Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht #4

Bericht door Aking »

Terwijl ik op de tram zat te wachten passeerde hier net bus 1823 achter een sleepwagen van t GVU.

Ik vermoed dat deze ook richting Nieuwegein ging...
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht #4

Bericht door Daniel »

Da´s al de tweede Amba dan die er mee ophoudt deze week... gisteren de 1831 al.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht #4

Bericht door Aking »

Zoals ik al vermoedde was de bestemming inderdaad Nieuwegein, want toen ik er iets later met de tram langskwam stond de combi daar op het terrein.
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3407
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht #4

Bericht door Zugführer »

Mijn eerdere bericht mbt busstation Centrumzijde klopte niet helemaal, B1 t/m 5 hangen er nog niet. Wel een donkerblauwe A1 en lichtblauwe A2 verschenen vandaag. En het ene roze bord is inderdaad C1.
Verder ben ik benieuwd wat ze met de hov haltes gaan doen, daar hangt nu een ander type bordje (waar ook alle lijnen op 1 kant passen)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht #4

Bericht door Daniel »

Perron 10 en 11 aan de Jaarbeurszijde (in de nieuwe nummering E5 en E6) hadden vanmorgen ook nog geen halteletterbordje trouwens, dat had ik gisteren nog gemist ondanks dat hierdoor nog een complete kleur (groen) mist op dat busstation.

De huidige halte Anne Frankplein was vanmiddag in beide richtingen voorzien van een U-OV halte-vervallen-zak trouwens. Die zijn ook netjes in het BRU-geel uitgevoerd. Bij de halte Vondellaan van lijn 18 ontbrak een dergelijke zak nog (of was hij weggewaaid)

Vanmorgen was trouwens rond 7.30 uur nog een U-OV Citaro aanwezig op de stalling aan de Europalaan, vanmiddag was deze stalling alweer opvallend leger dan hij 's ochtends was.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht #4

Bericht door Daniel »

Voor ex-studenten in het BRU heeft U-OV ook een aanbod, net als NS dat heeft, zag ik net: http://www.u-ov.info/mijn-reis-betalen/ ... tenaanbod/
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
OVinspecteur
Berichten: 374
Lid geworden op: vr 30 nov 2012, 08:35
Locatie: Utrecht

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht #4

Bericht door OVinspecteur »

Nu de wisseling aanstaande is, ben ik op zoek naar de Qbuzz-app met actuele haltevertrektijden. Kan 'm echter niet vinden.
Connexxion heeft wel een handige app. Die van 9292 vind ik nogal omslachtig, want je moet eerst meer aanklikken. Ik weet ook niet of 9292 actuele vertrektijden van Qbuzz doorgeeft. Weet iemand welke app het handigste is? :?:
Tjekken
Donateur
Berichten: 180
Lid geworden op: di 18 okt 2011, 07:15

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht #4

Bericht door Tjekken »

OVinspecteur schreef:Nu de wisseling aanstaande is, ben ik op zoek naar de Qbuzz-app met actuele haltevertrektijden. Kan 'm echter niet vinden.
Connexxion heeft wel een handige app. Die van 9292 vind ik nogal omslachtig, want je moet eerst meer aanklikken. Ik weet ook niet of 9292 actuele vertrektijden van Qbuzz doorgeeft. Weet iemand welke app het handigste is? :?:
Zonder twijfel OV info Beta.
Geeft actuele vertrektijd per halte. Je kunt zelfs haltes zoeken met behulp van de locatie van je telefoon.
Als je op een betreffende lijn klikt in het vertrektijdoverzicht kan je bovendie n precies zien waar de bus zich bevindt!
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht #4

Bericht door Daniel »

OVinspecteur schreef:Connexxion heeft wel een handige app.
Die app is inderdaad heel handig als je van je databundel af wilt. Ik verbaasde me zelf ooit dat ik steeds de limiet over ging met m´n dataverbruik... bleek die Connexxion-app 1 MB te gebruiken voor het opvragen van vertrektijden bij een halte waarvoor de 9292-app 9 kB nodig heeft :?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3407
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht #4

Bericht door Zugführer »

Tot mijn verbazing zijn in Maarssen alle vertrekstaten in de bushokjes vervangen door ze gewoon op de plek van de oude te hangen. oude lijnnetkaart en informatie hangen er nog gewoon
Afbeelding
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht #4

Bericht door reisthijs »

Da's wel gek ja.
Bij het Europaplein was vanochtend wel alle informatie vervangen.

Leverde wel wat verwarring op bij de mensen die niet door hadden dat die vertrekstaten nog niet geldig zijn. Dachten er een paar met lijn 63 mee te kunnen maar die rijdt vandaag gewoon nog door.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Tjekken
Donateur
Berichten: 180
Lid geworden op: di 18 okt 2011, 07:15

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht #4

Bericht door Tjekken »

Zugführer schreef:Tot mijn verbazing zijn in Maarssen alle vertrekstaten in de bushokjes vervangen door ze gewoon op de plek van de oude te hangen. oude lijnnetkaart en informatie hangen er nog gewoon
Afbeelding
Even bij Qbuzz melden, met halte erbij enzo, dan zullen ze het wel aanpassen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht #4

Bericht door Daniel »

reisthijs schreef:Bij het Europaplein was vanochtend wel alle informatie vervangen.
Zal wel net vandaag gebeurd zijn, vanmorgen om 7.30 uur hing de oude info er nog.
Leverde wel wat verwarring op bij de mensen die niet door hadden dat die vertrekstaten nog niet geldig zijn. Dachten er een paar met lijn 63 mee te kunnen maar die rijdt vandaag gewoon nog door.
Mensen die met 63 mee denken te kunnen zijn er altijd al geweest daar. Zelfs onder de forensen die er geregeld instappen komt dat voor. (En de eerste dagen zal ´t vast ook nog weleens mis gaan met een chauffeur die vergeet te stoppen)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3407
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht #4

Bericht door Zugführer »

Het was bij alle bushokjes in Maarssen zo, een stuk of 8 denk ik. misschien komt het later nog
Michael
Berichten: 11760
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht #4

Bericht door Michael »

Milco schreef:De extra oude bussen die zaterdag rijden:
- Zijn die op nagenoeg alle GVU-lijnen te vinden?
- Mag iedereen mee met deze ritten?
- Hoe zit het met betalen? Ik neem aan dat deze ritten geen ov-chipkaartapparatuur hebben. :P
- Op welke lijnen ze precies gaan rijden durf ik niet te zeggen.
- Iedereen mag mee
- Ik dacht dat deze ritten gratis zijn.
Busfoto.nl
Berichten: 857
Lid geworden op: za 27 feb 2010, 03:26
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht #4

Bericht door Busfoto.nl »

Welke lijnen is inderdaad nog wat onduidelijk. Meen dat de 590 in elk geval veel op lijn 2 te vinden zou zijn.
microshit
Berichten: 1133
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:53

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht #4

Bericht door microshit »

Live van uw reporter in Utrecht: op de haltes van Station Overvecht wordt momenteel de complete inhoud van de informatiekasten vervangen. Dus inclusief achtergrond en lijnnetkaart. Helaas kwam mijn bus net, anders had ik wel verzocht een foto te maken.
rm7
Berichten: 180
Lid geworden op: zo 29 nov 2009, 00:04

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht #4

Bericht door rm7 »

Tjekken schreef:
Zugführer schreef:Tot mijn verbazing zijn in Maarssen alle vertrekstaten in de bushokjes vervangen door ze gewoon op de plek van de oude te hangen. oude lijnnetkaart en informatie hangen er nog gewoon
Afbeelding
Even bij Qbuzz melden, met halte erbij enzo, dan zullen ze het wel aanpassen.
Wordt aangepast, alleen moeten de juiste borden nog gemaakt worden.
Bumzle
Berichten: 167
Lid geworden op: di 03 dec 2013, 20:22

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht #4

Bericht door Bumzle »

Hmmm die posters hebben inderdaad een ander formaat dan in Nieuwegein. Die van de tramhaltes waren ook nog niet af...

Er is trouwens al een Optare gespot. Zonder stickers en wagennummer helaas. De foto kan ik zo snel niet meer vinden...

Edit: foto gevonden, geplaatst op Facebook door Steef Achterberg:
Afbeelding

Wat een lelijk ding zeg.
mijack1985
Berichten: 1022
Lid geworden op: za 22 jan 2011, 11:24
Locatie: Den Haag

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht #4

Bericht door mijack1985 »

Oei, niet echt moeders mooiste
Terry Hoitz: I'm like a peacock, you gotta let me fly!
The Other Guys (2010)

Het lot van een rij instructeur:"Hij heeft altijd gelijk, maar zit er altijd naast."
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht #4

Bericht door Meltrain »

Het is een Optare Solo, watt had je dan verwacht? :P
Overigens vind ik hem wel mooier dan de versie die al in Nederland rijdt en is de extra deur altijd handig.
Alleen die vreemde bult is nogal apart, maar dat hoort bij het nieuwe design.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht #4

Bericht door Daniel »

Qua informatie in de haltes: dat ziet er bij halte Europaplein ook nog ietwat slordig uit. Gezien het aantal lijnen heeft die abri een dubbele vitrine, maar slechts in één van de twee zit de achtergrond-poster met haltenaam, netkaart en dergelijke. Op die poster zijn ook de vertrekstaten gedrukt (van 63, 65 en 66), maar die van 74, 77, 474 en 495 hebben ze er bij gebrek aan plek maar los opgehangen in de vitrine ernaast.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Somoht
Berichten: 1350
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 22:03

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht #4

Bericht door Somoht »

OVinspecteur schreef:Nu de wisseling aanstaande is, ben ik op zoek naar de Qbuzz-app met actuele haltevertrektijden. Kan 'm echter niet vinden.
Connexxion heeft wel een handige app. Die van 9292 vind ik nogal omslachtig, want je moet eerst meer aanklikken. Ik weet ook niet of 9292 actuele vertrektijden van Qbuzz doorgeeft. Weet iemand welke app het handigste is? :?:
Zoals al genoemd OVinfo maar ook appjes voor Iphone zoals Tranzzit, OVdelay, OVstatus. Alle appjes die met de OpenOV databron werken zullen zeker actueel blijven (anders zijn de DRIS'sen dat namelijk ook niet ). Sneltram staat ook vanaf zondag als het goed is gewoon actueel, net zoals bij Connexxion.
Zover ik weet kan 9292 nog steeds niets met de realtime reisinfo die Qbuzz aan ze verstuurt dus daar heb je niet zo veel aan. Althans in Groningen/Drenthe is alles nu statisch zover ik kan zien.
OVradar.nl heb ik ook van de week klaar gemaakt voor U-OV, althans het enige wat hoefde gebeurde was een icoontje maken zodat er geen Qbuzz logo verschijnt, soms zie je al wat U-OV bussen langskomen :)
Busfoto.nl
Berichten: 857
Lid geworden op: za 27 feb 2010, 03:26
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht #4

Bericht door Busfoto.nl »

U-Ov kwam als aparte vervoerder in ov-info te staan toch? Geen trek in om elke keer te scrollen langs al die provinciale lijntjes uit Groningen/Drenthe.
Somoht
Berichten: 1350
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 22:03

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht #4

Bericht door Somoht »

Busfoto.nl schreef:U-Ov kwam als aparte vervoerder in ov-info te staan toch? Geen trek in om elke keer te scrollen langs al die provinciale lijntjes uit Groningen/Drenthe.
Ja alleen was dat een kleine wijziging onderdeel van een veel grotere wijziging en ik weet niet of ik die morgen publiceer.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 70 gasten