Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht #4

Bericht door Aking »

Ik spotte vanmiddag vanuit de tram een aantal GVU bussen op het stallingsterrein in Nieuwegein, Ik kon in ieder geval een gelede en een LPG bus onderscheiden. Is de uittocht begonnen?

(Overigens staan er op het stallingsterrein daar ook een aantal Hermes bussen, en op een apart (deel van het) terrein een hele zooi Novio bussen)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht #4

Bericht door Daniel »

Zijn wellicht de plukbussen die bij de GVU-stalling stonden. Het lijkt me immers niet dat het GVU plots minder bussen nodig heeft (hoewel, de technische reserve t.b.v. onderhoud zal deze laatste week natuurlijk ook niet echt meer nodig zijn.

De afbouw aan de Europalaan is wel duidelijk zichtbaar. Normaal was vaak wel in alle kantoren het licht aan bij het GVU-hoofdkantoor, maar de laatste week niet meer. En op de 1e verdieping is duidelijk waarneembaar dat er diverse grote karren staan om het kantoor leeg te ruimen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Bumzle
Berichten: 167
Lid geworden op: di 03 dec 2013, 20:22

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht #4

Bericht door Bumzle »

Heeft iemand al veranderingen gezien aan de borden die in de haltes hangen?

Op de site van U-OV staat dat ze vanaf maandag zijn begonnen met het veranderen van de vertrektijden:

"We zijn aan het einde van deze week klaar met het vervangen van de halteborden, en gaan dan volgende week aan de slag met het aanpassen van de vertrektijden. We gaan alle haltes dus twee keer langs om te zorgen dat de belangrijkste informatie zo lang mogelijk in de halte blijft hangen."

Aangezien er overal "Voor U" op staat neem ik aan dat de complete inhoud van deze borden zullen vervangen. :)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht #4

Bericht door Daniel »

Zelf nog niet waargenomen, maar het zal ook wel geleidelijk gaan net als met de halteborden. Op Busstation West zag ik trouwens vanmorgen wel een aantal U-OV medewerkers staan om informatie te geven. Die stonden alleen tussen de roltrap en de halte van de GVU-lijnen waarmee ze toch een groep toekomstige klanten missen (waaronder die van lijn 47 die behoorlijk wijzigt), gezien die grotendeels pas de laatste trap vanaf de traverse uit de stationshal nemen om bij perron 10 en 11 te komen.

Bij het servicepunt in de stationshal waren de rekken met lijnfolders vanmorgen trouwens gevuld met de nieuwe U-OV lijnfolders.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3015
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht #4

Bericht door nvdw »

Vandaag zijn trouwens de DRIS-panelen opgehangen op Busstation West. Om 16.00 uur moesten alleen die op perron 1 en 2 nog, die zullen er nu ook wel hangen. Er werkte er vandaag overigens nog geen.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
microshit
Berichten: 1133
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:53

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht #4

Bericht door microshit »

Op Centrumzijde blijft het beperkt tot hier en daar een paal. Overigens grootste deel van de halteborden hebben een update gehad: heb er een aantal gezien die nog oude stijl zijn. Dit betreft vooral (maar niet alleen) de HOV-haltes.

Verder zag ik voor lijn 30 routebordjes hangen aan lantaarnpalen, maar niet echt voor andere lijnen. Hoe komt dat zo?
Busfoto.nl
Berichten: 856
Lid geworden op: za 27 feb 2010, 03:26
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht #4

Bericht door Busfoto.nl »

De nieuwe panelen zijn gezien de vormgeving kennelijk van een andere fabrikant. Gezien de vrij heldere opzet van het hele Govi/koppelvlakkengebeuren zou dit systeem echter gewoon naast de bestaande panelen in de stad moeten werken.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht #4

Bericht door Daniel »

microshit schreef:Verder zag ik voor lijn 30 routebordjes hangen aan lantaarnpalen, maar niet echt voor andere lijnen. Hoe komt dat zo?
Lijn 30 zit deels aan lijn 252 gekoppeld en wordt ook door de streek gereden. 252 zal dan ook wel uitgepijlt zijn gezien de stad daar ook een enkele rit op rijdt.

De U-OV webshop is inmiddels trouwens ook geopend.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3406
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht #4

Bericht door Zugführer »

Vanochtend op de Raadhuisstraat in Maarssen hingen de nieuwe vertrektijden al.
Nog geen nieuwe tijden en lijnnetkaarten in de bushokjes gespot tussen Maarssen en Utrecht
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht #4

Bericht door Daniel »

Maandagavond even een mailtje naar U-OV gestuurd over de probleempjes met de website die ik eerder al bij de reisinfomissers plaatste. En dan gewoon vanmorgen vroeg al een reactie: niet zo´n typische van iemand die niet weet waar hij het over heeft, maar gewoon direct van degene die over de reisinformatie gaat :pos:
Wel even wennen hoor, echte service :wink: En dat in een week waarin ze het waarschijnlijk nog behoorlijk druk hebben met vragen beantwoorden en de voorbereidingen voor 8 december.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
matje82
Berichten: 133
Lid geworden op: zo 12 sep 2010, 13:30

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht #4

Bericht door matje82 »

dat is mijn ervaring ook, krijg ook meteen een reactie terug op mails. Op een klacht naar Connexxion heb ik na weken nog steeds geen reactie, trouwens ook niet van Rover en Maatschappij voor Beter OV die ik het ook had gemaild ;-)
Laatst gewijzigd door webguy op wo 04 dec 2013, 13:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Overbodige quote
Busfoto.nl
Berichten: 856
Lid geworden op: za 27 feb 2010, 03:26
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht #4

Bericht door Busfoto.nl »

Inmiddels de foto's op de computer geladen:
Afbeelding
Afbeelding
matti93
Berichten: 251
Lid geworden op: vr 01 nov 2013, 19:53

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht #4

Bericht door matti93 »

Busfoto.nl schreef:Inmiddels de foto's op de computer geladen:
Afbeelding
Afbeelding
Opvallend dat er geen ruimte lijkt te zijn voor de actuele tijd op deze bordjes.

Verder viel me op dat de bevestigingspunten voor de bordjes aan de centrumzijde hoger zijn dan aan de Jaarbeurszijde. Ik ben benieuwd wat voor borden daar dan gebruikt gaan worden.
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht #4

Bericht door Gekko123 »

Als ik de foto's zo bekijk zijn deze borden van hetzelfde type als je ziet bij het R-Net. En die kunnen geleverd worden met en zonder klok.
Tjekken
Donateur
Berichten: 180
Lid geworden op: di 18 okt 2011, 07:15

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht #4

Bericht door Tjekken »

Op CS centrumzijde werden vanochtend perronborden B6 B7 en B13 opgehangen (net zoals die van perron H2 van de tram, alleen dan in het blauw ). Heb helaas geen foto want ik moest mn bus halen :(
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3406
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht #4

Bericht door Zugführer »

Waarbij mij op viel dat de bushalte voor lijn 120, B13, dus wel weer meegenomen is qua lijnkleur (conform de plattegrond, maar niet conform de nieuwe bushaltebordjes)
Overigens zijn daarna blijkbaar ook de bordjes B1t/m5 en een roze bordje C... opgehangen
Tjekken
Donateur
Berichten: 180
Lid geworden op: di 18 okt 2011, 07:15

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht #4

Bericht door Tjekken »

Zugführer schreef:Waarbij mij op viel dat de bushalte voor lijn 120, B13, dus wel weer meegenomen is qua lijnkleur (conform de plattegrond, maar niet conform de nieuwe bushaltebordjes)
Overigens zijn daarna blijkbaar ook de bordjes B1t/m5 en een roze bordje C... opgehangen
Jup klopt, lijnen 120 en 50 krijgen op het busstation gewoon een kleur! :)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht #4

Bericht door Daniel »

matti93 schreef:Verder viel me op dat de bevestigingspunten voor de bordjes aan de centrumzijde hoger zijn dan aan de Jaarbeurszijde. Ik ben benieuwd wat voor borden daar dan gebruikt gaan worden.
Dat is overigens ook het geval met perron 1 aan de Jaarbeurszijde wat vanmorgen de enige was waar nog geen DRIP aan de paal hing.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
010jongen
Berichten: 717
Lid geworden op: ma 25 apr 2011, 19:56

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht #4

Bericht door 010jongen »

De nieuwe lijnfolders zijn momenteel aanwezig bij de inlichtingskiosk op Centraal, stuk mooier dan de voorafgaande folders.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht #4

Bericht door Daniel »

Zugführer schreef:Waarbij mij op viel dat de bushalte voor lijn 120, B13, dus wel weer meegenomen is qua lijnkleur (conform de plattegrond, maar niet conform de nieuwe bushaltebordjes)
Op Busstation Jaarbeurszijde zijn de perronletters vandaag ook aangebracht, maar hier zijn D3, D4 en D5 juist weer wel wit conform plattegrond en haltebordjes.
Overigens zijn daarna blijkbaar ook de bordjes B1t/m5 en een roze bordje C... opgehangen
C1 moet dat dan zijn, al zou die volgens de plattegrond een kleurverloop geel/roze moeten hebben. 'tis immers de halte van 7 Kanaleneiland (roze) en 1 Hoograven (geel)

@010jongen: dat postte ik vanmorgen al :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
microshit
Berichten: 1133
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:53

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht #4

Bericht door microshit »

Voor meer foto's kun je hier nog terecht:
https://skydrive.live.com/redir?resid=2 ... der%2c.jpg
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht #4

Bericht door Daniel »

Toevallig: als die tijden bij je foto's kloppen stond je op de traverse aan de Jaarbeurszijde luttele minuten nadat ik er doorheen liep :P

Als je in de U-OV webshop een abonnement ingaande op 1-1-2014 koopt krijg je trouwens wel waar voor je geld, zie hoe lang dat jaarabonnement dan wel niet geldig is :mrgreen:
Afbeelding
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

GVU-bus te kort door de bocht

Bericht door Daniel »

GVU-bus te kort door de bocht
Geplaatst op: woensdag 4 december 2013 20:26
Laatst bijgewerkt: woensdag 4 december 2013 20:27


UTRECHT - Een GVU-bus in Utrecht heeft woensdagochtend fors schade gereden. De chauffeur nam kennelijk een bocht te kort op de hoek Weg der Verenigde Naties/Overste den Oudenlaan. De bus raakte een verkeerslicht en moet onder meer een raam missen. Voor zover bekend zijn er geen gewonden.
Lees verder | Dossier Ongevallen in het verkeer | Meer nieuws over Ongevallen in het verkeer

Bovenstaande verklaart mooi waarom ik vanmiddag opeens een AG300 met dichtgeplakte zijruit langs het hek op het stallingsterrein zag staan. Het artikel verwijst overigens ook nog naar een foutje in De Meern laatst, dat was dit ongelukje.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
microshit
Berichten: 1133
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:53

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht #4

Bericht door microshit »

Daniel schreef:Toevallig: als die tijden bij je foto's kloppen stond je op de traverse aan de Jaarbeurszijde luttele minuten nadat ik er doorheen liep :P
ik was daar 16:40 ongeveer :p
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht #4

Bericht door Daniel »

Tja, ik was daar net 3 minuten ofzo eerder :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 79 gasten