil. Waarbij je het gat waarschijnlijk weer niet naar een uur kunt krijgen omdat dan de eerste spits-5100 al uit Roosendaal komt ofzo en ze de spits-halfuursdienst ook niet een uur eerder willen laten beginnen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Dienstregeling 2014.
De spits-halfuursdienst zou een half uur eerder moeten beginnen. Dan heb je dus een tussentijd van drie kwartier net zoals net na de spits het geval is.
Ik hoop maar dat dit een foutje in de planning is dat nog hersteld kan worden. Gaten van vijf kwartier zijn niet toegestaan volgens de concessie.
Ik hoop maar dat dit een foutje in de planning is dat nog hersteld kan worden. Gaten van vijf kwartier zijn niet toegestaan volgens de concessie.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
-
- Berichten: 3541
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Dienstregeling 2014.
Kan de eerste s5000 dan niet een half uur eerder rijden, of dat er 1x/dag een s25100 (Breda-Lage Zwaluwe) komt die aansluiting geeft op de s5100 naar Dordrecht?
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Re: Dienstregeling 2014.
Het valt me ook op dat Arriva op werkdagen tussen 8:30 en 13:00 en op zaterdag tot 12:00 nog maar 1x/uur rijdt tussen Almelo en Mariënberg. Momenteel wordt er 2x/uur gereden op die tijdstippen.
Daar staat tegenover dat op de momenten dat er wel 2x/uur gereden wordt, er ook echt een mooie halfuursdienst is.
Er wordt dan altijd gekruist in Vroomshoop (nu is dat nog afwisselend Vroomshoop en Vriezenveen).
Daar staat tegenover dat op de momenten dat er wel 2x/uur gereden wordt, er ook echt een mooie halfuursdienst is.
Er wordt dan altijd gekruist in Vroomshoop (nu is dat nog afwisselend Vroomshoop en Vriezenveen).
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Dienstregeling 2014.
Aantal dingetjes die ik heb gespot:
- De s3300, s4000 en s3000 volgen elkaar in beide richtingen tussen Zaandam en Sloterdijk erg snel op. Lijkt mij dat er een trein een tikkeltje vertraging hoeft op te lopen, en alles staat elkaar weer hopeloos in de weg.
- Voor het eerst in jaren is er weer een theoretische overstap in Zaandam van de s4000 op de s3300. Sinds de oude Stoptrein Enkhuizen-Amsterdam een IC werd, is dit niet meer voorgekomen.
- De s2600 lijkt geen langere halteertijd te hebben gekregen op Schiphol richting Leiden. Dat wordt dus weer lekker ouderwets hopeloze vertraging: korte haltering, VIRM en veel koffers zijn de ideale vertragingsfactoren daar. :)
-
- De s3300, s4000 en s3000 volgen elkaar in beide richtingen tussen Zaandam en Sloterdijk erg snel op. Lijkt mij dat er een trein een tikkeltje vertraging hoeft op te lopen, en alles staat elkaar weer hopeloos in de weg.
- Voor het eerst in jaren is er weer een theoretische overstap in Zaandam van de s4000 op de s3300. Sinds de oude Stoptrein Enkhuizen-Amsterdam een IC werd, is dit niet meer voorgekomen.
- De s2600 lijkt geen langere halteertijd te hebben gekregen op Schiphol richting Leiden. Dat wordt dus weer lekker ouderwets hopeloze vertraging: korte haltering, VIRM en veel koffers zijn de ideale vertragingsfactoren daar. :)
-
Laatst gewijzigd door VIRM op ma 11 nov 2013, 23:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Dienstregeling 2014.
Voor je eerste punt scheelt dat de 2600 niet in Zaandam stopt.
Komt wel goed schatje.
Re: Dienstregeling 2014.
De s2600 heeft voldoende rijtijd op de Schiphollijn en een stop van drie minuten in Leiden om een eventuele vertraging van 1 of 2 minuten die is ontstaan op Schiphol er weer uit te rijden. Bovendien wil je treinen zo kort als mogelijk op Schiphol hebben staan, je moet er nog meer treinen kwijt.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Dienstregeling 2014.
Halteertijden op Schiphol zijn altijd te kort gepland, om maar zo snel mogelijk dat perron weer leeg te krijgen. In de rijtijd vanaf Schiphol zit dan wat extra tijd.
-
- Berichten: 3541
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Dienstregeling 2014.
De keerzijde is wel dat de symmetrietijd op .03/.33 staat en dat de aansluitingen in zowel Almelo als Marienberg in beide richtingen niet gelijk liggen. Ik zou op tijden als er in een uursdienst wordt gereden wel iets wijzigen, zodat de trein dan wel in een .00/.30-symmetrie ligt.Meltrain schreef:Het valt me ook op dat Arriva op werkdagen tussen 8:30 en 13:00 en op zaterdag tot 12:00 nog maar 1x/uur rijdt tussen Almelo en Mariënberg. Momenteel wordt er 2x/uur gereden op die tijdstippen.
Daar staat tegenover dat op de momenten dat er wel 2x/uur gereden wordt, er ook echt een mooie halfuursdienst is.
Er wordt dan altijd gekruist in Vroomshoop (nu is dat nog afwisselend Vroomshoop en Vriezenveen).
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Re: Dienstregeling 2014.
Dat geeft problemen met het goederenpad Bentheim-Amersfoort dacht ik
NS bouwt dienstregeling in 2014 verder uit
NS bouwt dienstregeling in 2014 verder uit
Geplaatst op: vrijdag 15 november 2013 15:02
Laatst bijgewerkt: vrijdag 15 november 2013 15:04
Op 15 december 2013 gaat de nieuwe NS-dienstregeling voor 2014 in. Deze bevat relatief weinig wijzigingen ten opzichte van 2013, toen de Hanzelijn in gebruik is genomen. In 2014 wordt de dienstregeling verder uitgebouwd. Zo gaat NS extra Sprinters rijden tussen Leeuwarden en Meppel. Daarnaast rijden tussen Utrecht en Geldermalsen vaker Sprinters in de avonduren. NS rijdt tussen Amersfoort en Utrecht in het weekend nachttreinen. Als gevolg van nieuwe veiligheidsregels verandert in 2014 de manier waarop ProRail onderhoud pleegt. Daardoor is op sommige trajecten in een paar doordeweekse nachten geen treinverkeer mogelijk, waardoor enkele treinen in de nacht daar vervallen.
Lees verder
Geplaatst op: vrijdag 15 november 2013 15:02
Laatst bijgewerkt: vrijdag 15 november 2013 15:04
Op 15 december 2013 gaat de nieuwe NS-dienstregeling voor 2014 in. Deze bevat relatief weinig wijzigingen ten opzichte van 2013, toen de Hanzelijn in gebruik is genomen. In 2014 wordt de dienstregeling verder uitgebouwd. Zo gaat NS extra Sprinters rijden tussen Leeuwarden en Meppel. Daarnaast rijden tussen Utrecht en Geldermalsen vaker Sprinters in de avonduren. NS rijdt tussen Amersfoort en Utrecht in het weekend nachttreinen. Als gevolg van nieuwe veiligheidsregels verandert in 2014 de manier waarop ProRail onderhoud pleegt. Daardoor is op sommige trajecten in een paar doordeweekse nachten geen treinverkeer mogelijk, waardoor enkele treinen in de nacht daar vervallen.
Lees verder
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: NS bouwt dienstregeling in 2014 verder uit
Dat is natuurlijk wel fijn, maar waarom blijft Geldermalsen-Den Bosch nog steeds een uurdienst?Daarnaast rijden tussen Utrecht en Geldermalsen vaker Sprinters in de avonduren.
Een s16000 die 18 minuten staat te keren in Geldermalsen terwijl ondertussen, 22km verderop, de s13600 28 minuten niks te doen heeft. Knoop die dan liever gewon aan elkaar.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Dienstregeling 2014.
De t6000 blijft als aparte serie doorrijden?
Re: Dienstregeling 2014.
s6000 en s16000 komen helemaal los te liggen van elkaar, dus niet meer splitsen/combineren. Maar voor zover ik dacht ging dan de s16000 gewoon 2x per uur Ut-Ht rijden, maar dat blijkt dus niet?
Als ik zie hoe vol het Bd deel kan zitten op een avond, vanuit Utrecht gezien, dan durf ik niet te geloven dat het zo is dat deze 1x uur blijft..
Als ik zie hoe vol het Bd deel kan zitten op een avond, vanuit Utrecht gezien, dan durf ik niet te geloven dat het zo is dat deze 1x uur blijft..
Re: Dienstregeling 2014.
Zitten die mensen na Geldermalsen ook nog in de trein?
Re: Dienstregeling 2014.
Ik neem ook wel eens de t16000 overdag en die stroomt goed leeg voor Gdm. In Ht wordt nagenoeg de hele trein ververst.
-
- Berichten: 1022
- Lid geworden op: za 22 jan 2011, 11:24
- Locatie: Den Haag
Re: Dienstregeling 2014.
Arriva zal een extra late trein inzetten met ingang van de nieuwe dienstregeling. Vertrek uit Zwolle om 00:56.
RTV Drenthe
RTV Drenthe
Terry Hoitz: I'm like a peacock, you gotta let me fly!
The Other Guys (2010)
Het lot van een rij instructeur:"Hij heeft altijd gelijk, maar zit er altijd naast."
The Other Guys (2010)
Het lot van een rij instructeur:"Hij heeft altijd gelijk, maar zit er altijd naast."
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Dienstregeling 2014.
Ze vergeten een belangrijk detail: die extra late trein rijdt alleen in de nacht van zaterdag op zondag.
Een andere belangrijke wijziging volgens Arriva is dat de stoptrein één minuutje sneller wordt.
Een andere belangrijke wijziging volgens Arriva is dat de stoptrein één minuutje sneller wordt.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Dienstregeling 2014.
Half reiservaring half drgl 2014:
Donderdagavond vertrok de t2660 om 18:01 ipv 18:02. A.s. donderdag vertrekt dezelfde trein weer om 18:02. Iemand eing idee waarom deze minuut verschil?
In drgl 2014 vertrekt de s2600 voortaan altijd om xx:01/xx:31 en de s700/s12700 om xx:27/xx:57, 1 minuut later dan nu. Is dit gedaan om bij een vertraagde (12)700 de 2600 er makkelijker voor te sturen vanaf Lelystad naar Almere?
Donderdagavond vertrok de t2660 om 18:01 ipv 18:02. A.s. donderdag vertrekt dezelfde trein weer om 18:02. Iemand eing idee waarom deze minuut verschil?
In drgl 2014 vertrekt de s2600 voortaan altijd om xx:01/xx:31 en de s700/s12700 om xx:27/xx:57, 1 minuut later dan nu. Is dit gedaan om bij een vertraagde (12)700 de 2600 er makkelijker voor te sturen vanaf Lelystad naar Almere?
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 77 gasten