Mag ik even kwijt #144

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #144

Bericht door Suus »

Wat zal mij dat boeien, ze hebben het er zelf naar gemaakt.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #144

Bericht door tsov »

En trouwens, een Schengenvisum regelen kan ook een helse exercitie zijn...
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
marlies
Berichten: 2083
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 15:34

Re: Mag ik even kwijt #144

Bericht door marlies »

Zelfs even over de grens naar Duitsland is voor mij een oefening in papierwerk regelen wegens medicijnen. Maar goed, in de praktijk valt dat wel mee en kan ik ook wel een paar dagen zonder.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #144

Bericht door Suus »

tsov schreef:En trouwens, een Schengenvisum regelen kan ook een helse exercitie zijn...
Maar Amerikanen hoeven dat helaas niet te doen. We weten niet eens wie er in Nederland zijn.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Mag ik even kwijt #144

Bericht door AppleMoose »

Eenmalig medicijnpaspoort aanvragen is toch voldoende?
Of wisselen je medicijnen telkens?
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #144

Bericht door webguy »

Volgens mij is zo'n a4tje maar 6 maanden houdbaar?
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #144

Bericht door tsov »

Bee schreef:
tsov schreef:En trouwens, een Schengenvisum regelen kan ook een helse exercitie zijn...
Maar Amerikanen hoeven dat helaas niet te doen. We weten niet eens wie er in Nederland zijn.
Nee, dat klopt, maar het is niet zo dat die visumbureaucratie bij ons niet bestaat :)
En we weten inderdaad niet wie er in Nederland is, maar wel wie er in Schengen is. Dat is natuurlijk het hele gevolg van dat akkoord.
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
marlies
Berichten: 2083
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 15:34

Re: Mag ik even kwijt #144

Bericht door marlies »

Ronaldussen schreef:Eenmalig medicijnpaspoort aanvragen is toch voldoende?
Of wisselen je medicijnen telkens?
Houdbaarheid van de verklaring is beperkt en ik heb meer dan alleen een medicijnpaspoort nodig. Mijn medicijnen staan tussen zaken als cocaïne en speed op de lijst ;)
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Mag ik even kwijt #144

Bericht door Karl »

tsov schreef:Ik weet dat je in Rusland en Noorwegen hetzelfde systeem hebt als je overstapt van een internationale op een binnenlandse vlucht. Dit omdat je je bagage moet aangeven bij de douane bij binnenkomst van het land. De VS is één van de weinige landen (het enige land?) die dit ook toepast op overstaps internationaal>internationaal. En met die ESTA heb je nog geluk dat wij EU-burgers zijn, want dan is dat zo geregeld, maar als Rus of Indiër kun je op zo'n traject maar beter de VS vermijden...
Internationaal > nationaal, prima, je komt het land immers binnen en dan heb je je te houden aan de regels van dat land of die zone (zoals Schengen); maar internationaal - internationaal en dan toch het gezeik van dat land hebben, dat is wel typisch Amerikaans. Anyway, ik heb vanwege een aantal factoren besloten op een aanbieding van KLM te wachten en dan te boeken (hopen dat die komen gaat voor die periode).

Sinds een jaar (?) vliegt Iberia niet meer op Amsterdam, dat vind ik wel jammer, want voormalige Spaanse koloniën zijn zo slechter bereikbaar geworden.
Het is een spectrum.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Mag ik even kwijt #144

Bericht door AppleMoose »

marlies schreef:
Ronaldussen schreef:Eenmalig medicijnpaspoort aanvragen is toch voldoende?
Of wisselen je medicijnen telkens?
Houdbaarheid van de verklaring is beperkt en ik heb meer dan alleen een medicijnpaspoort nodig. Mijn medicijnen staan tussen zaken als cocaïne en speed op de lijst ;)
Dat is een ander verhaal ja... :wink:
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #144

Bericht door tsov »

Karl schreef:Sinds een jaar (?) vliegt Iberia niet meer op Amsterdam, dat vind ik wel jammer, want voormalige Spaanse koloniën zijn zo slechter bereikbaar geworden.
Is Air Europa geen optie? Die vliegen wel van Amsterdam naar Madrid en volgens Wikipedia ook naar Lima.
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Mag ik even kwijt #144

Bericht door Vinny »

Logistieke uitdaging:
Je wilt als Nederlandse jongen samen met een Saoedisch meisje zowel Mekka als Jeruzalem bezoeken in hetzelfde jaar. Kan dat?


Ja. Dat kan.

