Dienstregelingen SRE 2014

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
huibf
Donateur
Berichten: 4100
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door huibf »

huibf schreef: Ik hoor het graag als er nog foutjes op staan. Dan geven we ze volgende keer door :-)
sealynx schreef: Nummer 11 staat genoemd op de Hendrik Veenemanstraat in Son, maar zo niet ingetekend en lijkt me ook niet logisch.
inderdaad.
sealynx schreef: Waarom rijdt 103 niet naar Airport door trouwens?
Geen plek voor, te druk. kan pas als het buitenterrein is opgeknapt.
sealynx schreef: En zit lijn 145 tussen Airport en Best zo vol dat een kwartierdienst nodig is? Ik kan het met niet voorstellen.
?
sealynx
Berichten: 79
Lid geworden op: di 26 nov 2013, 11:17

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door sealynx »

huibf schreef:
huibf schreef: Ik hoor het graag als er nog foutjes op staan. Dan geven we ze volgende keer door :-)
sealynx schreef: En zit lijn 145 tussen Airport en Best zo vol dat een kwartierdienst nodig is? Ik kan het met niet voorstellen.
?
Excuseer, bedoel halfuursdienst. Lijkt me wat veel, zelfs in de spits.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door fogeltje »

De huidige halte Son, Ekkersrijt 4400 is overigens best kansloos. Als de voordeur bij halte Meubelplein staat, dan staat de achterdeur zowat op die halte. Maar er hing ook een rood briefje in het kastje, wordt die per 15-12 opgeheven? Ook zag ik tegenover halte Meubelplein al een haltepaal zonder bord en lege kastjes staan, inclusief ophoging van de stoep en witte tegels. Gaat de bus daar beide kanten oprijden?
"Een touringcar is geen bus"
Hans
Berichten: 717
Lid geworden op: di 06 apr 2010, 20:43

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door Hans »

Ja Ekkersrijt 4400 wordt eindelijk opgeheven.
En de bus gaat inderdaad in 2 richtingen rijden.
We rijden straks via heel Ekkersrijt naar Son. Rotonde linksaf door het centrum en dan een splitsing in lijn 11 via Europalaan rondje Gentiaan en lijn 9 via de oude weg, rotonde bij de sauna rechts een rondje Breugel.

Beide lijnen rijden in een uursdienst, samen halfuursdienst. Verdichting tot Ekkersrijt in de spitsuren.
Op de rustige uren rijdt lijn 109 1 x per uur en die rijdt vanuit Son Centrum via Gentiaan naar Breugel v.v.
huibf
Donateur
Berichten: 4100
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door huibf »

fogeltje schreef:De huidige halte Son, Ekkersrijt 4400 is overigens best kansloos. Als de voordeur bij halte Meubelplein staat, dan staat de achterdeur zowat op die halte. Maar er hing ook een rood briefje in het kastje, wordt die per 15-12 opgeheven? Ook zag ik tegenover halte Meubelplein al een haltepaal zonder bord en lege kastjes staan, inclusief ophoging van de stoep en witte tegels. Gaat de bus daar beide kanten oprijden?
fogeltje ik dacht dat je dat wel wist en de nieuwe kaart al uit den treure kent. op Facebook OVEindhoven staat ook een foto van de haltelokatie in Son. 8-)
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door fogeltje »

Dank Hans en Huib. Nee, rond Son ken ik het kaartje niet uit den treure ;) Ik ben vandaag meegesleept naar IKEA en het viel me gewoon op. De laatste keer dat ik daar geweest ben, is al wat langer geleden (vorig jaar zomer geloof ik), toen zijn we nog bij Ekkersrijt 4400 uitgestapt omdat mijn moeder zeker wist dat we daar moesten uitstappen (en ik zei "nee, doe gewoon Meubelplein". Les 1, luister altijd naar mij als je in de bus zit :P ).

Er waren nog geen folders vandaag. Heb nog even in de Hermes-winkel gekeken.

