OVer je reiservaringen in december 2013

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je reiservaringen in december 2013

Bericht door Wubbo »

NS op zijn best: mijn collega's zijn gestrand in Zwolle omdat de laatste trein naar Leeuwarden voordat het treinverkeer ivm de storm platgaat niet wachtte op de aansluitende IC uit Utrecht. Ze konden de trein nog aanraken...

Dag aansluiting op de boot naar de Waddeneilanden! Vertraging: uurtje of 14. Laat maar dan. En dan ga je anderhalf uur eerder weg dan gepland, en plan je niet eens op aansluiting op de laatste boot.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: OVer je reiservaringen in december 2013

Bericht door Jef400 »

Ik heb Amsterdam CS gehaald. Wij werden al eerder weggestuurd van school af.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer je reiservaringen in december 2013

Bericht door Klaasje »

Ik wilde vandaag van Almere naar Groningen. Eerst was er die hardnekkige seinstoring tussen Almere en Lelystad (waarom niet met een aanwijzing STS wel rijden?) dus ik wilde daarna weggaan. Prognose: 13:00, ook om 12:55 was de prognose nog 13:00. Dus als je dan de bus pakt naar het station voor de IC naar Groningen van 13:34 die het uur ervoor als "rijdend" in de AV stond dan verwacht je niet dat er helemaal geen trein naar Lelystad rijdt.

Anyway.. Als er weer wat rijdt ben je op z'n minst net zo traag als via Amersfoort. Dus ik pakte net de sprinter naar Utrecht om vervolgens bij Muziekwijk op twitter te zien dat het treinverkeer zojuist is platgegooid ten noorden van Zwolle. Dan maar weer uitstappen. Ik ben maar met de bus naar huis gegaan.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2013

Bericht door reisthijs »

Wubbo schreef:Dag aansluiting op de boot naar de Waddeneilanden!
Vaart die boot nog wel?!
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je reiservaringen in december 2013

Bericht door Wubbo »

Ja, die vaart gewoon nog.
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: OVer je reiservaringen in december 2013

Bericht door julsteren »

Afbeelding
Tssss, maar 10 minuutjes vertraging :twisted:
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13115
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: OVer je reiservaringen in december 2013

Bericht door Z2N »

Wat veel opvallender is aan die foto: zit er nou VIRM in de s7000? 't Is zeker storm ofzo..
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: OVer je reiservaringen in december 2013

Bericht door julsteren »

Z2N, zie afwijkingen in de matrieelinzet-topic :wink:
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
VIRM
Berichten: 7571
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in december 2013

Bericht door VIRM »

Geen eigen reiservaring, maar van een familielid die vanaf Buitenveldert naar Zaandam moest.
Op Sloterdijk aangekomen had de NS helemaal niks gergeld. Daarentegen stonden er op Sloterdijk drie bussen klaar van Connexxion lijn 395 en toen zij wegreed kwam er weer nog eentje aanzetten. De chauffeurs van Connexxion hebben de bussen tot de nok toe laten vollopen met passagiers. Haar buschauffeur gaf netjes overstapinformatie, ook voor reizigers richting Beverwijk, Uitgeest en Alkmaar. Op de aansluitende 65 vanaf De Vlinder vond de buschauffeur de mensenmassa wel leuk, omdat er normaal gesproken maar drie mensen in zijn bus zouden zitten. :)
Beul van de blindegeleidelijn
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in december 2013

Bericht door Thom91 »

De bus waar ik instapte was vol in Heerhugowaard. :(
Komt wel goed schatje.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2013

Bericht door webguy »

Station Arnhem heeft eindelijk echte bankjes!

Er waren natuurlijk wel die nep dingen - zittingkjes verwerkt in de staanders van de overkapping. Nu is er in de tunnel bij perron 10/11 (dood hoekje omdat de tunnel daar verder doodloopt) en op elk perron naast de Kiosk een bankje. Die op de perrons zijn het nieuwe Prorail standaard model zoals die ook op Hoevelaken en andere stations zijn uitgerold.
Etienne
Donateur
Berichten: 7911
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2013

Bericht door Etienne »

Vanmiddag was ik omstreeks 14.30 klaar met m'n project op school. Ik was iets voor 3'en op Utrecht Centraal met de bedoeling om de t2048 naar Den Haag te nemen. Maar op spoor 8 zou eerst nog de t11748 met +10 komen, deze reed echter met een los ICM-stel en heb ik dus maar laten gaan.

