Metro is trouwens gratis tussen deze 2 stations met een geldig treinkaart. Maar het is veel beter om te lopen, want je moet flink trappen lopen enzo, al rijdt de metro elke 90 seconden.Thom91 schreef:Lille-Flandres <-> Lille Europe is loopbaar, en anders kan je metro twee nemen of Tram R/T.
Lille-Flanders zelf, de voorkant van het station is de originele voorkant Gare du Nord van Parijs.
Verder gewoon lekker door de stad banjeren en een tripje nemen met de VAL.
Korte vragen #4
Re: Korte vragen #4
Re: Korte vragen #4
Waar rijden de Beneluxloc's van reeks 11 voornamelijk in Belgie?
Nog steeds tussen moeskroen en schaarbeek? zoals op wiki staat ?
En wat voor materieel trekken ze vooral ?
Nog steeds tussen moeskroen en schaarbeek? zoals op wiki staat ?
En wat voor materieel trekken ze vooral ?
Re: Korte vragen #4
De serie 11.8 is buiten dienst en staat in Stockem.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Korte vragen #4
De toegangpoortjes gaat straks dicht.
Maar hoe gaat het werken voor internationale reizigers, die hebben alleen maar een papier kaart? Mensen uit Belgie, Frankrijk, Polen etc..?
Maar hoe gaat het werken voor internationale reizigers, die hebben alleen maar een papier kaart? Mensen uit Belgie, Frankrijk, Polen etc..?
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Korte vragen #4
Hoe ze daar bij NS over denken lees je hier:
NS Dossier OV-chipkaart: internationale reizigers
NS Dossier OV-chipkaart: internationale reizigers
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Korte vragen #4
Bedankt, ik had het document idd gelezen.
Maar het lijkt erop dat dit alleen maar plannen zijn.
Het wordt toch ook een dure grap voor toeristen die willen van en naar Schiphol. In dit geval moet je een chipkaart kopen van 7.5+de rit prijs.
Maar het lijkt erop dat dit alleen maar plannen zijn.
Wat ik had begrepen is dat end van de jaar alles gesloten is op Amsterdam Centraal.NS is afhankelijk van verstrekkers van internationale vervoerbewijzen om deze barcode daadwerkelijk door te voeren en is hierover in gesprek
Het wordt toch ook een dure grap voor toeristen die willen van en naar Schiphol. In dit geval moet je een chipkaart kopen van 7.5+de rit prijs.
-
- Berichten: 1200
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36
Re: Korte vragen #4
Nee, je kan nog steeds kaartjes uit de automaat blijven kopen, een soort wegwerpchipkaart.
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Korte vragen #4
Dat zou wel erg snel zijn ineens, er moet nog te veel gebeuren voor de poortjes echt dicht kunnen, zoals bijvoorbeeld de invoering van de wegwerpchipkaart en TrajectVrij.ben80 schreef:Wat ik had begrepen is dat end van de jaar alles gesloten is op Amsterdam Centraal.
NS geeft nu aan dat er begin 2014 nog pilots komen op een paar stations en dat, als die proeven slagen, later dat jaar op een aantal stations de poortjes dicht kunnen. Voor de meeste stations verwachten ze dat pas in 2015 of nog later.
Ook dat zijn alleen maar plannen - ze durven geen concrete data te noemen.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Korte vragen #4
Kaartautomaten buiten de poortjes. Barcodescanners op de poortjes, barcodes op de papieren kaartjes. Online zelfprinttickets blijven aanbieden. Klaar.
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Korte vragen #4
Als op alle internationale treinkaartjes in heel Europa van die barcodes zouden worden geprint dan was het simpel ja.
Er staan toch overal kaartautomaten buiten de poortjes? Met gesloten poortjes zou het handig zijn als aan beide kanten van die poortjes een automaat staat.
Er staan toch overal kaartautomaten buiten de poortjes? Met gesloten poortjes zou het handig zijn als aan beide kanten van die poortjes een automaat staat.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Korte vragen #4
In veel gevallen is dat in ieder geval al zo volgens mij. En voor de rest van de kaartjes is dat in ieder geval nog makkelijker te regelen dan een chip er in.reisthijs schreef:Als op alle internationale treinkaartjes in heel Europa van die barcodes zouden worden geprint dan was het simpel ja.
Ja, lijkt me logisch dat dat hoe dan ook een vereiste is bij gesloten poortjes. Maar juist omdat het ontzettend voor de hand is vrees ik dat er wel eens stations kunnen zijn waar het niet zo is. Het blijft het dossier 'OV-chipkaart', tenslotte... (sorry, ik ben wat cynisch ;) )Er staan toch overal kaartautomaten buiten de poortjes? Met gesloten poortjes zou het handig zijn als aan beide kanten van die poortjes een automaat staat.
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Korte vragen #4
Check - er zijn gewoon standaarden voor die barcodes dus relatief valt het allemaal wel mee.marlies schreef:Kaartautomaten buiten de poortjes. Barcodescanners op de poortjes, barcodes op de papieren kaartjes. Online zelfprinttickets blijven aanbieden. Klaar.
Re: Korte vragen #4
Lijkt me zelfs dat ze niet aan barcodescanners ontkomen als ze internationale reizigers die aankomen in een afgesloten station naar buiten willen kunnen laten zonder daar een medewerker voor nodig is. Zeg, Eurostar-reizigers die op Amsterdam CS aankomen straks (En ja, eurostartickets hebben al een barcode ;) Van de Thalys weet ik het niet, maar ik denk het wel? edit: Yep :))
Dus dat kan ook prima gebruikt worden voor binnenlandse papieren kaartjes. En het is echt niet te duur om, in plaats van één of twee voor internationale reizigers, alle poortjes te voorzien van zo'n scanner zodat er geen opstopping ontstaat. Kosten zitten 'm in de ontwikkeling die toch al moet gebeuren of zelfs al gebeurd is, niet de hardwarecomponenten (dat is namelijk ontzettend standaard spul).
Dus dat kan ook prima gebruikt worden voor binnenlandse papieren kaartjes. En het is echt niet te duur om, in plaats van één of twee voor internationale reizigers, alle poortjes te voorzien van zo'n scanner zodat er geen opstopping ontstaat. Kosten zitten 'm in de ontwikkeling die toch al moet gebeuren of zelfs al gebeurd is, niet de hardwarecomponenten (dat is namelijk ontzettend standaard spul).
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Korte vragen #4
D'r zijn meer tricky scenarios dan je denkt - Thalys heeft bijvoorbeeld ook een Thalys ThePass waarbij je geen kaartje meer hebt...
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Korte vragen #4
Nou stopt de Thalys wel op de grote stations waar veel personeel rondloopt, daar lijkt het dan niet zo'n groot probleem. Het gaat meer om de kleinere onbemande stations met poortjes.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Korte vragen #4
Maar het is tegelijk een operationele ramp om te zorgen dat er personeel staat met kaartjes om uit te geven voor elke aankomende Thalys...
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Korte vragen #4
Waarom kaartjes uitgeven, mag het stationspersoneel geen poortjes openmaken? Sleutelkaartjes onderweg in de trein uitdelen is anders ook een optie.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Korte vragen #4
En wat als ik een kaartje "Elk station in Nederland - Londen" koop via Eurostar zelf? Gaan zij me dan een chipje opsturen zodat ik mijn vertrekstation naar binnen kan?
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Korte vragen #4
Denk dat je dan een barcode krijgt die geldt voor elk station in Nederland, want hoe zou anders een dagkaart werken.
Re: Korte vragen #4
Ja, maar dan heb je dus barcodescanners nodig bedoelde ik
Of altijd op elk afgesloten station een medewerker hebben bij de poortjes. Of het via een videoverbinding doen. Wat me vrij vreselijk lijkt.
Of altijd op elk afgesloten station een medewerker hebben bij de poortjes. Of het via een videoverbinding doen. Wat me vrij vreselijk lijkt.
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Korte vragen #4
Zo te lezen is inderdaad het plan om op elk station minimaal één poortje met barcodescanner te hebben. (Zal op de kleinere stations wel het brede poortje zijn.)
Re: Korte vragen #4
Ook Utrecht, Arnhem, Den Bosch, Eindhoven, Venlo (ICE/CNL) + het stations op de lijn Amsterdam-Hengelo.webguy schreef:Maar het is tegelijk een operationele ramp om te zorgen dat er personeel staat met kaartjes om uit te geven voor elke aankomende Thalys...
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Korte vragen #4
Als NS regelt dat DB barcodes print op kaartjes naar Nederland is er voor een groot deel van de reiziger toch helemaal geen probleem.
De stations die je noemt krijgen ook niet allemaal poortjes. Hengelo en Venlo kriigen ze bijvoorbeeld niet.
De stations die je noemt krijgen ook niet allemaal poortjes. Hengelo en Venlo kriigen ze bijvoorbeeld niet.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
-
- Berichten: 1022
- Lid geworden op: za 22 jan 2011, 11:24
- Locatie: Den Haag
Re: Korte vragen #4
Ik moet morgen bij Syntus stalling Neede zijn. Was een beetje lastig om het adres te achterhalen via Google, maar kan iemand bevestigen dat het juist is: Parallelweg 28, Neede.
Ga meehelpen bussen weg te brengen naar Enschede
Ga meehelpen bussen weg te brengen naar Enschede
Terry Hoitz: I'm like a peacock, you gotta let me fly!
The Other Guys (2010)
Het lot van een rij instructeur:"Hij heeft altijd gelijk, maar zit er altijd naast."
The Other Guys (2010)
Het lot van een rij instructeur:"Hij heeft altijd gelijk, maar zit er altijd naast."
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 187 gasten