NS haalt gele borden stations weg

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: NS haalt gele borden stations weg

Bericht door Thom91 »

Iedereen doet net alsof ze volledig verdwijnen :')
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: NS haalt gele borden stations weg

Bericht door ODRAIL »

Bee schreef:Dit gaat best wel wat geld opleveren hoor ik net op het NOS Journaal op NPO 1. Er worden er 2700 borden wegbezuinigd, elk bord wordt voor 10 euro verkocht in het spoorwegmuseum, is toch een een kwart ton aan omzet :P
Alleen de grote borden worden in het spoorwegmuseum verkocht. Dat is al jaren zo.

Weet iemand toevallig ook wat er met de kleine borden gebeurd en of deze ook ergens te koop zijn (niet in het spoorwegmuseum)? Ik zoek namelijk nog een klein bord.
huibf
Donateur
Berichten: 4101
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: NS haalt gele borden stations weg

Bericht door huibf »

KM46 schreef:
Bee schreef:Dit gaat best wel wat geld opleveren hoor ik net op het NOS Journaal op NPO 1. Er worden er 2700 borden wegbezuinigd, elk bord wordt voor 10 euro verkocht in het spoorwegmuseum, is toch een een kwart ton aan omzet :P
Alleen de grote borden worden in het spoorwegmuseum verkocht. Dat is al jaren zo.

Weet iemand toevallig ook wat er met de kleine borden gebeurd en of deze ook ergens te koop zijn (niet in het spoorwegmuseum)? Ik zoek namelijk nog een klein bord.
Dat is inderdaad al jaren zo, de laatste jaren worden de borden per kwartaal vervangen. Wat zou de productie kosten zijn etc.etc.etc.
Ze worden voor 10 euro verkocht.... Misschien maken ze zo zelfs we winst!
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: NS haalt gele borden stations weg

Bericht door reisthijs »

Thom91 schreef:Iedereen doet net alsof ze volledig verdwijnen :')
Iedereen weet hoe het met dit soort dingen gaat. Eerst worden het er alleen maar minder, een tijdje later kan NS zeggen "nu gebruikt echt vrijwel niemand ze meer" en dan gaan de laatste ook weg.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: NS haalt gele borden stations weg

Bericht door Thom91 »

Ideale tactiek vind ik, want je went er aan dat ze er niet meer zijn. Je gaat ze over het hoofd zien en dan opeens zijn ze foetsie en niemand mist die dingen. Zo gaat het met alles.
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: NS haalt gele borden stations weg

Bericht door Geert »

Ronaldussen schreef:Verder maken we ons steeds meer afhankelijk van digitale middelen, een flinke storing en het land ligt plat. :roll:
Maar gelukkig blijft er voorlopig minstens een set borden per station om het Digitale Doemscenario™ voor te zijn :)
Ardan schreef:Ik vind het een belachelijk idee. Ik zie nog steeds heel veel mensen de vertrekstaten gebruiken. Waarom worden we eigenlijk een soort van gedwongen allemaal aan dat digitale opzoekgedoe te moeten doen? Er bestaan ook nog zat mensen zonder smartphone, of zelfs zonder computer of iets thuis. Jezus.
Het NOS Journaal had vanmiddag een half uur gepost op Utrecht Centraal en telde in een half uur maar 4 gebruikers van die borden. Echt veel gebruikt worden ze dus ook weer niet? En zeker voor het opzoeken van treinen die het komende half uur/uur gaan zijn er voldoende alternatieven in de vorm van apps, TB's TBP's, medereizigers...
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: NS haalt gele borden stations weg

Bericht door Vinny »

Op het moment dat de NS de informatievoorziening op orde zou hebben zou ik het helemaal met je eens zijn. Edoch, de NS hééft de informatievoorziening helemaal niet op orde.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
busburger
Berichten: 92
Lid geworden op: za 19 okt 2013, 21:38

Re: NS haalt gele borden stations weg

Bericht door busburger »

In de afgelopen decennia hebben we kunnen zien dat steeds meer bus- en tramhaltes - gelukkig - juist van vertrekstaten werden voorzien! En bij de trein zullen ze straks op de grote stations bijna onvindbaar zijn?? Perronvermelding kan eventueel wel worden beperkt tot de flexibele informatie (natuurlijk rekening houdend met eisen van leesbaarheid voor zeg 98 procent van de reizigers; en in geval van falen van de digitale techniek kunnen de perrons hopelijk nog worden omgeroepen). Maar een overzicht van alle vertrektijden is toch een vrij normale eis voor een station. Zie ook het succes van het "alternatieve" Spoorboekje van ROVer en Treinreiziger.nl, waarbij NS ook de behoefte aan een totaaloverzicht van de dienstregeling (en niet alleen maar van een bepaalde reismogelijkheid op moment X van plek A naar plek B) bij een niet onbelangrijk deel van de reizigers heeft onderschat.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: NS haalt gele borden stations weg

Bericht door Suus »

Die papieren spoorboekjes van ROVer zijn volgens mij meer voor de heb dan dat ze echt nuttig zijn, want al in februari is er weer een wijzigingsblad en traditiegetrouw wordt er dan ook her en der een beetje met wat tijden geschoven en zo gaat dat nog een paar keer per jaar. Met informatie in een boekje dat maar een keer per jaar wordt uitgegeven heb je dus een aanzienlijke kans dat er op een gegeven moment van alles en nog wat niet klopt. Zonde van de bomen zeg ik dan.

De vertrekstaten op de stations worden in het ergste geval ook zes keer per jaar vervangen, en aangezien vertrekstaten op dikke hard plastieken platen worden gedrukt heb je een behoorlijke kostenpost. Het helpt natuurlijk niet dat de vertrekstaten in Nederland op richting zijn ingedeeld en dat we op veel plekken metroachtige frequenties hebben, daardoor heb je veel meer en grotere vertrekstaten nodig.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: NS haalt gele borden stations weg

Bericht door Ardan »

Geert schreef:Het NOS Journaal had vanmiddag een half uur gepost op Utrecht Centraal en telde in een half uur maar 4 gebruikers van die borden. Echt veel gebruikt worden ze dus ook weer niet? En zeker voor het opzoeken van treinen die het komende half uur/uur gaan zijn er voldoende alternatieven in de vorm van apps, TB's TBP's, medereizigers...
Gepost bij alle borden? Want daar staan er nogal wat. Bovendien vind ik de apps geen alternatief. Ja, voor de mensen die erover beschikken. Maar voor de rest? Je kan mensen gewoon niet dwingen aan de smartphones met apps en zo te gaan.
Bee schreef:De vertrekstaten op de stations worden in het ergste geval ook zes keer per jaar vervangen, en aangezien vertrekstaten op dikke hard plastieken platen worden gedrukt heb je een behoorlijke kostenpost. Het helpt natuurlijk niet dat de vertrekstaten in Nederland op richting zijn ingedeeld en dat we op veel plekken metroachtige frequenties hebben, daardoor heb je veel meer en grotere vertrekstaten nodig
Als de plastieken platen zo veel meer kosten dan afdrukken op een groot papier, waarom druk je ze dan niet gewoon op papier af? In principe zijn de vitrines waterdicht dus door vocht zullen ze denk ik amper vergaan/onleesbaar worden. Bovendien worden ze toch elke drie maanden vervangen.
Verder is het Nederlandse systeem van op richting sorteren juist een groot voordeel.
Hoe zoek ik in België mijn trein?
*Eerst het goede bord opzoeken, want de borden zijn gesorteerd op dagsoort.
*Dan tussen alle treinen, die in alle richtingen op tijd zijn gesorteerd, mijn eigen opzoeken.
*Het is wel een groot voordeel dat ook mijn aankomsttijd erbij staat.

Hoe zoek ik in Duitsland mijn trein?
*Het goede dagsoortbord opzoeken hoeft niet, want alles staat bij elkaar gepropt.
*Omdat iedereen zijn trein voor die tijd staat op te zoeken, moet ik eerst wachten tot ik bij het bord kom.
*Gelukkig heb ik goede ogen voor de kleine lettertjes. Dan moet ik in het uur dat ik wil gaan tussen AL die treinen die dat uur gaan die trein eruit gaan filteren die ik wil hebben...

Enige nadeel van de Nederlandse vertrekstaten vind ik dat de aankomsttijden er niet bij staan.
Ik doe ook maar wat
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: NS haalt gele borden stations weg

Bericht door Thom91 »

Je doet net alsof de borden verdwijnen en dat is dus niet waar.
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: NS haalt gele borden stations weg

Bericht door Ardan »

Ik moet het nog maar eens zien. Bovendien doe ik niet alsof ze volledig verdwijnen. Ik ben alleen tegen het argument dat ze worden weggehaald omdat we toch allemaal apps zouden gebruiken en dát is niet waar.
Ik doe ook maar wat
ben80

Re: NS haalt gele borden stations weg

Bericht door ben80 »

Ardan schreef:Ik moet het nog maar eens zien. Bovendien doe ik niet alsof ze volledig verdwijnen. Ik ben alleen tegen het argument dat ze worden weggehaald omdat we toch allemaal apps zouden gebruiken en dát is niet waar.
Zal er wifi komen op alle stations dan?
Ik vind het gele borden toch nuttig, je weet meteen hoe laat komt het laatste trein, je weet ook het stations onderweg.

Ik hoop dat idd ten minste een boord gaat blijven.
marlies
Berichten: 2083
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 15:34

Re: NS haalt gele borden stations weg

Bericht door marlies »

Jammer dat ze al fanatiek het aantal kaartautomaten hebben gereduceerd, anders was de Duitse oplossing om die dingen ook een reisplannerfunctionaliteit te geven wel een aardige vervanging voor de borden geweest wat mij betreft.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: NS haalt gele borden stations weg

Bericht door Geert »

Ardan schreef:
Geert schreef:Het NOS Journaal had vanmiddag een half uur gepost op Utrecht Centraal en telde in een half uur maar 4 gebruikers van die borden. Echt veel gebruikt worden ze dus ook weer niet? En zeker voor het opzoeken van treinen die het komende half uur/uur gaan zijn er voldoende alternatieven in de vorm van apps, TB's TBP's, medereizigers...
Gepost bij alle borden? Want daar staan er nogal wat.
Nee, op perron 8/9 zo te zien.
Bovendien vind ik de apps geen alternatief. Ja, voor de mensen die erover beschikken. Maar voor de rest? Je kan mensen gewoon niet dwingen aan de smartphones met apps en zo te gaan.
Je hoeft toch niet aan de smartphone? Alleen, >95% van de reizigers heeft een smartphone of tablet. Dan is het onzinnig om tientallen vertrekstation per station op te hangen als ze bijna niet gebruikt worden. Voor de reizigers zonder smartphone is er voorlopig in ieder geval nog minstens één set beschikbaar, en je kunt ook op andere manieren vertrektijden opzoeken (digitale schermen, reisplanner thuis, 0900-9292, servicezuil op ieder station...)
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: NS haalt gele borden stations weg

Bericht door reisthijs »

Geert schreef:Alleen, >95% van de reizigers heeft een smartphone of tablet.
Hoe kom je daar nou weer bij? Ik zie nog best veel mensen in de trein met een ouderwetse mobiel. Momenteel is 72% van de mobiele telefoons in Nederland een smartphone.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: NS haalt gele borden stations weg

Bericht door reisthijs »

Thom91 schreef:Je doet net alsof de borden verdwijnen en dat is dus niet waar.
Dat is dus wel waar, ze verdwijnen alleen niet meteen allemaal. De vermindering van het aantal borden in 2014 is alleen maar de eerste stap.

NS geeft in de adviesaanvraag over het uitfaseren van de vertrekstaten wel aan dat ze aan een alternatief willen werken dat begin 2015 gereed kan zijn.

Om te voorkomen dat reizigers worden geconfronteerd met lege frames worden die verwijderd of opgevuld met informatieve posters.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: NS haalt gele borden stations weg

Bericht door Suus »

Geert schreef:
Ardan schreef:
Geert schreef:Het NOS Journaal had vanmiddag een half uur gepost op Utrecht Centraal en telde in een half uur maar 4 gebruikers van die borden. Echt veel gebruikt worden ze dus ook weer niet? En zeker voor het opzoeken van treinen die het komende half uur/uur gaan zijn er voldoende alternatieven in de vorm van apps, TB's TBP's, medereizigers...
Gepost bij alle borden? Want daar staan er nogal wat.
Nee, op perron 8/9 zo te zien.
Ik heb het idee dat het spoor 5/7 was, dat klopt ook beter met "belangrijkste perron van Utrecht Centraal" :mrgreen:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: NS haalt gele borden stations weg

Bericht door Wubbo »

visgraat schreef:Hoe vaak gebeurt het niet dat er een storing zit in het systeem om die panelen aan te sturen. In dat geval wil je toch terug kunnen vallen op een gewoon bord waar de tijden op staan?
NS geeft in de adviesaanvraag aan het Locov aan dat het systeem dat de borden vult (InfoPlus) een beschikbaarheid heeft van 99,99 procent. Dat is best hoog.
Thom91 schreef:
Daniel schreef:Knullig om dat nu te bedenken trouwens, net nadat alle perrons op Rotterdam Centraal klaar zijn met gloednieuwe panelen voor de vertrekstaten.
Lekker flauw die laatste opmerking, dat is bij aanbesteding 6-7 jaar geleden al bepaald en verkocht.
Tijdens een rondleiding op Rotterdam Centraal tijdens een Dag van de bouw vertelde de rondleider dat er op Rotterdam C juist ook na de gunning nog veel aangepast werd (heet dat Design & Construct?). Bovendien kan ik me niet voorstellen dat weglaten van een aantal borden en daarvoor in de plaats leggen van een paar stoeptegels (die nog niet besteld waren, die waren immers te laat besteld) een erg groot probleem is in zo'n miljoenencontract.
Ardan schreef:Ik vind het een belachelijk idee. Ik zie nog steeds heel veel mensen de vertrekstaten gebruiken. Waarom worden we eigenlijk een soort van gedwongen allemaal aan dat digitale opzoekgedoe te moeten doen? Er bestaan ook nog zat mensen zonder smartphone, of zelfs zonder computer of iets thuis. Jezus.
Het aandeel computerlozen is erg klein. Volgens de adviesaanvraag (die weer verwijst naar een artikel op nu.nl) heeft eenderde van de 65-plussers een smartphone en eenderde een tablet. Tel daar nog het aantal PC's en laptops bij op (en haal dubbelingen weg) en je bent een heel eind. Bovendien hebben de kleine stations tegenwoordig een Service- en Alarmzuil, waar je ook even contact kan leggen met de klantenservice om een vraag te stellen over je reis. Is in ieder geval actueler dan een gele vertrekstaat.

Het jammere van dit hele verhaal is dat eerst de borden worden weggehaald en er daarna pas over een alternatief wordt nagedacht. Als NS dit nou andersom had gedaan, had je er waarschijnlijk bijna niemand over gehoord. Want de huidige gele vertrekstaat is, met de vele dienstregelingswijzigingen van tegenwoordig, echt wel aan het einde van zijn levensduur. En erg moeilijk kan het niet zijn om er een alternatief voor te maken (een kaartautomaat die alleen maar reisinformatie doet, zodat er niks met waardepapieren in hoeft en het ding dus goedkoper is? Een digitale gele vertrekstaat?).
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: NS haalt gele borden stations weg

Bericht door AppleMoose »

Dat onderzoek van de NOS is natuurlijk niet representatief. Welk bord is onderzocht? Op welk perron? Hoe was de treinenloop?
Voor een goed onderzoek dien je die factoren mee te nemen en je moet zowel buiten als in de spits en zowel doordeweeks als in het weekend over een langere tijd metingen verrichten. Het "onderzoekje" van de NOS kan dus niet als argument gebruikt worden om met dit plan in te stemmen.

Het klopt dat de borden voorlopig nog niet allemaal direct verdwijnen, maar dat gaat op termijn dus wel gebeuren zoals Reisthijs dat ook al opmerkt.
Men wordt gedwongen om via andere middelen aan de informatie te komen zodat NS de borden kan weghalen onder het mom van *Er wordt te weinig gebruik van gemaakt*. Hetzelfde gebeurde met de loketten. Eerst reizigers wegpesten, om vervolgens die reizigers de schuld te geven dat het loket sluit, omdat er zogenaamd te weinig gebruik van zou worden gemaakt. :N
Als vervoerder heb je de plicht om je reizigers juist te informeren, op allerlei mogelijke manieren. Daarbij zijn digitale middelen zoals apps en reisplanner op internet prima hulpmiddelen, maar niet meer dan dat.

Aan de kosten van die vertrekstaten valt ook wel wat te doen. Printen op goedkoper materiaal, of gewoon eens ophouden met elk kwartaal een nieuwe dienstregeling in te voeren. Zorg gewoon dat je dienstregeling in een keer klopt.
En als je als NS echt wilt bezuinigen, snij dan eens wat lagen en overbodige functies op kantoorniveau weg. Daar valt echt winst te maken. Niet alleen kosten, ook qua efficiëncie en communicatie. Daar profiteert de reiziger en het rijdenpersoneel weer van!
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: NS haalt gele borden stations weg

Bericht door Suus »

Wat betreft je opmerking over de dienstregeling ga je toch iets te kort door de bocht Ronaldussen. Je kan niet het hele jaar dezelfde dienstregeling behouden met al die herverbouwingen overal in het land.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
marlies
Berichten: 2083
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 15:34

Re: NS haalt gele borden stations weg

Bericht door marlies »

Wubbo schreef: NS geeft in de adviesaanvraag aan het Locov aan dat het systeem dat de borden vult (InfoPlus) een beschikbaarheid heeft van 99,99 procent. Dat is best hoog.
Da's toch 9 uur downtime. Op zich best netjes, maar dat kan zo juist een hele werkdag incl ochtend en avondspits zijn. Da's kut. En dan hebben we het alleen over infoplus zelf, niet de rest van de infrastructuur die er voor zorgt dat de borden daadwerkelijk iets tonen. En volgens mij nemen ze beschikbaarheid heel letterlijk: wanneer het systeem 'mogelijk onjuiste info' toont (en gezien de meldingen/omroep op stations komt dat nog wel eens voor) tellen ze als 'beschikbaar' terwijl je er op dat moment niet zo veel aan hebt...
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: NS haalt gele borden stations weg

Bericht door AppleMoose »

@Bee: Dat is een questie van plannen en op elkaar afstemmen. Bovendien is dat een probleem van de vervoerder en moet die niet naar de reiziger worden doorgeschoven. Dat de vertrekstaten daardoor beperkt houdbaar zijn en de kosten oplopen heb je als vervoerder aan jezelf te danken. Het argument dat de kosten te hoog zijn in verhouding met het aantal "gebruikers" is dus een kulargument.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: NS haalt gele borden stations weg

Bericht door Wubbo »

Ronaldussen schreef:Dat onderzoek van de NOS is natuurlijk niet representatief. Welk bord is onderzocht? Op welk perron? Hoe was de treinenloop?
Voor een goed onderzoek dien je die factoren mee te nemen en je moet zowel buiten als in de spits en zowel doordeweeks als in het weekend over een langere tijd metingen verrichten. Het "onderzoekje" van de NOS kan dus niet als argument gebruikt worden om met dit plan in te stemmen.
NS heeft dat onderzoek wel gedaan, in de brief aan het Locov staan alle percentages genoemd.
Ronaldussen schreef:Men wordt gedwongen om via andere middelen aan de informatie te komen zodat NS de borden kan weghalen onder het mom van *Er wordt te weinig gebruik van gemaakt*.
Wat is er de afgelopen jaren dan allemaal gedaan om reizigers bij de gele borden weg te pesten? Je hoeft geen hogere statistiek toe te passen om te zien dat die borden nu minder gebruikt worden dan 10 jaar geleden.
Ronaldussen schreef:Als vervoerder heb je de plicht om je reizigers juist te informeren.
Dat is alleen maar een argument om de gele borden te verwijderen. Statische informatie is tenslotte regelmatig onjuist.
Ronaldussen schreef:gewoon eens ophouden met elk kwartaal een nieuwe dienstregeling in te voeren. Zorg gewoon dat je dienstregeling in een keer klopt.
Dat kan, maar (gezien de tijd die je nodig hebt om je statische reisinformatie nog te maken en te verspreiden) dat betekent dat je zeker 14 maanden vast zit aan een dienstregeling. Dan kun je dus nooit meer in april ergens extra treinen gaan rijden omdat het aanbod daarom vraagt. Dan klopt je statische informatie namelijk niet meer... Om nog maar even voorbij te gaan aan dat je dan ook nooit meer werkzaamheden kan uitvoeren met impact op het treinverkeer. Dan klopt statische informatie namelijk niet meer...
Ronaldussen schreef:En als je als NS echt wilt bezuinigen, snij dan eens wat lagen en overbodige functies op kantoorniveau weg. Daar valt echt winst te maken. Niet alleen kosten, ook qua efficiëncie en communicatie. Daar profiteert de reiziger en het rijdenpersoneel weer van!
Bij het kantoorpersoneel wordt bezuiniging op bezuiniging uitgevoerd. De echte bezuiniging valt te halen bij het rijdend personeel. Maar die discussie hoeft niet gevoerd te worden rondom de gele vertrekstaten wat mij betreft.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: NS haalt gele borden stations weg

Bericht door isadora »

Geert schreef: Voor de reizigers zonder smartphone is er voorlopig in ieder geval nog minstens één set beschikbaar, en je kunt ook op andere manieren vertrektijden opzoeken (digitale schermen, reisplanner thuis, 0900-9292, servicezuil op ieder station...)
En je kunt je ook altijd uitgebreid voor laten lichten door een conducteur (of ander loslopend NS-personeel), die hebben vaak ook wel een smartfoontje of iets dergelijks op zak.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 68 gasten