Waarom is lijn 11 tot de eerste halte (Looierstraat) eigenlijk zo druk? De bus was echt vol (mensen hebben zich er achterin nog bij weten te proppen), terwijl de 21 naast ons compleet leeg vertrokken is. Ligt daar een ROC?
"Een touringcar is geen bus"
Mr-W
Berichten: 3054
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door Mr-W »

fogeltje schreef:Dank Hans en Huib. Nee, rond Son ken ik het kaartje niet uit den treure ;) Ik ben vandaag meegesleept naar IKEA en het viel me gewoon op. De laatste keer dat ik daar geweest ben, is al wat langer geleden (vorig jaar zomer geloof ik), toen zijn we nog bij Ekkersrijt 4400 uitgestapt omdat mijn moeder zeker wist dat we daar moesten uitstappen (en ik zei "nee, doe gewoon Meubelplein". Les 1, luister altijd naar mij als je in de bus zit :P ).

Er waren nog geen folders vandaag. Heb nog even in de Hermes-winkel gekeken.

Waarom is lijn 11 tot de eerste halte (Looierstraat) eigenlijk zo druk? De bus was echt vol (mensen hebben zich er achterin nog bij weten te proppen), terwijl de 21 naast ons compleet leeg vertrokken is. Ligt daar een ROC?
De halte looierstraat ligt in de buurt van de Fontys en voor bepaalde gebouwen is die halte dichterbij dan Rachelsmolen.
huibf
Donateur
Berichten: 4100
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door huibf »

fogeltje schreef:Ik ben vandaag meegesleept naar IKEA en het viel me gewoon op. De laatste keer dat ik daar geweest ben, is al wat langer geleden (vorig jaar zomer geloof ik), toen zijn we nog bij Ekkersrijt 4400 uitgestapt omdat mijn moeder zeker wist dat we daar moesten uitstappen (en ik zei "nee, doe gewoon Meubelplein". Les 1, luister altijd naar mij als je in de bus zit :P ).
de nieuwe halte tegenover meubelplein is overigens niet nieuw, weer terug van weggeweest.
fogeltje schreef: Waarom is lijn 11 tot de eerste halte (Looierstraat) eigenlijk zo druk? De bus was echt vol (mensen hebben zich er achterin nog bij weten te proppen), terwijl de 21 naast ons compleet leeg vertrokken is. Ligt daar een ROC?
Daar ligt de welbekende Fontys Hogescholen waar ik 4 jaar op school heb mogen doorbrengen.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door fogeltje »

Dat verklaart de drukte. Overigens zaten veel mensen dusdanig in de lege te wachten (bus stond tegen 10:25 al klaar op het perron maar had vertrektijd 10:35) dat ze lopend waarschijnlijk sneller waren geweest. En de 21 van 10:24 die om 10:29 kwam aanreden reed volledig leeg weer weg (terwijl wij nog instappers hadden).
"Een touringcar is geen bus"
Mr-W
Berichten: 3054
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door Mr-W »

@fogeltje volgens mij is dat gewoon de gewoonte van de studenten om lijn 1,lijn 11en lijn 2 te nemen want die rijden het meest in de spits. Ik zou daarin tegen gewoon lopen of de lekker rustige overige lijnen nemen 8-)
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door fogeltje »

Dat domme kuddegedrag zie je in Nijmegen inderdaad ook heel veel. Toch naar lijn 10 baggeren terwijl er twee andere bussen naar Heyendaal (met plek) klaar staan. Hoewel dat de afgelopen jaren wel minder geworden is (men heeft de andere bussen ook ontdekt).
"Een touringcar is geen bus"
BrengMe
Donateur
Berichten: 2073
Lid geworden op: za 04 aug 2012, 22:02
Locatie: Zwolle

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door BrengMe »

In Nijmegen moeten ze gewoon meer aandacht geven aan die lijnen, een campagne zal misschien wel helpen.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door Hainje »

Mr-W schreef:@fogeltje volgens mij is dat gewoon de gewoonte van de studenten om lijn 1,lijn 11en lijn 2 te nemen want die rijden het meest in de spits. Ik zou daarin tegen gewoon lopen of de lekker rustige overige lijnen nemen 8-)
Gewoonte, maar ook luiheid. Ze moeten al zo hard werken op school natuurlijk, dat ze liever de bus pakken om krachten te sparen. '-)
🍉
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door fogeltje »

