Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
fred1954
Berichten: 3461
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: In 2014 aanbesteding Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door fred1954 »

CamilleKreemers schreef:Welke partijen zullen inschrijven hierop?

Ik denk:
Qbuzz (wegens puur busconcessie en omdat deze regio waarschijnlijk wel in hun pakket past)
Connexxion (ze rijden er al, dus zou het vreemd vinden als ze niet inschrijven)
Ik gok ook op Arriva, die mee gaat doen.
flipje
Berichten: 1249
Lid geworden op: di 02 nov 2010, 10:36
Locatie: Zwolle e.o.

Re: In 2014 aanbesteding Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door flipje »

Connexxion en Arriva zullen wel van de partij zijn.
Bij Qbuzz heb ik zo mijn twijfels, Utrecht vergt namelijk veel tijd, geld en energie van Qbuzz. Maar mocht het daar lekker draaien dan sluit ik ze niet uit.

Hoe staat het met EBS? Kan je deze partij ook nog verwachten?
fred1954
Berichten: 3461
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: In 2014 aanbesteding Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door fred1954 »

flipje schreef:Connexxion en Arriva zullen wel van de partij zijn.
Bij Qbuzz heb ik zo mijn twijfels, Utrecht vergt namelijk veel tijd, geld en energie van Qbuzz. Maar mocht het daar lekker draaien dan sluit ik ze niet uit.

Hoe staat het met EBS? Kan je deze partij ook nog verwachten?
Qbuzz zal denk ik van de partij zijn. Het feit dat ze de BRU-concessie in handen gekregen hebben, die volgende week gaat beginnen, zou geen invloed hoeven te hebben op de AML concessie, waarvan de winnaar over ruim een jaar bekend gemaakt zal worden. Dan zijn ze in de BRU inmiddels een jaar aan het draaien. Ze hebben dan nog een jaar om een en ander op te tuigen in AML.

EBS verwacht ik eigenlijk niet. Ik heb begrepen dat EBS zich er verkeken heeft op de Concessie Waterland. Er zou extreem laag zijn ingeschreven in Waterland om vaste voet in NL te krijgen, maar dat die lage inschrijving ze nu de das omdoet, qua kosten.

Ik hou het op CXX, Arriva en Qbuzz, maar wie ben ik?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: In 2014 aanbesteding Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Suus »

Ik zie geen enkele toegevoegde waarde voor Qbuzz in Amstelland. Qbuzz is een kwaliteitsrijder die na binnenkomst in een concessiegebied de vaak wanhopige toestanden aldaar eens aanpakt. Groningen was gewoon een armoedige onoverzichtelijke pauperzooi, Utrecht was natuurlijk een godverlaten oord met een met ducktape aan elkaar hangend wrakkenbedrijf.

In Amstelland is er geen probleem met onoverzichtelijkheid, rondrijden met wrakken of een kwaliteitsgebrek, ik zie daar heel weinig mogelijkheden voor Qbuzz om nog echt toegevoegde waarde te bieden.

Maar voordat je tot dat speculaasgebeuren overgaat is het misschien interessant te kijken naar het lijnennet en dan blijkt er een hele grote onzekerheid te zijn: gaat de tram door naar Uithoorn. Er blijkt een behoorlijk reizigerspotentieel te zijn dat Aalsmeer niet had, het hangt nu vooral af van de Kosten-Baten-Analyse volgens mij. Maar als je met die tram gaat rijden moet eigenlijk het volledige lijnennet in Almere en rondom Uithoorn op de schop en heb je veel minder bussen nodig dan je nu hebt voor de lijnenbundel 142/174+146+170.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
fred1954
Berichten: 3461
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: In 2014 aanbesteding Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door fred1954 »

Bee, het feit dat het OV in de AML concessie zonder al te veel problemen verloopt zal Qbuzz er niet van weerhouden om in te schrijven lijkt me. Zou m.i. juist een pré zijn voor Qbuzz dat ze geen puin hoeven te ruimen in AML. Wat Uithoorn betreft heb je gelijk. Als het goed is, zal er eind dit jaar een rapport uitkomen over doortrekking van de Amstelveentram naar Uithoorn. Aalsmeer is in dit verband al afgevallen. De verwachte passagiersaantallen vanuit Aalsmeer zijn niet voldoende voor een verantwoorde tramdoortrekking. Voor Uithoorn zou die uitkomst wel eens anders kunnen zijn. Overigens gaat er nog veel meer veranderen met de komst van de NZL.
Ik ga er van uit dat de potentiële inschrijvers voor AML daar al rekening mee zullen houden.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21270
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: In 2014 aanbesteding Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Meltrain »

Ik denk eerder dat het t.z.t. gewoon in de offerte komt te staan. :wink:
Nu al ergens rekening mee houden, is wel erg vroeg.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: In 2014 aanbesteding Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Vinny »

De verwachte passagiersaantallen vanuit Aalsmeer zijn niet voldoende voor een verantwoorde tramdoortrekking. Voor Uithoorn zou die uitkomst wel eens anders kunnen zijn.
Het zal niet liggen aan het reizigerspotentieel, maar aan de goede/slechte inbedding van de tram in het netwerk.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Aalsmeer
http://nl.wikipedia.org/wiki/Uithoorn
De plaatsen hebben allebei ongeveer net zoveel inwoners namelijk.

Voor wat betreft de concessie: de tram ligt er de komende 10 jaar gewoon niet. Ik denk dat met de gedwongen overstap op station Zuid (de metro wordt immers niet doorgetrokken) er vanuit de regio Amstelland nog meer een verschuiving naar het streekvervoer ontstaat. Je gaat niet in een godverlaten oord als Poortwachter of Sacharovlaan overstappen om vervolgens nog eens op Amsterdam-Zuid opnieuw over te stappen. Dat wordt gewoon autorijden naar het centrum van Amsterdam dus. :roll:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
fred1954
Berichten: 3461
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: In 2014 aanbesteding Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door fred1954 »

Vinny schreef:
De verwachte passagiersaantallen vanuit Aalsmeer zijn niet voldoende voor een verantwoorde tramdoortrekking. Voor Uithoorn zou die uitkomst wel eens anders kunnen zijn.
Het zal niet liggen aan het reizigerspotentieel, maar aan de goede/slechte inbedding van de tram in het netwerk.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Aalsmeer
http://nl.wikipedia.org/wiki/Uithoorn
De plaatsen hebben allebei ongeveer net zoveel inwoners namelijk.
Vinny, het besluit om geen tram naar Aalsmeer door te trekken heeft wel degelijk te maken met het aantal te verwachten passagiers. Weliswaar hebben de beide gemeentes bijna hetzelfde aantal inwoners, maar veel inwoners van Aalsmeer werken op of rond de bloemenveiling of aanverwante bedrijven en blijven derhalve binnen de gemeente werken, of in ieder geval in de nabijheid van Aalsmeer. In Uithoorn is dat blijkbaar anders.

Doortrekken Amstelveenlijn naar Aalsmeer niet haalbaar

De Stadsregio Amsterdam heeft met een zogenoemde ‘quickscan' onderzocht of het haalbaar is om de Amstelveenlijn door te trekken naar Aalsmeer. Uit dit onderzoek blijkt dat het doortrekken van deze tram te weinig reizigers zal trekken en te veel zal kosten.

In het onderzoek is onder andere rekening gehouden met het aantal inwoners en arbeidsplaatsen in Aalsmeer in 2020, de ontwikkeling van bedrijventerreinen en de bezoekersaantallen van Bloemenveiling FloraHolland. Om een tramverbinding naar Aalsmeer aan te kunnen leggen zijn ongeveer 6.000 tot 9.000 reizigers per dag nodig. Uit de resultaten van het onderzoek blijkt dat de tram naar Aalsmeer maximaal 3.000 reizigers zal trekken. Wanneer de tram zes keer per uur zou rijden, zitten er in de spits tussen Aalsmeer en Amstelveen Westwijk gemiddeld slechts 17 tot 23 mensen in iedere tram. Buiten de spits zou dit aantal nog lager zijn.

De investeringen die nodig zijn om de tramverbinding tot stand te brengen zijn te hoog in verhouding tot het aantal reizigers. Het advies is dan ook om te blijven uitgaan van een busverbinding en te bekijken welke maatregelen de kwaliteit van het busvervoer verder kunnen verbeteren. Door toekomstige toeristische en economische ontwikkelingen is het mogelijk dat de vervoerswaarde later wel hoog genoeg zal zijn voor het doortrekken van de Amstelveenlijn. Het streven is dan ook een eventuele toekomstige verlenging van de Amstelveenlijn naar Aalsmeer langs de nieuwe N201 niet onmogelijk te maken. De gemeenten Aalsmeer en Amstelveen onderzoeken nog op welke wijze de noodzakelijke ruimtelijke reserveringen voor een mogelijk toekomstig tramtracé kunnen worden gefaciliteerd.

Verkenning Uithoorn

Het onderzoek naar het doortrekken van de Amstelveenlijn naar Uithoorn, in de vorm van een verkenning, is nog in volle gang. Eerder wees een quickscan uit dat deze verbinding kans van slagen kan hebben. Dit wordt nu nader onderzocht, onder andere door een goede analyse van het huidig OV-gebruik te maken. Eind dit jaar is het rapport gereed en besluiten eerst de gemeenten Uithoorn, Amstelveen, Aalsmeer en de provincie Noord-Holland en vervolgens het dagelijks bestuur van de Stadsregio of er een planstudie voor dit project zal volgen.

Bron: http://www.stadsregioamsterdam.nl/@5316/doortrekken/
Rechts bovenaan van het stuk tekst op de site kan geklikt worden op de HTV-quickscan die gedaan is m.b.t. Aalsmeer. (leesvoer!!)

@Vinny: Met de laatste alinea van je betoog ben ik het 100% eens.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: In 2014 aanbesteding Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Vinny »

Dat het aantal verwachte passagiers tamelijk laag is heb ik ook gelezen. Het "vertrammen" van buslijn 172 en 272 waar het namelijk grotendeels op neerkomt betreft immers ook 6 voertuigen per uur. De stadsregio maakt hier echt de fout door geen rekening te houden met de potentiële dynamiek van het gebied. In de streek zijn allemaal verouderde tuinbouwbedrijven die er om smeken om afgebroken te worden en te worden vervangen door hoogwaardige woningbouw en bedrijventerreinen. Dan krijg je een heel ander plaatje :)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: In 2014 aanbesteding Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Suus »

Vind je dat zelf of is dat ook zo :wink:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: In 2014 aanbesteding Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Vinny »

Het is een gevolg van het kiezen voor een bepaalde modaliteit. Als je de ambitie hebt om het ov-gebruik te laten stijgen naar stedelijke proporties - 40% van de verplaatsingen - dan valt er in het hele concessiegebied Amstelland-Meerlanden een wereld te winnen. Het percentage keuzereizigers is namelijk tamelijk laag en in Aalsmeer nog veel lager dan in Uithoorn. Ik weet wel hoe dat komt, de busverbindingen zijn traag en slecht. Dan kun je natuurlijk het busvervoer beter en sneller maken, of je kiest voor een tram of metro. Als je kiest voor railgebonden openbaar vervoer ontkom je dus niet aan verstedelijking (rondom de stations). Anders is zo'n ijzeren lijn niet rendabel.

Als er vervolgens een rapport komt waarop een tracé wordt ingetekend dat van alle mogelijkheden precies dwars door gebieden loopt die niet worden bewoond en dan concludeert dat er geen potentiële reizigers zijn omdat er niemand in de buurt woont, dan wordt ik wel een beetje moedeloos. Je moet een lijn natuurlijk zo intekenen dat er wel mensen omheen wonen die nuttig van de lijn gebruik maken. Nu heb ik jarenlang planologie gestudeerd, maar ik denk dat mijn nichtje van 14 dit ook zou kunnen bedenken. Alleen de stadsregio niet dus. Blijkbaar. :|
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
fred1954
Berichten: 3461
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: In 2014 aanbesteding Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door fred1954 »

Vinny schreef:Het is een gevolg van het kiezen voor een bepaalde modaliteit. Als je de ambitie hebt om het ov-gebruik te laten stijgen naar stedelijke proporties - 40% van de verplaatsingen - dan valt er in het hele concessiegebied Amstelland-Meerlanden een wereld te winnen. Het percentage keuzereizigers is namelijk tamelijk laag en in Aalsmeer nog veel lager dan in Uithoorn. Ik weet wel hoe dat komt, de busverbindingen zijn traag en slecht. Dan kun je natuurlijk het busvervoer beter en sneller maken, of je kiest voor een tram of metro. Als je kiest voor railgebonden openbaar vervoer ontkom je dus niet aan verstedelijking (rondom de stations). Anders is zo'n ijzeren lijn niet rendabel.
Vinny, je verhaal is zo herkenbaar. Ik heb 10 jaar in Kudel gewoond en geloof me, de bus was het allerlaatste alternatief om te reizen. Als ik richting Hoofddorp moest ging ik vaak met de auto, zeker in het weekend, op het moment dat de 172 half uur diensten draaiden tussen Aalsmeer en Kudelstaart. Met de bus was bijna niet te doen. Kwam je uit Hoofddorp met de 140, was de 172 natuurlijk net weg ri. Kudel, moest je 30 minuten wachten op een troosteloos Hortensiaplein op de volgende, voor een ritje van 6 minuten naar Kudelstaart.

Moest ik naar Amsterdam, reed ik met de auto vaak naar de Sacharovlaan, parkeerde mijn auto daar en pakte lijn 51 ri. CS. Immers, het alternatief was alleen de 172 (lijn 272 bestond toen nog niet), waarbij je meer het idee had dat je een sight-seeing toer aan het doen was, door Aalsmeer heen en alsof dat nog niet genoeg was, werd je ook nog getrakteerd op een toertje over het complete veilingterrein, zelfs op een zondag, waarbij er vrijwel geen mens aanwezig is op de veiling.
Reistijden van en naar het centrum van Amsterdam van 75 minuten, met uitschieters bij erge drukte (winter) naar 90 minuten waren geen uitzondering. Hoe zo'n lijn in de toekomst ooit een HOV-lijn zou moeten worden is mij een raadsel.

Ik heb in die tijd ook nog in het klantenpanel gezeten van CXX, waarbij we uitgenodigd werden in het kantoor van CXX in Uithoorn. Onder het genot van broodjes en koffie konden we onze op- en aanmerkingen spuien. Ook daar bleek dat CXX ook niet echt wist wat ze met lijn 172 aanmoesten. Ze waren zich er van bewust dat de reistijd/route voor deze lijn wel erg lang was. "Lijn 172 heeft onze aandacht" aldus één van de heren van CXX. En dan heb ik het over een jaar of 6 geleden. Nou ja, die "aandacht" heeft dat uiteindelijk geleid tot een lijn 272, die iets sneller is, maar alleen maar in de ochtendspits rijdt.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: In 2014 aanbesteding Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Vinny »

Het probleem van de 172 is dat de verbinding Kudelstaart-Bloemenveiling, het busstation Hortensiaplein en de bediening van Amstelveen Westwijk en het metrostation daar concessionaire verplichtingen zijn. Nou je kunt die bestemmingen alleen allemaal tegelijk aandoen als je onnodige lusjes rijdt.

Ik zie zelf het meest in het opwaarderen van de 272 tot volwaardige daglijn, maar dan wel via het Bloemenveilingterrein of met een halte langs de N 231 t.h.v. de Bloemenveiling. De overstap op de 140 kan daar ook plaatsvinden, of eventueel bij het kruispunt N 231-voormalige N 201 (de huidige N 196). De 272 kan gewoon Westwijk overslaan en naar Amsterdam Zuid rijden (overstap op metro, tram en trein). Vanuit Kudelstaart kan dan een andere buslijn naar Aalsmeer Centrum worden doorgetrokken, wat mij betreft wordt dat de 198 die wordt opgewaardeerd tot volwaardige buslijn en dus ook in het weekend gaat rijden. De verbinding Aalsmeer-Amstelveen Sacharovlaan-Amsterdam Centraal (de ingekorte 172) hernummer je dan bijv. naar 173 en kan in frequentie fors naar beneden.

Dat plan is ooit door de gemeente Aalsmeer naar voren geschoven, maar vooral door tekortschietende infrastructuur herroepen.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
fred1954
Berichten: 3461
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: In 2014 aanbesteding Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door fred1954 »

Daar waar bij het GVB de losse kaartjes in 2014 in prijs gelijk blijven, gaan de losse ritten bij CXX in AML flink omhoog met maar liefst 25%! Korte ritten gaan van 2 euro naar 2,50 en lange ritten van 4 euro naar 5 euro! :(

Kilometertarieven 2014 Amstelland en Meerlanden

De concessie Amstelland en Meerlanden bestaat uit de gemeenten Amstelveen, Aalsmeer, Haarlemmermeer, Ouder-Amstel en Uithoorn. Connexxion is de vervoerder in deze concessie.

Sinds de invoering van de OV-chipkaart in 2010 is de prijs voor kaartjes in de bus niet gestegen. In 2014 wordt de prijs voor deze kaartjes voor het eerst aangepast. Een rit in een stad of dorp (korte ritten) kost dan 2,50 en alle andere (lange) ritten kosten €5,00. Nieuw is dat op de bus de korte en lange ritten in een combikaart verkocht worden. Hiermee kan de reiziger kiezen of hij met dit kaartje één lange of twee korte ritten maakt.

Het saldoreizen stijgt met 0,1 cent naar 13,5 cent per kilometer, wat lager is dan de voorspelde inflatie in 2014. De abonnementstarieven gaan met 1,28% omhoog, de tarieven voor andere kaartsoorten van Connexxion blijven ongewijzigd.

Bron: website Gemeente Amstelveen
Bluearrow
Berichten: 286
Lid geworden op: za 23 jan 2010, 12:50
Locatie: Huizen

Re: In 2014 aanbesteding Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Bluearrow »

Ik heb de nieuwe Connexxion kaartjes al gezien, er blijft in het streekvervoer slechts 1 kaartje over, en dat gaat € 5,00 kosten. De kaarten hebben echter twee stempelvakjes. Voor een stadsritje wordt er 1x gestempeld (en kan je het kaartje dus daarna nogmaals gebruiken voor een tweede ritje), en voor een streekrit worden twee stempels gezet.
Buschauffeurs sporen niet, anders waren ze wel machinist geworden !
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: In 2014 aanbesteding Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Jef400 »

fred1954 schreef:Daar waar bij het GVB de losse kaartjes in 2014 in prijs gelijk blijven, gaan de losse ritten bij CXX in AML flink omhoog met maar liefst 25%! Korte ritten gaan van 2 euro naar 2,50 en lange ritten van 4 euro naar 5 euro! :(

Sinds de invoering van de OV-chipkaart in 2010 is de prijs voor kaartjes in de bus niet gestegen. In 2014 wordt de prijs voor deze kaartjes voor het eerst aangepast. Een rit in een stad of dorp (korte ritten) kost dan 2,50 en alle andere (lange) ritten kosten €5,00. Nieuw is dat op de bus de korte en lange ritten in een combikaart verkocht worden. Hiermee kan de reiziger kiezen of hij met dit kaartje één lange of twee korte ritten maakt.

Bron: website Gemeente Amstelveen
Feit blijft dat een los kaartje binnen Amsterdam bij Connexxion goedkoper is dan bij de sloebers van het GVB.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: In 2014 aanbesteding Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door hauptbahnhof »

Het zijn ook 2 verschillende kaartjes. CXX is een ritten-kaart, gvb een uurkaart.

Verschil: bij CXX geen overstaprecht.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21270
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: In 2014 aanbesteding Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Meltrain »

Tja, hetzelfde heb je in Rotterdam: vanaf Keizerswaard naar Zuidplein is een los kaartje bij Arriva €2,- en bij de RET €3,-
Maar bij de RET heb je dan een kaartje waarmee je een uur over het hele net kunt rijden, terwijl je bij Arriva uitsluitend die rit kunt maken.
Het verschil zie je al bij een rit Ridderkerk - Rotterdam Zuidplein: bij Arriva €4,- en bij de RET (nog steeds) €3,-.
Sterker nog: als je overstapt bij het Koningsplein in Ridderkerk, kun je precies een rit station Dordrecht - Rotterdam Zuidplein voor €3,- (want precies een uur) doen. :lol: (De hele rit met lijn 144 duurt officieel net te lang.)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: In 2014 aanbesteding Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Suus »

De kaartjes van Connexxion kosten zover ik begrijp voortaan altijd 5 euro en afhankelijk van je bestemming bij de aanschaf kan je hem nog een keer gebruiken of niet.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
fred1954
Berichten: 3461
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: In 2014 aanbesteding Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door fred1954 »

Vandaag 3 RODE gelede Citaro's gespot op lijn 197. De 9106, 9155 en 9156. Helaas niet in Sternet-rood, maar TWENTS-rood. Het logo van TWENTS staat nog op de zijkant van de bussen. De creativiteit van CXX kent geen grenzen. *bus*. Daar hadden we niet op gerekend, dat er bussen uit Twente zouden komen. Niet zo vreemd overigens, want Syntys heeft vorige week de concessie overgenomen van CXX daar in het oosten voor de komende 10 jaar.
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: In 2014 aanbesteding Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door hauptbahnhof »

Sja, ik zou niet weten bij wie nu liever (als ik de keus zou hebben) liever een kaartje zou kopen hoor.
Bij de goedkopere CXX of de sloebers van GVB :N

Kleven naar mijn mening toch een stuk meer nadelen aan dat (goedkoper per rit-)kaartje.
fred1954
Berichten: 3461
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: In 2014 aanbesteding Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door fred1954 »

hauptbahnhof schreef:Sja, ik zou niet weten bij wie nu liever (als ik de keus zou hebben) liever een kaartje zou kopen hoor.
Bij de goedkopere CXX of de sloebers van GVB :N
Je zal maar eenmalig een kaartje nodig hebben bij CXX voor een dorps- of stadsritje, omdat bijvoorbeeld je OV-chipkaart nog thuis ligt. Zal je wel 5 euro moeten dokken, terwijl je dat 2e ritje op de kaart misschien nooit gebruikt. CXX heeft dan wel jouw 5 euro in de pocket.
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: In 2014 aanbesteding Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door hauptbahnhof »

Inderdaad.

Het lijkt me voor de buschauffeurs al helemaal niet prettig want die moeten het dan elke keer gaan uitleggen waarom het kaartje €5,00 kost en eventueel hele discussies aangaan.

Men klaagt nu al bij GVB voor €2,80.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: In 2014 aanbesteding Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Geert »

fred1954 schreef:Je zal maar eenmalig een kaartje nodig hebben bij CXX voor een dorps- of stadsritje, omdat bijvoorbeeld je OV-chipkaart nog thuis ligt. Zal je wel 5 euro moeten dokken, terwijl je dat 2e ritje op de kaart misschien nooit gebruikt. CXX heeft dan wel jouw 5 euro in de pocket.
Als je je daar zorgen over maakt kun je het tweede ritje toch ook gewoon een keer gebruiken in plaats van chippen?
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: In 2014 aanbesteding Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Edwin »

fred1954 schreef:Vandaag 3 RODE gelede Citaro's gespot op lijn 197. De 9106, 9155 en 9156. Helaas niet in Sternet-rood, maar TWENTS-rood. Het logo van TWENTS staat nog op de zijkant van de bussen. De creativiteit van CXX kent geen grenzen. *bus*. Daar hadden we niet op gerekend, dat er bussen uit Twente zouden komen. Niet zo vreemd overigens, want Syntys heeft vorige week de concessie overgenomen van CXX daar in het oosten voor de komende 10 jaar.
De 9156 is dan maar heel kort in IJsselmond geweest...
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 36 gasten