Vlak voor vertrek van de t11748 verscheen op het TB-scherm de melding "Rijdt niet verder dan Woerden", dit stond nog niet vermeld bij de t2048. Onderwijl was deze laatste van het scherm verdwenen en stond de t1750 met +10 gemeld, ook deze verdween vrijwel direct om te worden vervangen door de t2050.
Ik heb dit niet afgewacht en ben met t8850 vertrokken, toen we bij Terwijde reden klonk echter over de omroep dat deze trein niet verder zou rijden dan Alphen a/d Rijn.

Gelukkig heeft Alphen a/d Rijn ook nog een busverbinding met Zoetermeer (lijn 165). Om 16.14 vertrokken we met een propvolle bus, dit deels omdat de Sprinter naar Gouda van 15.53 nooit gereden heeft. Vlak voor Hazerswoude liep de vertraging op tot +8, maar richting Zoetermeer liep dit weer terug tot +3.

In Zoetermeer kon ik meteen in bus 121 naar huis springen en ben dus uiteindelijk 2,5 uur onderweg geweest, waar ik normaal iets meer als één uur onderweg ben.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Anne
Berichten: 1964
Lid geworden op: ma 20 jun 2011, 00:38
Locatie: Den Hoorn (ZH)

Re: OVer je reiservaringen in december 2013

Bericht door Anne »

Vanmiddag vanuit Enschede op de terugweg naar Den Haag eerst maar even een plan V gepakt tot Apeldoorn en daar overgestapt op de IC naar Den Haag.

Tegen vijf uur, iets voor Barneveld, een hoop lawaai van tegen het rijtuig schuren de takken. Na enige tijd riep de machinist om dat de trein een boom had geraakt en hij nu langzaam doorreed naar Amersfoort. In Amersfoort zou eerst inspectie zijn of de trein nog verder kon. Na een tijd wachten werd de trein opgeheven. Buiten zag ik dat er een forse tak zat in het gat van de koppeling.

Voor de IC ri Duitsland werd toen omgeroepen dat die via Zwolle zou rijden en niet zou stoppen in Apeldoorn en Deventer :?:

Treinverkeer naar Utrecht lag wat in de war want tegen 17.40 stond bij spoor 6 de sprinter naar Utrecht van 16.47 met +50;
maar ook de IC van 16.57 naar Rotterdam zou op dat spoor komen met +40 en de IC naar Den Haag van 17.40.
Als eerste kwam de IC naar Rotterdam; perronbord werd pas na vertrek aangepast op die IC. Toen de sprinter naar Utrecht kwam (en bord weer was aangepast) verscheen op de onderregel de tekst dat de IC naar Den Haag van 4a zou vertrekken.
Dit was de IC naar Schothorst die werd ingekort en met +10 vertrok.
microshit
Berichten: 1133
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:53

Re: OVer je reiservaringen in december 2013

Bericht door microshit »

Een kwartier op Utrecht CS zitten wachten in de tram naar Nieuwegein, om over de omroep te horen "Voor wie net is ingestapt, er is sein-en wisselstoring, dus we komen hier voorlopig niet weg". Toen toch maar de bus gepakt, alsnog veel te laat op m'n werk. Was nota bene op tijd geweest als het gewoon op de DRIP's gestaan had :(
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21272
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in december 2013

Bericht door Meltrain »

Op Dtz werd vanmiddag rond 14:45 omgeroepen dat er geen treinen reden tussen Gouda en Woerden, inclusief omreisadvies voor verschillende bestemmingen.
Goede actie. :pos:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
ben80

Re: OVer je reiservaringen in december 2013

Bericht door ben80 »

Traject Amsterdam Centraal - Zaandam het laatste 2 dagen:

Gisteren: geen treinen vanaf 14:00. Niet NS schuld
Vandaag: sprinter naar Uitgeest 20 minuten laat. Kan gebeuren. Sprinter werd door een los SLT4 gereden, dus propvol. Kan ook gebeuren, materielinzet is ook een lastig klus.