BrengMe schreef:In Nijmegen moeten ze gewoon meer aandacht geven aan die lijnen, een campagne zal misschien wel helpen.
Dat is daar ook gebeurd. Ze hadden vroeger rond half 9 zelfs regelaars lopen om mensen bussen te wijzen en zorgen dat ze in bus ook doorliepen.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21270
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door Meltrain »

In Utrecht gebeurt juist het omgekeerde vanaf volgende week: vanaf Ut moet iedereen lijn 12 nemen naar De Uithof om de andere lijnen te ontlasten. :') De huidige lijn 11 wordt juist vernummerd in 28 met de hoop dat studenten nu lijn 12 nemen. :P
Overigens is er wel een campagne om reizigers erop te wijzen dat ze niet perse via Ut hoeven te reizen, maar ook op andere stations de bus kunnen pakken.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Etienne
Donateur
Berichten: 7909
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door Etienne »

Meltrain schreef:In Utrecht gebeurt juist het omgekeerde vanaf volgende week: vanaf Ut moet iedereen lijn 12 nemen naar De Uithof om de andere lijnen te ontlasten. :') De huidige lijn 11 wordt juist vernummerd in 28 met de hoop dat studenten nu lijn 12 nemen. :P
Dat moet ik nog zien, gezien het aantal forenzen/studenten wat doordeweeks elke ochtend weer richting lijn 11 rent :lol:
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door Daniel »

Die forenzen mogen 'm nog wel gebruiken he, die zullen wel vooral naar Rijnsweerd moeten. Maar da's hier wat off-topic wellicht.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Hans
Berichten: 717
Lid geworden op: di 06 apr 2010, 20:43

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door Hans »

De lijnfolders zijn er! Vanavond zijn de eerste bakken in diverse bussen gezet. Let op, NOG NIET ALLE BUSSEN zijn er van voorzien. Ik heb in elk geval al een setje voor thuis.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door fogeltje »

Binnenkort eens gaan graaien dan.
"Een touringcar is geen bus"
huibf
Donateur
Berichten: 4100
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door huibf »

fogeltje schreef:Binnenkort eens gaan graaien dan.
Dat hoeft niet meer. Eindelijk is het gelukt !

http://www.hermes.nl/lijnfolders/585
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door fogeltje »

Graaien ga ik toch ;) Mijn moeder was gisteren in de Hermes-winkel geweest, het zou nog een week duren voordat ze in de winkel de folders zouden hebben.

Wat me trouwens al langer opvalt is dat het SRE al jaren lijn 25 niet meer opneemt (ook niet online) terwijl Arriva nog wel steeds de 23 en 121 in hun boekje opneemt.
"Een touringcar is geen bus"
Yanaike
Berichten: 1852
Lid geworden op: ma 02 dec 2013, 22:14

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door Yanaike »

Toen ik afgelopen donderdag in het SRE was stond er zo'n bak voor in de bus die nog helemaal vol zat met foldertjes. Ik denk dat je meer geluk hebt in bussen dan in die Hermes-winkel eerlijk gezegd :oops:
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door fogeltje »

Yanaike schreef:Toen ik afgelopen donderdag in het SRE was stond er zo'n bak voor in de bus die nog helemaal vol zat met foldertjes. Ik denk dat je meer geluk hebt in bussen dan in die Hermes-winkel eerlijk gezegd :oops:
Dat hoorde mijn moeder dus ook al. Ze liggen al in de bussen (zoals Hans ook al gemeld heeft) maar schijnbaar nog niet in de winkel.
"Een touringcar is geen bus"
Yanaike
Berichten: 1852
Lid geworden op: ma 02 dec 2013, 22:14

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door Yanaike »

De nieuwe lijnennetkaart van SRE 2014 staat online! *O*

Ik zie nu pas dat de 400 naar Eindhoven Airport via het noorden van Eindhoven naar Woensel gaat. Is het niet veel sneller, korter en directer om gebruik te maken van de HOV-as en via het zelfde traject als de 401 naar Eindhoven Airport te rijden?
erjeebee
Berichten: 1355
Lid geworden op: do 07 jan 2010, 15:41
Locatie: Brisbane of daaromtrent

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door erjeebee »

Die vraag is al eens gesteld (door mijzelf overigens)
Zie hier
http://www.ovinnederland.nl/viewtopic.p ... 00#p262244
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten