OVer Missers in de Reisinformatie #32

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #32

Bericht door Geert »

Slechte reisinformatie in Rtd zojuist: ik wilde een s1900 naar Den Haag nemen. Ik zag een trein al aangekondigd met nummer 3019xx (vertrek om 18.44). Heb tot .50 op het perron gewacht (geen enkele omroep of uberhaupt vertragingsmelding over deze trein), toen kwam er een s5100 met +20 aangereden en daar ben ik maar ingestapt. Zag dat ondertussen de TBP's blanco gemaakt waren en toen reed er een Thalys het spoor van de beloofde s1900 op. Kwalijk dat er niet eens een omroepje vanaf kon...
Etienne
Donateur
Berichten: 7909
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #32

Bericht door Etienne »

Ook door de aanrijding bij Goverwelle was de reisinformatie in Utrecht weer op en top:

Op het tekstbord boven de AH to Go bij het Busstation Centrumzijde stond vermeld dat er geen IC's naar Den Haag reden en minder IC's naar Rotterdam (dit zou de t2800 zijn die wel reed). Maar elke t2800 werd vervolgens via de omroep als "opgeheven" aangekondigd. :roll:
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #32

Bericht door Daniel »

Hoeveel varianten wil je hebben...
In Amersfoort heb je nu nog een halte "Zkh. Meander Elisabeth", zoals ook in de dienstregeling op de CXX-site staat. Vanwege de verhuizing van het ziekenhuis wordt dat over ruim een week halte "Haydenstraat".
Nu zat ik vanavond in een bus die daar langs komt, die dan weer "Meanderziekenhuis Elisabeth" via de halteafroep laat horen en "Heiligenbergerweg" op de displays in de bus toont. Vooral die laatste naam is allesbehalve praktisch aangezien die daarmee dubbel voorkomt. Op routevolgorde krijg je dan aan haltes: Amersfoort, Heiligenbergerweg; Leusden, Ursulineweg en dan weer Leusden, Heiligenbergerweg.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3015
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #32

Bericht door nvdw »

Ik zag gisteravond voor het eerst ineens een "531 Vianen" op het paneel staan op busstation Lekbrug. Maar die bleek dus gewoon echt te bestaan...
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #32

Bericht door Milco »

53x-lijnen zijn voetbalbussen.


Storing op de website van NS:

Utrecht C.-Amersfoort/Baarn
Zaterdag 7 December 10:59
Oorzaak
Tussen Overvecht en Bilthoven rijden geen treinen door een aanrijding met een persoon.
Verwachting
Houdt u rekening met een extra reistijd van ongeveer 60 min. De verstoring is naar verwachting rond 13:00 uur verholpen.
Reisadvies
Reizigers tussen Utrecht C. en Amersfoort reizen via Hilversum.

Reizigers tussen Utrecht C. en Zwolle reizen met omgeleide 28600.

Reizigers tussen Utrecht C. en Zwolle reizen met omgeleide 28700.

Alsof er ook maar een reiziger is die weet wat de 28600 en 28700 is :')
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
marlies
Berichten: 2083
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 15:34

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #32

Bericht door marlies »

Geen misser, wel grappig om te zien: vanwege de stremming toont NS de metro-tijden: http://m.ns.nl/actvertrektijden.action?from=DVD

Van der Madeweg heeft dus ook een eigen verkorting: VMW. Alleen jammer dat je een interne serverfout krijgt als je er op klikt. Is het toch nog een beetje een misser ;)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #32

Bericht door Daniel »

Vanmorgen in de s5600 kwam de HC bij iedereen informeren waar diegene heen moest i.v.m. de inkorting door een aanrijding. Ik gaf aan naar Utrecht te moeten en in Bilthoven de bus te pakken, waar de HC ook gelijk mooi gebruik van maakte. Zo eindigde hij z'n omroep met "...en er schijnt ook nog een lijnbus te rijden maar daar weet ik verder niks van" :mrgreen:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Anne
Berichten: 1964
Lid geworden op: ma 20 jun 2011, 00:38
Locatie: Den Hoorn (ZH)

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #32

Bericht door Anne »

Wel onduidelijk deze aanduidingen:
11:01 Enschede / Rijdt niet
11.01 Enschede / Extra trein
11.01 Enschede / Rijdt niet

Rijdt de extra trein ook niet ????
(er werd ook omgeroepen dat er tussen A'foort en Utrecht geen treinen reden wegens aanrijding met persoon)
Maar zet dat dan op een regel Extra trein rijdt niet.

Waarom worden niet rijdende treinen vermeld als de wel rijden vervanging (met ander vertrek station maar zelfde eindbestemming) wel rijdt; kan dat er niet uitgefilterd worden??? Maakt de info wel stuk leesbaarder.
Zeker in dit voorbeeld kan het veel duidelijker.

Wat wel nuttig is
11.02 Den Haag Centraal / Extra trein
11.02 Schiphol / Rijdt niet

Bij deze situatie zie je dus dat het standaard eindpunt/ de standaard route niet wordt bediend.

De foto:
Afbeelding
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #32

Bericht door webguy »

Volgens mij heeft het te maken met het feit dat extra treinen niet "rijdt vandaag niet" krijgen, maar eigenlijk gewoon gewist zouden moeten worden (hij is namelijk extra, dus de klant weet er (nog) niks over, dus dan meteen weghalen is de redenatie). Dat wissen werkt dus niet zo goed blijkt maar weer.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #32

Bericht door Daniel »

Zo extra waren die extra treinen in dit geval nou ook weer niet... in plaats van de s1600 en s11700 reed er op dat halfuur een s1700. Enige verschil: richting Enschede vertrok die een minuutje later uit Utrecht dan normaal.
Feitelijk was het dus gewoon een tot Amersfoort ingekorte 1600 die daar aan de eveneens ingekorte 11700 geknoopt was.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #32

Bericht door Suus »

Alleen werkt het reisinformatie-technisch beter als de trein de gehele route onder één nummer rijdt, dus is er sinds een aantal werkzaamheden geleden voor gekozen de s1700 te verdubbelen in plaats van het treinnummer te veranderen in Amersfoort.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #32

Bericht door Daniel »

Als de schermen met reisinfo in de bus bij U-OV het niet doen tonen ze "Sorry, er is momenteel geen reisinformatie beschikbaar. Kijk op www.u-ov.info voor actuele informatie". Wat heb je nou weer aan een verwijzing naar een website als je in de bus zit? Die site geeft immers heel andere informatie als het scherm...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #32

Bericht door Wubbo »

Utrecht Centraal, rond 18.12 uur. Omroepbericht: "Dames en heren, de Sprinter naar Breukelen van achttien uur acht vertrekt van spoor 2. Herhaling [...]". Dat wordt toch knap lastig in Utrecht, waar spoor 2 een bouwput is en de sprinter naar Breukelen al om 18.02 moet vertrekken.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #32

Bericht door Daniel »

Gespot op het reisinfoscherm in lijn 65 in Utrecht: halte "Blauwe Brug (BRUGDUMMY N)"... leuke plaatsnaam :mrgreen:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
VIRM
Berichten: 7570
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #32

Bericht door VIRM »

Wat een pauperzooi op het busstation van Leiden Centraal.

Er hangt een (nieuw?) scherm. Eerst heb je het lijnnummer en de bestemming, en dan een hele stuk rechts (gevaar dat je van regel verspringt!) de tijd en het perron. Ze hebben twee opties voor de perrons genomen: '1-4' en '5-7'.

Hier is vast over nagedacht en vervolgens niks mee gedaan...
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #32

Bericht door Geert »

Geïmplementeerd door 9292. Misschien hebben ze niet zo veel ervaring met reisinformatie? :')
VIRM
Berichten: 7570
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #32

Bericht door VIRM »

Geert schreef:Geïmplementeerd door 9292. Misschien hebben ze niet zo veel ervaring met reisinformatie? :')
Wat is dan het belang van 9292 om een digitaal reisinfoscherm op een busstation te plaatsen?
Daarnaast moeten ze er dan nog maar even hard gaan werken: layout, specifiek perronnummer noemen en ook correctheid (mijn bus verdween gewoon twee minuten voor vertrek van het scherm, terwijl hij nog gewoon bij het perronetje stond te wachten). Als je het doet, moet je het ook meteen goed doen. ;)
Beul van de blindegeleidelijn
Srananbloke
Berichten: 424
Lid geworden op: di 28 sep 2010, 21:35
Locatie: Arnhem

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #32

Bericht door Srananbloke »

Mwah, niet zozeer een misser. Eerder een gevalletje 'ehm....OK'. De omroep van de HC vanmiddag in de 3000 richting Arnhem vanuit Nijmegen:

'Dames en heren, een goedemiddag. U bevindt zich in de intercity richting Arnhem, Ede-Wageningen, Utrecht......Centraal..............Emsterdem, Alkmaar en Den Helder. We wish you a pleasant journey. :')
Last wish: I wish I had two more wishes.
Youtube
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #32

Bericht door Thom91 »

VIRM schreef:
Geert schreef:Geïmplementeerd door 9292. Misschien hebben ze niet zo veel ervaring met reisinformatie? :')
Wat is dan het belang van 9292 om een digitaal reisinfoscherm op een busstation te plaatsen?
Daarnaast moeten ze er dan nog maar even hard gaan werken: layout, specifiek perronnummer noemen en ook correctheid (mijn bus verdween gewoon twee minuten voor vertrek van het scherm, terwijl hij nog gewoon bij het perronetje stond te wachten). Als je het doet, moet je het ook meteen goed doen. ;)
http://www.ovinnederland.nl/viewtopic.php?f=34&t=9505
Komt wel goed schatje.
Somoht
Berichten: 1350
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 22:03

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #32

Bericht door Somoht »

VIRM schreef:
Geert schreef:Geïmplementeerd door 9292. Misschien hebben ze niet zo veel ervaring met reisinformatie? :')
Wat is dan het belang van 9292 om een digitaal reisinfoscherm op een busstation te plaatsen?
Daarnaast moeten ze er dan nog maar even hard gaan werken: layout, specifiek perronnummer noemen en ook correctheid (mijn bus verdween gewoon twee minuten voor vertrek van het scherm, terwijl hij nog gewoon bij het perronetje stond te wachten). Als je het doet, moet je het ook meteen goed doen. ;)
9292 speelt hier de rol van integrator, het combineren van reisinfodata in data geschikt voor DRISpanelen. Dit doen zij in Provincie Zuid-Holland (Excl Drechtsteden, Stadsgewest Haaglanden) en Gelderland (Incl Stadsregio Arnhem/Nijmegen). Layout van het scherm is overigens afaik geen zaak van 9292, die zullen wel door Zuid-Holland zelf aanbesteed zijn.

Zoals in het net gelinkte topic, Leiden CS is al langer het ground-zero van reisinformatie qua busstations. Daar moet echt iemand eens leiding gaan nemen en haltenummers goed indelen. Ik vraag mij af waarom het niet mogelijk is elke lijn een perron te geven. Het huidige 2 blokken van perrons is iig belachelijk te woorden, kun je net zo goed niets doen. Wat ik ook knap waardeloos ervoer was toen ik daar een bus probeerde te pakken was dat ze schuin in een lijn staan opgesteld en dus dat als je vanuit het station komt je echt langs de koersborden moet lopen om de bus te kunnen vinden.
Oh en qua tijden, dat die brak zijn was ook bekend, het verbaasde mij overigens dat het contract van 9292 voor DRIS verlengd was. Er komt wel nu een bonus/malus op reizigerstevredenheid maar ik vraag mij af of dat wel een goede indicator is.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #32

Bericht door Thom91 »

Ik waardeer je woordkeuze. Ground Zero :') :lol:
Komt wel goed schatje.
Somoht
Berichten: 1350
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 22:03

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #32

Bericht door Somoht »

Thom91 schreef:Ik waardeer je woordkeuze. Ground Zero :') :lol:
Ground-zero is nog het positiefst wat je er kan van melden, slechter kan niet, ik ken geen andere busstation waar ROVER over klaagt. Dat de borden van het inmiddels onbruikbare dynamische perronsysteem ook niet worden weggehaald helpt de boel ook niet qua slordigheid.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #32

Bericht door Vinny »

De busstations in Friesland: Een groot digitaal bord waarop staat dat het scherm buiten werking is... :')
(Maar er is nog wel papier)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #32

Bericht door Thom91 »

Somoht schreef:
Thom91 schreef:Ik waardeer je woordkeuze. Ground Zero :') :lol:
Ground-zero is nog het positiefst wat je er kan van melden, slechter kan niet, ik ken geen andere busstation waar ROVER over klaagt. Dat de borden van het inmiddels onbruikbare dynamische perronsysteem ook niet worden weggehaald helpt de boel ook niet qua slordigheid.
Weghalen is kapitaalvernietiging. Ze gaan maar zorgen dat er info op komt!
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #32

Bericht door Suus »

Vervangen zou geen kwaad kunnen, er zijn heel wat flip dots in de loop der tijd kapot gegaan.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 38 gasten