Maar wat je dan allemaal wel niet over hoop haalt, en op welke zwarte lijsten je allemaal wel niet terecht komt... :lol:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
marlies
Berichten: 2083
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 15:34

Re: Mag ik even kwijt #144

Bericht door marlies »

Is dat zo'n situatie waarbij je daadwerkelijk bij wijze van hoge uitzondering van onze overheid 2 paspoorten krijgt zodat de ene stempelzetter niet weet dat je ook bij de ander langs bent geweest?
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #144

Bericht door deadlock »

Vinny schreef:Logistieke uitdaging:
Je wilt als Nederlandse jongen samen met een Saoedisch meisje zowel Mekka als Jeruzalem bezoeken in hetzelfde jaar. Kan dat?


Ja. Dat kan.

Maar wat je dan allemaal wel niet over hoop haalt, en op welke zwarte lijsten je allemaal wel niet terecht komt... :lol:
Gewoon een tweede paspoort aanvragen en die gebruiken voor het andere land.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Mag ik even kwijt #144

Bericht door Vinny »

Iemand uit een Arabisch land Israël binnen laten komen..., om dat probleemloos te laten verlopen moet zo iemand tot Nederlander genaturaliseerd worden.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #144

Bericht door webguy »

En waarschijnlijk ook niet Mohammed heten... Maar hoe doen die Palestijnen het dan die in Israel werken? Die nederzettingen liggen wijdverspreid door het land daar.
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: Mag ik even kwijt #144

Bericht door Freek »

tsov schreef:
Karl schreef:Sinds een jaar (?) vliegt Iberia niet meer op Amsterdam, dat vind ik wel jammer, want voormalige Spaanse koloniën zijn zo slechter bereikbaar geworden.
Is Air Europa geen optie? Die vliegen wel van Amsterdam naar Madrid en volgens Wikipedia ook naar Lima.
Air Europa is naar Madrid in ieder geval goed vliegen. Geen gratis voedsel en entertainment aan boord, maar een 2+2 stoelenopstelling maakt een hoop goed.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #144

Bericht door webguy »

Overigens vliegt Vueling toch Amsterdam - Madrid een paar keer per week. Krijg je bij Iberia dan niet een Vueling vlucht voorgeschoteld?
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #144

Bericht door webguy »

Het is overigens lastig vergelijken, maar ik zie hier bijvoorbeeld ook een United vlucht via New York. Die zou ik dan niet aanraden - dat is 2x een zo'n 7 uur in een Boeing 757, maar een gangpad met 3 stoelen aan beide kanten en das niet royaal. Ben er nog nooit geweest maar volgens mij is Newark ook niet beste vliegveld ooit.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #144

Bericht door Suus »

tsov schreef:
Bee schreef:
tsov schreef:En trouwens, een Schengenvisum regelen kan ook een helse exercitie zijn...
Maar Amerikanen hoeven dat helaas niet te doen. We weten niet eens wie er in Nederland zijn.
Nee, dat klopt, maar het is niet zo dat die visumbureaucratie bij ons niet bestaat :)
En we weten inderdaad niet wie er in Nederland is, maar wel wie er in Schengen is. Dat is natuurlijk het hele gevolg van dat akkoord.
Maar we weten niet genoeg van de mensen die naar Schengen komen, wij moeten alles weten. Dat willen de Amerikanen van Europeanen ook, dus dan wil ik op zijn minst dat Europa hetzelfde weet van die lui. En het is een mooie inkomstenbron natuurlijk :Y
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #144

Bericht door deadlock »

webguy schreef:Het is overigens lastig vergelijken, maar ik zie hier bijvoorbeeld ook een United vlucht via New York. Die zou ik dan niet aanraden - dat is 2x een zo'n 7 uur in een Boeing 757, maar een gangpad met 3 stoelen aan beide kanten en das niet royaal. Ben er nog nooit geweest maar volgens mij is Newark ook niet beste vliegveld ooit.
Wel het meest betrouwbare vliegtuig wat er bestaat.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Mag ik even kwijt #144

Bericht door Thom91 »

Dat Brugge echt een toffe stad is?
Komt wel goed schatje.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #144

Bericht door Michael »

Het luchtalarm is hier een kwartier te laat afgegaan. Dit is de oorzaak: http://www.omroepbrabant.nl/?news/20320 ... +laat.aspx
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt #144

Bericht door Gekko123 »

Vandaag geslaagd voor mijn rijbewijs. Donderdag maar eens aanvragen, want heb eerder helaas nog geen tijd.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #144

Bericht door Michael »

Gefeliciteerd *O* In 1 keer gehaald?
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 41 gasten