Maar ik vroeg mij af of het echt nodig was, om vandaag een grote controle actie op het perron te maken, zodat je moet 5 meer minuten wachten...en de bus missen.


Verder, hulde aan Connexxion voor de goede organisatie gisteren! *bus*
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2013

Bericht door Daniel »

Echt weer met zo'n bizarriteit op z'n Connexxion's afscheid genomen van die vervoerder: sta ik bij het Europaplein in Utrecht op de bus te wachten, komen er twee aanrijden. Een nagenoeg lege lijn 77 en een al best goed gevulde lijn 74. Uiteraard blijkt dan lijn 74 te stoppen en 77 door te rijden.
Bij de Bleekstraat hadden we inmiddels één grote klont reizigers in de gangpaden staan, want die 77 heeft dus zo te zien bij geen van de tussenliggende haltes reizigers meegenomen (reed daar nog altijd net voor ons) :roll:

Dat een volle bus doorrijdt, tja, daar kan ik me nog wat bij voorstellen. Maar een bijna lege :?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Etienne
Donateur
Berichten: 7911
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2013

Bericht door Etienne »

En voor de tweede dag op rij kon ik vanaf Utrecht omreizen via Leiden, dit keer vanwege een "aanrijding met een persoon" tussen Gouda en Woerden (volgens P2000 bij een fietstunneltje bij Goverwelle). Ik kon nog last-minute in de t9850 springen en in Woerden op het busstation stond een paar 100 man op een bus te wachten, maar daar besloot ik me maar niet aan te wagen.
Na enig gewacht (waarin ik overigens geen bus gezien heb), ben ik maar met de t8852 naar Leiden gegaan, deze reed met +10, wat door de drukte op de tussengelegen stations opgelopen was tot +19 in Leiden. En via Laan van NOI was ik om 17.45 weer thuis.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in december 2013

Bericht door Thom91 »

ben80 schreef:Traject Amsterdam Centraal - Zaandam het laatste 2 dagen:

Gisteren: geen treinen vanaf 14:00. Niet NS schuld
Vandaag: sprinter naar Uitgeest 20 minuten laat. Kan gebeuren. Sprinter werd door een los SLT4 gereden, dus propvol. Kan ook gebeuren, materielinzet is ook een lastig klus.

Maar ik vroeg mij af of het echt nodig was, om vandaag een grote controle actie op het perron te maken, zodat je moet 5 meer minuten wachten...en de bus missen.


Verder, hulde aan Connexxion voor de goede organisatie gisteren! *bus*
Pak je toch de bus?
Komt wel goed schatje.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: OVer je reiservaringen in december 2013

Bericht door Jef400 »

Het was gister op het metrostation Jan van Galenstraat wel humoristisch om mensen te vertellen wat ze moesten doen, nadat de treinen naar het noorden uitgevallen waren. Het blijkt dus hartstikke moeilijk te zijn voor sommigen om een alternatief te hebben.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer je reiservaringen in december 2013

Bericht door MdJ »

De laatste rit van lijn 109 naar Eerbeek (die van 18.50 dus, de latere ritten rijden alleen in Apeldoorn) reed met een gelede wagen, de 5245. De rit reed via de stalling aan de Wapenrustlaan, zodat er gewisseld kon worden voor een ambassador (de 5140).

Wel opvallend dat als de GPS "kwijt" is, je hem kunt resetten door de voordeur open en dicht te doen :lol:
Bij twijfel: gebruik beton.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je reiservaringen in december 2013

Bericht door Wubbo »

Ik had vandaag de eerste boot vanaf Ameland. Om half 3 's middags, de 4 boten ervoor waren uitgevallen ivm de wind in combinatie met springvloed. We vertrokken wat te laat omdat we de veerdam nog niet op mochten (te veel water op de dam, uiteindelijk liepen we alsnog door de plassen en was het oppassen voor de windstoten). Aangekomen op de vaste wal was de bus er nog niet (hoewel wij te laat aankwamen). Gelukkig was er wel een extra bus die eigenlijk alleen maar richting Holwerd rijdt, de chauffeur daarvan was zo aardig om ons mee te nemen. Complimentje voor deze man!
In Leeuwarden helaas net de trein gemist, dus maar met de volgende mee. In Zwolle stond de vorige trein naar Rotterdam er nog, met al een tijdje een veilig sein en gedoe over wel-niet-wel-niet splitsen van het laatste treinstel. Uiteindelijk vertrok het ding met +27, en daardoor kreeg mijn trein naar Den Haag uiteindelijk +20 door het achter allerlei stoptreinen aan hobbelen. Totale vertraging van vandaag: 290 minuten. Biedt iemand meer? ;-)
Citaro
Berichten: 206
Lid geworden op: di 01 nov 2011, 13:21
Locatie: Breda

Re: OVer je reiservaringen in december 2013

Bericht door Citaro »

MdJ schreef:De laatste rit van lijn 109 naar Eerbeek (die van 18.50 dus, de latere ritten rijden alleen in Apeldoorn) reed met een gelede wagen, de 5245. De rit reed via de stalling aan de Wapenrustlaan, zodat er gewisseld kon worden voor een ambassador (de 5140).

Wel opvallend dat als de GPS "kwijt" is, je hem kunt resetten door de voordeur open en dicht te doen :lol:
En passagiers mochten overstappen in/bij de stalling? Zo ja, rare gang van zaken.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in december 2013

Bericht door Thom91 »

Wubbo schreef:Ik had vandaag de eerste boot vanaf Ameland. Om half 3 's middags, de 4 boten ervoor waren uitgevallen ivm de wind in combinatie met springvloed. We vertrokken wat te laat omdat we de veerdam nog niet op mochten (te veel water op de dam, uiteindelijk liepen we alsnog door de plassen en was het oppassen voor de windstoten). Aangekomen op de vaste wal was de bus er nog niet (hoewel wij te laat aankwamen). Gelukkig was er wel een extra bus die eigenlijk alleen maar richting Holwerd rijdt, de chauffeur daarvan was zo aardig om ons mee te nemen. Complimentje voor deze man!
In Leeuwarden helaas net de trein gemist, dus maar met de volgende mee. In Zwolle stond de vorige trein naar Rotterdam er nog, met al een tijdje een veilig sein en gedoe over wel-niet-wel-niet splitsen van het laatste treinstel. Uiteindelijk vertrok het ding met +27, en daardoor kreeg mijn trein naar Den Haag uiteindelijk +20 door het achter allerlei stoptreinen aan hobbelen. Totale vertraging van vandaag: 290 minuten. Biedt iemand meer? ;-)
0 is ook meer :)
Komt wel goed schatje.
Xanland
Berichten: 302
Lid geworden op: zo 30 jan 2011, 22:35
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2013

Bericht door Xanland »

Citaro schreef:
MdJ schreef:De laatste rit van lijn 109 naar Eerbeek (die van 18.50 dus, de latere ritten rijden alleen in Apeldoorn) reed met een gelede wagen, de 5245. De rit reed via de stalling aan de Wapenrustlaan, zodat er gewisseld kon worden voor een ambassador (de 5140).

Wel opvallend dat als de GPS "kwijt" is, je hem kunt resetten door de voordeur open en dicht te doen :lol:
En passagiers mochten overstappen in/bij de stalling? Zo ja, rare gang van zaken.
In Apeldoorn is de stalling nergens door beveiligd. Alleen het overdekte gedeelte (remise/garage) kan worden afgesloten met roldeuren. Voor de rest kan men er in theorie(!) vrij rondlopen.
Was dagelijkse reiziger Veluwelijn 201 (vroeger 294) Apeldoorn - Zwolle, nu werkzaam in Deventer mbv de duivel van het OV: de auto. Daarnaast ook Veluwe-concessiekenner.
Vragen daarover staat ofcourse vrij en mag altijd. :P
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten